RV505/RV535/RV550/RV570 a další chystané čipy generace R5xx
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- freemem
- Začátečník
-
- Registrován: 11. lis 2004
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
- OBR
- Černá karta
-
- Registrován: 20. srp 2003
- Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, chlapi.... opravdu ty male soucastky (ktere vidite i na chisetech a procesorech, stejne jako na GPU) jsou kondenzatory a rezistory, NIC jineho to neni, muzeme jim rikat i mustky pokud jsou mustkove zapojene, a slouzi hlavne jako filtracni cleny, nebo terminacni cleny take pro pametovy radic, ktery potrebuje filtraci signalu ale hlavne terminacni zakonceni vystupu.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Mikee
- Začátečník
- Registrován: 23. úno 2004
- Bydliště: pc MEGA case
ty vole to mas recht.. to ma nenapadlo ze pri spusteni unrealu tam opruzeje nieco ako "the way it1s nVidia" alebo co to tam je hm... toz skoda.. ale aj tak by som si nic ine nekupil. inak je sranda ked som raz dostal pIII 733 mhz tak som tam mal RAGE (allinwonder)128 a to sa mi vsetci smiali ze mam nejaku no-name kartu a ze oni maju geforce2.. a to som nevedel ako dobre som natom a tak som zatial neporusil celibat a drzim sa len atin omg to je ale otno-X píše: Neříkej hop, dokud nepřeskočí U3E může být silně optimalizovaný pro nVidii, a pak s tím nehne ani 48 paralelních PSPs. nVidia používá 2 PSPs na pipeline, ale bez přímé optimalizace kódu je v mnoha situacích využíván jen jeden z nich. Pokud budou v kódu U3E převládat MAD operace a kód bude optimalizovaný pro architekturu G70 a ještě k tomu (což je už potvrzeno) se budou používat stencil-shadows (které jsou rovněž parketou nVidiie), tak ATi nemusí dopadnout nikterak dobře.
Acer TimelineX 13.3" 3820T
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podle toho jak je R580 velký to bude určitě dražší. Ale X1800XL by mohla zlevnit, beztak už jsou teď GF7800GT o něco levnější. Otázkou je taky o kolik budou X1900 rychlejší - podle specifikací to vypadá tak na "půlgenerační skok", ale The Inquirer odněkud vyhrabal že prej budou jen o trochu rychlejší než GTX 512, ale to je s největší pravděpodobností kravina...no-X píše:Já myslím, že bude dražší. 13000 by mohly stát 256MB X1800XT.HEAD píše:Hmm pekny,ale zajimalo byme kolik bude stat x1900xt.Doufam,ze kolem 13000 jako dnesni x1800xl a x1900xtx tech 16 jako dnesni x1800XT.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Nedivil bych se, kdyby byla X1900 třeba v Doom3 i výrazně pomalejší, než 7800GTX-512. Ale divil bych se kdyby nebyla v moderních hrách o 50% rychlejší.Lukfi píše:Podle toho jak je R580 velký to bude určitě dražší. Ale X1800XL by mohla zlevnit, beztak už jsou teď GF7800GT o něco levnější. Otázkou je taky o kolik budou X1900 rychlejší - podle specifikací to vypadá tak na "půlgenerační skok", ale The Inquirer odněkud vyhrabal že prej budou jen o trochu rychlejší než GTX 512, ale to je s největší pravděpodobností kravina...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No to bude taky záležet na tom jestli ATi udělá OGL patch taky pro R580 a jeho derivátyno-X píše: Nedivil bych se, kdyby byla X1900 třeba v Doom3 i výrazně pomalejší, než 7800GTX-512. Ale divil bych se kdyby nebyla v moderních hrách o 50% rychlejší.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Myslím, že ne Ten patch byl spíš bugfix. FSAA 4x před patchem byl totiž pomalejší, než FSAA 6x, což samo o sobě znamená celkem dost Spousta lidí sice tvrdí, že výkon v opengl hrách je způsoben nedobrými opengl drivery, ale ono jde spíš o technologie, jaké ty hry používají. Prakticky žádná opengl hra nevyužívá intenzivně pixel shadery a když už, tak je poměr ALU:TEX operací velice nízký a výkon ve výsledku závisí spíše na fillrate. OpenGL hry pak také velice často využívají stencil shadows. NV40 a G70 se svými dual-issue ROPs nabízejí teoreticky dvojnásobný výkon při Z/Stencil operacích, takže když to shrneme, je náskok nVidie jasný:
(* single bez limitace ROPs)
Pro většinu opengl her je limitující druhý a čtvrtý řádek (druhý proto, že v praxi situace, kdy by rendering byl bržděn nedostatkem ROPs z hlediska zápisů do frame-bufferu, nenastane). Pak je až s podivem, že se X1800XT dokázala třeba v Doom3 vyrovnat GTX-256, protože teoretický zixel rate má GTX-256 o 38% vyšší... Mezi X1900XT a GTX-512 už to dělá skoro 70% a to ani sebelepší drivery nedoženou (pokud se ovšem během návrhu R580 neodchýlili od původních záměrů a nepoužili nakonec dual-issue ROPs. Předpokládám že ne.).
