R6x0 - technologie, spekulace...

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Nabídne R600 vyšší kvalitu obrazu, než G80?

Anketa končí za sob 24. úno 2007, 22:54

V žádném případě
9
5%
Pouze lepší FSAA
4
2%
Pouze lepší AA transparentních textur (AAA)
2
1%
Pouze lepší AF
1
1%
FSAA bude kompatibilnější, AAA rychlejší a kvalitnější, AF mírně horší
7
4%
Bude to stejné...
59
34%
R600 bude ve většině případů lepší
71
41%
R600 bude vždy lepší (je to vůbec teoreticky možné? :-)
20
12%
jiná možnost (uveďte v threadu)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 173
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

crux2005 píše:blekota je boss myslí asi toto: http://www.hexus.net/content/item.php?item=7437
Hmm. No každopádně je to jediný zdroj který tohle píše, já jsem v souvislosti s 12 slyšel jen o 800MHz. A jsem ochoten akceptovat že s nějakým pořádným chlazením nějaký povedený čip dosáhl 1GHz, ale na vyšších taktech 80nm čip se 720 miliony tranzistorů prostě běžet nemůže...
// a množné číslo proto že už to někdo zmiňoval v diskuzi na PCT. Ale asi to byl taky blekota.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

sériové R600 nebudú mať smozrejme 1GHz prac. frek.
jaffar píše:Ja tiež. Neviem prečo, ale hold mám pocit, že ten dx10 pri nvidii dopadne ako dx9 pri FX rade. Čiže naprd . Ale je to len pocit, takže kľudne to môže byť práve naopak
nVidia sa učí a ATi chce výkon ;-)

btw: no-x, myslíš DX9 performance alebo DX10 ? :roll:
s pozdravom, crux.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

:) samozrejme, ze sem nemyslel celej cip, ale jen tu cast se shaderama...jako u G80, kde je to 575/1 350 MHz...
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

blekota je boss píše::) samozrejme, ze sem nemyslel celej cip, ale jen tu cast se shaderama...jako u G80, kde je to 575/1 350 MHz...
ATi clock domains nikdy nepoužívala (pokud vím), tak nevím proč by u R600 měla.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Co si představujeme pod pojmem clock domains? Pokud jen samotný fakt, že různé části čipu běží na různých frekvencích, tak to není nic nového... mnoho čipů už léta používá odlišnou frekvenci pro paměťový řadič, pro rozrahní pro komunikaci se systémovou sběrnicí (PCI/AGP/PEG...) a pro zbytek jádra. Nejsem si jistý, ale už v případě R520 běží některé části související s paměťovým subsystémem na frekvenci pamětí, místo frekvence jádra. ATi tohle akorát nikdy moc nepropagovala a ani k tomu nevidím důvod - je to sice zajímavé info, ale z hlediska marketingu prakticky nepoužitelné.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Přemýšlel jsem, jestli bychom mohli vyvodit něco o výkonu pouze z informace o 512bit sběrnici. X1950XTX používá 256bit sběrnici v kombinaci s 2GHz pamětmi, což znamená datovou propustnost 64GB/s. R600 s 2,4GHz GDDR4 by dosahovala 154GB/s, tedy 2,4x více.

Zkusil jsem se podívat na poslední tři případy, kdy ATi zhruba zdvojnásobila propustnost pamětí oproti předchozí generaci a jaký to mělo vliv:

Rage 128 PRO (2 pipelines, 128bit SDR 143MHz ~ 2.3GB/s) -> Radeon DDR (2 pp, 128bit DDR 166MHz ~ 5,3GB/s)
= propustnost 2,3x vyšší
=výkon (3DMark01) 2,35x vyšší

Radeon 8500 (4 pp, 128bit DDR 275MHz ~ 8,8GB/s) -> Radeon 9700PRO (8 pp, 256bit DDR 310MHz ~ 19,8GB/s)
= propusnost 2,25x vyšší
= výkon (jak v čem, ale to asi není třeba rozebírat) 2-3x vyšší

Radeon 9800PRO (8pp, 256bit DDR 340MHz ~ 21,8GB/s) -> Radeon X800XT-PE (16pp, 256bit DDR 560MHz ~ 35,8GB/s)
= propustnost 1,65x vyšší
= výkon 2x vyšší (3DM03)

S každým takto drastickým navýšením propusnosti pamětí šel výkon (v situacích nelimitovných procesorem) minimálně na dvojnásobek, spíš víc. Takže pokud bude R600 2x rychlejší, než X1950XTX, mělo by to pro solidní konkurenceschopnost více než dostačovat.

ještě můžu shrnout dosavadní info (v závorce jsou zdroje, ovšem info z těchto zdrojů nemusí být správně vykládáno):

- R600 (R.Huddy: “The R600 will be [absolutely] the fastest DirectX 9 chip that we had ever built”)
- 80nm (???)
- 96 unifikovaných jednotek (D.Orton: "today it's 48, in the future maybe it's 96")
- 24-32 TMUs (E.Demers: "I would not mind more texture power, but I would not want to reduce the ratio of ALU : TEX")
- 24-32 ROPs (E.Demers: "Right now, they seem to balance at 1:1 (TEX:ROP), but the trend is towards lowering ROPs, in general"
- 512bit (nVidia: "prepositioning against 512bit products", D.Orton: "new levels of memory bandwidth to the graphics subsystem", D.Baumann: "if core speeds scale at a similar ratio at memory, why would we expect any more of the elements that consume bandwidth?"
- 750MHz core (???)
- 2,4GHz GDDR4 (???)
- 720MTr (>500M... D.Orton?)
Naposledy upravil(a) no-X dne ned 17. pro 2006, 10:52, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
snapcase
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2004
Bydliště: Bratislava - Rosenheim

Příspěvek od snapcase »

v tom hlasovani som nevedel kam dat hlas. vyberal som z moznosti:
1. 5-10%
2. 15% teraz a 30% a viac neskor s lepsimi ovladacmi..

osobne si myslim, ze to bude cca 15%, ale nie som si isty tak mohutnym neskorsim navysenim vykonu len vylepsenim ovladacov. totizto doteraz vylepsovala ATi ovladace Dx9 uz dlhu dobu a tak s tym mala pomerne velke skusenosti a vzdy dokazala najst nejake rezervy. teraz tu ale mame nove Dx a pochybujem, ze sa v rozmedzi roku budu diat nejake velke zazraky. odhliadnuc od toho, ci vobec taketo rezervy (+30% a viac) vobec umoznuje architektura.
co myslite? dufam, ze som to formuloval zrozumitelne a rozumiete mi.

EDIT: teraz ma napadlo, ze tych 30% nemusi byt dosiahnute ovladacmi, ale lepsou architekturou. teda znova: myslite, ze pri Dx10 to bude rovnake ako pred tym a nVidia sa nepoucila a nepriniesla architekturu schopnu konkurovat aj v buducnosti? alebo sa drzi svojej filozofie, ze jej karty su na vykon tu a teraz?

EDIT2: a tak vidim, ze no-X odpovedal este pred prvym editom.. :)
Naposledy upravil(a) snapcase dne sob 16. pro 2006, 23:56, celkem upraveno 2 x.
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"

♪♫last.fm♫♪
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Ten nárůst u R520 byl ovladači způsoben jen zčásti - řekněme tak z 1/3 až 1/2. Zbytek je věcí nových her, kterým architetkura R520 vyhovuje lépe, než konkurenčnímu produktu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Ten nárůst u R520 byl ovladači způsoben jen zčásti - řekněme tak z 1/3 až 1/2. Zbytek je věcí nových her, kterým architetkura R520 vyhovuje lépe, než konkurenčnímu produktu.
OT: v každym případě nevim kde bereš že byla R520 při vydání o 15% rychlejší než G70 :sarcasm:
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Z jedné z vůbec prvních oficiálních recenzí X1800XL/XT, které se na netu objevily a které používaly původní ovladače, tzn. z testu na ExtremeTech:

