Stránka 1 z 17

ATi Radeon X1900XT/XTX (R580) - info, testy, recenze #2

Napsal: pát 26. kvě 2006, 15:38
od oilik
koukam ze sou venku nove ovladace 6.5 nikde o tom neni ani vidu ani slechu. Nevite nekdo jak sou na tom?

/edit by no-X: Z důvodu překročení limitu 50 stran byl původní thread rozdělen. V diskuzi prosím pokračujte zde. Původní thread s úvodem a seznamem prvních recenzí najdete zde.

Napsal: pát 26. kvě 2006, 15:42
od Smeli
oilik píše:koukam ze sou venku nove ovladace 6.5 nikde o tom neni ani vidu ani slechu. Nevite nekdo jak sou na tom?
Cp tak kouknout do sekce Ovladače?
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=66673
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=66797

Napsal: pát 26. kvě 2006, 16:10
od oilik
Smeli píše:
oilik píše:koukam ze sou venku nove ovladace 6.5 nikde o tom neni ani vidu ani slechu. Nevite nekdo jak sou na tom?
Cp tak kouknout do sekce Ovladače?
spis jsem myslel nejaky porovnani :wink:

Frekvence SAPPHIRE X1900XTX/512

Napsal: sob 27. kvě 2006, 00:36
od raptor
Má dotaz ohledně karty SAPPHIRE X1900XTX/512. Tato karta mi v CCC nebo v ATITOOL ukazuje frekvence 500MHz čip a 600MHz paměti. Měla by ale být přece v default nastavená na 650 čip a 775 paměti ne? Když jí takto nastavím tak se PC restartuje. Nevíte prosím někdo co s tím? Jak tuto kartu přetaktovat? Přešel jsem z NV a u ATI jsem nováček. Moc díky za Vaše rady. Ovladače Cat.6.5

Re: Frekvence SAPPHIRE X1900XTX/512

Napsal: sob 27. kvě 2006, 00:52
od Pawlis
raptor píše:Má dotaz ohledně karty SAPPHIRE X1900XTX/512. Tato karta mi v CCC nebo v ATITOOL ukazuje frekvence 500MHz čip a 600MHz paměti. Měla by ale být přece v default nastavená na 650 čip a 775 paměti ne? Když jí takto nastavím tak se PC restartuje. Nevíte prosím někdo co s tím? Jak tuto kartu přetaktovat? Přešel jsem z NV a u ATI jsem nováček. Moc díky za Vaše rady. Ovladače Cat.6.5
To jsou frekvence ve 2D, když spustíš nějakou hru, tak se ti přepne do 3D, ve kterém jede na 650/775. Jinak se to tu už mnohokrát řešilo, stačí jen hledat. :wink:

Napsal: sob 27. kvě 2006, 08:54
od raptor
To jsem si taky tak trošku myslel, ale proč, když použiju ATITOOL a nastavím frekvence na 650/775 se to seká? ATITOOL přece ruší přepínání frekvencí 2D/3D. Nebo to tak není? Aspoň co jsem četl, tak nastavená frekvence v ATITOOL je jak pro 2D, tak pro 3D stejná.

Napsal: sob 27. kvě 2006, 09:55
od Pawlis
raptor píše:To jsem si taky tak trošku myslel, ale proč, když použiju ATITOOL a nastavím frekvence na 650/775 se to seká? ATITOOL přece ruší přepínání frekvencí 2D/3D. Nebo to tak není? Aspoň co jsem četl, tak nastavená frekvence v ATITOOL je jak pro 2D, tak pro 3D stejná.
musis jeste nastavit napeti na jadre a pametech. Na jadre nastav 1.4V(max. 1.525) a pro pameti max. 2.2V. Uz by to nemelo delat problem. Maximalni nastaveni nedoporucuju prekracovat, leda ze chladis vodou.

Muzes si projit clanek na PCT :
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... mitstart=5
Hodne zdaru pri hledani nejvyssi frekvence. :wink:

Napsal: stř 7. čer 2006, 22:28
od godlike
Tady dostala i 7950GX2 :razz:(nemluve o single 7900GTX :lol: ) pekne na zadek od 1900XTX :thumbsup:
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...

Napsal: stř 7. čer 2006, 23:07
od Rentigo
godlike píše:Tady dostala i 7950GX2 :razz:(nemluve o single 7900GTX :lol: ) pekne na zadek od 1900XTX :thumbsup:
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
Pokud se nedívám na rozlišení 1024x768 tak je to plichta nebo vede 7950GX2, ale X1900 XTX se drží :)

Napsal: čtv 8. čer 2006, 19:41
od Lukfi
godlike píše:Tady dostala i 7950GX2 :razz:(nemluve o single 7900GTX :lol: ) pekne na zadek od 1900XTX :thumbsup:
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
Však to je jasný, ne? 48 pixel shaderů jako 48 pixel shaderů...

Napsal: čtv 8. čer 2006, 21:16
od no-X
Jedna G70/71 má 48 pixel shader jednotek.

