Stránka 1 z 2

PowerVR se vrací?

Napsal: úte 25. črc 2006, 12:31
od Lukfi

Napsal: úte 25. črc 2006, 12:34
od D.O.D.O
No, neviem či bude môcť konkurovať ATI a nVidii, možno iba cenou...

Napsal: úte 25. črc 2006, 15:12
od no-X
Jednak jsou v tý newsce chyby a druhak (podle uvedených informací) o nic výkonnostně převratnýho nepůjde. Což je škoda, protože PowerVR na to má...

Předpokládám, že si to koupí Intel, protože nebude-li mít ATi, musí nějakou náhradu grafik do čipsetů sehnat.

Napsal: úte 25. črc 2006, 15:22
od Lukfi
má cenu to překládat?

Napsal: úte 25. črc 2006, 15:53
od no-X
To nevím, ale pokud se k tomu odhodláš, tak hlavně nepiš, že "Kyro III" nebylo nikdy dokončeno. Dokončeno bylo, jen nebylo vydané. Až budu doma, postunu sem pro zajímavost nějaký další info, takhle z hlavy dám dohromady jen 4 pixel pipelines, TnL jednotku a 128bit DDR. Bohužel PowerVR nenašlo výrobce. Ale s ohledem na to, že Kyro II s 2pp, SDR a bez TnL bylo mnohdy rychlejší než GeForce 256 DDR se 4pp, DDR a TnL, tak je škoda, že se tenhle čip nikdy nedostal na grafický karty. Myslím, že to mohlo vcelku zamávat situací - dnes bychom tu měli buďto duet nVidia-PowerVR, nebo PowerVR-ATi...

Napsal: čtv 27. črc 2006, 18:29
od no-X
Sliboval jsem ještě nějaký info k původnímu Kyru III... tu je schéma:

Obrázek

Sice z toho moc poznat není, ale co je vidět a co víme:

čip STG 5000
4 pixel pipelines
TnL jednotka
duální výstup ("dual-head", TV-out)
plná akcelerace DVD (tj. včetně iDCT - to tehdy podporovala jen ATi)
128bit DDR řadič (včetně podpory SDR)
FSAA4free*

*tj. anti-aliasing bez ztráty výkonu - Kyro II mělo používat multisampling. Propad výkonu při multi-samplingu je z nějakých 90-99% způsoben přístupy k z-bufferu, tzn. vytěžováním paměťové sběrnice... z-buffer, neboli paměť hloubky, se u běžných grafických karet alokuje v grafické paměti. Všechny čipy PowerVR ale používají tile-based rendering, tzn. že vykreslují obraz postupně po malých obdélníčcích (např. 32x16 pixelů), z čehož plyne ta výhoda, že data potřebná pro vykreslení tak malé části obrazu, se vejdou do cache, která je umístěna přímo v čipu a nemusí se k nim přistupovat přes mnohem pomalejší datovou sběrnici. Stručně řečeno - jakýsi Z-buffer je pro právě zpracovávaný obdélníček držen přímo v grafickém čipu, takže přístupy k němu jsou prakticky okamžité, takže se propad výkonu při FSAA nekoná

Jinak co se týká nového desktopového čipu, tak by měl mí 8 "pipelines" a výkonem být výš, než konkurenční čipy s 8pp... Jak je to s důvěryhodností téhle informace ale nevím.

Napsal: pát 28. črc 2006, 11:27
od Lukfi
Intel's future graphics tech is Power VR
jen takovej malej dotaz, chápu to správně že PowerVR je součást tý firmy Imagination Technologies (bylo kdysi koupeno)?

Napsal: pát 28. črc 2006, 12:12
od no-X
Nebylo koupeno. Je jedna firma Imagination Technologies a ta má několik divizí. A grafická divize se jmenuje PowerVR.

Napsal: pát 28. črc 2006, 13:03
od Gorr GrimWolf
Omlouvám se za OT, ale nechtěl jsem kvůli tomu zakládat thread. Nevíte někdo očlánku jak funguje grafická karta? Myslím v češtině. Vím, že bylo něco takového na PcT, ale příjde mi to trochu moc složité. Až extrémně podobrobné. A je to IMHO spíše jako funguje vykreslování toho co vidíme.

Mě by zajímala celá cesta dat. Od procesoru až po monitor...

Nebo pokud to nikde není má tu někdo znalosti toto sepsat? Asi snad jedině no-X...

edit// Třeba byto zajímalo více lidé než jenom mě...

Napsal: pát 28. črc 2006, 17:48
od no-X

Napsal: pát 28. črc 2006, 18:13
od Lukfi
no-X píše:Intel si licencoval SGX?
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33318
to je přece ten link co jsem tu postoval

Napsal: pát 28. črc 2006, 18:33
od no-X
Se mi nediv, to mám z horka :inlove:

Napsal: úte 1. srp 2006, 14:55
od Lisp
no-X píše:Intel si licencoval SGX?

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33318
Já tedy nevím, ale SGX si od PowerVR licencuje kde-kdo (Hitachi, NEC) Architektura SGX je speciálně navržena do mobilních zařízení, kterých intel prodá mraky. Takže kde inquirer bere jistotu, že bude v nových chipsetech? Mnohokrát už inquirer vypustil kachnu, takže...

Ale třeba jo, necháme se překvapit.

Napsal: úte 1. srp 2006, 17:13
od no-X
Třeba tady?

Napsal: pon 2. říj 2006, 19:49
od no-X
Imagination Technologies Announces Expanded Multimedia Collaboration with Intel and Investment from Intel Capital
Intel highly values our collaboration with Imagination Technologies in the development of industry-leading multimedia capabilities for future PC and consumer products.
http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=643

-----------------------------------------------------------------------

Imagination Technologies and Texas Instruments Extend Cooperation in Graphics

http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=644

Napsal: sob 9. čer 2007, 19:58
od no-X
Tak to konečně vypadá na nasazení PowerVR SGX a jeho unifikovaného shaderu v praxi v podobě Intel Menlow:

http://techreport.com/onearticle.x/12624

Napsal: čtv 30. srp 2007, 11:32
od no-X
První DX10.1 čip má PowerVR. A to už přes dva roky!

Možná si pamatujete na poměrně tiché vydání prvního unifikovaného čipu na světě - PowerVR SGX v létě 2005. Oficiální specifikace říkaly "exceeds Microsoft Vertex and Pixel Shader Model 3 requirements" případně "DX9+". Tehdy to asi nikdo nepovažoval za víc než marketingovou frázi a ejhle. Podle OpenGL ES BOF prezentace z Siggraph 2007 a konkrétně části od PowerVR, je SGX označován ne jako DX9 čip, ale rovnou jako DX10.1 řešení...

S takovou zbývá jen politovat, že se PowerVR před lety stahlo z desktop segmentu, protože kdybyste se dnes dozvěděli, že vaše grafická karta z roku 2005 bude podporovat DX10.1, bylo by vám asi jasné, kdo je leadrem :)

Napsal: čtv 30. srp 2007, 12:40
od beardie
ako mohli do cipu implementovat nieco, co sa az prednedavnom prijalo ako specifikacia?

Napsal: čtv 30. srp 2007, 12:42
od Lukfi
ATi a nVidia taky vyvíjely DX10 čipy daleko před uzavřením specifikací...

Napsal: čtv 30. srp 2007, 12:44
od beardie
nj, ale kym vyjde dx10.1 cip od NV/Ati tak bude rijen/leden
no a tento 2.5 roka dozadu...