nVidia G80 - informace, spekulace...
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- djtomahou
- Nováček
-
- Registrován: 17. čer 2006
- Kontaktovat uživatele:
A spitam sa este nieco k spotrebe,
ak by G80 podporaval neaku technulogiu podobnu Cool`n Quiet tak ta spotreba nemusi byt az taka nerealna, predstavme si situaciu ak by pracoval cip na 100% zo zapojenim vsetkych tranzistorou a tym padom so 100% vytazenim pamati a tym padom 100% vytazenim vsetkych suciastok na doske + dlhotrvajuce zatazenie pri ktorom sa zahreju vsetky suciastky na doske na min 50 stupnou a viac ( pri vyssich teplotach vyssie vykonove straty ) tak je tych 300W celkom realnych, ale ak je karta vytazena na 50% tak to nemusi byt ani 30W.
Vykonove straty vzrastaju exponencionalne s teplotou. Cim vyssia teplota tym vyssie straty.
ak by G80 podporaval neaku technulogiu podobnu Cool`n Quiet tak ta spotreba nemusi byt az taka nerealna, predstavme si situaciu ak by pracoval cip na 100% zo zapojenim vsetkych tranzistorou a tym padom so 100% vytazenim pamati a tym padom 100% vytazenim vsetkych suciastok na doske + dlhotrvajuce zatazenie pri ktorom sa zahreju vsetky suciastky na doske na min 50 stupnou a viac ( pri vyssich teplotach vyssie vykonove straty ) tak je tych 300W celkom realnych, ale ak je karta vytazena na 50% tak to nemusi byt ani 30W.
Vykonove straty vzrastaju exponencionalne s teplotou. Cim vyssia teplota tym vyssie straty.
- wector
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 10. čer 2005
- Bydliště: In a galaxy, far, far away...
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32769
Fuad tvrdí, že G80 bude mít 32 pixel a 16 vertex/geometry pipelines. Možná to bude podobný jako u G7x, tzn. že pixel shadery budou zdvojený, to je ale jen moje domněnka.
Fuad tvrdí, že G80 bude mít 32 pixel a 16 vertex/geometry pipelines. Možná to bude podobný jako u G7x, tzn. že pixel shadery budou zdvojený, to je ale jen moje domněnka.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Mě přijde zajímavější tohle...
http://arith17.polito.it/foils/11_2.pdf
http://arith17.polito.it/final/paper-164.pdf
Autor toho dokumentu, Stuart Oberman, původně pracoval v AMD a navrhl FPU Athlonu...
btw. zajímavý jsou i poslední dvě stránky - týká se to dost FSAA. Proč se mi zdá, že to souvisí s tímhle?
---------------------
/edit:
http://arith17.polito.it/foils/11_2.pdf
http://arith17.polito.it/final/paper-164.pdf
Autor toho dokumentu, Stuart Oberman, původně pracoval v AMD a navrhl FPU Athlonu...
btw. zajímavý jsou i poslední dvě stránky - týká se to dost FSAA. Proč se mi zdá, že to souvisí s tímhle?
---------------------
/edit:
The G80 from Nvidia will, finally, have a completely new Antialiasing engine.
DirectX 10 et GPUs from Hardware.FR
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Třetí díl seriálu: The People Behind DirectX 10: Part 3 - NVIDIA's Tony Tamasi
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 937,00.asp
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 937,00.asp
Docela se cejtíIf you assume that the competitors will be bound by the same laws of physics and economics, that alone would put one competitor in a dramatically better position. Would consumers be willing, for example, to pay twice as much for a graphics card that delivered the same performance as another, just because a particular graphics card was unified, or to pay the same price, but run at ½ the performance just because it offered some new architectural block diagram? I doubt it.
Nvidia has been working on DX10 for many years, and as we were with Shader Model 3, expect to be the leader with DX10.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
NVIDIA's G80 to make use of 'Multi-function Interpolators'?Lukfi píše:no hezký, až na to že tomu nerozumim ani slovo
http://www.elitebastards.com/cms/... ...83&Itemid=29
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Unifikovaná architektura je taková, která pro provedení vertex shader programu i pixel shader programu může použít tutéž výpočetní jednotku. To G80 zcela jistě není. Kde je "půlcesta" bychom se mohli dohadovat dlouho...
V současné době bych řekl, že na tom jsou současná řešení obou výrobců výkonem přibližně stejně, jenže díky sdílené architektuře G70 je na ní možné buďto provozovat rychlé pixel shadery, nebo kvalitní filtraci textur (ALU/TAU), či buďto používat HDR nebo FSAA (vzpomínáš, jak po vydání GeForce 6 nVidia propagovala, jak má (FP16) HDR, kdežto ATi ne a majitelé ATi karet si tedy nemohou hry vychutnat v maximální kvalitě? A pamatuješ, jak po vydání GeForce 7 nVidia tvrdila, jak podporuje transparentní anti-aliasing, který ATi nenabízí? Proč se ptám, každý si to pamatuje
Ale kde je nVidia teď? Každý si musí vybrat, jestli chce HDR, nebo transparentní anti-aliasing. A zatímco dnes GeForce 6 podporuje HDR, tak si ho ve většině her nikdo (SLI nepočítám) nezapne, protože by ho musel z výkonnostních důvodů používat na úkor rozlišení, detailů a z technologického hlediska ještě na úkor FSAA. Na GeForce 7 si pak ve hrách podporujících HDR nikdo nemůže z technologických důvodů zapnout onen úžasný transparentní anti-aliasing. Naopak vyhlazování transparentních textur dnes podporují i stařičké Radeony R9500 (o X800 nemluvě) a protože je to na rozdíl od HDR je anti-aliasing transparentních textur technologie velice nenáročná a není třeba (rozdíl od HDR), aby ji hra podporovala. Takže AA transparentních textur si majitel takové X800XT zapne v jakékoli hře, na kterou karta stačí výkonem, klidně od UnrealTournament 99 až po moderní hry, kde X800 ještě stíhá. Naopak s GF6800U si HDR ve starších hrách nezapnu, protože ho hra nepodporuje a v nových taky ne, protože propad výkonu je příliš vysoký.
Doufám, že z toho někdo nezačne dělat flame, mě šlo jen o ukázky toho, že při zpětném ohlédnutí jsou technologie tohoto typu v podání ATi poněkud promyšlenější a nejsou implementovány je proto, aby byly, ale buďto na ně karta stačí a podporovány jsou, nebo na ně karta výkonem nestačí a podporovány nejsou. A protože se tahle historie opakuje už šestým-sedmým rokem (konkrétně vyjmenuju na požádání, nechci to tu zbytečně spamovat), nečekám, že by se na tom mohlo nyní něco změnit. Takže si dovedu představit, že nějaký čas po uvedení G80 narazíme na neblahé důsledky přehnané tranzistorové úspornosti tohoto návrhu.
Mimochodem, jak je u nVidie zvykem, tak si opět protiřečí. Na jednu stranu jsou čipy navrhovány tak, aby byly některé části sdílené pro různé operace a ušetřil se tím počet tranzistorů (u NV4x/G7x třeba primární ALU funguje buďto jako ALU nebo jako texture adress unit, ROPs poté zvládají buďto multisampling /FSAA/, nebo HDR, nikoli obojí; o G80 bude zřejmě sdílet interpolator pro více účelů), zatímco na druhé straně tvrdí:Jawed píše:R580's architecture already has a pile of stuff needed to build a (unified) D3D10 GPU, such as the out of order threading, decoupled texturing, AA+HDR - so it's down to how much growth is required from this "high base".
Takže když dva dělají totéž, není to totéž. Pokud nVidia sdílí jednotku "A" pro operace "a" a "b", je to dobře, zatímco pokud ATi sdílí jednotku "Z" pro operace "y" a "z", je to špatně.David Kirk píše:Another word for 'unified' is 'shared', and another word for 'shared' is 'competing'. It's a challenge to create a chip that does load balancing and performance prediction. It's extremely important, especially in a console architecture, for the performance to be predicable.
