PowerVR se vrací?
Moderátoři: morke, Walker1134
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
PowerVR se vrací?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- D.O.D.O
- Začátečník
- Registrován: 20. črc 2006
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
To nevím, ale pokud se k tomu odhodláš, tak hlavně nepiš, že "Kyro III" nebylo nikdy dokončeno. Dokončeno bylo, jen nebylo vydané. Až budu doma, postunu sem pro zajímavost nějaký další info, takhle z hlavy dám dohromady jen 4 pixel pipelines, TnL jednotku a 128bit DDR. Bohužel PowerVR nenašlo výrobce. Ale s ohledem na to, že Kyro II s 2pp, SDR a bez TnL bylo mnohdy rychlejší než GeForce 256 DDR se 4pp, DDR a TnL, tak je škoda, že se tenhle čip nikdy nedostal na grafický karty. Myslím, že to mohlo vcelku zamávat situací - dnes bychom tu měli buďto duet nVidia-PowerVR, nebo PowerVR-ATi...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Sliboval jsem ještě nějaký info k původnímu Kyru III... tu je schéma:
Sice z toho moc poznat není, ale co je vidět a co víme:
čip STG 5000
4 pixel pipelines
TnL jednotka
duální výstup ("dual-head", TV-out)
plná akcelerace DVD (tj. včetně iDCT - to tehdy podporovala jen ATi)
128bit DDR řadič (včetně podpory SDR)
FSAA4free*
*tj. anti-aliasing bez ztráty výkonu - Kyro II mělo používat multisampling. Propad výkonu při multi-samplingu je z nějakých 90-99% způsoben přístupy k z-bufferu, tzn. vytěžováním paměťové sběrnice... z-buffer, neboli paměť hloubky, se u běžných grafických karet alokuje v grafické paměti. Všechny čipy PowerVR ale používají tile-based rendering, tzn. že vykreslují obraz postupně po malých obdélníčcích (např. 32x16 pixelů), z čehož plyne ta výhoda, že data potřebná pro vykreslení tak malé části obrazu, se vejdou do cache, která je umístěna přímo v čipu a nemusí se k nim přistupovat přes mnohem pomalejší datovou sběrnici. Stručně řečeno - jakýsi Z-buffer je pro právě zpracovávaný obdélníček držen přímo v grafickém čipu, takže přístupy k němu jsou prakticky okamžité, takže se propad výkonu při FSAA nekoná
Jinak co se týká nového desktopového čipu, tak by měl mí 8 "pipelines" a výkonem být výš, než konkurenční čipy s 8pp... Jak je to s důvěryhodností téhle informace ale nevím.
Sice z toho moc poznat není, ale co je vidět a co víme:
čip STG 5000
4 pixel pipelines
TnL jednotka
duální výstup ("dual-head", TV-out)
plná akcelerace DVD (tj. včetně iDCT - to tehdy podporovala jen ATi)
128bit DDR řadič (včetně podpory SDR)
FSAA4free*
*tj. anti-aliasing bez ztráty výkonu - Kyro II mělo používat multisampling. Propad výkonu při multi-samplingu je z nějakých 90-99% způsoben přístupy k z-bufferu, tzn. vytěžováním paměťové sběrnice... z-buffer, neboli paměť hloubky, se u běžných grafických karet alokuje v grafické paměti. Všechny čipy PowerVR ale používají tile-based rendering, tzn. že vykreslují obraz postupně po malých obdélníčcích (např. 32x16 pixelů), z čehož plyne ta výhoda, že data potřebná pro vykreslení tak malé části obrazu, se vejdou do cache, která je umístěna přímo v čipu a nemusí se k nim přistupovat přes mnohem pomalejší datovou sběrnici. Stručně řečeno - jakýsi Z-buffer je pro právě zpracovávaný obdélníček držen přímo v grafickém čipu, takže přístupy k němu jsou prakticky okamžité, takže se propad výkonu při FSAA nekoná
Jinak co se týká nového desktopového čipu, tak by měl mí 8 "pipelines" a výkonem být výš, než konkurenční čipy s 8pp... Jak je to s důvěryhodností téhle informace ale nevím.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Intel's future graphics tech is Power VR
jen takovej malej dotaz, chápu to správně že PowerVR je součást tý firmy Imagination Technologies (bylo kdysi koupeno)?
jen takovej malej dotaz, chápu to správně že PowerVR je součást tý firmy Imagination Technologies (bylo kdysi koupeno)?
