AMD Graphics news
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Davros@B3Df píše:During today's briefing AMD confirmed that RD790 will support PCIe 2.0 as well as support up to four graphics cards in CrossFire mode. AMD also dropped a few hints on what gamers can expect next year. On the CPU side, we'll see the first 45-nm CPUs from AMD shipping with up to 6MB of L3 cache, while 2008 will also see the debut of AMD's R7xx graphics family. R7xx will be built on 55-nm process technology.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Gerimo
- Mírně pokročilý
- Registrován: 12. dub 2004
- Ssnake
- Začátečník
-
- Registrován: 25. led 2005
- Bydliště: chotebuz
mozna maji hodne nepodarenych zbytku, tak to udaji aspon takhlegodlike píše:Kolem 200D(4500kc?)to musi byt asi hodne osekany derivat 2900XT
FD500, ST45SF, Z97i, i7-4980HQ CB20:1718,CB24:254 NH-U9B, 2x8, 1060, 5100MAX
x850xtPE, x1950xtx, hd2900gt, hd3870, hd4890 - - 6800ultra, 7900gtx, 8800gtx, 9800gtx+, gtx285
x850xtPE, x1950xtx, hd2900gt, hd3870, hd4890 - - 6800ultra, 7900gtx, 8800gtx, 9800gtx+, gtx285
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ATI HD2900PRO - informace, spekulace...
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=100861&start=0
můžeme pokračovat tam
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=100861&start=0
můžeme pokračovat tam
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
AMD Graphics Product Group: Multi-GPU je budoucnost
edit: No boze, tak ses rychlejsi o 3 dny"Lidé z AMD jednoduše už nezajímá vývoj velkých jednotlivých grafických procesorů a místo toho dávají přednost škálování nabídky pomocí Multi-GPU," řekl Richard Huddy (Developer Relations Chief, AMD graphics product group)
Naposledy upravil(a) Coololooser dne úte 7. srp 2007, 18:52, celkem upraveno 1 x.
0118 999 881 999 119 7253
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tak co nás vlastně ještě čeká?
R600PRO
Podle specifikací FireGL by HD2900PRO byla podtaktovaná R600 s 256bit sběrnicí. Na můj vkus by ale příliš topila. Takže bych nevylučoval jednu z následujících možností:
1. 3 quady (ze 4), 8-12ROPs, 256bit
2. 4 quady, 2-3 SIMDs (ze 4), 8-12ROPs, 256bit
a spíš bych se přikláněl k "osekanějším" konfiguracím - primárně je třeba snížit spotřebu, výkon je v tomhle případě vedlejší. Otázka je, kdy a jestli vyjde. Nějak mi nevycházejí datumy Buďto bych to viděl na přelom srpna/září (back2school), nebo na přelom října/listopadu (xmas).
RV670
Nástupce RV570 (X1950GT/PRO), levnější a méně topící náhrada R600PRO. 256bit sběrnice, 55 nebo 65nm výroba (na 55nm by v podstatě mohla mít výkon srovnatelný* s R600 při rozměrech srovnatelných s RV570).
* srovnatelný neznamená identický - nejlepší by asi bylo přirovnání R520->RV570
Verze se dvěma jádry by byla high-endem. Vydání asi bude záviset na dostupnosti výrobního procesu - reálný se zdá být leden. Očekává se i podpora DX10.1
R700
nová generace, high-end složený ze dvou jader, léto 2008, snad začátek
(tento post je jen souhrnem mých osobních názorů)
R600PRO
Podle specifikací FireGL by HD2900PRO byla podtaktovaná R600 s 256bit sběrnicí. Na můj vkus by ale příliš topila. Takže bych nevylučoval jednu z následujících možností:
1. 3 quady (ze 4), 8-12ROPs, 256bit
2. 4 quady, 2-3 SIMDs (ze 4), 8-12ROPs, 256bit
a spíš bych se přikláněl k "osekanějším" konfiguracím - primárně je třeba snížit spotřebu, výkon je v tomhle případě vedlejší. Otázka je, kdy a jestli vyjde. Nějak mi nevycházejí datumy Buďto bych to viděl na přelom srpna/září (back2school), nebo na přelom října/listopadu (xmas).
RV670
Nástupce RV570 (X1950GT/PRO), levnější a méně topící náhrada R600PRO. 256bit sběrnice, 55 nebo 65nm výroba (na 55nm by v podstatě mohla mít výkon srovnatelný* s R600 při rozměrech srovnatelných s RV570).
* srovnatelný neznamená identický - nejlepší by asi bylo přirovnání R520->RV570
Verze se dvěma jádry by byla high-endem. Vydání asi bude záviset na dostupnosti výrobního procesu - reálný se zdá být leden. Očekává se i podpora DX10.1
R700
nová generace, high-end složený ze dvou jader, léto 2008, snad začátek
(tento post je jen souhrnem mých osobních názorů)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No, jediný zdroj informací, který o Radeonu HD2900Pro máme, je Fudzilla, a podle té je konfigurace následující: R600, 256bit sběrnice + "rychlejší" paměti, 160 stream processorů (polovina), 8 ROPs (polovina), 16 TMUs (žádná změna). Smrdí na tom jenom to, že zatímco shader core by bylo na úrovni Radeonu HD2600XT (počítám s taktem ~600MHz), poměr ALU:TEX by byl úplně jinde, než mají ostatní karty rodiny RHD2000.no-X píše:R600PRO...
Nicméně je to logické. Pokud jsou 4 ROPs akorát pro 128bitovou sběrnici (jak jsi sám tvrdil v threadu o RV630), pak pro 256bitovou sběrnici bude nejvhodnějších 8. No a v dnešních hrách R600 údajně nejvíc limituje počet TMUs, takže by to mohlo mít efekt je všechny nechat odemčené. Pokud má Fudzilla pravdu, pak se Radeon HD2900Pro bude dát přirovnat k R520 v době, kdy už byla na trhu R580 - Radeon X1800XT podával stále dobrý výkon, ale když přišel Radeon X1900GT s 12 TMUs/ROPs namísto 16, ale 36 shadery namísto 16, v novějších hrách náročných na shadery se R520 začala propadat a bůh ví, jak je to dneska.
Na druhou stranu, pokud přijmeme jako skutečnost, že obecný trend ve hrách je zvyšovat zatížení shader core a poměr ALU:TEX, pak by Radeon HD2900Pro, jak ho vidí Fudzilla, byl docela netypickou ATi kartou, protože ATi většinou dimenzuje karty na hry novější než na ty starší...
RV670 je navrhován tak, že půjde vyrábět na 65nm i 55nm postupu, ale podle všech zpráv to vypadá, že ATi zvolí 55nm a počká na něj, mluví se o lednu. Výkon srovnatelný s R600 by teoreticky být mohl, ale bude záležet na tom, kolik jednotek bude RV670 mít, a jestli bude zachován poměr ALU:TEX z R600. O konfiguraci čipu totiž zatím víme velký kulový. Ohledně podpory DX10.1, sice nevím, v čem přesně to spočívá, teoreticky jsou unifikované shadery vysoce univerzální, takže překousnou ledacos, ale otázka je, jaké nároky budou kladeny na zbytek čipu. Pokud vím, tak detaily o Shader Modelu 4.1 známy nejsou a největší novinka v DX10.1 bude alternativní zvukové rozhraní vedle DirectSoundu.no-X píše:RV670...
Výrobní postup prej bude 55nm, ale asi to bude nějaká high speed varianta, jako 80nm R600 versus ostatní 80nm čipy.no-X píše:R700...
Vypadá to na dvoučipovej high-end, což je na jednu stranu dobrý v tom, že hned od začátku bude k mání karta vyššího mainstreamu (5-7 tisíc Kč), která dlouho chyběla u minulé generace a chybí i u současné generace. A to bude asi zajímat víc lidí, než high-endová šaškárna se dvěma GPU.
Ale nedivil bych se ani, kdyby v případě potřeby ATi vytáhla z rukávu nějaké zoufalé řešení se třemi čipy na jedné kartě...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
hehLukfi píše:No, jediný zdroj informací, který o Radeonu HD2900Pro máme, je Fudzilla
http://www.chilehardware.com/foro/amd-h ... 06198.html
http://www.nordichardware.com/news,6654.html
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthrea ... post418498
http://www.hardspell.com/english/doc/sh ... ws_id=1142
s pozdravom, crux.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavé. Každopádně jediné, co jsem tam zjistil nového, se týká RV670, respektive údajně změněného poměru ALU:TEX ve prospěch texturovacích jednotek. Jsem z toho z důvodů již uvedených výše zmaten. Že by v tom mělo prsty AMD, když z čela ATi vyšoupli Ortona?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ne, hlavouni z AMD imho ani pořádně nevědí, k čemu je texturovací jednotka To jsou spíš ekonomové.
//RV670 radši budeme řešit tady:
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php? ... 22#7359122
//RV670 radši budeme řešit tady:
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php? ... 22#7359122
Naposledy upravil(a) no-X dne pát 10. srp 2007, 22:21, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Gerimo
- Mírně pokročilý
- Registrován: 12. dub 2004
- JamesDean
- Červená karta
-
- Registrován: 15. říj 2006
- Digitaldoom
- Mírně pokročilý
- Registrován: 29. srp 2004
- Bydliště: Jirkov nebo Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Digitaldoom: Maluješ si to moc růžově. HD2400 a HD2600 jsou velice konkurenceschopné, nepřišly ani pozdě a OEM partnerům se dodávaly ještě před oficiálním vydáním, tzn. tentokrát s mainstreamem nVidia náskok neměla. Jenže high-end vyšel pozdě a pro GTX neměli konkurenta, takže si jednak neudělali dobrou vizitku a druhak vývojáři už od léta optimalizovali pro finální G80, což asi bude bolet nejvíc.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Digitaldoom
- Mírně pokročilý
- Registrován: 29. srp 2004
- Bydliště: Jirkov nebo Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já to řeknu asi takhle ... nepřekvapilo by mě, kdyby ATI už možná nikdy nevydalo výkonější grafiku než Nvidia. Zdá se mi, že Nvidia se chce soustředit právě na výkonné GPU-CPU řešení, takže výkonné grafické karty karty jsou toho průvodním produktem, zatímco AMD-ATI chce integrovat a multi-čipovat a soustředit se na dobrý poměr cena-výkon. Prostě tento vývoj je možný a osobně na něm nevidím nic až tak špatného ...