rozdíl mezi AGP a PCI-E???
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Pabos
- Začátečník
-
- Registrován: 11. dub 2004
- Kontaktovat uživatele:
rozdíl mezi AGP a PCI-E???
Zdravim vsechny
zajímá mě rozdíl mezi PCI-E a AGP, proč se vůbec začal PCI-E vyrábět? kamarád říkal, že v tom není vlbec žádný rozdíl v rychlosti, tak by mě zajímal hlavní rozdíl...
chtěl bych si v dohledné době kupovat novou sestavu, a nevím, jestli koupit desku s PCI-E nebo AGP...
PS: omlouvám se, jestli to tu už někde je, ale nenašel jsem to a taky se omlouvám, jestli to nepatří do této sekce, ale souvisí to s grafickými kartami, tak sem to sem hodil
zajímá mě rozdíl mezi PCI-E a AGP, proč se vůbec začal PCI-E vyrábět? kamarád říkal, že v tom není vlbec žádný rozdíl v rychlosti, tak by mě zajímal hlavní rozdíl...
chtěl bych si v dohledné době kupovat novou sestavu, a nevím, jestli koupit desku s PCI-E nebo AGP...
PS: omlouvám se, jestli to tu už někde je, ale nenašel jsem to a taky se omlouvám, jestli to nepatří do této sekce, ale souvisí to s grafickými kartami, tak sem to sem hodil
- janis
- Začátečník
- Registrován: 02. pro 2004
- Bydliště: Olomoucko
PCI-E má vyšší přenosovou rychlost než AGP 8x (i když ani u té grafiky nevyužívaly celé přenosové pásmo) - vzhledem k tomu, že nové grafiky už budou pouze pro tento slot, doporučuju kupovat jen MB s PCI-E (ev. s AGP,AGR apod. + PCI-E) pro grafickou kartu. Co se týče rychlosti - AGP verze stejné karty bývají o něco pomalejší, než PCI-E s tímtéž grafickým čipem. Jinak teoretická propustnost PCI-E (pro grafiky se používá 16x) je 4 GB/s proti 2,132 GB/s u AGP 8x.
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
- ICE
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 02. čer 2003
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
- JakubL
- Začátečník
- Registrován: 29. kvě 2005
U PCI-E taky můžeě mít tolik linek, kolik chčeš (záleží na čipsetu) a lze na nej připojit více zařízení - další karty(TV, audio) + systémy s více grafickými kartami
Athlon 64 3000+ Venice 1,8@2,2GHz, DFI LANPartyUT NF4 Ultra-D, DDR 512MB PC 433 CL2.5 KINGMAX (2x), Asus N6600 TOP 128MB (400/900@580/1209), Samsung SpinPoint P Series SP2004C - 200GB NCQ SATA II, Fortron 350W, DVD ROM Toshiba
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
ano to mas pravdu ale pro koncove uzivatele to bude nevyuzitelne ... , PCIE bylo skutecne zavedeno kvuli marketingu , vykonovy rozdil je nulovy a jediny rozdil je ve vysi mozne spotrebe... , je treba se nad tim zamyslet , v dobe zavedeni PCIE byla nej grafika X800xt a je treba si uvedomit , ze v testech nedokazala tato karta vyuzit ani AGP 4x natoz 8x natoz PCIE.. , je to skutecne marketing nic vic , kazdy si musi koupit novou MB CPU GK to je jediny duvodJakubL píše:U PCI-E taky můžeě mít tolik linek, kolik chčeš (záleží na čipsetu) a lze na nej připojit více zařízení - další karty(TV, audio) + systémy s více grafickými kartami
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ale to víš, že X800XT dokáže AGP4x využít. V okamžiku, kdy nebude dostačovat kapacita grafické paměti, se rozdíl mezi PEG a AGP4x projeví a docela znatelně. A nejen tehdy.
Především PEG přináší rychlou oboustrannou komunikaci, takže umožňuje použití GPU i pro výpočty, které díky pomalé zpětné komunikaci nebylo možné realizovat.
Především PEG přináší rychlou oboustrannou komunikaci, takže umožňuje použití GPU i pro výpočty, které díky pomalé zpětné komunikaci nebylo možné realizovat.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- ps47
- Začátečník
- Registrován: 23. led 2004
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
pokud si dobre pamatuji , tak zde na foru provadel test Hladis se svou x800 Toxic@x800xt a projel benchmarky na nastaveni AGP 8x a AGP 4x jak v marcich tak ve hrach a vysledek byla staticky chyba 0.5%.. , kazdopadne je mozne ze drivejsi aplikace nedokazali plne vyuzit memory GK , ale i tak se snazim naznacit , ze je to celkem kravina a AGP 8x by postacila v dobe uvedeni novych GKno-X píše:Ale to víš, že X800XT dokáže AGP4x využít. V okamžiku, kdy nebude dostačovat kapacita grafické paměti, se rozdíl mezi PEG a AGP4x projeví a docela znatelně. A nejen tehdy.
Především PEG přináší rychlou oboustrannou komunikaci, takže umožňuje použití GPU i pro výpočty, které díky pomalé zpětné komunikaci nebylo možné realizovat.
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
presne tak... souhlas. Rad bych videl kartu a hlavne pak nejakou aplikaci, ktera na 100% vyuzije AGP4x.sh píše:pokud si dobre pamatuji , tak zde na foru provadel test Hladis se svou x800 Toxic@x800xt a projel benchmarky na nastaveni AGP 8x a AGP 4x jak v marcich tak ve hrach a vysledek byla staticky chyba 0.5%.. , kazdopadne je mozne ze drivejsi aplikace nedokazali plne vyuzit memory GK , ale i tak se snazim naznacit , ze je to celkem kravina a AGP 8x by postacila v dobe uvedeni novych GKno-X píše:Ale to víš, že X800XT dokáže AGP4x využít. V okamžiku, kdy nebude dostačovat kapacita grafické paměti, se rozdíl mezi PEG a AGP4x projeví a docela znatelně. A nejen tehdy.
Především PEG přináší rychlou oboustrannou komunikaci, takže umožňuje použití GPU i pro výpočty, které díky pomalé zpětné komunikaci nebylo možné realizovat.
Neni to sice jen o marketingu, ale hlavne o vyrobe, kdy se velkem modernizovalo a predelavalo kvuli PCIE, protoze podle tehdejsich predpokladu mela byt AGP8x dnes jiz zcela nedostacujici (dostacuje a to vice nez dost).
Co se tyka napajeni tak v tom zase nejakou extra vyhodu nevidim, ze zdroje si to vezme porad stejne, at uz je to pres sbernici nebo pres molex
- JakubL
- Začátečník
- Registrován: 29. kvě 2005
PCI-E jim právě umožnilo vymějšlet další ptákoviny, který se týkaj hlavne marketingu jako SLI čí CrossFire, který maj malej význam jen v oblast Highendu.
Athlon 64 3000+ Venice 1,8@2,2GHz, DFI LANPartyUT NF4 Ultra-D, DDR 512MB PC 433 CL2.5 KINGMAX (2x), Asus N6600 TOP 128MB (400/900@580/1209), Samsung SpinPoint P Series SP2004C - 200GB NCQ SATA II, Fortron 350W, DVD ROM Toshiba
- ps47
- Začátečník
- Registrován: 23. led 2004
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
PCI-E má význam jak v hi-endu, tak v low-endu (hyper memmory, turbo cache...). V okamžiku, kdy nestačí grafická paměť a textury se tahají po sběrnici to má dost zásadní vliv a je dost rozdíl, jestli se framerate v tom okmažiku propadne na 13 nebo jen na 25FPS:JakubL píše:PCI-E jim právě umožnilo vymějšlet další ptákoviny, který se týkaj hlavne marketingu jako SLI čí CrossFire, který maj malej význam jen v oblast Highendu.
Jinak další test je tady. U 256MB X800XT nebyly rozdíly moc znát (pro většinu her to stačilo), ale u 128MB X600 jsou rozdíly mezi 5-15% a to už znát je. Což dokazuje, že PCI-E má smysl i v mainstreamu, kde je nejrozšířenějších 128MB paměti.
Takže... PEG pro low-end znamená levný grafiky (turbo-cache), pro mainstream o 5-10% rychlejší framerate, stabilnější framerate a pro hi-end možnost použití SLI/CF a zvýšit tak výkon nebo kvalitu obrazu. A vzhledem k tomu, že PEG grafiky nejsou o nic dražší, než AGP verze, je to výkon, který nestojí ani korunu.
