Stránka 1 z 2
Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 07:52
od AllowedCry
Ahoj, tak se do toho můžeme pustit.
Grafika je pěkná, ale trpí klasickou nvidia "optimalizací" takže jsou ve hře textury v nízkém rozlišení i při supreme nastavení, tak hlavně, že se to vejde do 12GB
Na ovladači se to hraje skvěle a z dálky se mi alespoň nechce zvracet koukáním na ten low res zážitek
optimalizace top, jede to jak z praku na všem co má dost bufferu.
test:
https://en.gamegpu.com/action-/-fps-/-t ... st-gpu-cpu
Suma sumárum, takhle se mají dělat hry, vizuál vs nároky dost odpovídá, škoda těch slabších textur, docela smutné, že nvidia převzala otěže konzolí a brzdí teď sama herní vývoj...
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 10:45
od AllowedCry
Rozborka full RT,
4090 nedá ani v 1200p 60fps bez FG. Zároveň s RT a FG to žere 15+GB tak to je odpověď na hnusný textury v základu a na tom videu mi to přijde snad ještě horší...
https://www.youtube.com/watch?v=jlKNV78 ... =TerraWare
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 14:02
od Elkim
Mě to teda v Římě každejch pár minut crashuje, a nejsem sám :/ Prozatím nehratelný.
https://www.reddit.com/r/indianajones/c ... _series_x/
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 15:56
od AllowedCry
Za mě naprosto hladký průběh, Řím bez potíží, teď jsem v Egyptě.
4K native supreme nastavení.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 17:46
od RADEONX800
Za mě super že konečně řízli GPU s 8gb VRAM za to palec nahoru
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 18:22
od zhor
Stacej starsi NV ovladace (560.81) nebo se musej aktualizovat?
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 21:33
od Paul
Path Tracing docela bad joke tady, čekal jsem že v 1440p DLSS balanced by ta 3080Ti mohla zvládnout 60, ale bez šance
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: pon 9. pro 2024, 22:33
od GaGy
První dojmy.
Vegetace nádherná to se povedlo na jedničku s hvězdičkou. Bohužel pohyb postavy a gameplay už mi tak dobrý nepříjde.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: úte 10. pro 2024, 10:01
od _DAVE_
Path Tracing docela bad joke tady
No je to PathTracing, je to náročné
Spíše mě přijde jako badjoke náročnost té featury vs reálný rozdíl (k lepšímu) v různých scénách, který se někde vůbec nedostavuje.
Jediné kde to pro mě má opravdu přínos, jsou realistické stíny např v džungli hned na začátku.
Protože ty klasické bez PT jsou extrémně ostré a prostě nepřirozeně hnusné. Ostře vykreslené kontury listí na zemi, to jsem v lese při procházce nikdy neviděl.
A zde to razí dost.
Ale výkon je samozřejmě v pytli, to je tak na 4080.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: úte 10. pro 2024, 11:29
od icebosss
To není ani na 4080 skoro a frame gen nějak blbne, po jeho zapnutí cca 2 minuty stutter fest, pak se to ustálí ale po cca 20 či 30 vteřinách to vždy dropne fps a to je na QHD a rozlišení s dlss na 1400x, takže hluboce pod full HD a ani tak těch fps není moc.
Vram zabrána přes 15gb.
Chtělo by to i RR což by s výkonem RT mohlo pomoct.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: úte 10. pro 2024, 19:00
od zhor
Nechal jsem hru automaticky optimalizovat pres NVapp a nastavilo mi to vsechno na max, DLSS Quality a sedi mi to v FHD bez cukani na 60fps jak prdel na hrnci, zrejme taky hraje roli G-sync.
Akorat nechapu co na NV mysleli tim ze 4070 dava v 1080p na Supreme preset s DLLS off/on 120/190fps avg:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... dy-driver/
Hra je evidentne tezce GPU zavisla, CPU mi jede pod 30%, tady by zrejme AMD x3d bylo naprd.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: úte 10. pro 2024, 20:34
od GaGy
To že ti jede CPU pod 30% neznamená že nejsi CPU bottleck. Zrovna s tím starým CPU bych řekl že místy budeš.
Zjistíš to tak že zapneš GPU Z ,dáš kolonku senzory a budeš sledovat GPU Load. To by mělo být okolo 99%
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: úte 10. pro 2024, 23:19
od _DAVE_
CPU úzké hrdlo při 30% by znamenalo, že hra škvaří jedno, dně jádra a zbytek se fláká.
To tak dělá MSFS, ale Indy ne.
Zatěžuje jádra víceméně rovnoměrně.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 09:01
od Delarge
Chová se to dost zvláštně. Když FG funguje (někdy jsem si všimnul, že aktivní nebyl), tak to běží docela slušně 90+ fps, ale někdy to padá zase na hubu a pomůže restart. Asi 16GB VRAM nestačí ani na 3440x1440
Buhvíjak zázračně to na to zase nevypadá. A hlavně hra úplně nesnáší low latency mode na Ultra, s tím je to nehratelný.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 14:42
od icebosss
jojo low latency jsem musel v ovladačích úplně vypnout, chovalo se to divně. A stejně se mi stává, že se mi fps zamknou na 79. Mám v ovladačích hard limit na 158 fps, protože mám 165HZ monitor a chci mít nějakou rezervu kvůli přestřelům a tearingu. Takže ve hře mám například 60 fps bez fg, a lock na 79 s fg, vytížení gk 60% a hra je díky imput lagu nehratelná, spotřeba třeba 130W na rtx 4080.. Je to pěkně zabugovaný
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 18:49
od _DAVE_
icebosss - Zas hejt?
Zde jsem to tak nějak nečekal..
Nemáš něco zabugovaného ty?
Mě se nezdá, že by RTX4080 byla v té hře běžně vytížená na 60%... Asi to nastav nějak normálně, a nebudeš mít spotřebu 130W, to fakt ne.
https://youtu.be/I7BWEFaqb1s?si=VSdoet43pC63quF1
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 19:13
od AllowedCry
Už mám ve hře 20 hodin a bez jediného problému 4K native supreme bez full rt, avg fps mi ovladače píšou 77fps, za mě tedy optimalizace perfektní. Možná 4080 na to nemá dost vram, mi to žere konstantně 13.5GB (asi nvidia lock)
a když k tomu přičteš full rt + fg tak to musí chtít víc než 16GB. Každopádně nevidím smysl to hrát s pt v 1200p se 40fps s fg na 80, když to ta karta utáhne v native 4K 80fps+
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 19:54
od Delarge
_DAVE_ píše: ↑stř 11. pro 2024, 18:49
icebosss - Zas hejt?
Zde jsem to tak nějak nečekal..
Nemáš něco zabugovaného ty?
Mě se nezdá, že by RTX4080 byla v té hře běžně vytížená na 60%... Asi to nastav nějak normálně, a nebudeš mít spotřebu 130W, to fakt ne.
https://youtu.be/I7BWEFaqb1s?si=VSdoet43pC63quF1
To je sice hezký, ale to je video bez Full RT, bez toho to lítá samozřejmě v pohodě. Jenom aktivace Full RT si vezme 2,5 giga VRAM, hra chvíli běží v poho, pak klasický příznaky nedostatku VRAM, kdy se to dá sice hrát, ale fps vyrazně spadnou a objevuje se stuttering. A to je ve 1440p, žádný 4K. Ta hra nějak fenomenálně hlavně v otevřených exteriérech nevypadá, aby to bylo takhle zoufalý. Očekávám, že to další patche upraví, akorát teď už to neřeší 8GB karty, ale 16GB
A to, že to Low latency mode na Ultra (celkem běžný nastavení v ovladačích) nedává vůbec, je taky fakt. U FG jsem zase zjistil, že jakmile ho jednou během hry vypnu, tak už další aktivace nic neudělá a pořád si to jede bez FG.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 20:21
od zhor
Pouzil jsem utilitu CPU Unpark a uz mi ukazuje CPU kolem 60% a GPU 70-80%, takze i pro 4070 by to asi skutecne chtelo silnejsi CPU.
To ale plati jen pri Full RT, staci ho o stupen snizit a uz mam GPU kolem 90%, pri uplnem vypnuti RT 99% a 163fps (limit v ovladacich).
Zajimavy ze jak jsem se stoural v RT, tak mi najednou zacal fungovat FG (predtim nemel vliv) a fps vyskocily na dvojnasobek.
Ty exteriery (Vatikan) skutecne vypadaj jak u 15 let stary hry, interiery a podzemi ale vypadaj dobre.
Jinak hru ted taky davaj k RTX40 grafikam, kdyby nekdo kupoval novou.
Re: Indiana Jones and the Great Circle - technická stránka hry
Napsal: stř 11. pro 2024, 21:43
od icebosss
_DAVE_ píše: ↑stř 11. pro 2024, 18:49
icebosss - Zas hejt?
Zde jsem to tak nějak nečekal..
Nemáš něco zabugovaného ty?
Mě se nezdá, že by RTX4080 byla v té hře běžně vytížená na 60%... Asi to nastav nějak normálně, a nebudeš mít spotřebu 130W, to fakt ne.
https://youtu.be/I7BWEFaqb1s?si=VSdoet43pC63quF1
jaký hejt? jen říkám, jak naprd to běží
očividně nejsem sám
https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/c ... s_causing/
vypadá to nějaký problém s dlss, gsync/freesync.