AMD Graphics news

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Re: ATi news

Příspěvek od beardie »

aky autorsky honorar by bol za preklad? :)
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi news

Příspěvek od Lukfi »

kdybys získal povolení od Guru3D to přeložit a napsal pro nějaký magazín, tak bych to viděl někde mezi 500 a 1000 Kč, ale na to jakej je to opruz je to docela málo (hledat ekvivalentní výrazy anglickým ustáleným obratům, navíc jestli v tom jsou technické pojmy kterým ne vždy rozumíš, tak je to zlo)
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Re: ATi news

Příspěvek od beardie »

Lukfi píše:mezi 500 a 1000 Kč
tak kvoli tomu sa mi neoplati ani prekladac pustat :mrgreen:
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

Ve stručnosti - a přeskakuju to, co je to notoricky známé.
  • HD4890 má v chladiči dvě heatpipes navíc - jednu klasicky, druhou od napájecích obvodů
  • chladič HD4890 je nastaven tak, aby byla teplota ve 2D nižší, než na RV770. Ne že by vyšší teploty RV770 vadily, ale vadilo to uživatelům
  • 512bit sběrnice HD2900XT skutečně vyšla "levně" - čip byl už sám o sobě dost velký, takže ho její implementace prakticky nezvětšila
  • zmínka o intenzivní spolupráci ATi a JEDEC na GDDR5, díky níž jsou již dnes jejich ceny nízko
  • HD4890X2 sama ATi neplánuje, jednočipová RV790 obsadila cenový segment, kde měli díru a nyní je nabídka produktů OK (z jejich strany)
  • utilita pro CrossFire profily by byla realizovatelná, ale v současné době by to nebylo optimální řešení - řešilo by to jen část problému [což je logické, uživatelské nastavení vykreslovacího profilu nijak neřeší možnou nekompatibilitu, nebo bugy]
  • zmíněno je určité přepracování CCC
  • opět lze pro CF čekat implementaci kompatibilního AFR režimu, jako to bylo pro DX9 (pro DX10 je to ale dost komplikované)
  • Baumannovi by se více zamlouvalo, kdyby si uživatel mohl aktualizovat CF profily přes drobné updaty z webu [kdyby to bylo jako aktualizace na antivir, bylo by to super]
  • Baumann poukazuje na to, že pro většinu her je už v době vydání v driverech obsažen CF profil
  • některé DX10.1 hry by už měly být od začátku vyvíjené s ohledem na kompatibilitu s CF
  • sweet-spot strategy - vyvíjet GPU primárně pro nejprodávanější segment umožňuje dosažení lepšího poměru cena/výkon v tomto segmentu, než původní koncept high-end čipu + derivátů (které nebylo možné tak přesně zacílit)
  • DX11 je více - méně nadstavbou či dalším vývojovým krokem DX10, podobně jako je nyní DX10.1 (nejde tedy o něco zcela přelomového)
  • DX11 přinese vylepšený driver model (display list), který umožní lépe rozložit multi-threaded úlohy (související s vykreslováním) mezi jednotlivými jádry CPU, z čehož budou profitovat i majitelé DX10/10.1 hardwaru
  • majitelé DX10.1 hardwaru budou dále do jisté míry profitovat z toho, že DX11 zařadí HD48xx jako HW kompatibilní s Compute Shaders 4.1 [konkrétní vliv na koncového uživatele mi ale zatím není moc jasný]
  • akcelerovaná fyzika bude, ATi čekala na univerzální rozhraní (OpenCL+Havoc), nechtěla tlačit vlastní standard, protože se domnívá, že proprietární standardy budou v okamžiku rozšíření univerzálního rozhraní vyšachované
  • Baumann dále zmiňuje, že fyzika využívá jak paralelní (vhodný pro GPU), tak sériový kód (vhodný pro CPU)
  • vzhledem k tomu, že AMD vyrábí CPU i GPU, si bude moci rozhodnout, která část kodu lépe vyhovuje jejich procesorům a která grafikám, takže může efektivně rozdělit zátěž a necpat náslině nevhodný kód nevhodnému čipu
  • akcelerace fyziky by měla být transparentní, takže ze strany vývojáře není třeba žádných aktivit navíc - bude psát pro Havoc, OpenCL už se postará o vhodné rozdělení výpočtu mezi CPU a GPU
  • Larrabee podle Baumanna bude víc inklinovat k GP-GPU využití, více se nevyjádřil
Berte to jen jako sumarizaci, kterou jsem udělal v rychlosti z hlavy, pokud vás něco zajímá, radši si to přeložte z originálu sami.

