Mesic ne, zhruba dva tydny (pokud se nepletu prvni fotky byly zverejneny kolem 25.10, karta vydana 8.11) , takze ati ma jeste k dobru cca 2-3 dnyRainMakeR píše:NV 8800 už byla jak dlouho na netu před vydáním? měsíc?leda že ati/amd maji dobrou ochranku
R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
- seTti
- Začátečník
- Registrován: 10. črc 2005
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
- Vivec
- Středně pokročilý
- Registrován: 07. bře 2005
- Bydliště: Mladá Boleslav
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
- JamesDean
- Červená karta
-
- Registrován: 15. říj 2006
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Jenze pokud se nepletu, to byl spis dusledek toho ze x1800 mela pomerne vyrazne spozdeni... krom toho jedna z te rady byla velice spatne dostupna (ted nevim jestli x1600 nebo x1300 byly dostupny snad az mesic po oficialni uvedeni v prodeji)JamesDean píše:Při uvedení x1xxx také vyšel kompletně HE, MS i LE. Ale to se vědělo předem, nebo ne?RainMakeR píše:No leda že by v březnu ati/amd vypustily rovnou high end s mainstreamem a low endem.
jak ja te nenavidimThellwin píše:Tady na fóru se objevily 23.10. 2006 předpokládám, že tak nějak i ve světě, takže žádné dny k dobru
0118 999 881 999 119 7253
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Radeony X1300 vyšly současně s X1800, na X1600 se čekalo (musely se nejdřív vyprodat X800ky). A vzhledem k tomu že o mainstreamu/low-endu z řady R6xx zatím nebyla ani zmínka to vypadá bledě...
//
/// A řekl bych že v tehdejších hrách by Radeony X800GT/GTO/GTO2 byly tak jako tak výkonnější než RX1600.
//
Neřekl bych. Radeony X1600 byly docela dlouho v katalozích, ale nebyly dostupné, protože se ATi chtěla nejdříve zbavit jader R423, R430 a R480.no-X píše:X1600 vyšly později ze stejného důvodu jako X1800. Jediná karta, která neměla problém byla X1300 (RV515), protože ta nemá ring-bus, kterého se problém týkal.
/// A řekl bych že v tehdejších hrách by Radeony X800GT/GTO/GTO2 byly tak jako tak výkonnější než RX1600.
Naposledy upravil(a) Lukfi dne čtv 4. led 2007, 18:03, celkem upraveno 2 x.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Gregi
- Začátečník
-
- Registrován: 21. bře 2005
- Kontaktovat uživatele:
a to?
Mohol by si ten problem blizsie specifikovat? Akosi mi nie je znamy ziadny zavazny problem ohladne ring-busu.no-X píše:X1600 vyšly později ze stejného důvodu jako X1800. Jediná karta, která neměla problém byla X1300 (RV515), protože ta nemá ring-bus, kterého se problém týkal.
Dik
BQ Dark base 901, 5950X, MSI X470 Gaming Pro, 64 GB DDR4-2800/32, NV Palit 3090 24 GB, 1+2+4+16TB, Corsair HX1200i, Samsung 49" G95 + Samsung 32" 4k, 10G TX401, Asus Xonar DSX
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: a to?
Ve finalnich verzich zadny problem s ringbusem neni, takze se necertiGregi píše:Mohol by si ten problem blizsie specifikovat? Akosi mi nie je znamy ziadny zavazny problem ohladne ring-busu.no-X píše:X1600 vyšly později ze stejného důvodu jako X1800. Jediná karta, která neměla problém byla X1300 (RV515), protože ta nemá ring-bus, kterého se problém týkal.
Dik
Problem byl pouze behem vyvoje a proto se taky rv530 musela mirne odlozit...
0118 999 881 999 119 7253
- Gregi
- Začátečník
-
- Registrován: 21. bře 2005
- Kontaktovat uživatele:
Re: a to?
Dakujem za upresnenie. Ale predsa este zaryjem A akyze to bol problem pocas toho vyvoja?cool.user píše:Ve finalnich verzich zadny problem s ringbusem neni, takze se necertiGregi píše: Mohol by si ten problem blizsie specifikovat? Akosi mi nie je znamy ziadny zavazny problem ohladne ring-busu.
Dik
Problem byl pouze behem vyvoje a proto se taky rv530 musela mirne odlozit...
