To jsou sice pěkný argumenty, nicméně:
1. GeForce 2 MX neumí EMBM, tzn. téměř 40 dobových her na ní z toho důvodu vypadalo hůř než na tehdy rok a půl staré Matrox G400. Kyro II EMBM umí a VELMI rychle (4x rychleji, než G400, o 50% rychleji než R7200 a srovnatelně s R7500...).
2. GeForce 2 MX dekomprimuje textury ve formátu S3TC jen 16-bitově přes DXT1, takže všechny OpenGL hry a aplikace, které kompresi textur používají, vypadají na GeForce 2 MX hůř než na jakékoli kartě z té doby.
Ukázka, Quake III na GF2MX
s S3TC /
bez S3TC. Pokud hra umožňovla zásah ze strany uživatele, kterým bylo možné zapnout plnohodnotnou 32bit dekompresi textur (přes DXT3), šel výkon o 10-20% dolů.
3. GeForce 2 MX nemá ani jediný tranzistor pro HW podporu FSAA. To je podporováno přes SW oversampling a ještě dost nešťastnou formou, takže nejen, že jde výkon citelně dolů a kvalita je slabá, ale navíc vůbec nefunguje, pokud si aplikace lockne frame-buffer size a u mnoha dalších aplikací, které používají specifické postupy při vykreslování, nefunguje taktéž a místo vyhlazeného obrazu je obraz jen "roztažen" na šířku. Když už funguje, není kvůli dopadům na výkon použitelné. Kyro II provádí FSAA na úrovni čipu, aplikace ani neví o tom, že je FSAA aktivní, takže funguje vždy, všude a navíc s nižším dopadem na výkon (oproti MX bývá framerate při FSAA 2x i dvojnásobný)
4. A co se týká her, které se na Kyru II nedají spustit, kdežto na GF2MX ano, tak si jaksi nevybavuju žádnou, která z těchto by se na MXce dala nejen spustit, ale zároveň byla i normálně hratelná (čímž nemyslím <20FPS
ono se toho na MXce dá spustit dost, třeba i takový Doom 3 s plnými detaily, ale k čemu to je dobré víme asi všichni). Navíc poté, co IT implementovalo do driverů pro Kyro podporu EnTnL, počet aplikací, který na Kyru II nešel spustit kvůli absenci pro podporu TnL, výrazně klesl. Btw. první hra vyžadující HW TnL byla NOLF2 z konce roku 2002, tedy z doby Radeonu 9700PRO a GeForce FX. Myslím, že v následujícím roce, kdy vycházely hry, které dávaly zabrat i rychlým DX8 grafikám, už nikomu absence TnL na Kyru II nevadila
NEJSOU hry, které si na kyru zahraješ a na GF2MX ne.
Ale je mnoho her, které si na GF2MX nespustíš v takové podobě, pro jakou byly navrženy, ale na Kyru II ano (zmíněný bump-mapping a kvalitní 32bit komprimované textury)
//ed: mirror: Quake III na GF2MX
s S3TC /
bez S3TC