radekhulan píše:Hlavně je to pořád ta stejná hloupá zaostalá ATI Crossfire technologie. NVIDIA SLI je mnohem dál:
ATI CROSSFIRE vs. NVIDIA SLI
je potřeba special master karta vs. není potřeba master karta
dělá se jen X1800XT master vs. mohu zkombinovat třeba dvě levné 7800GT
je nutná externí propojka vs. composition engine je na kartě
komunikace karet zatěžuje PCIe sběrnici vs. inteligentní interní propojka
ATI chipset umí 2x8 linek vs. NVIDIA chipset umí 2x16 linek
nižší výkon ATI vs. vyšší výkon NVIDIE (v High Quality!)
nutná Crossfire podpora v driverech vs. uživatelská tvorba SLI profilů
nevyzrálá technologie a ovladače vs. stabilní a vyzrálá technologie a ovladače
Jinak řečeno, je to docela propadák... NVIDIA má podstatně lepší KONCEPT SLI než je Crossfire, možnost si koupit relativně levnou 7800GT kartu a k tomu časem doplnit další je vynikající. DOufal jsem, že ATI ten propadák z X850 Crossfire zlepší, ale ten koncept je pořád stejně špatný. Jediné co ATI odstranilo je to směšné omezení na 1600x1200@60Hz.
Prvořadě bych tě chtěl požádat,
abys svoje flamy ATi/nVidia držel v threadu, který ti na to administrátoři vymezili. Nemusí s tím být zaspamovaná polovina fóra a informativní thready, do kterých to nepatří.
V druhé řadě bych tě chtěl požádat, abys fórum přestal spamovat informacemi, které nejen že jsou nesprávné, ale jsou přímo lživé. Na fóru se může objevit pár lidí, kteří tě neznají a mohli by tomu případně i věřit.
A teď k obsahu tvého postu:
krom toho, že je to jak když zkopíruje PR slajdy nVidie, je většina těch informací neaktuální, zkreslená, nebo úplně nepravdivá:
je potřeba special master karta vs. není potřeba master karta
Má to vliv na výkon? Kvalitu obrazu? Spotřebu? Kompatibilitu s hrami? Ne. Tak co je na tom špatného? Naopak v případě nVidie je SLI logika součástí každého čipu a platí za ní i ti, kteří ji nepoužívají.
dělá se jen X1800XT master vs. mohu zkombinovat třeba dvě levné 7800GT
K čemu je dobré kombinovat dvě pomalejší karty, když existuje jedna rychlejší?
je nutná externí propojka vs. composition engine je na kartě
CF má externí propojku, SLI má interní propojku. Nevidím rozdíl.
komunikace karet zatěžuje PCIe sběrnici vs. inteligentní interní propojka
Nevím co může být na kusu PCB bez jediného čipu "inteligentního". Krom toho CrossFire X1800 ke komunikaci sběrnici nepoužívá. Data se přenášejí propojkou ve všech režimech včetně SuperAA
ATI chipset umí 2x8 linek vs. NVIDIA chipset umí 2x16 linek
K čemu to je, když rozdíl výkonu je prakticky nulový? Polovina linek u SLIx16 jde totiž přes southbridge(!). Opět další "technologie" z marketingového oddělení.
nižší výkon ATI vs. vyšší výkon NVIDIE (v High Quality!)
Vážně?
Já naopak vidím, že při režimech nejvyšší kvality je na tom CrossFire ($485 X1800XT, $625 X1800CF) za $1100 líp než SLI GTX512, která se nedá koupit a když se dala koupit, stála $750 jedna karta, tzn. $1500 SLI. O 36% vyšší cena, mizerná dostupnost a výsledky jsou v průměru sotva o 10% lepší a v některých testech dokonce téměř poloviční. To je ta "
stabilní a vyzrálá technologie"
nutná Crossfire podpora v driverech vs. uživatelská tvorba SLI profilů
Tady by to bylo spíš naopak. SLI fungovalo pouze s několika podporovanými hrami a až když ATi představila CrossFire a uvedla nativní režimy, začala je nVidia kopírovat.
nevyzrálá technologie a ovladače vs. stabilní a vyzrálá technologie a ovladače
V čem je SLI stabilnější a vyzrálejší? CrossFire funguje v profesionální sféře už od roku 2002 a Evans and Sutherland na něm od té doby staví profesionální simulátory. Běž jim vykládat, že jsou jejich technologie nestabilní
Naopak nVidia převzala většinu klíčových technologií pro SLI od ATi:
1) AFR - první řešení přinesla ATi roku 1999. nVidia přidala AFR mezi podporované režimy poté, co se zjistilo, že load-balanced SFR přináší mizivé nárůsty výkonu a zatěžuje systém
2) SLI AA. ATi přinesla řešení přinášející efektivní nárůst FSAA vzorků při multiprocesingu roku 2002 (simFusion q). nVidia s touto technologií nepočítala a uvedla podporu pro SLI-AA dodatečně až po uvedení CrossFire. NV40/G70 ale na tohle nejsou stavěné, nepodporují programovatelné rozložení FSAA vzorků, takže používají totéž rozložení jako při režimu jedné karty a pouze neefektivně posouvají původní RG4x. Na rozdíl od R3xx/4xx/5xx, které jsou schopny přeprogramovat rozložení vzorků pro plné EER.
EER (edge effective resolution) SLI 16x je tak 16x8, kdežto EER CF 12x je 12x12 s optimálním vykrytím.
3) Nativní režimy - také poprvé na CrossFire, až poté je nVidia zahrnula do podpory SLI. Bez nich fungovalo SLI jen s několika podporovanými hrami, kdežto díky nativním režimům je základní funkčnost přítomná i bez specifické podpory pro danou aplikaci.
CrossFire X1800 je dostupnější než SLI 7800GTX-512, je více než o třetinu levnější, nabízí vyšší kvalitu, vyrovnanější výkony a ne papírové technologie typu SLI AA 16x, jejichž kvalita ani výkon nejsou na úrovni, kterou by zákazník čekal za hardware v hodnotě $1500/40000Kč.
edit: překlepy