BQ Dark base 901, 5950X, MSI X470 Gaming Pro, 64 GB DDR4-2800/32, NV Palit 3090 24 GB, 1+2+4+16TB, Corsair HX1200i, Samsung 49" G95 + Samsung 32" 4k, 10G TX401, Asus Xonar DSX
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Je známo zhruba toto:
- chyba souvisela se sběrnicí RingBus
- nešlo o chybu v HW návrhu (tzn. ATi) ani o nezvldánutý výrobní proces (tzn. TSMC)
- chyba byla způsobena dynamickou knihovnou určenou pro implementaci návrhu čipu pro 90nm výrobní proces
- tato dynamická knihovna pocházela ze třetí strany; je možné, že od společnosti Intrinsity, se kterou ATi spolupracovala (RingBus běží na vyšších frekvencích než zbytek čipu, čehož bylo dosaženo zřejmě použitím technologie získané od této společnosti)
- vzniklý problém bylo tzv. soft-ground, tedy nedostačující uzemění, což vedlo ke zvýšení proudového odběru, zahřívání čipu a nedosažitelnosti frekvencí nad 500MHz
- příčina problémů byla hledaná a odstraňovaná několik měsíců
- problém byl odstraněn v několika krocích, ještě revize A14 (R520) měla menší problémy při kombinaci vyššího napájecího napětí a vyšších frekvencí a proto byla použita jen pro XL verzi běžící na 500MHz
to je asi tak vše, o čem se psalo a na čem je něco pravdy... rozhodně není pravda, co psaly mnohé weby a to, že byl problém s výtěžností nebo nekvalitou 90nm výrobního procesu - to bylo přesně naopak - samotná ATi potvrdila, že po odstranění výše popsaného problému měla s 90nm procesem u high-endových čipů nejvyšší výtěžnost ze všech výrobních procesů použitých v minulých letech
- chyba souvisela se sběrnicí RingBus
- nešlo o chybu v HW návrhu (tzn. ATi) ani o nezvldánutý výrobní proces (tzn. TSMC)
- chyba byla způsobena dynamickou knihovnou určenou pro implementaci návrhu čipu pro 90nm výrobní proces
- tato dynamická knihovna pocházela ze třetí strany; je možné, že od společnosti Intrinsity, se kterou ATi spolupracovala (RingBus běží na vyšších frekvencích než zbytek čipu, čehož bylo dosaženo zřejmě použitím technologie získané od této společnosti)
- vzniklý problém bylo tzv. soft-ground, tedy nedostačující uzemění, což vedlo ke zvýšení proudového odběru, zahřívání čipu a nedosažitelnosti frekvencí nad 500MHz
- příčina problémů byla hledaná a odstraňovaná několik měsíců
- problém byl odstraněn v několika krocích, ještě revize A14 (R520) měla menší problémy při kombinaci vyššího napájecího napětí a vyšších frekvencí a proto byla použita jen pro XL verzi běžící na 500MHz
to je asi tak vše, o čem se psalo a na čem je něco pravdy... rozhodně není pravda, co psaly mnohé weby a to, že byl problém s výtěžností nebo nekvalitou 90nm výrobního procesu - to bylo přesně naopak - samotná ATi potvrdila, že po odstranění výše popsaného problému měla s 90nm procesem u high-endových čipů nejvyšší výtěžnost ze všech výrobních procesů použitých v minulých letech
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Další čipy generace R6xx:
překlad googlu:
dále z B3D:
překlad googlu:
RV630将采用65nm工艺生产RV630 will be produced using 65nm technology
作者:P2MM 编辑:P2MM 2007-1-5 16:17:00Author : 2007-1-5 16:17:00 P2MM P2MM Editor :
我们知道ATi将很快在今年第一季度发布新一代高端图形芯片R600。We know that in the first quarter of this year, ATi will soon release a new generation of high-end graphics chip R600. R600和之前的R580一样,依然维持TSMC 80nm工艺。Before the R600 and R580, still maintains the TSMC 80nm process.
ATi在发布高端DX10 R600图形芯片之后,将很快推出新一代DX10中低端图形芯片RV630。DX10 release in the high-end graphics chip ATi R600, DX10 will soon be launching a new generation of mid - and low-end graphics chip RV630. RV630之前的研发代号一度是RV610。RV630 development code once before RV610. ATi这款新一代DX10中低端图形芯片RV630将在今年取代DX9的RV515,即Radeon X1300系列图形芯片,成为新一代主打中低端显卡市场的主力。This new generation DX10 ATi RV630 will be in the mid - and low-end graphics chip to replace the RV515 DX9. that the Radeon X1300 series of graphics chips will be the next generation hit the mid - and low-end chip market.
