R6x0 - info a spekulace o nevydaných čipech...

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Jakou bude mít R600 konfiguraci?

Anketa končí za čtv 8. bře 2007, 21:00

64 scalar units @750MHz :-(
11
11%
64 scalar units @2000MHz
3
3%
64 Vec4+scalar units (jako Xenos) @750MHz
20
20%
96 scalar units @2000MHz
5
5%
96 vec4+scalar units (jako Xenos) @750MHz :-o
8
8%
128 scalar units @750MHz :-|
12
12%
128 scalar units @2000MHz :-O
8
8%
128 vec4+scalar units (jako Xenos) @750MHz =-o
17
17%
128 vec4+scalar units (jako Xenos) @2000MHz =-O
18
18%
 
Celkem hlasů: 102
Shit
Odborník PCT
Odborník PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 20. pro 2003
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Shit »

Rentigo píše:Slovíčkaření :) Zkuste se nad funkčností toho slova zamyslet více.
Omyl - autor článku na http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=21456 nazývá řadu "RV" zmetky=> vždyť to není pravda.... Vždyť řada 7600/8600 také není "zmetek", ale zcela jiné GPU oproti 7900/8800. ;-)

"Zmetek" je něco jako "uzamčená" funkce některých HW částí - třeba 7900GS, 1900GT, ale nikoliv řada 7600GT/1950Pro a pod...
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

R600 Clocks Higher Than 800MHz

http://www.vr-zone.com/?i=4713

AMD Demo R600 Crossfire on Quad Core Barcelona Setup

http://www.vr-zone.com/?i=4712
s pozdravom, crux.
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Co je to těch 320 multiply-accumulate units?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

marketing :lol:

a myslíš si že keď Orton hovoril o 96 jednotkách tak myslel naozaj 96 jednotiek :roll: :roll:
s pozdravom, crux.
rochne
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. kvě 2005
Bydliště: Zurich
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rochne »

Je tam psany ze vykon dvou karet v CrossFire presahuje TeraFlop, tak kdyby byl nekdo hodnej a napsal od ceho je ta jednotka odvozena ? :oops:
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

rochne píše:Je tam psany ze vykon dvou karet v CrossFire presahuje TeraFlop, tak kdyby byl nekdo hodnej a napsal od ceho je ta jednotka odvozena ? :oops:
"Flop" a skloňování typu "flopů", "flopy" atd. je nesprávné, ta jednotka se správně jmenuje FLOPS což je zkratka pro Floating-Point Operations Per Second.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Příspěvek od beardie »

FLoating point OPeration: An operation is a computer action which is specified by a single computer instruction or a high level language statement, and a floating point operation is an operation made on a floating point number. The time used for an average FLOP is a measure of a computer's speed (see Megaflop).
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Hodilo by se hlavně poznamenat, že je to teoretická hodnota, která něříká nic o architektuře čipu, jeho efektivitě ani kvalitě obrazu.

Pro představu (GigaFLOPs - PS ADD/MUL ops.):

R300 (@325MHz): 31,2
R420 (@520MHz): 99,8
R520 (@625MHz): 120,0
Xenos (@500MHz): 216,0
R580 (@650MHz): 374,4

NV40 (@400MHz): 76,8
G70 (@430MHz): 165,1
G71 (@650MHz): 249,5
G80 (@1350MHz w/o MUL): 345,6
G80 (@1350MHz w MUL): 518,4
Nejlepší moderátor ve výslužbě
rochne
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. kvě 2005
Bydliště: Zurich
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rochne »

Diky vsem ;)
no-X píše:...
Podle toho co udavas maji teoreticky dve karty s G80 v SLi taky 1TeraFlops, ale s realnej vykon asi nebude stejnej, ze ? :roll:
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

rochne píše:Podle toho co udavas maji teoreticky dve karty s G80 v SLi taky 1TeraFlops, ale s realnej vykon asi nebude stejnej, ze ? :roll:
Teoreticky, pokud by fungovaly MUL operace (což momentálně nefungují). No ale samozřejmě že GFLOPS vůbec neudává reálný výkon...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Mě by zajímalo, jestli to "momentálně" bude trvat stejně dlouho jako videoprocesor na NV40 :roll: Vzhledem k tomu, že G80 byla vydaná v listopadu a teď máme březen... hmm.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Andre3D
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. led 2005

Příspěvek od Andre3D »

To jakože u g80 nefungují MUL operace :? (násobení provádí procesor :cry: )
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Každá výpočetní jednotka G80 má zvládat jednu ADD a dvě MUL. Ale z obou MUL funguje jen jedna...

Je-li to chyba v designu a ne v driverech, má nVidia štěstí, že se ten problém netýkal ADD, protože to by G80 byla nepoužitelná.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Andre3D
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. led 2005

Příspěvek od Andre3D »

To by znamenalo že její teoretický výkon (u g80GTX) je pouze 345,6 GF a
je na tom hůře než R580 a co pak r600. :roll:
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Andre3D píše:To by znamenalo že její teoretický výkon (u g80GTX) je pouze 345,6 GF a
je na tom hůře než R580 a co pak r600. :roll:
Ale jak už bylo řečeno, GFLOPS vůbec neudává výkon ve hrách, maximálně tak pro GPGPU nasazení to má význam. Jinak všimni si že R580 má 3x více GFLOPS než R520, a přesto zdaleka není 3x rychlejší... možná v GPGPU operacích, ale ne ve hrách.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

práveže 2. MUL jednotka sa využíva ale nie na general shading ...
keby že je to chyba, tak prinajmenšom zaujímavá :wink:
s pozdravom, crux.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005 píše:práveže 2. MUL jednotka sa využíva ale nie na general shading ...
to beru jako zoufalou výmluvu... pokud není FP16 compatible, tak proč ji nVidia uvádí? Pixel pipeline R300 a výš taktéž obsahuje samostantou MUL jednotku používanou pro perspective correction, která se běžně vůbec neuvádí, protože není použitelná přímo pro pixel shading (natož aby jí ATi prezentovala jako plnohodnotnou výpočetní jednotku, jejíž výkon by byl započten do výkonu čipu...)

osobně si ale myslím, že sekundární MUL zkrátka nefunguje tak, jak nVidia zamýšlela... stejně jako druhá texturovací jednotka NV10, mini-ALUs NV40 (případně její videoprocesor), vertex shadery NV31...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
rochne
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. kvě 2005
Bydliště: Zurich
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rochne »

no-X píše:...
To zni, jako by ve vsem co nVidia kdy vydala bylo neco zasadniho, co by nefungovalo ... :oops:
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

rochne píše:
no-X píše:...
To zni, jako by ve vsem co nVidia kdy vydala bylo neco zasadniho, co by nefungovalo ... :oops:
V podstatě to není daleko od pravdy...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:
crux2005 píše:práveže 2. MUL jednotka sa využíva ale nie na general shading ...
to beru jako zoufalou výmluvu... pokud není FP16 compatible, tak proč ji nVidia uvádí?
dobre :wink:

tak som zvedavý ako nazveš potom krok od ATi pri R600 ....

samozrejme, nič v zlom :)

a áno, R600 môžeš nazvať Xenos done right :wink:
s pozdravom, crux.
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“