Pokud se podíváme na hrubý výkon pixel shaderů - zde záleží, čím ho budeme měřit - nVidia tvrdí, že naprostá většina her je limitována počtem zpracovaných MADs instrukcí, tak vezmeme MADs (mutiply&add):
(gigaMADs/sekundu)
Těžko říct, jestli je tvrzení nVidie nepravdivé, nebo jestli nedokáže architektura G70 s výkonem pixel shaderů účelně nakládat, ale pokud má GTX-256 teoreticky dvojnásobný výkon oproti X1800XT, ale prakticky jsou karty srovnatelné, tak jde zřejmě o něco shnilého. Totiž, pokud bychom nevěřili tvrzení nVidie a "mysleli" si, že limitem ve hrách není rychlost ve zpracování MAD, ale v MAD+ADD, budou výsledky trochu jiné:
a protože jsou výsledky GTX-256 a X1800XT na podobné úrovni teoreticky i prakticky, skutečně je důvod se na tvrzením nvidie zamyslet (buďto tedy nVidia lže, nebo je architektura R520 oproti G70 dvojnásobně efektivní - nebudu tvrdit ani A ani B, ale jedna z těch možností je pravdivá, jinak by výsledky nebyly takové jaké jsou. Ať si akždý vybere, co je jeho srdci bližší).
Suverénně nejvyšší výkon by pak podávala R580, ale v opengl hrách bude limitována výkonem v Z/Stecill operacích (zixel-rate) a skutčná "síla" čipu se projeví v novějších D3D hrách s vysokým ALU:TEX poměrem, případně ve hrách budoucnosti...
(* single bez limitace ROPs)
Pro většinu opengl her je limitující druhý a čtvrtý řádek (druhý proto, že v praxi situace, kdy by rendering byl bržděn nedostatkem ROPs z hlediska zápisů do frame-bufferu, nenastane). Pak je až s podivem, že se X1800XT dokázala třeba v Doom3 vyrovnat GTX-256, protože teoretický zixel rate má GTX-256 o 38% vyšší... Mezi X1900XT a GTX-512 už to dělá skoro 70% a to ani sebelepší drivery nedoženou (pokud se ovšem během návrhu R580 neodchýlili od původních záměrů a nepoužili nakonec dual-issue ROPs. Předpokládám že ne.).
Pokud se podíváme na hrubý výkon pixel shaderů - zde záleží, čím ho budeme měřit - nVidia tvrdí, že naprostá většina her je limitována počtem zpracovaných MADs instrukcí, tak vezmeme MADs (mutiply&add):
(gigaMADs/sekundu)
Těžko říct, jestli je tvrzení nVidie nepravdivé, nebo jestli nedokáže architektura G70 s výkonem pixel shaderů účelně nakládat, ale pokud má GTX-256 teoreticky dvojnásobný výkon oproti X1800XT, ale prakticky jsou karty srovnatelné, tak jde zřejmě o něco shnilého. Totiž, pokud bychom nevěřili tvrzení nVidie a "mysleli" si, že limitem ve hrách není rychlost ve zpracování MAD, ale v MAD+ADD, budou výsledky trochu jiné:
a protože jsou výsledky GTX-256 a X1800XT na podobné úrovni teoreticky i prakticky, skutečně je důvod se na tvrzením nvidie zamyslet (buďto tedy nVidia lže, nebo je architektura R520 oproti G70 dvojnásobně efektivní - nebudu tvrdit ani A ani B, ale jedna z těch možností je pravdivá, jinak by výsledky nebyly takové jaké jsou. Ať si akždý vybere, co je jeho srdci bližší).
Suverénně nejvyšší výkon by pak podávala R580, ale v opengl hrách bude limitována výkonem v Z/Stecill operacích (zixel-rate) a skutčná "síla" čipu se projeví v novějších D3D hrách s vysokým ALU:TEX poměrem, případně ve hrách budoucnosti...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Digitaldoom
- Mírně pokročilý
- Registrován: 29. srp 2004
- Bydliště: Jirkov nebo Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
- Mrazák
- Začátečník
-
- Registrován: 19. říj 2005
- Bydliště: Praha
Ale UT 2007 bude OpenGL ne?(nevim, ptam se)Digitaldoom píše:openGL hry se stejně delali minimálně a dělat se už ani snad nebudou ?! ne ?! takže myslím že NV je se současnou technologií vcelku ve slepé uličce ...
PC1: MB: Asus Prime B650-Plus |CPU: R7 7700, Arctic LFII 240mm |RAM: 2x32 GB 6000 CL28 |GPU: RTX 3060 Ti |SSD: KC3000 2TB |PSU: Seasonic 850PX |Case: Fractal Define 7 Compact
RetroPC: MB: DFI LP UT nF4 SLI-DR Expert |CPU: AMD Opteron 180 3.0 GHz |RAM: 2x512 MB G.Skill TCCD 600 MHz |GPU: GeForce 7800GTX SLI |HDD 3x WD Raptor RAID0 |Case: TT Armor Jr.
