R600 pre-release thread
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Lukfi: Myslíš, že by ATi používala zbytečně něco "navíc"? Ad testy - syntetické testy byly pro architetkru NV40 (a vlastně i NV30 a G70) velice friendly - sdílená ALU pro texture adressing nebyla v syntetických testech, které byly zaměřeny např. silně aritmeticky, nijaký bottleneck, protože se nemusela tolik zatěžovat prací s texturou, ale pokud došlo na reálnou hru, kde bylo více požadavků na obojí, nebohla být "jedním zadkem na dvou místech" a už NV40 tolik neexcelovala
crux2005: třeba tady je jedna zmínka, ale padlo to tam víckrát
osobně si myslím, že ATi začala drivery připravovat pro 4D jednotky R600 a pro snazší vývoj je od té doby i k 3D+1D jednotkám R5xx přistupováno jako ke 4D - ale to je jen taková moje vratká teorie
crux2005: třeba tady je jedna zmínka, ale padlo to tam víckrát
osobně si myslím, že ATi začala drivery připravovat pro 4D jednotky R600 a pro snazší vývoj je od té doby i k 3D+1D jednotkám R5xx přistupováno jako ke 4D - ale to je jen taková moje vratká teorie
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Dawe111
- Červená karta
-
- Registrován: 08. pro 2005
Vážně ?, to by mě zajímalo jako na to kdo přišel, ale protože se to stále píše dokola, tak to jeden opisuje od druhého - internetové povědomí.no-X píše:syntetické testy byly pro architetkru NV40 (a vlastně i NV30 a G70) velice friendly
Vždy 3D Mark zvlášně 05 přesně odopovídal průměru ve hrách, navíc, spíše je to obráceně viz. zde http://www.pctuning.cz/index.php?option ... mitstart=4
3D Marky 03 a 06 jsou identické a v 05 dokonce X1800GTO výrazně vede, přitom v reálné situaci, která ani není openGL si obě karty vedou přibližně shodně.
Ještě stojí za porovnání GF 6800GS vs. X1600XT která je v 3D Marku 05 naprosto shodná, přesto v reálu zcela propadá.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Dawe111: Ačkoli jsou 3D marky mnohdy označované jako syntetické testy, není to úplně správně. Syntetický test je takový test, který testuje jednu konkrétní technologii / část čipu atp. např. test výkonu v MUL operacích pixel shaderů. Za syntetické testy by se dala považovat druhá polovina testů 3D marků. První polovina 3D marku (tedy ta, kde se testuje jakoby herním prostředí má podle autorů simulovat co nejvěrněji požadavky her (že je to tohle tvrzení v mnohých verzích 3D marku jen marketingová utopie by bylo téma na jiný thread)
Co se týká mého tvrzení, není to žádné opisování, ale prostě fakt. Pokud máš v čipu nějakou část sdílenou pro operaci A a operaci B, budeš mít úžasné výsledky při testu operace A a budeš mít i úžasné výsledky při testu operace B (tzn. syntetické testy). Ale jakmile se objeví aplikace, která vyžaduje A i B zároveň (typicky hry), tak už karta nijak neexceluje. A že bylo sdílení primární ALU pro texture adressing špatným krokem uznala i nVidia a bohudík už od toho upustila (viz G80).
Sdílení jako takové nemusí být špatné, ale je třeba sdílet to, co není obvykle potřebné ve vysoké míře zároveň. Např. pixel shadery pro zpracování videa (zároveň je 3D akcelerace + video akcelerace třeba až u Visty, proto ATi u DX10 čipů už od tohohle sdílení upouští), nebo taky unifikace, tedy sdílení jedné jednotky pro pixel i vertex shading - pokud hraju ve vysokém rozlišení, zvyšují se nároky na pixel shading a relativně (samozřejmě ne absolutně) klesají nároky na VS a opačně. Ale sdílet jednotku pro PS i operaci s texturou, když např. zvyšováním rozlišení vzrůstají požadavky na obojí, není příliš moudré z hlediska výkonu a jde spíš o kompromis v úspoře tranzistorů a plochy čipu.
Co se týká mého tvrzení, není to žádné opisování, ale prostě fakt. Pokud máš v čipu nějakou část sdílenou pro operaci A a operaci B, budeš mít úžasné výsledky při testu operace A a budeš mít i úžasné výsledky při testu operace B (tzn. syntetické testy). Ale jakmile se objeví aplikace, která vyžaduje A i B zároveň (typicky hry), tak už karta nijak neexceluje. A že bylo sdílení primární ALU pro texture adressing špatným krokem uznala i nVidia a bohudík už od toho upustila (viz G80).
Sdílení jako takové nemusí být špatné, ale je třeba sdílet to, co není obvykle potřebné ve vysoké míře zároveň. Např. pixel shadery pro zpracování videa (zároveň je 3D akcelerace + video akcelerace třeba až u Visty, proto ATi u DX10 čipů už od tohohle sdílení upouští), nebo taky unifikace, tedy sdílení jedné jednotky pro pixel i vertex shading - pokud hraju ve vysokém rozlišení, zvyšují se nároky na pixel shading a relativně (samozřejmě ne absolutně) klesají nároky na VS a opačně. Ale sdílet jednotku pro PS i operaci s texturou, když např. zvyšováním rozlišení vzrůstají požadavky na obojí, není příliš moudré z hlediska výkonu a jde spíš o kompromis v úspoře tranzistorů a plochy čipu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Dawe111
- Červená karta
-
- Registrován: 08. pro 2005
no-X: Nicméně jsi dostatečně nevysvětlil svůj i všeobecný názor, že 3D Mark zvýhodňuje GK nVidia natolik, že testy v něm pozbývají smyslu .. protože to by potom znamenalo excelentní výsledky vůči GK ATi v relativně syntetických testech, ale naprostý propad v reálné situaci a tak tomu není.
Ale pokud mi něco uniklo, omlouvám se.
Ale pokud mi něco uniklo, omlouvám se.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Dawe111: já jsem právě nemluvil o 3DMarku. Ale pokud budeme mluvit o 3DMarku06, tak ten jsme již rozebírali několikrát a sám jsem zde na fóru napsal několik stran(!) o tom, proč zvýhodňuje nVidii. Pokud se na na to nepamatuješ a zajímalo by tě to, tak to kvůli tobě vyhledám, ale bezdůvodně se mi to hledat nechce
jinak 05 docela šel, 03 s odřenýma ušima, 01 byl vcelku mimo, 00 byl největší úlet z dílen MadOnion/Futuremark, jaký vůbec vydali a 99 nenadržoval nikomu, ale jeho životnost byla neskutečně krátká - o rok novější karty vůbec nezvládl ani přibližně ohodnotit
jinak 05 docela šel, 03 s odřenýma ušima, 01 byl vcelku mimo, 00 byl největší úlet z dílen MadOnion/Futuremark, jaký vůbec vydali a 99 nenadržoval nikomu, ale jeho životnost byla neskutečně krátká - o rok novější karty vůbec nezvládl ani přibližně ohodnotit
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Dawe111
- Červená karta
-
- Registrován: 08. pro 2005
no-X: Za jediný směrodatný považuji 3D Mark 05, protože 03 je už dávno mimo a 06 má celkově špatnou koncepci, jako takovou.
Když někde najdeš zásadní rozpor, který dokazuje, že nVidia je 3D Markem 05 vůči ATi zvýhodněna natolik, že to neodpovídá následné reálné situaci, velice rád se poučím, protože se o tom všude píše, ale nikdy jsem to neviděl.
edit// Jinak, lze předpokládat, že jsi měl původně na mysli 3D Mark 05 jako friendly, protože jsi to psal v souvislosti s NV40 a G70.
Když někde najdeš zásadní rozpor, který dokazuje, že nVidia je 3D Markem 05 vůči ATi zvýhodněna natolik, že to neodpovídá následné reálné situaci, velice rád se poučím, protože se o tom všude píše, ale nikdy jsem to neviděl.
edit// Jinak, lze předpokládat, že jsi měl původně na mysli 3D Mark 05 jako friendly, protože jsi to psal v souvislosti s NV40 a G70.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
Výkon R600 v 3Dmarku06:
http://img341.imageshack.us/img341/639/ ... ce1nt9.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/7116 ... 2a7mr1.jpg
Zdroj
http://img341.imageshack.us/img341/639/ ... ce1nt9.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/7116 ... 2a7mr1.jpg
Zdroj
s pozdravom, crux.
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- jrk
- Červená karta
-
- Registrován: 07. bře 2005
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Se podívejte na verzi driverů, než začnete kritizovat Byly použité staré 8.351, přičemž už v pátek Fuad psal:
R600 8.361 driver saves the day
The previous 8.35 was not that good and the R600XT was close to G80 GTX but not better. With new 8.361 which is supposed to be the launch driver the scores are even better on ATI hardware.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Bobiiik
- Nováček
-
- Registrován: 17. bře 2007
Teda mě se to s těma driverama nechce moc líbit. Vlastně až těmi posledními získala R600XT náskok na 8800GTX. Nevím přesně jaká je situace s ovladači u Nvidie, ale co jsem četl tak za posledních pár měsíců jejich ovladače výkon G80 téměř nezvedly. A vlastně k tomu nebyl důvod, neměla žádnou konkurenci. A něco mě říká, že se po vydání R600 Nvidia vytasí s ovladači, které ladí pěkně dlouho a jen je nevydala. A Ati bude zase ta druhá.
Na druhou stranu je fakt, že Ati dodatečně zvyšuje ovladači výkon svých karet lépe než NV.
Každopádně ted jsou to všechno jen spekulace.
Na druhou stranu je fakt, že Ati dodatečně zvyšuje ovladači výkon svých karet lépe než NV.
Každopádně ted jsou to všechno jen spekulace.
- Igoreso
- Moderátor
-
- Registrován: 10. led 2007
- Bydliště: Vysocina - Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
- Caderom
- Začátečník
- Registrován: 03. pro 2005
- Bydliště: Beroun
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Caderom
- Začátečník
- Registrován: 03. pro 2005
- Bydliště: Beroun
- myom
- Středně pokročilý
- Registrován: 11. úno 2006
- Bydliště: Praha
bylo to tu napsane, ale nemuzu to najit... od kterych chipu je mozno zapnout EATM?
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
prave si ctete krasny, uzasny, inteligentni, gradiozni podpis a velice ho obdivujete! touzite po nem! chcete ho! uz bez nej nemuzete byt a radi byste ho videli i pod svymi prispevky! a co ja udelam? napisu: ol rajt ryzvd (c) myom
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
prave si ctete krasny, uzasny, inteligentni, gradiozni podpis a velice ho obdivujete! touzite po nem! chcete ho! uz bez nej nemuzete byt a radi byste ho videli i pod svymi prispevky! a co ja udelam? napisu: ol rajt ryzvd (c) myom
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele: