R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
wector: Nevím, cos s těmi drivery dělal, ale 3Dfx mělo nejlepší ovladače na trhu. Kam se hrabali všichni ostatní. A abnormální velikost? V5 je o pár milimetrů delší než dnešní klasický jednočipový high-endovky (o duálních kartách nemluvě).
jo, ty body:
1. Kvalitní FSAA
2. RGSS
3. FSAA s minimálním možným propadem výkonu
4. Rotated-Grid SuperSampling
5. propracovaná podpora pro multiprocesing
6. vyvážená technologická výbava
7. RGSS
8. moderní architektura čipu zaměřená i na požadavky budoucích her
9. single-PCB design
10.RGSS jsem říkal?
V5 z těchto 10ti bodů devět splňovala. Od tý doby (nepočítám-li simFusion 6x00d před třemi lety a prototyp R9800PRO MAXX) nevyšla karta, která by jich splňovala alespoň 8...
jo, ty body:
1. Kvalitní FSAA
2. RGSS
3. FSAA s minimálním možným propadem výkonu
4. Rotated-Grid SuperSampling
5. propracovaná podpora pro multiprocesing
6. vyvážená technologická výbava
7. RGSS
8. moderní architektura čipu zaměřená i na požadavky budoucích her
9. single-PCB design
10.RGSS jsem říkal?
V5 z těchto 10ti bodů devět splňovala. Od tý doby (nepočítám-li simFusion 6x00d před třemi lety a prototyp R9800PRO MAXX) nevyšla karta, která by jich splňovala alespoň 8...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No jó, Q3Awector píše:Já v ní nežiju, vyzkoušel sem 7900, X1800 i X1900 abych nakonec zjistil, že na Windowsy a Q3A 6600GT bohatě stačí a jakýkoli upgrade z "karty pro uhrovité teenagery" je vyhozením peněz
//
no nevím, mně těch 10 bodů zní jako marketing... "kvalitní FSAA", "propracovaná podpora pro multiprocessing" (aneb "stabilní a vyzrálá technologie"), "moderní architektura čipu"...no-X píše: 1. Kvalitní FSAA
2. RGSS
3. FSAA s minimálním možným propadem výkonu
4. Rotated-Grid SuperSampling
5. propracovaná podpora pro multiprocesing
6. vyvážená technologická výbava
7. RGSS
8. moderní architektura čipu zaměřená i na požadavky budoucích her
9. single-PCB design
10.RGSS jsem říkal?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
kdyby si zil v ty dobe tak bys pochopil ze to marketing neni , protoze je neco jineho kdyz tomu fakt tak je , nez kdyz jsou to plky v te dobe nemela NV FSAA temer zadne, puste si FSAA na TNT a na V5 uvidite sami.. moderni architekturou se samo rozumi spouste funkci , ktere "objevila" nv o 10 let pozdejiLukfi píše:no nevím, mně těch 10 bodů zní jako marketing... "kvalitní FSAA", "propracovaná podpora pro multiprocessing" (aneb "stabilní a vyzrálá technologie"), "moderní architektura čipu"...
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
Texelfillrate ....no-X píše:Já myslím že jo Co zmiňuješ samozřejmě vliv má, ale nezvyšuje to nároky na fillrate 1000x jak říkám, kdybychom viseli na texturovacích jednotkách, tak bude 7950GX2 3x rychlejší než X1950XTX.crux2005 píše: tak ľahko sa to už dlho nedá prepočítať...
nevysím na TMUs išlo mi o Texelfillrate ,ktorá stagnuje už dlhšie u ATI - Texelfillrate ....
u X1950XTX - 10400 MTex/s
a 7950X2 - má 24000 MTex/s
čiže nie 3x viac ...