Už mě docela štve, jak se tady donekonečna omílají fámy typu - limitace grafiky procesorem, AGP 4x stačí na všechno, 128MB je dost i pro hi-end a hromady podobných nesmyslů. Většina jich vznikla v době někdy před 2-3 roky, tehdy dalo lidem, kteří tomu rozuměnli, docela zabrat, aby dav přesvědčili, že 256MB grafika není rychlejší než 128MB, že si nemají kupovat grafickou kartu za 15000 ke starýmu procesoru, ale dneska, kdy se situace diametrálně změnila a 90% z těhle "pravd" už neplatí, je přesto dav pořád opakuje, přesvědčuje o nich další lidi a nedokáže pochopit, že se situace za 2-3 roky může změnit, protože balance nároků her, objemu textur, propustnosti paměťový sběrnice, výpočetního výkonu jádra, množství použitý paměti, kompresních technologií a hromada dalších aspektů, je někde naprosto jinde.
edit:link
Naposledy upravil(a) no-X dne čtv 27. říj 2005, 17:04, celkem upraveno 2 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
blbost... to nesouvisi s tim jestli je to agp nebo pcie, nechtej me rozesmat. to souvisi maximalne s rialto mustkem a kdovi jestli, ale mnohem spis s odladenymi ovladaci.
Prosim te nevykladej tady bludy, proste nevim o platforme ani s temi nejvykonejsimi procesory a nejrychlejsimi pametmi, ktera by bylo schopno zahltit AGP4x! Proste jednoducha matematika, prestoze jak rikas propustnost pameti, objemy textur atd atd
Pokud presto takovy pocitac existuje - dejme tomu z nejakym nejlepsim Athlonem, na nejake super extra desce s nejakymi super pametmi, tak je priserne drahej a drtive vetsiny z nas se to netyka... to je totez jako s HTT ktere ma uzasnou kapacitu prenosu, ale ta je vyuzivana jen z nepatrne casti. Vsichni jsme tu limitovani svymi normalnimi procesory a normalnimi pametmi a kdyby jsi se na hlavu stavel, tak s nimi to AGP nebo PCIE bude porad stejne rychle, protoze kapacita obou sbernic moznosti techto komponent prevysuje a proste nebudes rychlejsi at uz budes mit AGP nebo PCIE.
Prosim te nevykladej tady bludy, proste nevim o platforme ani s temi nejvykonejsimi procesory a nejrychlejsimi pametmi, ktera by bylo schopno zahltit AGP4x! Proste jednoducha matematika, prestoze jak rikas propustnost pameti, objemy textur atd atd
Pokud presto takovy pocitac existuje - dejme tomu z nejakym nejlepsim Athlonem, na nejake super extra desce s nejakymi super pametmi, tak je priserne drahej a drtive vetsiny z nas se to netyka... to je totez jako s HTT ktere ma uzasnou kapacitu prenosu, ale ta je vyuzivana jen z nepatrne casti. Vsichni jsme tu limitovani svymi normalnimi procesory a normalnimi pametmi a kdyby jsi se na hlavu stavel, tak s nimi to AGP nebo PCIE bude porad stejne rychle, protoze kapacita obou sbernic moznosti techto komponent prevysuje a proste nebudes rychlejsi at uz budes mit AGP nebo PCIE.
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
no-x to myslel tak , ze se to projevi v situaci kdy mas treba 128mb kartu a mas gamesu co potrebuje vic pameti , v tom pripade to je pravda , ale mi jsme se tu bavili o dobe x800 a to byla nej karta v te dobe a dane hry sotva vyuzili 256mb z pameti te karty , takze v te dobe to nebyla potreba , pokud beres v uvahu nejake nastaveni 1600x1200 s AA atd , tak je pak jasne , ze se to projevi u nove hry ktera potrebuje 512memory..
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
fanik píše:blbost... to nesouvisi s tim jestli je to agp nebo pcie, nechtej me rozesmat. to souvisi maximalne s rialto mustkem a kdovi jestli, ale mnohem spis s odladenymi ovladaci.
Prosim te nevykladej tady bludy, proste nevim o platforme ani s temi nejvykonejsimi procesory a nejrychlejsimi pametmi, ktera by bylo schopno zahltit AGP4x! Proste jednoducha matematika, prestoze jak rikas propustnost pameti, objemy textur atd atd
Pokud presto takovy pocitac existuje - dejme tomu z nejakym nejlepsim Athlonem, na nejake super extra desce s nejakymi super pametmi, tak je priserne drahej a drtive vetsiny z nas se to netyka... to je totez jako s HTT ktere ma uzasnou kapacitu prenosu, ale ta je vyuzivana jen z nepatrne casti. Vsichni jsme tu limitovani svymi normalnimi procesory a normalnimi pametmi a kdyby jsi se na hlavu stavel, tak s nimi to AGP nebo PCIE bude porad stejne rychle, protoze kapacita obou sbernic moznosti techto komponent prevysuje a proste nebudes rychlejsi at uz budes mit AGP nebo PCIE.