Obrázek

http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 129,00.asp

...který je uveden i v prvním postu threadu X1800XL/XT a který jsme i několikrát rozebírali
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Z jedné z vůbec prvních oficiálních recenzí X1800XL/XT... a který jsme i několikrát rozebírali
tak to jsem asi nebyl přítomen. já si teda pamatuju jak byl RX1800XT jen o něco málo rychlejší než GF7800GTX 256MB, o něco víc možná s AA/AF ale rozhodně ne 15% a v OpenGL hrách byla pomalejší. XL pak byla (v tehdejších hrách) pomalejší než GF7800GT skoro všude.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

snapcase píše:osobne si myslim, ze to bude cca 15%, ale nie som si isty tak mohutnym neskorsim navysenim vykonu len vylepsenim ovladacov. totizto doteraz vylepsovala ATi ovladace Dx9 uz dlhu dobu a tak s tym mala pomerne velke skusenosti a vzdy dokazala najst nejake rezervy. teraz tu ale mame nove Dx a pochybujem, ze sa v rozmedzi roku budu diat nejake velke zazraky. odhliadnuc od toho, ci vobec taketo rezervy (+30% a viac) vobec umoznuje architektura.
co myslite? dufam, ze som to formuloval zrozumitelne a rozumiete mi.

EDIT: teraz ma napadlo, ze tych 30% nemusi byt dosiahnute ovladacmi, ale lepsou architekturou. teda znova: myslite, ze pri Dx10 to bude rovnake ako pred tym a nVidia sa nepoucila a nepriniesla architekturu schopnu konkurovat aj v buducnosti? alebo sa drzi svojej filozofie, ze jej karty su na vykon tu a teraz?
ForceWare 97.44 ovládače k G80 od nVidii nie sú optimálne, neboli optimálne ani pri vydaní .
Ani tie ovládače čo prídu hneď k R600 nebudú optimálne.

Imho prídu ešte "zázračné" ovládače pre obe grafické karty, kt. prinesú ~ 10-15% výkonu.

Umožnuje architektúra :?
nie, ide o to, že pri G80 sú zatiaľ najväčší bottleneck práve ovládače ... Zlepšovať ich sa ešte stále dá.

SP je imho dosť flexibilný :wink: a to čo prinesie ATi ... :roll: (zatiaľ no comment)
s pozdravom, crux.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:ještě můžu shrnout dosavadní info (v závorce jsou zdroje, ovšem info z těchto zdrojů nemusí být správně vykládáno):

- R600 (R.Huddy: “The R600 will be [absolutely] the fastest DirectX 9 chip that we had ever built”)
- 80nm (???)
- 96 unifikovaných jednotek (D.Orton: "today it's 48, in the future maybe it's 96")
- 24-32 TMUs (E.Demers: "I would not mind more texture power, but I would not want to reduce the ratio of ALU : TEX")
- 24-32 ROPs (E.Demers: "Right now, they seem to balance at 1:1 (TEX:ROP), but the trend is towards lowering ROPs, in general"
- 512bit (nVidia: "prepositioning against 512bit products", D.Orton: "new levels of memory bandwidth to the graphics subsystem", D.Baumann: "if core speeds scale at a similar ratio at memory, why would we expect any more of the elements that consume bandwidth?"
- 750MHz core (???)
- 2,4GHz GDDR4 (???)
- 720MTr (>500M... D.Orton?)
crux2005 píše:/ k R600 :

ja zastávam názor ,že bude mať
32 TMUs - 96 USU

4 Texture units <-> riadiacia jednotka <-> 12 ALUs
:)
ale ako sám uvidíš, tak počet jednotiek sa dá veľmi kreatíne počítať
detto ako u G80 - TMUs, ALUs.

a ďalšia vec je, že TMUs v R600 nemusia byť také TMUs ako ich teraz poznáme u R5x0 :roll:
s pozdravom, crux.
snapcase
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2004
Bydliště: Bratislava - Rosenheim

Příspěvek od snapcase »

Umožnuje architektúra Confused
nie, ide o to, že pri G80 sú zatiaľ najväčší bottleneck práve ovládače ... Zlepšovať ich sa ešte stále dá.
myslel som to tak, ze architektura ATi bude viac vyhovovat buducim hram. rovnako ako to bolo pri R520. lenze teraz tu mame "prelomovu" G80 a tak pochybujem, ze ATi prinesie znoiva efektivnejsiu architekturu, co sa tyka buducnosti. hlavne kvoli tomu, ze G80 ma pravdepodobne fixny pomer shaderov, ktory snad bude odstraneni po vydani Vista & R600. myslim, ze tento krat to moze byt aj naopak.
"So when hell is at the gates, who will stand and meet the waves
and take the fight to their graves to end the dark campaign?"