beardie: představ si, že 500Kč býval tady na PCT honorář za testy několika verzí driverů v plné sadě her... jo, ještě že jsou už tyhle časy pryč :-)
Naposledy upravil(a) no-X dne pon 20. dub 2009, 18:28, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi news

Příspěvek od Krteq »

Jen doplním, že Baumann se v interview zmiňuje i o tessellační jednotce a DX11. Podle něj by pro vývojáře neměl být problém "naportovat" DX11 tessellaci i na dosavadní HW i přes absenci Hull a Domain shaderu.
Dave Baumann píše:The tessellation unit featured in the ATI Radeon HD 2000, HD 3000 and HD 4000 series are all very much based on the same functionality found in the XBOX 360 "Xenos" graphics chip, although the unit in the ATI Radeon HD 4000 series does feature some additional tweaks. For DirectX 11 the tessellation portion of the pipeline has also been wrapped with two new shader types that can be used, the Hull Shader and the Domain Shader. Although these are new stages in DirectX 11, my understanding is that the actual tessellation portion of the pipeline is highly leveraged from the Xenos capabilities; hence any tessellation work that a developer carries out on our current GPUs will be very easily portable to DirectX 11.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

Což ale myslím nikdo dělat nebude, protože by to imho standardním přístupem nebylo možné (jedině pokud by hra obsahovala rendering path pro DX10 a DX10.1 s podporou teselace - to by ale pak dávalo na ATi a nVidii rozdílné výsledky výkonem i obrazem)

Ona i teď nVidia (díky úzké spolupráci s vývojáři) využívá některé DX10.1 featury, které její hardware umí, ale standardní cestou je nelze využít (na hardwaru, který plně neumí DX10.1, nelze použít DX10.1 rendering). Na jednu stranu je tohle obcházení standardů vedoucí k mírně vyššímu výkonu nebo kvalitě obrazu sice hezké, ale jakmile nVidia vydá DX11 hardware, tak se na tuhle mravenčí práci pro starou generaci vys... a z G80/G92/GT200 bude totéž, co se po příchodu NV40 stalo z GeForce FX, nebo co příchod G80 udělal s GF7900... Držení konkurenceschopnosti podporou jednotlivých titulů obcházením standardů prostě z dlouhodobého hlediska nemůže fungovat. Nejen, že to skončí s novou generací, ale ještě to nVidii stojí prostředky. By mě zajímalo, jak se tahle cílená ignroace DX10.1 mohla nVidii vyplatit...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
DEVastor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. úno 2007
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi news

Příspěvek od DEVastor »

diky za preklady

o sideportu jsem pochopil, ze nez prisla 4870X2 od vyvoje na trh tak se jim podarilo vylepsit komunikaci, ze uz pak nebyl tak potreba
Obrázek
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

Spíš snížili potřebu komunikace. A pro nějaké rozsáhlejší použití je zase sideport příliš pomalý.

Můj osobní názor je takový, že šlo čistě o featuru implementovanou pro testovací účely. Můžou si na tom vyzkoušet, o kolik rychlejší sběrnice by bylo třeba pro širší využitelnost, jak se to chová, jestli by mělo smysl to dál rozvíjet atd. Kdykoli můžou místo pci-e side-portu implementovat např. hyper-transport side-port, pokud zjistí, že by to mělo smysl.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Flegy
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 31. črc 2004
Bydliště: Hrob

Re: ATi news

Příspěvek od Flegy »

no jo, tak ale pro ucely testovani ho mohli implementovat jen do skusebnich vzorku a nemrhat cennym mistem na wafferech ne? :oops:
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi news

Příspěvek od Lukfi »

To by ale pak ten čip museli zase předělat, respektive dělat masku nadvakrát.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

Navrhnout a vyrábět dva čipy by vyšlo dáž, než těch pár mm2 navíc. Krom toho si je třeba uvědomit, že díky side-portu má RV770 takový výkon, jaký má. Ne že by ho side-port zvyšoval, ale pro jeho implementaci bylo třeba další porci pads a aby byl čip dostatečně velký, aby se na něj vešly, byl RV770 během vývoj rozšířen z 8 SIMDs na 10. Ač je to paradoxní, tak právě tahle nevyužitá featura blokující pár mm2 z čipu dostala ATi do současné výkonnostní a tržní pozice :)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi news

Příspěvek od Stratos »

AMD lost 416, ATI made 1 million
-Graphics holding Q1 2009 scores

http://www.fudzilla.com/index.php?optio ... 8&Itemid=1

je videt ze i pres vrcholici krizi sou ATI grafiky velice dobre konkurence shopne a vydelavaj si na sebe :). Sem zvedav na vysledky u Nvidie. Oproti Q4 2008 si AMD celkem polepsila to je dobra zprava.
[CZ]mike
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 18. zář 2005
Bydliště: Kopřivnice

Re: ATi news

Příspěvek od [CZ]mike »

GPU guys had a revenue of $222 million and they even managed to earn a $1 million.
To zas nemaji nejake extra vydelky. Teda z jejich obratu je zisk jen 0,45%. To i v tescu maji vyssi marzi. Jen nevim zda je to cisty nebo hruby zisk.
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Re: ATi news

Příspěvek od Stratos »

[CZ]mike píše:
GPU guys had a revenue of $222 million and they even managed to earn a $1 million.
To zas nemaji nejake extra vydelky. Teda z jejich obratu je zisk jen 0,45%. To i v tescu maji vyssi marzi. Jen nevim zda je to cisty nebo hruby zisk.
v tyhle dobe je to celkem uspech klidne se vsadim ze Nvidia na tom bude jeste daleko hur.
[CZ]mike
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 18. zář 2005
Bydliště: Kopřivnice

Re: ATi news

Příspěvek od [CZ]mike »

Ja sem to nemyslel proti nvidii nebo tak.. jen sem mel predstavu ze z kazdeho prodaneho chipsetu/GPU maji vic nez treba $0,1. Ma predstava byla aspon 20-30% rabat
Flegy
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 31. črc 2004
Bydliště: Hrob

Re: ATi news

Příspěvek od Flegy »

A proc by to melo byt vice? vzdyt je to krasa nekomu neco prodat a pozadovat od nej dalsi penize za to, ze to muze pouzit :roll: .
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

[CZ]mike píše:To zas nemaji nejake extra vydelky. Teda z jejich obratu je zisk jen 0,45%. To i v tescu maji vyssi marzi. Jen nevim zda je to cisty nebo hruby zisk.
Na jídlu a hadrech je vůbec nejvyšší marže z celého průmyslu. S tím není možné IT srovnávat - v IT jsou nějaké marže maximálně tak ve službách nebo softwaru. Hardware a grafiky obzvlášť jsou už hodně dlouho o ničem. Uživatelé jen kritizují. Kritizují, že je hardware drahý, zároveň kritizují, že mají výrobci nízké marže. Vůbec bych se nedivil, kdyby ATi s nVidií spravily dohodu, že ceny vytahnou na původní úroveň, protože uživatelé stejně nejsou schopni levné produkty ocenit a prodeje to taky nezvýšilo. Je vidět, že jestli mainstream grafika stojí 6 litrů nebo 3 litry je úplně jedno, lidem ve skutečnosti o cenu nejde a koupí si jí tak jako tak.

Mimochodem, 0,45% není rabat, ale výsledný zisk. Tzn. po odečtení všech nákladů, platů pro zaměstnance a zřejmě daní (nejsem ekonom).
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: ATi news

Příspěvek od no-X »

Test pěti DX10.1 her

Obrázek

Je zajímavé, že GT200 se ještě docela drží, ale G9x propadly na plné čáře.

http://www.computerbase.de/artikel/hard ... d_101_test
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: ATi news

Příspěvek od Krteq »

Jen doplním, že se jedná o hry BattleForge, Far Cry 2, H.A.W.X, Stalker Clear Sky a Stormrise.
Vivec
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. bře 2005
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: ATi news

Příspěvek od Vivec »

co znamená durchschnitt a minimal?
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“