根据我们获悉,RV630将是ATi也是业界首款采用65nm工艺制造的图形芯片。We learned that ATi RV630 will be using 65nm technology is the industry's first graphics chip manufacturing. 受惠于先进的65nm工艺。Rising benefit from the advanced technology. RV630在硬件完全支持DirectX 10的同时,图形芯片尺寸比90nm的Radeon X1600缩小一半,芯片实际尺寸缩小到80nm平方毫米以下。RV630 fully support DirectX 10 hardware, The Radeon X1600 graphics chip size over the 90nm Half 80nm mm square chip size reduced to the following. RV630内部位宽128bit,将搭配128-bit或者256-bit的GDDR3显存,显存容量128MB或者256MB,由显卡厂商决定。RV630 internal bit-128bit. 128-bit will match or 32MB of GDDR3 Xiancun. Xiancun capacity of 128MB or 256MB, and the decision by the chip manufacturers.
dále z B3D:
turtle píše: H1 07
R600 Q1?
Rv610 (bum) Q2?
Rv630 (shaka) Q2?
H2 07
Rv660 (laka) Q3?
Rv670 (cheeseburger? No idea...but it's on the roadmap) Q3/Q4?
R6xx (R680?) Q3/Q4?
Rv630 is <80mm²
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
S DX10 mainstreamem to zezačátku nebude moc žhavý. Většině bude k ničemu, pokud DX10 bude Vista only, takže je velmi pravděpodobné, že jako mainstream se minimálně do konce Q1 (možná až do léta) bude velice dobře prodávat SM3.0 hardware, který by mohl být i poměrně levný. Trochu jiná věc bude low-end. OEMs budou chtít nabízet co nejlevnější Vista kompy a pro to budou potřebovat co nejlevnější SM4.0 karty.beardie píše:bum / shaka / laka tu uz raz boli nie?
podla roadmapy bude lowend aj mainstream opat asi 2 mesiace po nvidii, zaujimave nacasovanie
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
No ale da se ocekavat, ze mainstrem od 8800 bude "trochu" vykonejsi, nez dnesni maintrem karty.Tipuju tesne pod Gf7900GTX stim, ze v novych hrach bude vykonejsi.A pokud budou levny po dnesnich kartach nestekne ani pes.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mezi nVidií a ATi je ale rozdíl... architektura GeForce 7 je dneska už zastaralá (aby taky ne když změny od GF6 z roku 2004 jsou minimální) a na nové hry prostě nestačí... naopak R5xx jsou na moderní SM3.0 hry docela použitelné. Pokud bude DX10 Vista-only tak chybějící podpora SM4.0 nebude moc velkej hendikep, pokud bude DX10 i pro WinXP tak reálně ještě tak rok taky ne, ale marketing nVidie se postará o to aby cokoliv bez podpory SM4.0 vypadalo jako starej šrot, což Radeonům X1K na prodejích moc nepřidá.HEAD píše:No ale da se ocekavat, ze mainstrem od 8800 bude "trochu" vykonejsi, nez dnesni maintrem karty.Tipuju tesne pod Gf7900GTX stim, ze v novych hrach bude vykonejsi.A pokud budou levny po dnesnich kartach nestekne ani pes.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Lukfi: vzpomeň, jak to vypadalo po vydání X800GT a X800GTO. Jakmile se zákazníkům nabídne nabídne levný hardware se slušným výkonem, tak na SM nekoukají. 6600GT měla SM3.0, ale když se objevily X800GT/GTO, které téměř za tytéž peníze nabídly vyšší výkon, 256bit sběrnici a dvojnásobek paměti, bylo vymalováno. Totéž je v současné době X1950PRO. 256bit sběrnice, rychlá karta, příjemná cena a technologicky na tom není vůbec špatně, takže dokud na ní ATi bude vůbec nějakým způsobem vydělávat a nebude mít za ní náhradu s lepším poěmrem cena/výkon, myslím, že si svoje místo na trhu najde.
Nejlepší moderátor ve výslužbě