AMD Graphics news
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- smoula
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2007
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
To není pravda. V článku je uvedeno "vaše hra potřebuje DX11" (řečeno vývojářům), nikoli že my k hraní potřebujeme DX11.
Ale asi je to stejně jedno, stejně je tam pár nesmyslů - jako že se se podpora pro TruForm (N-Patches) objevila jen v několika hrách, protože byla jeho programovatelnost omezená. Prvořadě těch aplikací je minimálně 20 (nevšiml jsem si, že by od té doby jeden nebo druhý výrobce dokázal prosadit technologii, kteoru konkurnce nepodporovala, v takto široce - ať už vertex texturing G70, který podporovala jedna hra, nebo FP16 texture filtering, který podporovaly dvě hry, nebo DX10.1, které podporuje asi 5 aplikací, nebo podpora PhysX...), takže to podle mě bylo od roku 2000 nejzdařilejší protlačení jednostranně podporované technologie (oproti tomu pro RT-Patches GeForce 3 nedokázala nVidia zajistit podporu ani v jedné hře).
Ale zpět k té programovatelnosti: Nechápu, jak můžou tvrdit, že vývojářům chyběla programovatelnost... V té době na grafické čipu nebylo programovatelného prakticky nic, a pokud by to byl pro vývojáře problém, tak by asi nemohly existovat žádné hry
Šlo hlavně o to, že to nabízel jen jeden výrobce, a dále, že bylo (pouze) třeba určit, na které objekty ve hře bude trufotm aplikovaný a na které ne. Když jsem hrál Renegade s tesselací, byla to první hra, kde měly postavičky hlavy dokonale oblé a kulaté - nikoli hranaté, jako ještě ve hrách dalších 5 let poté. Výkonu to stálo minimum (u karet s plnou HW podporou téměř žádný) a výsledek byl při správné implementaci vynikající...
Ale asi je to stejně jedno, stejně je tam pár nesmyslů - jako že se se podpora pro TruForm (N-Patches) objevila jen v několika hrách, protože byla jeho programovatelnost omezená. Prvořadě těch aplikací je minimálně 20 (nevšiml jsem si, že by od té doby jeden nebo druhý výrobce dokázal prosadit technologii, kteoru konkurnce nepodporovala, v takto široce - ať už vertex texturing G70, který podporovala jedna hra, nebo FP16 texture filtering, který podporovaly dvě hry, nebo DX10.1, které podporuje asi 5 aplikací, nebo podpora PhysX...), takže to podle mě bylo od roku 2000 nejzdařilejší protlačení jednostranně podporované technologie (oproti tomu pro RT-Patches GeForce 3 nedokázala nVidia zajistit podporu ani v jedné hře).
Ale zpět k té programovatelnosti: Nechápu, jak můžou tvrdit, že vývojářům chyběla programovatelnost... V té době na grafické čipu nebylo programovatelného prakticky nic, a pokud by to byl pro vývojáře problém, tak by asi nemohly existovat žádné hry
Šlo hlavně o to, že to nabízel jen jeden výrobce, a dále, že bylo (pouze) třeba určit, na které objekty ve hře bude trufotm aplikovaný a na které ne. Když jsem hrál Renegade s tesselací, byla to první hra, kde měly postavičky hlavy dokonale oblé a kulaté - nikoli hranaté, jako ještě ve hrách dalších 5 let poté. Výkonu to stálo minimum (u karet s plnou HW podporou téměř žádný) a výsledek byl při správné implementaci vynikající...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- DEVastor
- Začátečník
- Registrován: 27. úno 2007
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Ja myslel, ze HW tesselace byla az na R600 a nejak mi uniklo, ze by byla i v nejake hre.
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
Re: ATi news
teselator bol prvykrat uz na Radeone 8500
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
- DEVastor
- Začátečník
- Registrován: 27. úno 2007
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Nevite proc to bylo v X1000 zavrhnuto a dokonce odstranena podpora TruForm z ovladacu?
A funguje vubec na HD radach tessellace pro ty drivejsi hry?
A funguje vubec na HD radach tessellace pro ty drivejsi hry?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Těžko říct, možná podpora starých technologií mohla způsobovat nějaké problémy s WHQL certifikacemi...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Poptavka po ATI grafickych cipech strme roste vzhuru u TMSC obnovuji vyrobu a lide se vraceji zpatky k linkam
2,000 wafers for January and February, but the volume has doubled to 4,000-5,000 units this month.
The graphics chip vendor is expected to place orders of 8,000-9,000 wafers with its Taiwan-based contract chipmakers for April, and the volume will climb to 10,000 units in May and June.
za zvysenou poptavku muzou zrejme velke slevy ktere postihly HD4850/4870 a pripravovane 40nm HD4770 a 50nm HD4890, ktere vyjdou v Dubnu.
http://www.digitimes.com/news/a20090319PB212.html
2,000 wafers for January and February, but the volume has doubled to 4,000-5,000 units this month.
The graphics chip vendor is expected to place orders of 8,000-9,000 wafers with its Taiwan-based contract chipmakers for April, and the volume will climb to 10,000 units in May and June.
za zvysenou poptavku muzou zrejme velke slevy ktere postihly HD4850/4870 a pripravovane 40nm HD4770 a 50nm HD4890, ktere vyjdou v Dubnu.
http://www.digitimes.com/news/a20090319PB212.html
Naposledy upravil(a) Stratos dne pát 20. bře 2009, 12:40, celkem upraveno 1 x.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Na to jsi přišel jak? Podle všeho se tyto objednávky týkají pouze RV740 a RV790. RV770 se možná už nevyrábí a některé modely karet na ní založených se jen doprodávají (proto ty slevy) a zbylé se budou vyrábět ze skladových zásob...Stratos píše:za zvysenou poptavku muzou velke slevy ktere postihly HD4850/4870 a pripravovane 40nm HD4770 a 50nm HD4890, ktere vyjdou v Dubnu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
vyhcazim z velkych slev co ATI udelalo jenom u nas se rapidne zvysil prodej karet HD4850 a HD4870 co zlevnily skoro o 1000,- dolu. Jenom HD4870 1GB nabizime o 1000,- levneji nez pred 3 tydnama. To same registruji u mnoha e-shopu. Proto se nedivim ze ATI zvysuje obednavky u TMSC a to dost rapidne prece jenom HD4850 a HD4870 nekonci jako HD4830 a prodavaji se dal.
"treba nakupka POWERCOLOR HD4870 1GB OC edice uz nam klesla na krasnych 4500,- s DPH a to nemame nejak extra ceny u naseho VO, CZC, ALZA, a dalsi velke MO maji urcite daleko lepsi ceny kdyz odebiraji nekolikanasobne vice zbozi"
"treba nakupka POWERCOLOR HD4870 1GB OC edice uz nam klesla na krasnych 4500,- s DPH a to nemame nejak extra ceny u naseho VO, CZC, ALZA, a dalsi velke MO maji urcite daleko lepsi ceny kdyz odebiraji nekolikanasobne vice zbozi"
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
RV740 zřejmě během května nahradí i HD4850 a pokud nějaká RV770 bude pokračovat, tak maximálně nějaká verze HD4870, která se bude vyrábět ze skladových zásob. Ty slevy nejsou příčinou příchodu nových karet, ale důsledkem. Ty karty končí a po příchodu nových by o ně za původní ceny nebyl zájem, takže se musejí již vyrobené produkty vyprodat.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi news
AMD bude na GDC demonstrovat GPU akceleraci Havok Physics enginu
Více na TechPowerUp / bit-tech.netTechPowerUp píše:...In the upcoming Game Developers Conference (GDC) event, AMD may materialize its plans to bring a GPU-accelerated version of Havok, which has till now been CPU-accelerated. The API has featured in several popular game titles such as Half Life 2, Max Payne II, and some other Valve Source-based titles. ATI's Terry Makedon, in his Twitter-feed has revealed that AMD would put forth its “ATI GPU Physics strategy.” He also added that the company would present a tech-demonstration of Havok technology working in conjunction with ATI hardware. The physics API is expected to utilize OpenCL and AMD Stream.
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
tak konecne po roce to rozjeli tak to je supr uz aby to teda fungovalo ve hrach . Nepisou tam nekde v jake verzi CAT to bude oficialne obsazeno?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
mozna to bude az v DX11
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi news
Podle toho co píšou, tak to může šlapat na všech kartách s podporou OpenCL a AMD Stream (HD2/3/4xxx), takže by to nemuselo být omezeno jen na DX11.
...The physics API is expected to utilize OpenCL and AMD Stream...
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Windows 7 to natively support HD 4890 and HD4770
http://www.fudzilla.com/index.php?optio ... 1&Itemid=1
http://www.fudzilla.com/index.php?optio ... 1&Itemid=1
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi news
Velmi zajímavé a obsáhlé interview s Davem Baumannem nejen o RV7xx
Témata ve zkratce:
Témata ve zkratce:
- Vývoj RV7xx
- sideport
- HD 4890 X2
- ATi Multi-GPU řešení
- DX10.1 & DX11
- GPU Physics processing
- Pohled do budoucna
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
No konečně rozhovor, kde je naděje, že se člověk něco dozví Díky, jdu to přelouskat.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
dyztak to preloz a postni sem rad si poctu prece jenom odborny terminy opravdu neumim anglicky a pres prekladace to asi nebud ni moc
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
No tak překládat pětistránkovej článek pro tebe nikdo nebude ale stručný výtah zajímavostí by se hodil... mně se to taky moc číst nechce...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.