Harry® píše:Je možné jako důvod k reklamaci uvést, že "hra" instaluje i ochranu StarForce bez vědomí uživatele a že tu ochranu ve svým počítači nechci? Jaká je šance na úspěch? Docela mě děsí ty zkušenosti ostatních a to, že při každým zpuštění to minutu kontroluje CD a někdy to i celej komp zahryzne. A pak aby si člověk koupil originálku...
Podle mě to tak můžeš říct, lepší by ale ještě možná bylo, kdybys řekl následující:
řekni, že to instaluješ z externí DVD, která není na IDE, a že to kvůli tomu nejde vůbec naistalovat, a žes na to nebyl při koupi upozorněn (na obalu není napsáno, že jde o StarForce) a nemohl jsi to očekávat. Naopak jsi očekával dle informací poskytnutých prodejcem, že tam žádné StarForce není . Nárok bys na to měl mít v takovém případě s odkazem na ust. § 616 občanského zákoníku: Ale je to otázka výkladu...
Shoda s kupní smlouvou
§ 616
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. 4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak,shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Podsunul bych to pod to výše podtržené. Každopádně trvej na reklamaci. Není až tak rozhodné, jestli na vrácení peněž (ideálně) nárok máš nebo nemáš, ale musíš na oprávněnosti svého nároku trvat. Nenech se odradit a pokud by nechtěl prodavač (nevím, kde jsi to kupoval), kontaktuj manažera obchodu (vyžádej si jeho přítomnost).
Pokud by ani poté nechtěli, snažil bych se to aspoň vyměnit za jinou hru. Vytáhni na ně i ten občanský zákoník, toho by se mohli leknout. Můžeš jako poslední prostředek pohrozit i bonznutím České obchodní inspekci.
BTW co to je za hru?