V současné době bych řekl, že na tom jsou současná řešení obou výrobců výkonem přibližně stejně, jenže díky sdílené architektuře G70 je na ní možné buďto provozovat rychlé pixel shadery, nebo kvalitní filtraci textur (ALU/TAU), či buďto používat HDR nebo FSAA (vzpomínáš, jak po vydání GeForce 6 nVidia propagovala, jak má (FP16) HDR, kdežto ATi ne a majitelé ATi karet si tedy nemohou hry vychutnat v maximální kvalitě? A pamatuješ, jak po vydání GeForce 7 nVidia tvrdila, jak podporuje transparentní anti-aliasing, který ATi nenabízí? Proč se ptám, každý si to pamatuje
Ale kde je nVidia teď? Každý si musí vybrat, jestli chce HDR, nebo transparentní anti-aliasing. A zatímco dnes GeForce 6 podporuje HDR, tak si ho ve většině her nikdo (SLI nepočítám) nezapne, protože by ho musel z výkonnostních důvodů používat na úkor rozlišení, detailů a z technologického hlediska ještě na úkor FSAA. Na GeForce 7 si pak ve hrách podporujících HDR nikdo nemůže z technologických důvodů zapnout onen úžasný transparentní anti-aliasing. Naopak vyhlazování transparentních textur dnes podporují i stařičké Radeony R9500 (o X800 nemluvě) a protože je to na rozdíl od HDR je anti-aliasing transparentních textur technologie velice nenáročná a není třeba (rozdíl od HDR), aby ji hra podporovala. Takže AA transparentních textur si majitel takové X800XT zapne v jakékoli hře, na kterou karta stačí výkonem, klidně od UnrealTournament 99 až po moderní hry, kde X800 ještě stíhá. Naopak s GF6800U si HDR ve starších hrách nezapnu, protože ho hra nepodporuje a v nových taky ne, protože propad výkonu je příliš vysoký.
Doufám, že z toho někdo nezačne dělat flame, mě šlo jen o ukázky toho, že při zpětném ohlédnutí jsou technologie tohoto typu v podání ATi poněkud promyšlenější a nejsou implementovány je proto, aby byly, ale buďto na ně karta stačí a podporovány jsou, nebo na ně karta výkonem nestačí a podporovány nejsou. A protože se tahle historie opakuje už šestým-sedmým rokem (konkrétně vyjmenuju na požádání, nechci to tu zbytečně spamovat), nečekám, že by se na tom mohlo nyní něco změnit. Takže si dovedu představit, že nějaký čas po uvedení G80 narazíme na neblahé důsledky přehnané tranzistorové úspornosti tohoto návrhu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to víš no, to je marketing...no-X píše:Mimochodem, jak je u nVidie zvykem, tak si opět protiřečí... Pokud nVidia sdílí jednotku "A" pro operace "a" a "b", je to dobře, zatímco pokud ATi sdílí jednotku "Z" pro operace "y" a "z", je to špatně.
Červená a zelená ryba
Červená ryba váží asi tak 0,4 kilogramu, zatímco zelená ryba jen 400 gramů.
Červená ryba měří přesně 1,2 decimetru, zatímco zelená ryba jen 12 centimetrů.
Červená ryba není vidět po tmě, zatímco zelenou rybu vidíme jen při světle.
Červená ryba je dost štíhlá na to, aby proplula odpadovou rourou, zatímco zelená ryba není dost silná na to, aby se v odpadové rouře zasekla.
Červená ryba žije v hejnech, zatímco zelená ryba není schopná žít sama.
Červená ryba kvůli potravě usmrtí pouhých 90 malých ryb, zatímco zelená ryba jich povraždí bez deseti celou stovku.
Červená ryba je červená a zelená ryba je zelená.
Z toho jednoznačně plyne, že červená ryba je lepší než zelená ryba. Nebo snad ne?
No, teď si možná sám protiřečíš, karty generace R300 IMHO na transparent AA výkonem nestačej... ale přiznám se že jsem to na mý grafárně ještě nezkoušel. Někdy nainstaluju 3DMark05 a otestuju to...no-X píše:Naopak vyhlazování transparentních textur dnes podporují i stařičké Radeony R9500 (o X800 nemluvě)...
no, už to tak vypadá...no-X píše:A protože se tahle historie opakuje už šestým-sedmým rokem (konkrétně vyjmenuju na požádání, nechci to tu zbytečně spamovat), nečekám, že by se na tom mohlo nyní něco změnit. Takže si dovedu představit, že nějaký čas po uvedení G80 narazíme na neblahé důsledky přehnané tranzistorové úspornosti tohoto návrhu.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Právě že stačí Na co stačí s FSAA stačí i s AdAA - ve většině případů je propad výkonu mizivý (testováno n R9500PRO - tzn. 8pp/128bit). Hlavně jde o to, že AdAA můžeš použít i na staré hry, u kterých ti je výkon, nové technologie i 500FPS k ničemu, když už nemůžeš nijak zvýšit kvalitu obrazu.Lukfi píše:No, teď si možná sám protiřečíš, karty generace R300 IMHO na transparent AA výkonem nestačej... ale přiznám se že jsem to na mý grafárně ještě nezkoušel. Někdy nainstaluju 3DMark05 a otestuju to...no-X píše:Naopak vyhlazování transparentních textur dnes podporují i stařičké Radeony R9500 (o X800 nemluvě)...
Btw. nevím, jestli je 3DMark 2005 ideální na testování karty z roku 2002
Ale zpět k tématu. On bude docela problém (stejně jako vždycky) ihned po vydání potencionální slabiny najít, protože kdo si jich je vědom jako první je výrobce a každý výrobce dělá všechno proto, aby se na ně nepřišlo, případně se používají různé vychytávky - třeba: výrobce ABC má slabou technologii 123. Než se tedy recenzenti dostanou k otestování technolgoie 123, prohlásí výrobce, že je v technologii 123 lepší než konkurence a dá konkrétní příklad (ve většině případů i špatně implementovaná technologie v nějaké situaci jakž-takž funguje a může být i specifický případ, kdy bude paradoxně fungovat líp, než na čipu, kde je implementována celkově lepším způsobem). Když pak recenzenti začnou produkt ABC a jeho konkurenta testovat, vyzkouší, jestli měl výrobce pravdu, že se technologie 123 chová, jak bylo uvedeno v příkladu, zjistí že ano a napíšou to do článku (v lepším případě je ve článku ukázána jedna situace, kdy vede jeden výrobce a druhá, kdy vede druhý a vypadá to zdánlivě nerozhodně). A takových možností je celá řada (třeba známé dělání z komára velblouda - tzn. my máme technologii YXZ, kterou konkurence nemá, je skvělá protože blablabla... ale v praxi je to k ničemu, protože konkurence to třeba může dohnat vyšším výkonem, nebo nemusí existovat ani jedna hra, která by toho byla schopna využít apod. Jojo, marketing funguje víc a líp, než si většina lidí myslí
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No jo, tak až si budu zase chtít zahrát nějakou vykopávku, tak to zkusim...no-X píše:Hlavně jde o to, že AdAA můžeš použít i na staré hry, u kterých ti je výkon, nové technologie i 500FPS k ničemu, když už nemůžeš nijak zvýšit kvalitu obrazu.
Proč by nebyl? Výsledky z 3DMarku05 jsou docela blízko realitě v dnešních hrách (narozdíl od 3DM03 nebo 3DM06) a tím testováním jsem nemyslel jestli to podá hratelné FPS (to na mý kartě nepodá nikdy) ale jakej bude propad výkonu v procentech.no-X píše:Btw. nevím, jestli je 3DMark 2005 ideální na testování karty z roku 2002
No jo, až G80 vyjde, nVidia bude zase tvrdit "my máme SM4.0 a ATi ne" a než se to bude moct otestovat na nějaký hře (což bude stejně zprvu jen něco typu Far Cry, kde je AFAIK SM3.0 použitej jen pro zrychlení někt. výpočtů a ne pro lepší efekty) tak už bude R600 dávno venku, ale nikdo nebude vědět jak na tom vlastně oba dva jsou...no-X píše:Ale zpět k tématu....
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- short24
- Začátečník
-
- Registrován: 07. pro 2004
- Bydliště: Praha
muze byt, lepe receno cekal jsem kdy a kde se objevi .... jakmile jsou podrobne zpravy o 580+, tak jeho hlavni konkurent [mysleno priblizne dobou vydani] se odnekud "musi" vynorit
cekam ze po tydnu zprav na INQ o 580+ bude tyden zprav o nvidii marketing nespi
cekam ze po tydnu zprav na INQ o 580+ bude tyden zprav o nvidii marketing nespi
Intel i5-8600K GB GA-Z370 HD3P HyperX Predator 16GB (Kit 2x8GB) 3000MHz DDR4, CL15 ASUS Strix GeForce GTX 970 Corsair HX620, LOGITECH MX510, EIZO ColorEdge CS2730 (8.domaci generace - 486DX66, PentiumPro200, Athlon SlotA 550Mhz, Athlon Tbird 1400Mhz, Athlon Barton 2500+, Athlon Dual core Opteron 170,i5-2500K)
vodnik: SilentiumPC Navis Pro 240 NE VZDY JSEM ON-LINE, NENI CAS :[
vodnik: SilentiumPC Navis Pro 240 NE VZDY JSEM ON-LINE, NENI CAS :[
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
vzdyt to jadro je pomalu mensi nez g71...no-X píše:Tohle je prý fotka G80
0118 999 881 999 119 7253
- wector
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 10. čer 2005
- Bydliště: In a galaxy, far, far away...
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně takhle bych mohl vyfotit svoji 6600GT, přidat Photoshopem G80 a nvidioti by měli nad čim onanovat...cool.user píše:vzdyt to jadro je pomalu mensi nez g71...no-X píše:Tohle je prý fotka G80
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice