Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
To si nemyslím, ono to totiž sedí, nuly bývají převážně na starších modelech. Moje teorie je taková, že se v továrně průběžně vybíraly ty lepší kusy a dávaly stranou s příslušným označením v sériovém čísle a ty se používaly pro prominentní osoby. Jelikož byla produkce hodně masová, tak i dobrých kusů bylo více, než prominentních zájemců, takže se nakonec zřejmě pustily do prodeje.
Jediné Heliosy, kde nesedí sériová čísla, jsou nejstarší modely z MMZ. Ty začínají čísly jako 40..., 50..., 60... atd. Netuším, co to znamená. Napadlo mě, jestli to není jen jiný způsob značení roku... tnz. že by to první číslo bylo rok, např 40... by znamenalo 1964 atd. Ale to je opravdu jen teorie
Jediné Heliosy, kde nesedí sériová čísla, jsou nejstarší modely z MMZ. Ty začínají čísly jako 40..., 50..., 60... atd. Netuším, co to znamená. Napadlo mě, jestli to není jen jiný způsob značení roku... tnz. že by to první číslo bylo rok, např 40... by znamenalo 1964 atd. Ale to je opravdu jen teorie
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- BRunner
- Nováček
-
- Registrován: 19. bře 2009
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Tak nevím... Projel jsem ruské aukce a našel něco studijních materiálů. Všechny stříbrné Heliosy 44 od KMZ tam začínají nulou.
0205030 - 13 lamel jestli dobře počítám
Tenhle má mít 0198449
Tenhle je pro Start, a má mít 0049355
A tady opravdu historický kousek, měl by mít číslo 0008988 a výrobce byl uvedený taky KMZ
A pár kousků s různýma číslama od MMZ
0205030 - 13 lamel jestli dobře počítám
Tenhle má mít 0198449
Tenhle je pro Start, a má mít 0049355
A tady opravdu historický kousek, měl by mít číslo 0008988 a výrobce byl uvedený taky KMZ
A pár kousků s různýma číslama od MMZ
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Kde jsi na něj narazil? To vypadá na raritu
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- ouderec
- Začátečník
-
- Registrován: 01. úno 2009
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Ahoj, chci znát Váš názor:
v bazaru jsem narazil na flektogon t* 35/2,8 (název odhaduju), jedná se o starší hliníkovou (?) verzi.
Cena je 700 kč + nutná oprava ostření (zadřený), takže celkově by se to dalo pořídit cca za 1000 - 1100,-
Já osobně bych do toho šel, ale nevím jestli je ta cena OK. Co myslíte vy?
Díky za odpověď
Přeji pěkný den všem
v bazaru jsem narazil na flektogon t* 35/2,8 (název odhaduju), jedná se o starší hliníkovou (?) verzi.
Cena je 700 kč + nutná oprava ostření (zadřený), takže celkově by se to dalo pořídit cca za 1000 - 1100,-
Já osobně bych do toho šel, ale nevím jestli je ta cena OK. Co myslíte vy?
Díky za odpověď
Přeji pěkný den všem
- sigismundus
- Nováček
-
- Registrován: 18. kvě 2005
- Bydliště: Praha
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Zdravím.
Dočetl jsem se v jednom vláknu v diskuzi na mflenses.com o problémech při měření expozice při použití rekukce EOS - M42 s čipem (pod nebo přeexpozice, jednalo se o 40D). Celkem rozumím tomu, že když se redukce hlácí jako 50/2, že objektiv s jinými parametry nemůže dobře změřit a že při jiné cloně je s tím taky problém, když foťák neví, že je zacloněno dejme tomu třeba na f/5.6. Jak toto řešíte? existuje na to nějaký "návod?". Docela mě to zajímá, protože jsem před pár dny pořídil EOS 30D, tak jesli mám s něčím takovým počítat. Předchozí Canon měřil celkem dobře.