Naposledy upravil(a) Lukfi dne pát 28. črc 2006, 13:31, celkem upraveno 1 x.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Gorr GrimWolf
- Začátečník
- Registrován: 29. led 2006
- Kontaktovat uživatele:
Omlouvám se za OT, ale nechtěl jsem kvůli tomu zakládat thread. Nevíte někdo očlánku jak funguje grafická karta? Myslím v češtině. Vím, že bylo něco takového na PcT, ale příjde mi to trochu moc složité. Až extrémně podobrobné. A je to IMHO spíše jako funguje vykreslování toho co vidíme.
Mě by zajímala celá cesta dat. Od procesoru až po monitor...
Nebo pokud to nikde není má tu někdo znalosti toto sepsat? Asi snad jedině no-X...
edit// Třeba byto zajímalo více lidé než jenom mě...
Mě by zajímala celá cesta dat. Od procesoru až po monitor...
Nebo pokud to nikde není má tu někdo znalosti toto sepsat? Asi snad jedině no-X...
edit// Třeba byto zajímalo více lidé než jenom mě...
?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to je přece ten link co jsem tu postovalno-X píše:Intel si licencoval SGX?
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33318
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lisp
- Začátečník
- Registrován: 12. srp 2003
Já tedy nevím, ale SGX si od PowerVR licencuje kde-kdo (Hitachi, NEC) Architektura SGX je speciálně navržena do mobilních zařízení, kterých intel prodá mraky. Takže kde inquirer bere jistotu, že bude v nových chipsetech? Mnohokrát už inquirer vypustil kachnu, takže...
Ale třeba jo, necháme se překvapit.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Imagination Technologies Announces Expanded Multimedia Collaboration with Intel and Investment from Intel Capital
-----------------------------------------------------------------------
Imagination Technologies and Texas Instruments Extend Cooperation in Graphics
http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=644
http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=643Intel highly values our collaboration with Imagination Technologies in the development of industry-leading multimedia capabilities for future PC and consumer products.
-----------------------------------------------------------------------
Imagination Technologies and Texas Instruments Extend Cooperation in Graphics
http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=644
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tak to konečně vypadá na nasazení PowerVR SGX a jeho unifikovaného shaderu v praxi v podobě Intel Menlow:
http://techreport.com/onearticle.x/12624
http://techreport.com/onearticle.x/12624
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
První DX10.1 čip má PowerVR. A to už přes dva roky!
Možná si pamatujete na poměrně tiché vydání prvního unifikovaného čipu na světě - PowerVR SGX v létě 2005. Oficiální specifikace říkaly "exceeds Microsoft Vertex and Pixel Shader Model 3 requirements" případně "DX9+". Tehdy to asi nikdo nepovažoval za víc než marketingovou frázi a ejhle. Podle OpenGL ES BOF prezentace z Siggraph 2007 a konkrétně části od PowerVR, je SGX označován ne jako DX9 čip, ale rovnou jako DX10.1 řešení...
S takovou zbývá jen politovat, že se PowerVR před lety stahlo z desktop segmentu, protože kdybyste se dnes dozvěděli, že vaše grafická karta z roku 2005 bude podporovat DX10.1, bylo by vám asi jasné, kdo je leadrem
Možná si pamatujete na poměrně tiché vydání prvního unifikovaného čipu na světě - PowerVR SGX v létě 2005. Oficiální specifikace říkaly "exceeds Microsoft Vertex and Pixel Shader Model 3 requirements" případně "DX9+". Tehdy to asi nikdo nepovažoval za víc než marketingovou frázi a ejhle. Podle OpenGL ES BOF prezentace z Siggraph 2007 a konkrétně části od PowerVR, je SGX označován ne jako DX9 čip, ale rovnou jako DX10.1 řešení...
S takovou zbývá jen politovat, že se PowerVR před lety stahlo z desktop segmentu, protože kdybyste se dnes dozvěděli, že vaše grafická karta z roku 2005 bude podporovat DX10.1, bylo by vám asi jasné, kdo je leadrem
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: