ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět

Jaký máte názor na GPGPU?

GPGPU je budoucnost, nejsnazší cesta pro dosažení vysokého výkonu...
106
52%
GPGPU má budoucnost, ale hlavně v profi segmentech. Koncovému uživateli toho moc nepřinese.
78
38%
Je to slepá ulička, za pár let po této technologii neštěkne ani pes :o)
19
9%
 
Celkem hlasů: 203
ttxman
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. zář 2003

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od ttxman »

Jojo pokud to bude mit Java, Microsoft snad nezustane pozadu, a kdyz to budou mit tyhle dva tak se to pekne rozjede :). A hlavne, kdyz bude podpora GPGPU primo v jazyce tak snad nezapomenou na SIMD instrukce v CPU...
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od nou »

nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od nou »

takze nova S10000 http://www.anandtech.com/show/6445/amd- ... pro-s10000

Stream Processors 2x1792
Core Clock 825MHz
Memory Clock 5.0GHz GDDR5
Memory Bus Width 2x384-bit
VRAM 2x3GB
Single Precision 5.91 TFLOPS
Double Precision 1.48 TFLOPS (1/4)
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od nou »

8 kariet v jenom racku http://fireuser.com/blog/8_amd_firepro_ ... recision_/
cez 8TFLOPS realneho DP vykonu.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od webwalker »

Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od Krteq »

durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od durod »

Jsem zvedavy. Ale kdyz to pojede hure na nVidii, to zase bude flamu :D
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

JJ, bude a zaslouženě, protože Nvidii taky za Physx flamovali.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od del42sa »

Nvidii neflamovali za PhysX jako takový, ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware. Uvidíme jak to bude s tímhle, ale vzhledem k tomu že to využívá direct compute a OpenCL tak by to mělo běhat i na Nvidii. Rozdíl v přístupu tam tedy určitě je.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od sam_217 »

del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od dexterav »

lenže do OpenCL AMD ako vždy viacmenej nedala nič kedže je to štandart ako napr directx a NV si physx odkúpila
a čakať že do toho vrazia prachy a potom to budú rozdávať je minimálne naivné
aj preto ale physx dopadol tak ako dopadol
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od del42sa »

sam_217 píše:
del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace
Copak Nvidia vyrábí x86 CPU ? :roll: O CPU physX vůbec nejde, to je úplně jiná story. Ten jde stejně blbě na CPU AMD i CPU Intelu. Jde o PhysX na GPU, který Nvidia na jiných než na svých GPU nepovolila ačkoliv v podstatě nic nebrání tomu aby PhysX běhal i na AMD grafikách přes OpenCL. Jenže to Nvidia nechtěla, stejně jako se snažila znevýhodňovat PhysX počítaný přes CPU, protože doufala že tím zvýší prodeje svých karet. Takže dojná kráva jménem PhysX se jaksi nekoná, protože přišla o vemeno. GPU akcelerovaných her je jak šafránu a CPU physX je zadarmo, protože by to jinak nikdo nepoužíval.Proto je dnes Gpu PhysX tam kde je....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od Krteq »

sam_217 píše:
del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace
Tohle bych rád uvedl na pravou míru. CPU by samozřejmě ty efekty zvládlo levou zadní, ale PhysX SDK používalo pro výpočty v plovoucí čárce zastaralé x87 instrukce a starší verze byly opravdu jen jednovláknové. Až po vlně kritiky od hráčů a hlavně vývojářů nV připravila PhysX SDK 3.0 kde už je možno využít pro zpracování více vláken a FP jede přes modernější instrukce. Jenže implementace CPU PhysX postavená na téhle verzi SDK se zatím v žádné hře neobjevila :(

ad Fluidmark a podpora multithreadingu - JeGX musel jít mimo SDK aby to běželo na více vláknech, vesměs si to dodělal sám :) Stačí si vyhledat release notes k první verzi s podporou MT.

Tohle vlákno ale není o PhysX, takže konec OT :x
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od nou »

dexterav píše:lenže do OpenCL AMD ako vždy viacmenej nedala nič kedže je to štandart ako napr directx a NV si physx odkúpila
tak pozor AMD sa podiela na vyvoji OpenCL. staci si pozriet na zoznam ludi co su uvedeny v specifikacii. su tam ludia od AMD, Intel, nVidia, Apple, Qualcomm. taktiez pridali podporu C++ do OpenCL kernelov. zatial to podporuju iba oni ale samozrejme nic nebrani ostatnym aby to implementovali tiez. predpokladam ze to v buducnosti bude sucastou standartu. mimochodom aktivita AMD zamestnantov na OpenCL dev fore sa zvysila tak o 1000%. snazia sa riesit problemy a bugy ktore maju rozny vyvojari pri vyvoji v OpenCL.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od sam_217 »

del42sa píše: Copak Nvidia vyrábí x86 CPU ? :roll: O CPU physX vůbec nejde, to je úplně jiná story. Ten jde stejně blbě na CPU AMD i CPU Intelu. Jde o PhysX na GPU, který Nvidia na jiných než na svých GPU nepovolila ačkoliv v podstatě nic nebrání tomu aby PhysX běhal i na AMD grafikách přes OpenCL. Jenže to Nvidia nechtěla, stejně jako se snažila znevýhodňovat PhysX počítaný přes CPU, protože doufala že tím zvýší prodeje svých karet. Takže dojná kráva jménem PhysX se jaksi nekoná, protože přišla o vemeno. GPU akcelerovaných her je jak šafránu a CPU physX je zadarmo, protože by to jinak nikdo nepoužíval.Proto je dnes Gpu PhysX tam kde je....
Nene, Tady se nejedná o CPU physX verzi, kteráje ochuzená jen na základní efekty atd, to, že pokročilej PhysX nejde na AMD kartách máš pravdu, ale že nejde na CPU není pravda, právě že jde, ale strašně pomalu a o tom to je - přesně to co píše krteq, to sem myslel a tak sem to chtěl říct, já sem se spletl trochu, dokonce x87 intrukce to šlapalo a to že by ten pokročilej (GPU) PhysX zvládlo CPU v pohodě přes optimizaci -tj použití moderních instrukcí x86 setu.

Snad bude právě přístup AMD v tomto lepší a docela jim fandim v tom že to tahaj přes OpenCL...aspoň to bude pořádně využitelný, nebo bullet physics co taky AMD prezentovalo jak ovýkon kdysi ještě na předchozích generacích, nvidia physX je moc uzavřená "platforma" prostě nevim co nechápu na tom, že omezovat ostatní potenciální kupující který maj třeba v současnosti AMD karty není moc in a tak se ten physX ani nějak dramaticky nerozšířil bych řek...AMD je podle mě v tomhle chytřejší, jestliže maká na OpenCL společně s ostatníma + vůbec s novou generací konzolí, všecko bude dělat AMD, mohli by si na tom našlápnout konečně na lepší budoucnost...
Naposledy upravil(a) sam_217 dne čtv 28. úno 2013, 13:31, celkem upraveno 1 x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od del42sa »

Já jsem docela zvědavý na ten GPU Havok v PS4 a jestli se to dostane i do běžných PC nebo to zůstane pouze doména PS4....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od Krteq »

sam_217 píše:Snad bude právě přístup AMD v tomto lepší a docela jim fandim v tom že to tahaj přes OpenCL...aspoň to bude pořádně využitelný, nebo bullet physics co taky AMD prezentovalo jak ovýkon kdysi ještě na předchozích generacích...
AMD se v OpenCL začalo hodně angažovat, ale zrovna v tomhle případě jsou výpočty akcelerované přes jiný standard, DirectCompute (součást DirectX) od MS.

@del42sa: Tady máš "první vlaštovku" - Havok Physics Million Objects Colliding with Triangle Mesh for PS4
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od del42sa »

To jsem už viděl, ale to je zatím pouze technologické demo. Já myslel reálné nasazení v hrách.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od sam_217 »

Krteq píše:...
Jo jasně...všim sem si no, že to TressFX se týká zas DirectCompute...asi se jim to víc hodí v souladu s DirectX založeností všech 3D her, ale jak tu už jinde zmiňoval DOC, kdyby nemuseli asi by používali spíš OpenCL a OpenGL, když je to údajně lepší jak API Microsoftu. Takže asi stejně jak nvidia šla s CUDA tak trochu bokem od DirectX a zvýhodnit tak svoje karty, tak se zřejmě pokusí AMD s OpenCL, zřejmě v tom viděj lepší vizi, než ve vytváření si vlastní platformy po vzoru CUDA, což mě vede ke spekulaci, že díky společný práci a úsilí na tom rozhraní ho dostanou a rozšířej víc, než je CUDA nvidie a navíc to pošlape na všem OpenCL schopnym HW a tim připravěj Nvidii o pomyslnej trumf GPGPU, zřejmě proto dělá na tom projektu i z části nvidia...aby měla přehled a něco aspoň pod kontrolou, aby se pak nelekli, že jejich snaha s CUDA jde vlastně dopr... a maj po marketingovym taháku na prodej svejch karet. Ale řekl bych, že maj teda co dělat, protože PhysXu se chytli díky jeho pokročilosti která dost převyšovala ostatní řešení, zřejmě v tom stejně pořád nemaj jasno, jak to vlastně vyjde, to tak zkoušej jak věci půjdou, nvidia se to snaží kontrolovat a pořád doufá že se jí podaří udržet špičku vývoje v jejich rukou, koneckonců o co se snažej v těch Tech demech na physX atd atd. Snaha AMD na poli, co by mohlo tomu řešení konkurovat je teda docela logická a snad se podaří, i mě se to zdá lepší, než zřejmě sen nvidie, kdy vlastně všechno pojede přes jejich HW...Výborná věc co není Open skončí monopolem, dobrá věc co nepřekoná Open produkt je odsouzena k zániku v konkurenci nebo v přeměně na Open produkt...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Příspěvek od Krteq »

Pro ty, kteří si myslí, že to na kartách konkurence nepoběží - vyjádření zástupce AMD:
As we suspected, AMD's press release has been very carefully worded. 'TressFX is not exclusive to AMD,' a spokesperson for the company has told us. 'It works on any DirectX11 card, similar to some other AMD-built technologies - for example Order-Independent Transparency (OIT) or High Definition Ambient Occlusion (HDAO).' Thus is the truth revealed: any DirectX11-capable graphics hardware, including those from rival Nvidia, will be able to make use of AMD's hair-rendering know-how.

Devon Nekechuck, product manager for high-end discrete desktop graphics at AMD, offers a bit more detail - and a sneaky plug for his company's GCN-based Radeon HD products: 'TressFX will definitely work on any DirectCompute-enabled device. This has roots in the core of Gaming Evolved, where we want to enable technology for all gamers, and not create proprietary features that lock out gamers that use our competitor's products. That said, TressFX is very computationally intensive, and hence games that use TressFX will really be able to benefit from high DirectCompute performance. Because of that, you will see Graphics Core Next-based GPUs excel when it's enabled.'
Bit-Tech
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“