rozdíl mezi AGP a PCI-E???
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Low-end PEG taky využije - hlavně v podobě sdílené paměti - turbo cache nebo hyper memory Jinak předchozí post jsem ještě editnul.
edit: no, AGR i XGP jsou docela katastrofa, neřekl bych, že se to projeví jen na nejvýkonnějších kartách...
http://www.pctuning.cz/index.php?...
//edit Wilik - psal jsem od R9600 vys - to neni "nejvykonnejsich kartach"... v testu je GF6600GT a to uz je o necem jinem...
//edit Jája: promazáno - v debatě o "odemknutí" 9550 pokračujte v threadu co je na smeťáku
edit: no, AGR i XGP jsou docela katastrofa, neřekl bych, že se to projeví jen na nejvýkonnějších kartách...
http://www.pctuning.cz/index.php?...
//edit Wilik - psal jsem od R9600 vys - to neni "nejvykonnejsich kartach"... v testu je GF6600GT a to uz je o necem jinem...
//edit Jája: promazáno - v debatě o "odemknutí" 9550 pokračujte v threadu co je na smeťáku
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- snapcase
- Začátečník
- Registrován: 28. říj 2004
- Bydliště: Bratislava - Rosenheim
no ale priepustnost a prenosova rychlost nie je to isteno-X píše: snapcase: Je jedno, jestli se přenáší 1MB, 10MB nebo 1000TB. Pokud máš dva systémy, jeden s přenosovou rychlostí 1GB/s a druhý s přenosovou rychlostí 2GB/s, tak se vždy data přenesou na tom druhé 2x rychleji, tzn. za polovinu času. To mi připomíná, jak policajt ve městě zastaví blondýnu v autě a říká jí: "Jela jste rychlostí osmdesát kilometrů za hodinu." Ona odpoví: "Nesmysl, jedu teprve deset minut"...
ked pojde ta blondina na dialnici kde moze ist aj 200 ale pojde na skode120 nikdy tych 200 nedosiahne...
EDIT:teraz mi to ale doslo,uz viem ze zbernica prepusti povedzme max 2GB/s.tak 1MB tam tiez prejde za sekundu...trvalo mi to dlhsie,ale uz to chapem...otazka ,ale je ci neprejde za tisicinu sekundy?1MB podla logiky by malo prejst po zbernici rovnako rychlo.cim to potom je ,ze prejde raz tak rychlo na PCIe?rad sa necham poucit..ale za cim si stojim je to ,ze priepustnost nie je synonimom pre prenosovu rychlost...
EDIT2:pekne si protirecim v tom edite.ako to teda je?popripade poprosim priklad s blondinkou
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
- Spirit
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. srp 2004
- Bydliště: Brno
Takze, Mas priepustnist 1GB/s a 2GB/s. Potrebujes preniest 100MB. Pri zbernici 1GB/s to bude trvat (ten prenos) 1/10s a pri zbernici 2GB/s 1/20s. Z toho lahko usudis, ze cez zbernicu 2GB/s to pretecie 2x rychlejsie, resp. za polovicny cas. Logicke. Moze vsak nastat pripad, ked prenasas len par bitov a mas 64bit zbernicu s taktom 2Hz a mas 128bit a 1Hz (cize priepustnost rovnaka) a ty chces preniest napr. 50bit po zbernici.. 50bit vsak presunies v jednom takte aj cez 64bit aj cez 128bit zbernicu, no kedze 64bit tika 2x rychlejsie, prenos bude teda 2x rychlejsi na 64bit.. Je to ale ciste teoreticka situacia, pretoze v praxy sa prenasaju radovo 10 az 100MB/s Dufam ze je to pochopitelne vysvetlene
Naposledy upravil(a) Spirit dne pon 31. říj 2005, 23:50, celkem upraveno 1 x.
- snapcase
- Začátečník
- Registrován: 28. říj 2004
- Bydliště: Bratislava - Rosenheim
cize vsade,kde sa pise priepustnost to znamena,ze taka je rychlost prenosu?ja som bol vzdy v tom,ze je to mnozstvo ktore sa da maximalne presunut za sekundu.z toho mi vyplyvalo,ze na oboch zberniciach sa prenesie 100MB za rovnaky cas,len na jednej sa 2GB prenesu hned a na druhej na dva krat.ale ako citam,asi to teda pravda nebude,co?cize slovo priepustnost vo svojom zmysle asi nie je moc na mieste?pod tym by som si predstavil to,co pisem vyssie...
este jedna otazka,preco potom nie je rozdiel vo vykone medzi agp a pcie omnoho vyssi?nehovorim,ze zrovna by mal byt dvojnasobny,pretoze na vykone sa podpisuju ine veci,ale aspon tych 10% by som podla tohto vykladu ocakaval.hmmm?
este jedna otazka,preco potom nie je rozdiel vo vykone medzi agp a pcie omnoho vyssi?nehovorim,ze zrovna by mal byt dvojnasobny,pretoze na vykone sa podpisuju ine veci,ale aspon tych 10% by som podla tohto vykladu ocakaval.hmmm?
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
ne-e... zbytečně si to komplikuješ. Na sběrnici, která má propustnost 2GB/s se dva gigabajty přenesou za sekundu. Na sběrnici, která má 1GB/s se dva gigabajty přesunou za dvě sekundy. Prostě je 2x pomalejší, tzn. bude jí to trvat 2x delší dobu a je jedno, jestli bude přenášet 2GB nebo 2MB. Po teoretické stránce bude vždycky 2x rychlejšísnapcase píše:cize vsade,kde sa pise priepustnost to znamena,ze taka je rychlost prenosu?ja som bol vzdy v tom,ze je to mnozstvo ktore sa da maximalne presunut za sekundu.z toho mi vyplyvalo,ze na oboch zberniciach sa prenesie 100MB za rovnaky cas,len na jednej sa 2GB prenesu hned a na druhej na dva krat.ale ako citam,asi to teda pravda nebude,co?cize slovo priepustnost vo svojom zmysle asi nie je moc na mieste?pod tym by som si predstavil to,co pisem vyssie...
Dvě blondýnky si chtějí postavit u chaty (vzdálené 50km) krb. Na jeho stavbu je třeba paleta cihel. Každá blondýnka má různé auto. Blondýnka A má trabanta, který jede 50km/h, tzn. převoz palety jí potrvá 1 hodinu. Blondýnka B je bohatší, má mercedes, který může jet 100km/h. Tzn. cihly převeze za 0,5 hodiny (tzn. za poloviční dobu).snapcase píše:poprosim priklad s blondinkou
A ať bloncky vezou jednu nebo deset cihel, vždycky bude rychlejší ta s mercedesem, než ta s trabantem.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- snapcase
- Začátečník
- Registrován: 28. říj 2004
- Bydliště: Bratislava - Rosenheim
pekny priklad...
len by som este poprosil,ked mozem,odpoved na to preco nie je potom adekvatny narast vykonu u kariet pre pcie?teda mozno je 2 percenta,ale nie je to nejak malo?
len by som este poprosil,ked mozem,odpoved na to preco nie je potom adekvatny narast vykonu u kariet pre pcie?teda mozno je 2 percenta,ale nie je to nejak malo?
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Protože brzdou je ve většině případů propustnost paměťový sběrnice, případně výkon jádra. Abys viděl přínost PEG oproti AGP, byly by třeba grafy s průběhem FPS. Pak bys v situacích, kdy nestačí onboard paměť (a dotahujou se textury po sběrnici), viděl docela výrazný rozdíly.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Spirit
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. srp 2004
- Bydliště: Brno
a tento graf uz tu raz no-X postoval
2 snapcase: Tvoja teoria by platila v pripade, ze by sa data prenasali 1x za sekundu, teda naraz. Ale kedze zbernica nebezi na frekvencii 1Hz, ale napr. 10mhz a jej sirka je 128bit, tak je mozne 128bit 10 000 000x preniest za sekundu. Teda data sa prenasaju 10 milionov krat za jednu s a po 128bitoch. Snad je to uz jasne... Takze rychlost prenosu dat je priamo umerna so sirkou zbernice a taktom... Teba totiz cely cas plietlo udaj ze 1GB/s, ktory neznamena ze sa 1GB preruti zbernicou raz za sekundu, ale je to iba INFORMACNA hodnota... Tak ako cpu nepracuje iba raz za sekundu, ale udava sa jeho tikanie za jednu sekundu...
2 snapcase: Tvoja teoria by platila v pripade, ze by sa data prenasali 1x za sekundu, teda naraz. Ale kedze zbernica nebezi na frekvencii 1Hz, ale napr. 10mhz a jej sirka je 128bit, tak je mozne 128bit 10 000 000x preniest za sekundu. Teda data sa prenasaju 10 milionov krat za jednu s a po 128bitoch. Snad je to uz jasne... Takze rychlost prenosu dat je priamo umerna so sirkou zbernice a taktom... Teba totiz cely cas plietlo udaj ze 1GB/s, ktory neznamena ze sa 1GB preruti zbernicou raz za sekundu, ale je to iba INFORMACNA hodnota... Tak ako cpu nepracuje iba raz za sekundu, ale udava sa jeho tikanie za jednu sekundu...
- snapcase
- Začátečník
- Registrován: 28. říj 2004
- Bydliště: Bratislava - Rosenheim
dakujem za vycerpavajucu odpoved,konecne tomu rozumiem.nabuduce sa uz v debate mozem pridat na vasu stranu
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"
♪♫last.fm♫♪
- Gogi
- Nováček
-
- Registrován: 17. bře 2005
- Bydliště: Trnava/SVK
ak sa mozem, zapojit do debaty AGP<>PEG
1. vec - porovnavat rozdiel za behu hry porovnavanim FPS, podla mna, nie je objektivne - pretoze sa uz neprenasa vetsie mnozstvo dat, takze uz to nieje o tom kolko giga prenesiete za x sekund, ale o rychlosti odozvy, ktore je asi "zatienena" vykonom GPU taze rozdiel nieje vydiet
2. vec - mna osobne by zaujimal rozdiel pri nacitavani sceny(mapa, objekty, postavy, textury)
1. vec - porovnavat rozdiel za behu hry porovnavanim FPS, podla mna, nie je objektivne - pretoze sa uz neprenasa vetsie mnozstvo dat, takze uz to nieje o tom kolko giga prenesiete za x sekund, ale o rychlosti odozvy, ktore je asi "zatienena" vykonom GPU taze rozdiel nieje vydiet
2. vec - mna osobne by zaujimal rozdiel pri nacitavani sceny(mapa, objekty, postavy, textury)
AMD 64 3500+ NewCastle 11x200MHz @ 11x220MHz 1,65V : GF68 SLI -> MSI NX6800 TD256E 425/850MHz + Leadtek PX6800 TDH 425/850: Apacer 2x512MB RAM 400MHz Dual Chanel @ 220MHz 2.5-4-4-8 : ASUSTeK A8N SLI Deluxe @ 220MHz : 2x80GB SATA Samsung : Enermax 460W
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
1. ??? "pretoze sa uz neprenasa vetsie mnozstvo dat, takze uz to nieje o tom kolko giga prenesiete za x sekund"Gogi píše:ak sa mozem, zapojit do debaty AGP<>PEG
1. vec - porovnavat rozdiel za behu hry porovnavanim FPS, podla mna, nie je objektivne - pretoze sa uz neprenasa vetsie mnozstvo dat, takze uz to nieje o tom kolko giga prenesiete za x sekund, ale o rychlosti odozvy, ktore je asi "zatienena" vykonom GPU taze rozdiel nieje vydiet
2. vec - mna osobne by zaujimal rozdiel pri nacitavani sceny(mapa, objekty, postavy, textury)
Tohle myslíš jak? Pokud je sběrnice 2x rychlejší, přenesou se potřebná data za polovinu času. To je hlavní důvod vývoje rychlejších rozhraní. V čem by se ti projevila lepší odezva při stejný přenosový rychlosti v případě sběrnice grafické karty, kde je třeba v co nejkratším okamžiku naplnit paměť desítkama až stovkama megabytů textur?
2. Při načítání dat je brzdou harddisk a procesor. Rozhodně ne sběrnice grafické karty, která data přenese 100x rychleji, než je načte HDD
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- XLko
- Nováček
-
- Registrován: 01. pro 2005
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tenhle dotaz myslím patří do jiného threadu, ale odpověď je jasná - nepojede. Redukci si sežeň, neměl by to být problém.XLko píše:Ahoj ,
blbej dotaz ,nemam bohuzel cas to tu prolezat cele
Ale potreboval bych vedet jestli mi pojede X1800XL bez toho externiho napajeciho molexu 6 pinoveho. Melo by to byt napajeno prez sbernici jestlli se teda nepletu ze ano? Nemam na zdroji molex takovy a u karty redukce nebyla.
diky za odpoved
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Gogi
- Nováček
-
- Registrován: 17. bře 2005
- Bydliště: Trnava/SVK
1. - to sa prenasa take mnozstvo dat pocas hrania?no-X píše:1. ??? "pretoze sa uz neprenasa vetsie mnozstvo dat, takze uz to nieje o tom kolko giga prenesiete za x sekund"
Tohle myslíš jak? Pokud je sběrnice 2x rychlejší, přenesou se potřebná data za polovinu času. To je hlavní důvod vývoje rychlejších rozhraní. V čem by se ti projevila lepší odezva při stejný přenosový rychlosti v případě sběrnice grafické karty, kde je třeba v co nejkratším okamžiku naplnit paměť desítkama až stovkama megabytů textur?
2. Při načítání dat je brzdou harddisk a procesor. Rozhodně ne sběrnice grafické karty, která data přenese 100x rychleji, než je načte HDD
2. - jasne, to som nedomyslel
AMD 64 3500+ NewCastle 11x200MHz @ 11x220MHz 1,65V : GF68 SLI -> MSI NX6800 TD256E 425/850MHz + Leadtek PX6800 TDH 425/850: Apacer 2x512MB RAM 400MHz Dual Chanel @ 220MHz 2.5-4-4-8 : ASUSTeK A8N SLI Deluxe @ 220MHz : 2x80GB SATA Samsung : Enermax 460W
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
1. jj, zvlášť když nemáš kartu s 512MB paměti. COD2 je hra, která používá velké množství textur, tady je porovnání mezi 256MB a 512MB X800XL:
512MB karta je o 40% rychlejší. Lépe řečeno, 256MB karta je pomalejší, protože se jí textury nevejdou do paměti a musí je tahat po sběrnici - a tím je způsoben ten 40% rozdíl. A teď si vem, že mluvíme o PEG 16x, o které všichni tvrdí, jak je zbytečná, nepotřebná a jak AGP 4x dává stejné výsledky. Nesmysl. Ani PEG 16x nestačí svojí přenosovou rychlostí a pokud se potřebaná data nevejdou do grafické paměti, je brzdícím prvkem celého systému. Taky je docela zajímavý, že na Radeonech bývá rozdíl mezi 256/512MB větší, než na GeForce, které z 512MB příliš neprofitují.
512MB karta je o 40% rychlejší. Lépe řečeno, 256MB karta je pomalejší, protože se jí textury nevejdou do paměti a musí je tahat po sběrnici - a tím je způsoben ten 40% rozdíl. A teď si vem, že mluvíme o PEG 16x, o které všichni tvrdí, jak je zbytečná, nepotřebná a jak AGP 4x dává stejné výsledky. Nesmysl. Ani PEG 16x nestačí svojí přenosovou rychlostí a pokud se potřebaná data nevejdou do grafické paměti, je brzdícím prvkem celého systému. Taky je docela zajímavý, že na Radeonech bývá rozdíl mezi 256/512MB větší, než na GeForce, které z 512MB příliš neprofitují.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
512MB grafiky se dělají skoro rok Nejznámnější jsou:grifin píše:Ona už se dělá 512MB VGA????
X800XL 512MB
6800 Ultra 512MB (prakticky ji nikdo nekupoval, byla předražená - jako nová stála přes 25000Kč)
X850XT 512MB (jen několik kusů jako ceny do soutěže)
6200 512MB AGP 64bit
X1800XT 512MB
7800 GTX-512 (jen několik kusů na recenze na den vydání - prý ještě budou)
X1300 512MB
(ještě existují 6500 512MB 64bit, 6600LE 512MB 64bit apod. )
Nejlepší moderátor ve výslužbě