R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
zcestna diskuze .) NV sla opet smerem brutalniho hrubeho vykonu ale to je asi tak vse.. ten sami pripad jako 7800/7900 vs x1800/1900.. vsak vite jak to dopada... pokud ATI pouzije to co nyni zkousi viz predchozi stranka tak pak neni co resitno-X píše:Když už se ta diskuse takhle pěkně rozjela... co byste dělali v případě, že by R600 měla 256bit sběrnici a přesto byla rychlejší než G80. Nebo v případě, že by měla 512bit sběrnici a přesto byla pomalejší než G80?
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
no-x: tak treba ja bych nedelal nic, pac bych to nijak neovlivnil ...jinak ta G80 by mela bejt slusna, kdyz na ni delali 4 roky a ATI ma zpravy o jejim potencialu urcite uz dost dlouho nato, aby nejak reagovala a vydala odpovidajici kartu...mimochodem, postradam jakykoliv smysl ted kupovat tyhle grafiky, pac hry co ten potencial a technologie vyuzijou se odkladaj (napr. crysis) a ty dnesni zvladnou karty dnesni generace, ledaze by nekdo chtel hrat na 30ti palcovym elcedecku
EDIT: OT jinak jaky hry krome Crysis a UT2007 budou graficky podobne narocny(pohledny)?
EDIT: OT jinak jaky hry krome Crysis a UT2007 budou graficky podobne narocny(pohledny)?
- palda
- Začátečník
- Registrován: 12. čer 2004
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no tak ATI podle me kuti neco vlastni cestou.. ono mesic potom co se uvolni specifikace G80 moc chip upravit nemuze... takze se uvidi... doufam ze ati prekvapi, jen si nedokazu predstavit jaky by musela mit monstrozni vykon aby G80 prekonala...
no jeste je tu flight simulator X v DX10 verzi... podle me jsou 3 hry az az kdyz uvazime ze jeste neni ani DX10 mainstream.... a oni chteji ty hry taky prodat a kdyz nebudou kupci (samozrejme ze pudou i na DX9.. ale tak to neni ono ze...)
no jeste je tu flight simulator X v DX10 verzi... podle me jsou 3 hry az az kdyz uvazime ze jeste neni ani DX10 mainstream.... a oni chteji ty hry taky prodat a kdyz nebudou kupci (samozrejme ze pudou i na DX9.. ale tak to neni ono ze...)
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tohle myslím obecně - nejen ve vztahu k G80: Z doby vývoje čipu nelze nic moc usuzovat. Na jednu stranu může být dlouho vyvíjená architektura propracovaná, ale na druhou stranu mohou být prvky, které byly navrženy před 4 lety, docela zastaralé. ATi pracuje na unifikované architektuře někdy od konce roku 2001 a dva z čipů, které v tomto období navrhla, nevydala a zahodila (R400 a R500). Pouze ponechala to povedené a zbytek byl navržen znovu. Takže mudeme-li to brát takto, tak R600 bude třetí generací unifikované architektury ATi, na které se pracovalo pět a půl rokublekota je boss píše:no-x: tak treba ja bych nedelal nic, pac bych to nijak neovlivnil ...jinak ta G80 by mela bejt slusna, kdyz na ni delali 4 roky a ATI ma zpravy o jejim potencialu urcite uz dost dlouho nato, aby nejak reagovala a vydala odpovidajici kartu...mimochodem, postradam jakykoliv smysl ted kupovat tyhle grafiky, pac hry co ten potencial a technologie vyuzijou se odkladaj (napr. crysis) a ty dnesni zvladnou karty dnesni generace, ledaze by nekdo chtel hrat na 30ti palcovym elcedecku
EDIT: OT jinak jaky hry krome Crysis a UT2007 budou graficky podobne narocny(pohledny)?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
R500 skutečně není Xenos R500 měla být pro PC, Xenos pro konzole. AA bez ztráty výkonu je věcí EDRAM. U takto malého čipu se 128bit sběrnicí není možné AA bez ztráty výkonu implementovat jinak, než buďto přes EDRAM, nebo přes tile-based rendering. Myslím, že u nových čipů ale AA 4x bude taktéž jen s minimální ztrátou výkonu (výkonnější ROPs, rychlejší paměti/širší sběrnice)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Pro PC bys potřeboval, aby ta EDRAM byla minimálně 16MB, spíš 24-32MB a to by znamenalo 200 milionů tranzistorů. Řekněme, že bez AA bys měl výkon třeba 100FPS a s AA 95FPS.beardie píše:je mozne ze by v R600 bola ta EDRAM pamat? ved vyrobne naklady by boli minimalne a uzitok obrovsky, 4xAA s minimalnou stratou vykonu a bez straty vykonu je predsa rozdiel
Když místo EDRAM těchhle 200 milionů trnazistorů nacpeme do jádra jako další výpočetní jendotky, budeme mít výkon bez AA 120FPS a výkon s AA 95FPS.
Tak. Co je výhodnější?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
to je patrne ale opravdu tam ma byt , aspon je to testovano, tak se nechme prekvapitno-X píše:Pro PC bys potřeboval, aby ta EDRAM byla minimálně 16MB, spíš 24-32MB a to by znamenalo 200 milionů tranzistorů. Řekněme, že bez AA bys měl výkon třeba 100FPS a s AA 95FPS.beardie píše:je mozne ze by v R600 bola ta EDRAM pamat? ved vyrobne naklady by boli minimalne a uzitok obrovsky, 4xAA s minimalnou stratou vykonu a bez straty vykonu je predsa rozdiel
Když místo EDRAM těchhle 200 milionů trnazistorů nacpeme do jádra jako další výpočetní jendotky, budeme mít výkon bez AA 120FPS a výkon s AA 95FPS.
Tak. Co je výhodnější?
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
furt je neco jineho sbernice 256 a 512 ci nejaka pripadna cache v podobe edram.. musis si uvedomit ze znatelnost hrubeho vykonu neni tak patrna ve vsech aplikacich... edram by zvysila vykon snad ve vsech oblastech, nejen v oblastech hrubeho vykonublekota je boss píše:kdyby ale byla sbernice 512bit, tak by to ani nemelo moc cenu se s ti zabejvat ne? tam uz by byla propustnost dost vysoka, sice ne jak v xenosu s edram, ale uz by se to tomu dost priblizilo...
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- RDK
- Začátečník
- Registrován: 11. črc 2005
- Kontaktovat uživatele:
iba trochu vedla ... EDRAM u XBOX360 nesplnila take ocakavania ake si u MS mysleli a j e z toho prepadak a nema vyuzitie (aspon ako som sa docital) EDRAM v XBOX360 sa vyuziva hlavne ako pamat pre textury a niekedy aj na AA ale vela programatorov sa stazuje ze je prilis mala na AA tak preto aspon pre textury .... EDRAM bol vlastne len experiment ktory sa nezdaril sice je pravda ze medzi GPU a EDRAM je 256 GB/s prenosova rychlost ale medzi CPU ostala nezmenena okolo 20 GB/s a tym padaom je to na nic a sluzi ako som uz len spominal ako dalsi ulozny priestor .... mozno by splnila vacsie ocakavanie a odlahcila zivot GPU keby nenapadlo nejakeho experta dat jej kapacitu ubohych 10 MB .....
Procesor: Int.P4 prescot 3.0GHZ @ 3.4GHZ(630),Chlad.na Proces.:Zalman 7700-CU,Zakl.dos.:ASUS P5WD2 Premium,Pamat: 2x1.0 GB DDR2 Kingston PC533 CL4 Dualchannel,Graf.Kar.:ATI Sapphire X1900XTX 512 MB,DVD-RW:Pioneer DVR-110,Hardisk:Western Digital SATA II 320GB 7200rpm/16mb cache WD3200KS,Skrinka:Thermaltake Tsunami Dream VA3000BWA Aluminium-BLACK,Zdroj:Silentmaxx 480W IC-TECH
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- RDK
- Začátečník
- Registrován: 11. črc 2005
- Kontaktovat uživatele:
keby aspon napises v com som sa mylil .... opisoval som XBOX360 a nie R600 ....
Procesor: Int.P4 prescot 3.0GHZ @ 3.4GHZ(630),Chlad.na Proces.:Zalman 7700-CU,Zakl.dos.:ASUS P5WD2 Premium,Pamat: 2x1.0 GB DDR2 Kingston PC533 CL4 Dualchannel,Graf.Kar.:ATI Sapphire X1900XTX 512 MB,DVD-RW:Pioneer DVR-110,Hardisk:Western Digital SATA II 320GB 7200rpm/16mb cache WD3200KS,Skrinka:Thermaltake Tsunami Dream VA3000BWA Aluminium-BLACK,Zdroj:Silentmaxx 480W IC-TECH
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- RDK
- Začátečník
- Registrován: 11. črc 2005
- Kontaktovat uživatele:
blekota je boss píše:ze je edram propadak a k nicemu...
... ale ved soju ulohu v XBOX360 nesplnila ako si v MS mysleli ... napriklad tvorcovia hry Darkness alebo Rainbow Six Vegas si to iba pochvaluju ze maju viac miesta pre textury ale ako pre AA je to nevhodne koli tej velikosti ....
Procesor: Int.P4 prescot 3.0GHZ @ 3.4GHZ(630),Chlad.na Proces.:Zalman 7700-CU,Zakl.dos.:ASUS P5WD2 Premium,Pamat: 2x1.0 GB DDR2 Kingston PC533 CL4 Dualchannel,Graf.Kar.:ATI Sapphire X1900XTX 512 MB,DVD-RW:Pioneer DVR-110,Hardisk:Western Digital SATA II 320GB 7200rpm/16mb cache WD3200KS,Skrinka:Thermaltake Tsunami Dream VA3000BWA Aluminium-BLACK,Zdroj:Silentmaxx 480W IC-TECH
- palda
- Začátečník
- Registrován: 12. čer 2004
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
podle mne to byl spis popud ATI, MS by si to nevymyslela, graficke cipy ani subsystemy nedela, pozadavek byl na levny graficky cip s vysokym vykonem, a ati si alespon na x360 vyzkousela R500 (a dalsi pamet pro grafiku by byla enorme draha, takze by se nekde muselo setrit, viz G71 u PS3, ktera ma sice 256MB vlastnich, ale cely system mam jen 256MB operacni pameti, i kdyz hodne rychle a nemusi se delit s pameti pro graficky subsystem, ale taky ji to nejak neprida kdyz tolik pameti nebude potreba), podle me se pocitalo s tim ze si ji vyvojari vyuziji podle toho jak potrebuji, podle slozitosti scen dane hry (AA) nebo mnozstvi texturRDK píše:blekota je boss píše:ze je edram propadak a k nicemu...
... ale ved soju ulohu v XBOX360 nesplnila ako si v MS mysleli ... napriklad tvorcovia hry Darkness alebo Rainbow Six Vegas si to iba pochvaluju ze maju viac miesta pre textury ale ako pre AA je to nevhodne koli tej velikosti ....