RetroPC: MB: DFI LP UT nF4 SLI-DR Expert |CPU: AMD Opteron 180 3.0 GHz |RAM: 2x512 MB G.Skill TCCD 600 MHz |GPU: GeForce 7800GTX SLI |HDD 3x WD Raptor RAID0 |Case: TT Armor Jr.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Digitaldoom
- Mírně pokročilý
- Registrován: 29. srp 2004
- Bydliště: Jirkov nebo Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ale může. Odhadovat ano... předveduLukfi píše:To je všecko pěkný, ale krom toho že mám jen velmi lehký povědomí co co znamená (teda jak u čeho) si myslim že dokud se to neobenchmarkuje, nikdo nemůže odhadovat jako to bude rychlý...no-X píše:...
3DMark 2003
X1800XT: 16456
X1900XTX: 21535
3DMark 2005
X1800XT: 9085
X1900XTX: 13562
1600*1200 AA/AF
Battlefield2 :
X1800XT: 76 FPS
X1900XTX: 136 FPS
Doom3:
X1800XT: 58 FPS
X1900XTX: 62 FPS
FarCry:
X1800XT: 77 FPS
X1900XTX: 112 FPS
UT2004:
X1800XT: 96 FPS
X1900XTX: 104 FPS
HalfLife2:
X1800XT: 78 FPS
X1900XTX: 115 FPS
SplinterCell:
X1800XT: 49 FPS
X1900XTX: 65 FPS
výsledky x1900 jsem si právě vymyslel, mají nulovou informační hodntou a pouze na nich dokzauji, že výsledky odhadovat lze. Jak blízko nebo daleko budou mít k pravdě je až druhá věc
Digitaldoom: UT2007 bude používat stencil shadows
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
http://www.vr-zone.com/?i=3085We came to know that Radeon X1900 XTX (R580) will officially be clocked at 650MHz core and 1550Mhz for the memory while the X1900 XT will be officially clocked at 625MHz / 1450MHz. The reason for the lower memory clocks for X1900 XT is unclear yet since the X1800XT is already clocked at 1.5GHz. It is also confirmed that R580 has 16 pipelines and 48 shader processors.
More interestingly, we heard faintly that a early sample of X1900 XTX clocked at 500MHz scored 10.2K in 3DMark05 so we can safely presume that the official X1900 XTX will score over 11K. We can expect availability at launch on 24th January and retailers are expected to have stocks a few days before the launch. However, NVIDIA won't just allow ATi to steal the performance crown from them so G71 will be their answer to R580 and it seems NVIDIA is confident that G71 will beat R580. All it takes is a highly clocked, 32 pipes G71 to stop R580.
edit: pro srovnání...
X1800XL při 500MHz dává 7200
X800XT při 500MHz dává cca 6150
7800GTX-TOP při 500MHz cca 8500
7800GTX-512 při 550MHz cca 9450
X1800XT při 625MHz 9100
X1800XT při 700MHz 9900
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tak jsem narazil na první "specifikace" R600...
...ale vůbec jim nevěřím
http://www.cdrinfo.com/Sections/News/De ... wsId=1418465nm
64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)
32 TMU's
32 ROPs
128 Shader Operations per Cycle
800MHz Core
102.4 billion shader ops/sec
512GFLOPs for the shaders
2 Billion triangles/sec
25.6 Gpixels/Gtexels/sec
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
WGF2.0 Unified Shader
...ale vůbec jim nevěřím
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- NewRadeon
- Nováček
-
- Registrován: 11. pro 2005
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jestli je to pravda, pak jsou R520, R580 a potažmo i R600 čipy na dvě věci. Každý z nich by dokázal projevit svou sílu v aplikacích, které jsou pro něj psané, jenže aby to fungovalo co nejlíp, muselo by se programovat pro poměr shaderů ku ROP. Jenže R520 & RV515 mají poměr PS:ROPs 1:1, R580 & RV530 3:1 a R600 2:1(?) Samozřejmě celá rodina R5xx má společné atributy jako např. rychlý dynamic branching, ale zatim ještě nejsou skoro žádný hry který by architekturu R5xx využily. Jen se o tom zasvěceně kecá že až na to budou hry, ATi nakope nVidii řiť... a co když se bude programovat pro většinu grafickejch karet, což znamená GF6/7 a R9x00/RXx00, bude vítězit karta s vyšším hrubým výkonem a ATi skončí s X1000kama jako Intel s P4 s HT? Tedy, žere a topí to jak sviň, a jen se spekuluje o tom, že kdyby pro to byly aplikace, tak by to bylo úžasný?no-X píše:Tak jsem narazil na první "specifikace" R600...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.