myslíš si,že s HQAF + Q-AAA nie je texelfillrate bottleneck ? (u X1x00)
s pozdravom, crux.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kvalitní antialiasing s malými propady výkonu a RGSS je jedno z mála co mi v tom no-Xově seznamu přijde relevantní. Například bod o podpoře multi-GPU - je to sice hezké, ale většině uživatelů bude bohatě stačit jedna high-end karta. Moderní architektura čipu s vyhlídkou do budoucnosti, to taky docela záleží na době vydání - tenhle bod ve své době splňovaly R3xx, protože za tři roky pořád nebyla podpora SM3.0 tak důležitá, splňovala to i GF6, protože měla SM3.0 daleko dřív než ATi. u R5xx nevim, to bude záležet na tom kolik bude v brzké době DX10 her.sh píše:kdyby si zil v ty dobe tak bys pochopil ze to marketing neni , protoze je neco jineho kdyz tomu fakt tak je , nez kdyz jsou to plky v te dobe nemela NV FSAA temer zadne, puste si FSAA na TNT a na V5 uvidite sami.. moderni architekturou se samo rozumi spouste funkci , ktere "objevila" nv o 10 let pozdeji
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Kdo tady mluví o většině uživatelů? To je popis karty vyhovující mým potřebámLukfi píše:Kvalitní antialiasing s malými propady výkonu a RGSS je jedno z mála co mi v tom no-Xově seznamu přijde relevantní. Například bod o podpoře multi-GPU - je to sice hezké, ale většině uživatelů bude bohatě stačit jedna high-end karta.
Kvalitní podporou multi-GPU myslím především škálování FSAA s plným EER a libovolným hardwarovým obvodem pro resolve, tedy aby nedocházelo ke skládání obrazu při multi-GPU-AA 3D jádrem na úkor výkonu, ale aby to zajišťovala samostatná část grafického čipu nebo samostatný čip.
Opravdu byl SM3.0 na GF6 plus do budoucnosti? Já bych ani neřekl - v naprosté většině her, které od té doby vyšly, je X8x0XT rychlejší. A těch pár, které podporují SM3.0, stejně na max detaily (tedy SM3.0 efekty) GF6 nezvládá (pokud nemluvíme o Ultra-SLI).Lukfi píše:Moderní architektura čipu s vyhlídkou do budoucnosti, to taky docela záleží na době vydání - tenhle bod ve své době splňovaly R3xx, protože za tři roky pořád nebyla podpora SM3.0 tak důležitá, splňovala to i GF6, protože měla SM3.0 daleko dřív než ATi.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Docela by mě zajímalo, co máš v kompu teď. Jestli je to něco jiného než RX1900XT CrossFire a jsi s výkonem spokojený, myslím že multi-GPU nemá smysl ani pro tebe...no-X píše:Kdo tady mluví o většině uživatelů? To je popis karty vyhovující mým potřebám
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Momentálně? R7200. Nedávno jsem to tu na fóru zmiňoval. Radši bych jel na G400MAX, ale jak jsem říkal, nelíbí se mi její video-scaler, který není ani ostrý a ani nevyhladí hrany, takže takový nemastný-neslaný nic-moc. Zatím nehodlám vyhazovat peníze za grafiku, kterou nepotřebuju, takže něco pro 3D budu kupovat, až bude důvod (tedy C&C ). Mezitím buďto přežiju na tom, co mám, nebo si dočasně na 2D/video koupím RV550
Proto doufám, že příští léto už bude nějaký R600 mainstream v provedení Gemini.