♪♫last.fm♫♪
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lukfi píše:XL pak byla (v tehdejších hrách) pomalejší než GF7800GT skoro všude.
To byl takový nepříjemný efekt vytvořený serverem HardOCP, který testoval pouze XLko a navíc dost podivnou metodikou, kteoru používá ve většině recenzí (odlišné nastavení pro každou kartu). XL na tom byla při vydání prakticky stejně jako GT - v průměru se v žádné rozumné recenzi při AA/AF nelišila oproti GT o víc než 3%. Dneska je to samozřejmě jiný.

/edit: crux2005: na co narážíš? Myslíš, že R600 bude mít krom klasických TMUs i point-samplery jako Xenos? Nebo duální TMUs jako G80? Nebo trilineární TMUs? Především, pokud bude mít R600 TMus oddělené na úrovni celého čipu stejně jako Xenos a nikoli jen na úrovni quadu jako R520/G80, tak by to mohlo přinést další zvýšení efektivity práce s texturovací jednotkou, tzn. stačilo by jich méně pro dosažení stejného výkonu...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:crux2005: na co narážíš? Myslíš, že R600 bude mít krom klasických TMUs i point-samplery jako Xenos? Nebo duální TMUs jako G80? Nebo trilineární TMUs? Především, pokud bude mít R600 TMus oddělené na úrovni celého čipu stejně jako Xenos a nikoli jen na úrovni quadu jako R520/G80, tak by to mohlo přinést další zvýšení efektivity práce s texturovací jednotkou, tzn. stačilo by jich méně pro dosažení stejného výkonu...
to čo si myslím asi nie je také podstatné v tomto smere, nakoľko som do určitej miery už "ovplyvnený" keď vieš načo narážam :)
no-X píše:... trilineární TMUs ...

s nimi asi počítať nemusíme
s pozdravom, crux.
Coololooser
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coololooser »

Vim ze tady nekdo mluvil o tom ze v lednu/unoru vyjde jen ciste r600, nevi nekdo nebo nedocestl se nekdo nekde nejakou spekulaci kdyby se meli objevit jeji slabsi derivaty?(rv630?)
Trochu ot, ale snad to tenhle thread prezije :roll:

edit:ale neni tam V-cko :razz:
Naposledy upravil(a) Coololooser dne ned 17. pro 2006, 22:25, celkem upraveno 1 x.
0118 999 881 999 119 7253
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

cool.user píše:Vim ze tady nekdo mluvil o tom ze v lednu/unoru vyjde jen ciste r600, nevi nekdo nebo nedocestl se nekdo nekde nejakou spekulaci kdyby se meli objevit jeji slabsi derivaty?(rv630?)
Trochu ot, ale snad to tenhle thread prezije :roll:
To X-ko v názvu threadu není omylem :wink: Nějakou low-endovější verzi bych čekal do měsíce od R600, nižší mainstream do dvou, pokud nebudou problémy s výrobním procesem, případně před prázdninami, pokud problémy budou.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Vivec
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. bře 2005
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Vivec »

no-X píše:Nějakou low-endovější verzi bych čekal do měsíce od R600
tim myslíš něco jako byla X1800XL? imho to vyjde nastejno s top modelem
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

X1800XL není low-end (minimálně při vydání nebyla) :lol: Tím jsem myslel to, čím byla při vydání R520 low-endová RV515, nebo X600 při vydání X800. Nebo R9000 při vydání R9700. Nebo Rage XL při vydání Rage 128 :razz:
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“