člověče, ty v tom máš maglajz Odkdy X800 nebo X600 používají Rialto? Samozřejmě jsou to nativní PEG čipy (R423, RV380 - to byl dokonce první vyrobený nativní PEG GPU).
A "zahltit" AGP4x... to je pěkně blbě řečeno, protože takhle to nefunguje. V okamžiku, kdy jádro potřebuje texturu, kterou nemá v grafické paměti (protože se tam nevejde) a přistupuje k ní přes AGP, dojde k tomu, co vidíš na tom grafu u Doom3. Když má sběrnice propustnost 1GB/s, bude přenos textury trvat čas t. Když budeme mít sběrnici s propustností 2GB/s, bude přenos textury trvat t/2, tedy poloviční dobu. A protože je tohle největší brzdou, projeví se dvojnásobné zvýšení propustnosti grafické sběrnice zvýšením FPS na dvojnásobek v onen kritický okamžik. Zahlcení je nesmysl, tou sběrnicí neproudí data pořád naplno ani konstantní rychlostí, aby k něčemu takovému mohlo dojít, ale když je třeba, je nutné přenést určitý objem dat v co nejkratším časovém úseku. A pokud se s vykreslení na provedení takového přenosu čeká (tzn. nejde o buffering), tak to má větší vliv, než jestli má čip 8 nebo 16 pipelines, 128 nebo 256bit paměťovou sběrnici, protože čas, za který jsou provedeny všechny ostatní operace je zanedbatelný oproti času, který zaberou přenosy po grafické sběrnici, na které se čeká 10x dýl než na přenos z VRAM-jádro, přičemž latence jsou ještě vyšší.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
No ja nemel na mysli vubec x600 (protoze v tom testu neni testovana verze pro AGP a tusim nic takoveho nebylo nikdy ani vyrobeno, takze nechapu proc ji vubec zminujes) a moc by me zajimalo jak by jsi chtel x800 bez rialta provozovat na AGP - ja v tom tedy maglajz nemam. =)no-X píše:
člověče, ty v tom máš maglajz Odkdy X800 nebo X600 používají Rialto? Samozřejmě jsou to nativní PEG čipy (R423, RV380 - to byl dokonce první vyrobený nativní PEG GPU).
A "zahltit" AGP4x... to je pěkně blbě řečeno, protože takhle to nefunguje. V okamžiku, kdy jádro potřebuje texturu, kterou nemá v grafické paměti (protože se tam nevejde) a přistupuje k ní přes AGP, dojde k tomu, co vidíš na tom grafu u Doom3. Když má sběrnice propustnost 1GB/s, bude přenos textury trvat čas t. Když budeme mít sběrnici s propustností 2GB/s, bude přenos textury trvat t/2, tedy poloviční dobu. A protože je tohle největší brzdou, projeví se dvojnásobné zvýšení propustnosti grafické sběrnice zvýšením FPS na dvojnásobek v onen kritický okamžik. Zahlcení je nesmysl, tou sběrnicí neproudí data pořád naplno ani konstantní rychlostí, aby k něčemu takovému mohlo dojít, ale když je třeba, je nutné přenést určitý objem dat v co nejkratším časovém úseku. A pokud se s vykreslení na provedení takového přenosu čeká (tzn. nejde o buffering), tak to má větší vliv, než jestli má čip 8 nebo 16 pipelines, 128 nebo 256bit paměťovou sběrnici, protože čas, za který jsou provedeny všechny ostatní operace je zanedbatelný oproti času, který zaberou přenosy po grafické sběrnici, na které se čeká 10x dýl než na přenos z VRAM-jádro, přičemž latence jsou ještě vyšší.
O 128bit nebo 256bit sbernici se nema vyznam bavit, to je jasne snad kazdemu a ja se o tom snad ani nezminoval a ani to tady nikdo neresil.
Jinak AGP4x byla jen pro priklad (90% jede AGP8x) a porad tvrdim a trvam na tom ze neexistuje hra nebo jakakoliv jina aplikace, ktera by byla schopna vyuzit AGP4x =) ...tudiz AGP8x je dostacujici i s rezervou.
Konkretne viz ten vyse nepovedeny odkaz:
Ehm ted koukam ze to bylo editovano a uplne vymazano... zcela to potvrzovalo totiz ma tvrzeni...
Takze tady:
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page15.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page16.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page17.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page18.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page19.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page20.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page21.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page22.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page23.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page24.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page25.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page26.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... page27.asp
STACI?
- Spirit
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. srp 2004
- Bydliště: Brno