Proto doufám, že příští léto už bude nějaký R600 mainstream v provedení Gemini.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
To je spekulační thread, ten snese dost. Když se tu řeší Fuadovy bláboly, taky to nechávám být
A stejně - diskuse se stále točí kolem low-end/mainstreamových verzí R600, takže je to OK. Až se tu bude probírat "n* rulez blabla, s** este viac, a** suxx, a** socky, vodni buvol, an**** sex" a to celé @loop, tak bude důvod zasáhnout
Ale dokud je diskuse na technologické úrovni, nemá smysl to řešit
A stejně - diskuse se stále točí kolem low-end/mainstreamových verzí R600, takže je to OK. Až se tu bude probírat "n* rulez blabla, s** este viac, a** suxx, a** socky, vodni buvol, an**** sex" a to celé @loop, tak bude důvod zasáhnout
Ale dokud je diskuse na technologické úrovni, nemá smysl to řešit
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ufff... ještě jednou se podívej na ty body Píšu někde, že mi jde o poměr cena/výkon nebo o výkon? Většině lidí ano, což samozřejmě chápu, ale já chci něco trochu jinýho a multiprocesing je nejsnazší cestou pro dosažení RGSS (CrossFire/3Dfx SLI). Tohle je pro mě priorita. Kdybych chtěl poměr cena/výkon, tak nečekám pět let na novou grafickou kartu a koupím co mi přijde pod ruku
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- wector
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 10. čer 2005
- Bydliště: In a galaxy, far, far away...
- Kontaktovat uživatele:
No tak jak říkám - já sem si s driverama a 4500 užil dost, bylo to pár reinstalů ( a to sem systém měl vždy čistej ), pár her dělalo tehdy problémy, prostě pro mě zklamání. Naštěstí sem ji hned udal známýmu a šel tušim do TNT2 ( nebo už GeForce256? Už se fakt nepamatuju... ).no-X píše:wector: Nevím, cos s těmi drivery dělal, ale 3Dfx mělo nejlepší ovladače na trhu. Kam se hrabali všichni ostatní. A abnormální velikost? V5 je o pár milimetrů delší než dnešní klasický jednočipový high-endovky (o duálních kartách nemluvě).
A abnormální velikostí sem narážel na 5500 - to se mi nesnaž namluvit, že to byla "normální karta" - když sem to poprvé viděl, tak sem se skoro lekl, proti normálu z tý doby to bylo dlouhý jak tejden před vejplatou, dva čipy taky vyrážely dech.
EDIT:
Ale bavme se o tom z pohledu té doby, kdy dnešní "low profile" karty byla tehdy obvyklá velikostno-X píše:wector: však si V5 velikostí porovnej s X1950XT nebo 7900GTX Možná se ti pak přestne zdát "tak obrovská"
Naposledy upravil(a) wector dne úte 5. zář 2006, 23:31, celkem upraveno 1 x.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Lukfi: SS neřeší jen hrany, ale celou scénu. Mohli bychom brát v úvahu i další detaily jako třeba že je barevně přesnější a další drobné výhody, ale to prakticky nehraje roli.
Současným problémem jsou textury. Není problém dosáhnout ostrých textur, ale problém je, aby se na nich neprojevoval aliasing (např. známý shimmering). SuperSampling tohle dokáže dost brutálně zredukovat (kdo měl Voodoo 5 ví o čem mluvím, v ovládacím panelu se dal ručně nastavit LOD pro mip-mapy, takže nebyl problém ho stáhnout do záporu, aby byly textury ostrý + zapnout FSAA, který zamezilo shimmeringu a výsledkem byly textury podobný jako při AF - tady je pro představu screenshot z V5 ze hry Wheel of Time - to není HDR, na mříži před krbem není použit TrAA, textury nejsou anizotropně filtrované, to je hra založená na původní unreal enginu, glide, 16bit rendering, textury jen(!) 128x128 a RGSS 2x. Nevím jestli znáš hry z tý doby a víš jak vypadaly, abys sis to mohl porovnat...)
RGSS je super, ale je problematické ho implementovat (multi-GPU je nejsnazší cesta) a mínusem je propad výkonu. Ale s texturama to dělá zázraky - nejlíp je to vidět v pohybu, takže kdo to neviděl, nedokáže si to většinou dost dobře představit. Když ve hře není žádný rušivý aliasing (jak na texturách, tak na hranách) a člověku to pořád nepřipomíná, že kouká na pixely na obrazovce, tak se mnohem líp do hry vžije... V grafice simulátorů se už dávno ví, že iluze reality není způsobená hi-res texturama nebo miliardama barev, ale něčím trochu jiným.... v reálným světě není nic jako aliasing, shimmering, flickering atp. To je typický právě a jen pro počítačovou grafiku. A odstranění těchto (jak to jen nazvat...) defektů je klíčové pro vytvoření lepší iluze reality. Třeba takový dvojnásobný rozlišení textur bude vypadat sice moc pěkně, ale samo o sobě to iluzi reálnějšího prostředí nepřinese. Dokud je totiž vidět něco, co v běžném životě není, tak se člověk do oné virtuální reality takovou měrou nevžije, protože si stále (byť třeba podvědomě) bude uvědomovat a aliasing mu bude neustále připomínat, že nejde o realitu.
wector: však si V5 velikostí porovnej s X1950XT nebo 7900GTX Možná se ti pak přestne zdát "tak obrovská"
Současným problémem jsou textury. Není problém dosáhnout ostrých textur, ale problém je, aby se na nich neprojevoval aliasing (např. známý shimmering). SuperSampling tohle dokáže dost brutálně zredukovat (kdo měl Voodoo 5 ví o čem mluvím, v ovládacím panelu se dal ručně nastavit LOD pro mip-mapy, takže nebyl problém ho stáhnout do záporu, aby byly textury ostrý + zapnout FSAA, který zamezilo shimmeringu a výsledkem byly textury podobný jako při AF - tady je pro představu screenshot z V5 ze hry Wheel of Time - to není HDR, na mříži před krbem není použit TrAA, textury nejsou anizotropně filtrované, to je hra založená na původní unreal enginu, glide, 16bit rendering, textury jen(!) 128x128 a RGSS 2x. Nevím jestli znáš hry z tý doby a víš jak vypadaly, abys sis to mohl porovnat...)
RGSS je super, ale je problematické ho implementovat (multi-GPU je nejsnazší cesta) a mínusem je propad výkonu. Ale s texturama to dělá zázraky - nejlíp je to vidět v pohybu, takže kdo to neviděl, nedokáže si to většinou dost dobře představit. Když ve hře není žádný rušivý aliasing (jak na texturách, tak na hranách) a člověku to pořád nepřipomíná, že kouká na pixely na obrazovce, tak se mnohem líp do hry vžije... V grafice simulátorů se už dávno ví, že iluze reality není způsobená hi-res texturama nebo miliardama barev, ale něčím trochu jiným.... v reálným světě není nic jako aliasing, shimmering, flickering atp. To je typický právě a jen pro počítačovou grafiku. A odstranění těchto (jak to jen nazvat...) defektů je klíčové pro vytvoření lepší iluze reality. Třeba takový dvojnásobný rozlišení textur bude vypadat sice moc pěkně, ale samo o sobě to iluzi reálnějšího prostředí nepřinese. Dokud je totiž vidět něco, co v běžném životě není, tak se člověk do oné virtuální reality takovou měrou nevžije, protože si stále (byť třeba podvědomě) bude uvědomovat a aliasing mu bude neustále připomínat, že nejde o realitu.
wector: však si V5 velikostí porovnej s X1950XT nebo 7900GTX Možná se ti pak přestne zdát "tak obrovská"
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
ale ešte k HQAF pridaj adaptive antialaising ...no-X píše:To víš, že není. Podívej se na grafy propadu výkonu - ATi má při HQ-AF menší procentuální propady, než nVidia na driver-default.
vo vyššom rozlíšení je texelfillrate limitovaný - X1900XT/XTX
napr.: aj v SS2
Naposledy upravil(a) crux2005 dne stř 6. zář 2006, 17:35, celkem upraveno 1 x.
s pozdravom, crux.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice