GF 8800GTX/GTS - recenze, porovnání výkonu
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
Ale no tak...zadna takova(GTS) prece nebude ne?Tohle je ciste teoreticka uvaha co by ATi mohla vydat jako konkurenta 8800GTS.Trosku jsme to natukli s nox-em.Prilepit k R580 jeden quad,20TMUs/60PSP/20ROps.S prechodem na 80nm by plocha jadra zustala skoro stejna.A vykonem by +- byla stejna jako GTS.No uvidime.
Naposledy upravil(a) godlike dne pon 20. lis 2006, 19:42, celkem upraveno 1 x.
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
- Wuuduu
- Středně pokročilý
- Registrován: 11. led 2005
- Bydliště: Bratislava, Slovakia
pretoze je zaslepeny len jednostranne.... hypoteticky.
Lenovo ThinkPad EDGE E520, intel i3-2310M, 8GB RAM, intel HD graphics / Ati Radeon 6630M 1GB, HDD 500GB, Windows7 HP 64bit
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
Protoze na jare udelaj tak maximalne die-shrink na 80nm.Spis bude kompletni 88xx portfolio.Middle range,low-end a tak.PRkove je to dobre udelany.Lidi nekupujte 1950xtx vzdyt nema DX10 jaka hruza,lepsi je 8800GTS. Ale ja prece nerikam ze G80 je spatna. Jen je to konecne po 4letech dobra karta a netrpi ojebavkami v obraze jako 7900 a predchozi generace.
Naposledy upravil(a) godlike dne pon 20. lis 2006, 17:48, celkem upraveno 1 x.
- OBR
- Černá karta
-
- Registrován: 20. srp 2003
- Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Bylo to myšleno především tak, že GTS je oproti GTX až příliš osekaná - jako high-end nové generace je jen o nějakých 10-15% rychlejší, než high-end minulé generace, což není imho žádný velký zázrak. Bývalo zvykem, že high-endu staré generace se minimálně vyrovnal mainstream další generace (FX5900U -> 6600GT nebo 6800U -> 7600GT) a ne že by se výkonnostní rozdíl mezi high-endem dvou generací počítal na procenta.Thellwin píše:Kdyby existovala hypotetická 8850GTS se 120 SP tak už by zase krok nedržela
Prostě tak, že kartu postavenou na čipu vyvíjeném 4 roky by bylo možné výkonnostně snadno překonat čipem, který by byl menší, levnější a postavený na architektuře vycházející ze staré R300, což nezanechává dobrý dojem.
Nikdo tu samozřejmě netvrdí, že by GTS měla špatný poměr cena/výkon, ale na čip takových parametrů a pozice, do které ho staví nVidia, je výkonem až příliš blízko minulé generaci hardwaru.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- george_gray
- Nováček
- Registrován: 19. čer 2003
Dovolím si nesouhlasit, resp. poopravit tohle tvrzení. Bavíme se o výkonu v dx9C. 8800GTS i GTX jsou karty určené pro dx10, takže můžeme relevantně polemizovat o výkonu až v dx10 hrách.
GiGi
Bylo to myšleno především tak, že GTS je oproti GTX až příliš osekaná - jako high-end nové generace je jen o nějakých 10-15% rychlejší, než high-end minulé generace, což není imho žádný velký zázrak. Bývalo zvykem, že high-endu staré generace se minimálně vyrovnal mainstream další generace (FX5900U -> 6600GT nebo 6800U -> 7600GT) a ne že by se výkonnostní rozdíl mezi high-endem dvou generací počítal na procenta.
Prostě tak, že kartu postavenou na čipu vyvíjeném 4 roky by bylo možné výkonnostně snadno překonat čipem, který by byl menší, levnější a postavený na architektuře vycházející ze staré R300, což nezanechává dobrý dojem.
Nikdo tu samozřejmě netvrdí, že by GTS měla špatný poměr cena/výkon, ale na čip takových parametrů a pozice, do které ho staví nVidia, je výkonem až příliš blízko minulé generaci hardwaru.[/quote]
GiGi
Bylo to myšleno především tak, že GTS je oproti GTX až příliš osekaná - jako high-end nové generace je jen o nějakých 10-15% rychlejší, než high-end minulé generace, což není imho žádný velký zázrak. Bývalo zvykem, že high-endu staré generace se minimálně vyrovnal mainstream další generace (FX5900U -> 6600GT nebo 6800U -> 7600GT) a ne že by se výkonnostní rozdíl mezi high-endem dvou generací počítal na procenta.
Prostě tak, že kartu postavenou na čipu vyvíjeném 4 roky by bylo možné výkonnostně snadno překonat čipem, který by byl menší, levnější a postavený na architektuře vycházející ze staré R300, což nezanechává dobrý dojem.
Nikdo tu samozřejmě netvrdí, že by GTS měla špatný poměr cena/výkon, ale na čip takových parametrů a pozice, do které ho staví nVidia, je výkonem až příliš blízko minulé generaci hardwaru.[/quote]
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
Pravda, až se budou testovat SM4.0 hry, tak se rozdíl třeba nebude počítat na procenta.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo), to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo), to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
Naposledy upravil(a) Rentigo dne pon 20. lis 2006, 16:35, celkem upraveno 1 x.
- george_gray
- Nováček
- Registrován: 19. čer 2003
Já si myslím, že nás čeká něco jako 8850GTS a 8850GTX, které budou vyráběné 80nm s GDDR4. ...
Rentigo píše:Pravda, až se budou testovat SM4.0 hry, tak se rozdíl třeba nebude počítat na procenta.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (550 MHz je dost málo), to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
mno, o tom by se zase dalo polemizovat, je pravda, ze ma 8800GTX brutalni vykon, ale vykon/tranzistor= mnohem horsi, nez u R580, navic vykon G80 v DX10 je ve hvezdach, protoze prvni karty NV co byli pro DX9 taky zklamaly...george_gray píše:Dovolím si nesouhlasit, resp. poopravit tohle tvrzení. Bavíme se o výkonu v dx9C. 8800GTS i GTX jsou karty určené pro dx10, takže můžeme relevantně polemizovat o výkonu až v dx10 hrách.
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
To s vyšší výtěžností je taky pravda a pak je tu ještě nižší spotřeba, nižší vyzařované teplo...godlike píše:Spis je to snaha vydolovat z wafferu co nejvic funknich chipu,proto zaroven ta nizka frekvence.V kombinaci s ¨levnymy¨ ddr3 ztlacit cenu co nejniz.Na jare prejdou na 80nm cili mozna zrychli GPU a pujdou s cenou dolu..Pametovy radic G80 neumi DDR4.Pokud se mylim opravte me.Rentigo píše: Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo).Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4...
Docela bych pochyboval o tom, že G80 neumí GDDR4, kdepak se o tom píše?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?Rentigo píše:Pravda, až se budou testovat SM4.0 hry, tak se rozdíl třeba nebude počítat na procenta.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo)
Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.Rentigo píše:to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
Co sem tak četl:no-X píše:Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?
Including dispatch, texture units, ROP units – 575 MHz
Stream procesor - 1350 MHz
To je jen spekulace. Kdo ví, jestli to tak skutečně je.no-X píše:Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Na ROPs výkon nestojí a texturovacích jednotek má G80 tolik, že by klidně mohly běžet na poloviční frekvenci a pořád by to čip nebrzdilo.Rentigo píše:Co sem tak četl:no-X píše:Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?
Including dispatch, texture units, ROP units – 575 MHz
Stream procesor - 1350 MHz
GDDR4 mají dvojnásobnou burst length. To je fakt. G80 používá 64bit kanály. To je taky fakt. Tak v čem vidíš spekulace?Rentigo píše:To je jen spekulace. Kdo ví, jestli to tak skutečně je.no-X píše:Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- rotvik
- Začátečník
- Registrován: 24. lis 2005
- Bydliště: Zábřeh
- Kontaktovat uživatele:
No spíš to tradičně nazvou 8900george_gray píše:Já si myslím, že nás čeká něco jako 8850GTS a 8850GTX, které budou vyráběné 80nm s GDDR4. ...
Case: Lian-Li PC-7+ Zdroj: Chill 400W + AC fan 1500 RPM MB: MSI Neo-F (i945) CPU: Pentium D 920 + Thermalright Ultra-120 + Noctua 1200 RPM Memory: Kingston 1GB 667MHz 4-4-4-8 HDD: Samsung SP2504C 250GB 8MB GPU: nVidia 7600GT Zvukovka: Onkyo SE-200PCI Fany: intake 1500 RPM, outtake 2100 RPM Monitor: 19" CRT LG Flatron 995FT+ Klávesnice: Zboard Herní ovladač: Zboard Fang Myš: Logitech G5 Sluchátka: Sennheiser HD 595
- george_gray
- Nováček
- Registrován: 19. čer 2003
- OBR
- Černá karta
-
- Registrován: 20. srp 2003
- Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
- Kontaktovat uživatele:
Prvni zkusenosti -
1. Clanky o spotrebe architektury G80 v klidu nelhali, karta je strasne horka a topi jako topeni - ale je VELICE ticha, ani v zatezi o ni nevim!
2. Karta veskere obrazovky prizpusobuje rozliseni vaseho LCD! A nebo priblizne alespon, bios a instalator Win, ktery je standartne 640x480 a nebo 800x600 jede stale na 1280x1024, karta ty rozliseni automaticky interpoluje - instalator Win byl na meme 1600x1200 jen maly ctverec uprostred monitoru ...
3. V BIOSu tato interpolace dost vadi, pismenka v BIOSu se jako prelevaji a jsou rozmazana, celkove je karta v non-win prostredi obrazem davno za ATi, ATi ma hezky jasny obraz a G80 je rozplizla, ale da se to snest ...
4. Tak NiBitor 3.1 karty nevidi, takze dump BIOSu zatim nebude ...
Screeny:
Skore bez jakehokoliv tuningu, bez OC.
Jen pro zajimavost: 2x X1900 v Crossfire udelaji necelych 10 000 bodu.
Tady cely screen -
http://img79.imageshack.us/img79/7775/88002el7.jpg
Karta je fakt obrovska .... zitra osadim desku eVGA a druhou 8800GTX do SLI ...
1. Clanky o spotrebe architektury G80 v klidu nelhali, karta je strasne horka a topi jako topeni - ale je VELICE ticha, ani v zatezi o ni nevim!
2. Karta veskere obrazovky prizpusobuje rozliseni vaseho LCD! A nebo priblizne alespon, bios a instalator Win, ktery je standartne 640x480 a nebo 800x600 jede stale na 1280x1024, karta ty rozliseni automaticky interpoluje - instalator Win byl na meme 1600x1200 jen maly ctverec uprostred monitoru ...
3. V BIOSu tato interpolace dost vadi, pismenka v BIOSu se jako prelevaji a jsou rozmazana, celkove je karta v non-win prostredi obrazem davno za ATi, ATi ma hezky jasny obraz a G80 je rozplizla, ale da se to snest ...
4. Tak NiBitor 3.1 karty nevidi, takze dump BIOSu zatim nebude ...
Screeny:
Skore bez jakehokoliv tuningu, bez OC.
Jen pro zajimavost: 2x X1900 v Crossfire udelaji necelych 10 000 bodu.
Tady cely screen -
http://img79.imageshack.us/img79/7775/88002el7.jpg
Karta je fakt obrovska .... zitra osadim desku eVGA a druhou 8800GTX do SLI ...
Naposledy upravil(a) OBR dne úte 21. lis 2006, 18:22, celkem upraveno 4 x.