Jdeme na to
2zombux:
1) Neni to tak horke jak to pises, v prve rade chci rict, ze fakt nemuzes rikat, ze CCD u lowend DSLR jsou stejne jako kompakty to je blbost, jsou znatelne vetsi, mozna te tady mate jedna vec a to crop pomer u digi, ktery je vetsinou stejny jako u kompaktu to jest 1/2 optiky, u vyssich rad se toto cislo blizi k 1, ale rozhodne to neni v radu nejakych 200k, to jste fakt spadli z Marzu asi
Vlajkova lod Canonu je profi fotak 1Ds a ten je za 100k i kdyz ten ma taky crop 1,3x, ale tusim Sony ma zrcadlovyk bez crop, to jest 1 a rekl bych ze cena bude urcite do 50k, ale tohle vsechno je uplne mimo! Dulezitej je rozmer CCD, kterej s crop nema nic moc spolecneho, je mensi jak u filmu, ale porad je to DSLR znatelne lepsi/vetsi jak u kompaktu. Ted nechci kdyztak nejak zamerne mast, ale tusim, ze jsem nekde slysel, ze uz CCD snimac o velikosti film. pole je a snad i v nejakem pristroji, ale nevim, rozhodne to ale neni bezna praxe, to ne! Ja bych v tomhle bode osobne problem nevidel, protoze fakt malo kdo tiskne zvetseniny v rozmerech 5m apod... sam vim, ze 1m se da s 8Mpx v velmi dobre kvalite dosahnout, ono jde taky o to, ze na takhle velke obrazy se nekouka z 20cm
2) to uz jsem chtel napsat minule, v tom mas pravdu, prave tohle bych rekl, je nejvetsi slabina digi! Ale zase musim upozornit, ze rozdily i mezi digi jsou znacne. O tom kdo, do ceho foti bych nerozebiral, to je jako kdyby jsi mel analog zrcadlovku a fotil na film od tamanu, proste je to tvoje volba na tehcnologii digi vs. analog nezalezi.
3) porad nejak nechapu co myslite pod pojmem presnosti? Ostreni? Tak to je naprosto bez problemu a opet to na nema vliv na technologii, ackoliv digi jsou na tom lepe, protoze muzes presne vybrat ostrici body apod.
4) opet vystel mimo, aberace nema s technologii nic splecneho. Zavisi pouze na objektivu, to ze aberuji kompakty je stejne jako ze aberuji shity na analogu. Jen si toho lidi driv nevsimali, protoze vsechny fotky sli do 9x13 ted u digi maji moznost videt full screen.
6) Pokdu, jsi dobre cetl ja psal o barevnych filtrech, kde by ti spise usmev mel ztuhnout, protoze tady PS jednoznacne vitezi. Asi tezko si namichas barevnej filtr o jake barve jakou chces u analogu, to jest sklenenych filtru. Pred expozici sice pusobi ty sklenene, ale prave tim ztrasis plno informaci, protoze kdyz budes fotit do barvy a potom aplikujes barevnej filtr az v PS, tak je to mnohem lepsi, protoze to pocita z plneho RBG. To plati hlavne pro BW, kde se barevne filtry pouzivaji asi nejcasteji - tedy o kolazich, omalovankach v PS se nebavim. U analogu vlastne ani jinou volbu nez aplikovat filtr pred nemas, tedy na jednu fotku jeden barevny filtr, ktery si musis koupit. Jinak jine filtry jakozto polarizacni, samozrejme plati stejne jak pro digi, tak analog.
7) to je pravda. Ale z toho co pises, mi to pripada, ze kdyz jsi za DSLR, tak jsi cvakajici amater, ale jak jdes za SLR, tak uvazujes a jsi rozumny, zda se mi to blbost, pokud uz nekdo umi fotit, tak bude na DSLR fotit taky jako na SLR, tedy ne cvakat tisice snimku.
To mas pravdu, ale opakujes to co jsi psal v bode 2, tedy to je dane rozsahem.
9) Mas pravdu, ze BW tam ma logicky mensi barevny rozsah, ale v praxi to tolik znat neni, protoze spravne se nepravadi do BW pomoci desaturace, ale nybrz pomoci mychani RBG kanalu, cimz ziskava plny dynamicky rozsah DSLR, ktery je ale mensi jak u SLR, tedy tady je ten podstatny rozdil. Zase tu mas u analogu nevyhodu tech barevnych filtru.
TomV, u tebe uz srosku vice strucne
V prve rade u tebe je to silne specificka situace, protoze mas pristup do kvalitnich skolnich fotokomor a tuhle vec studujes, coz normalni clovek nebude platit jeste za kurz a za vyvolavani. S tim ISO uz to neni co to byvalo, na ISO400 se uz s DSLR s klidem fotit, ale i tak je to porad o neco nize jak SLR. A do jinych odvetvi digi vs. analog se poustet nebudu, zas z toho nemusi byt nekolika stranovy dokument
Dale bych chtel k tomu dynamickemu rozsahu dodat, existuje tu tzv. sendwich, coz je vyborna vec, kterou digital hrave trumfne rozsah analogu i lidskeho oka. Jedna se o to, ze se vyfoti jeden snimek v ruznych expozicich a potom se to spoji do jedne fotky. Je to v posledni dobe hodne vyuzivane a vznikaji opravdu uzasne fotky. Nevim, mozna toto jde i u analogu.
Co zaverem? Je to stejne jako kdyz se resi Canon vs. Nikon vs. Olympus, kazdy se rika to svoje, proc? Protoze kazdy ma specificke pozadavky, jsou lidi po ktere se analog jeste stale vyplati, ale verte ze i mnoho proffesionalnich svetoznamych umeleckych fotografu na digi prechazi, ackoliv ne treba s usmevem na tvari, ale vesmes jim to vice da jak veme, ale stale jsou jeste situace kde proste vede analog, ale jeho podil uz rozhodne neroste.
Na vyhody digitalu uz nemam silu, hezkej tah zacit jako prvni druheho unavit a pak uz ani nic nenapisu
Ne sak v pohode, cast tech vyhod je opak toho co jsem psal u zaporu analogu. Ale velka cast vyhod je uplne novych, ktere analog vubec nema a hlavne technologicky mit nemuze.
btw: bude tam hodne hrubek, ale cist uz to po sobe nebudu!
btw: UZ TO KONECNE NEKDO ROZDELTE, protoze jinak je to tady bruzatni OT