Napsal: čtv 8. čer 2006, 21:20
od Lukfi
no-X píše:Jedna G70/71 má 48 pixel shader jednotek.
Má jich fyzicky 24 pokud vim, ale jestliže má 48, tak proč i dva G71 dostávaj na prdel od jednoho Radeonu?

Napsal: čtv 8. čer 2006, 21:45
od no-X
G70/71 má:

8 vertex pipelines (+ texturovací jednotky bez porpory rozšířené filtrace textur)
24 pixel pipelines
2 pixel shadery (za sebou) v každé pixel pipeline (= celkem 48 )
1 bilineární texturovací jednotka v každé pixel pipeline
16 ROPs připojených volně přes crossbar

Každý pixel shader se skládá z hlavní ALU, která zvládá ADD+MUL operace a mini-ALU (modifier, především pro DX8). Do téhle míry jsou oba pixel shadery v pipeline stejné. Hlavní ALU primárního pixel shaderu je sdílená (funguje jako texture-adress ALU), takže při požadavku na práci s texturou neprovádí pixel shading.

Ale to už jsem tady psal mockrát. Naopak jeden pixel shader R5xx se skládá z hlavní ALU (ADD+MUL), mini ALU (ADD, modifier) a samostatné texture adress ALU. nevím, do jaké míry se projeví podpora ADD na mini-ALU, ale pokud je pro jeden pixel zapotřebí 2x addition, pak má díky této "rozšířené" mini-ALU R580 teoreticky dvojnásobný výkon oproti G70/G71. ROPs nemají R5xx připojené přes crossbar, ale fixně čtyři na quad (ATi naopak řeší potřebu nižšího počtu ROPs zvyšováním poměru s pixel shader procesory). Texturovací jednotka je volně (oproti G7x), což v komabinaci se samostatnou texture adress ALU umožňuje ATi s 16ti texturovacími jednotkami dosáhnout vyšší efektivity a vyššího výkonu v operacích s texturou, než nabízí G70/G71 s 24 texturovacími jednotkami.

Každé má svoje pro i proti (pro R5xx: rychlé kvalitní AF, efektivní operace s texturou, texturing a pixel shading se vzájemně neomezují /// pro G70/G71: nižší počet tranzistorů=nižší spotřeba)

Napsal: pát 9. čer 2006, 10:29
od danikd
Lukfi píše:
no-X píše:Jedna G70/71 má 48 pixel shader jednotek.
Má jich fyzicky 24 pokud vim, ale jestliže má 48, tak proč i dva G71 dostávaj na prdel od jednoho Radeonu?
Mluv hodne nahlas, nebo uslysime Huhulana brecet, a ja nemam rad kdyz deti breci :razz:

Napsal: ned 11. čer 2006, 23:58
od Smeli
HIS X1900XT a XTX IceQ3 konečně k dostání (snad :wink: ):
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7648.html XT za 12839,-
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7649.html XTX za 15227,-

Napsal: pon 12. čer 2006, 00:20
od godlike

Napsal: pon 12. čer 2006, 15:25
od Mirkana
Pěkná cena ale bral bych to chlazení :) na to čakám

Napsal: pon 12. čer 2006, 16:06
od Smeli
Mirkana píše:Pěkná cena ale bral bych to chlazení :) na to čakám
Začínám mít obavu, že chlazení neposhází ze stáje AC (jelikož doteď nic neoznámili a ani na Computexu nic nevystavovali), což by znamenalo, že si chladiče vyrábí HIS sám pro sebe (a nebo má "exklusivní" smlouvu) :?

Edit: na guru3D si vzali na mušku X1900XT IceQ3

X1900XTX

Napsal: pon 19. čer 2006, 17:46
od Sfal
hoj, jsem si pořídil grafárnu x1900xtx a zajímá mě jen jedna maličkost. Píše se, že tato karta má 48 Pixel Pipelines, ale ATITool 0,25Beta 14 mě píše "Active pipelines 16". Písněte mi prosím, o co tady jde. Dik.

Napsal: pon 19. čer 2006, 17:53
od no-X
ATi u téhle generace grafických čipů rozložila pixel pipeline na jednotlivé části (TMUs, PSPs, ROPs), které fungují nezávisle. Díky tomu může zvyšovat počet jen těch, u kterých je to nejvíc potřeba. Pak je ale problém, protože není jasné, podle počtu kterých jednotek určovat, kolik má pipelines. Protože pixel shader procesorů má 48, kdežto texturovacích jednotek 16...

Takže to, co ti to zobrazuje, je v podstatě autorem ATiTool myšleno správně, i když to interpretoval trošku nešťastně. Prostě používat termín "pipelines" v souvislosti s čipy R5xx není dobré, protože už žádné ucelené pipelines neobsahují a jediný způsob, jak se tyhle čipy dají správně a jednoznačně popsat, je vypsáním jednotlivých jednotek.