P.S. Možná, že to tam vyřešili, ale nejsem v angličtině až tak zdatný a mohl jsem to taky přehlédnout.
Dočetl jsem se v jednom vláknu v diskuzi na mflenses.com o problémech při měření expozice při použití rekukce EOS - M42 s čipem (pod nebo přeexpozice, jednalo se o 40D). Celkem rozumím tomu, že když se redukce hlácí jako 50/2, že objektiv s jinými parametry nemůže dobře změřit a že při jiné cloně je s tím taky problém, když foťák neví, že je zacloněno dejme tomu třeba na f/5.6. Jak toto řešíte? existuje na to nějaký "návod?". Docela mě to zajímá, protože jsem před pár dny pořídil EOS 30D, tak jesli mám s něčím takovým počítat. Předchozí Canon měřil celkem dobře.
P.S. Možná, že to tam vyřešili, ale nejsem v angličtině až tak zdatný a mohl jsem to taky přehlédnout.
Canon EOS 30D, Canon Digital Rebel XT
Super-Takumar 35/3.5, CZJ Flektogon 35/2.8 (zebra), CZJ Pancolar 50/1.8 (zebra), Helios 44-2 58/2, Jupiter-37A 135/3.5, Super-Takumar 200/4
flickr
Super-Takumar 35/3.5, CZJ Flektogon 35/2.8 (zebra), CZJ Pancolar 50/1.8 (zebra), Helios 44-2 58/2, Jupiter-37A 135/3.5, Super-Takumar 200/4
flickr
- tomas-tnt
- Začátečník
-
- Registrován: 27. úno 2009
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Nazdar.
Redukce M42->EOS mám tři různé (dvě s potvrzováním, jednu bez čipu) a s žádnou není problém. Tělo samozřejmě nezjistí nastavení clony, ale vcelku spolehlivě měří světlo procházející objektivem. Focení probíhá tak, že nastavíš režim AV (automatiku clony), upravíš expozici (tak -1EV) a fotíš. Zároveň taky platí, že čím větší hodnota clony, tím musíš víc korigovat expozici (víc ubírat). Tohle samozřejmě není ideální, protože EV nemůžeš ubírat donekonečna.....stalo se mi, že při vyšších clonách (třeba F22) mi už nestačila korekce a musel sem přepnou na manuální režim, kde už není problém ovlivnit cokoli.
Dalším řešením je focení do RAWu, který v následných úpravách v PC dovolí expozici dorovnat (je pružnější než jpg formát, kde už s tím moc nenaděláš).
Redukce M42->EOS mám tři různé (dvě s potvrzováním, jednu bez čipu) a s žádnou není problém. Tělo samozřejmě nezjistí nastavení clony, ale vcelku spolehlivě měří světlo procházející objektivem. Focení probíhá tak, že nastavíš režim AV (automatiku clony), upravíš expozici (tak -1EV) a fotíš. Zároveň taky platí, že čím větší hodnota clony, tím musíš víc korigovat expozici (víc ubírat). Tohle samozřejmě není ideální, protože EV nemůžeš ubírat donekonečna.....stalo se mi, že při vyšších clonách (třeba F22) mi už nestačila korekce a musel sem přepnou na manuální režim, kde už není problém ovlivnit cokoli.
Dalším řešením je focení do RAWu, který v následných úpravách v PC dovolí expozici dorovnat (je pružnější než jpg formát, kde už s tím moc nenaděláš).
DSLR : Canon EOS 1000d
Analog SLR (kinofilm) : Praktica MTL5, Asahi Pentax Spotmatic, Zenit TTL
Analog TLR/SLR (středoformát) : Flexaret VI (dvouoké zrcadlo), Pentacon six TL + Biometar 80/2.8
Manual skla : CZJ Triotar 135/4, CZJ Sonnar 135/3.5 (zebra), Pentacon 135/2.8 (zebra), CZJ Pancolar 50/1.8 (zebra, MC), CZJ Flektogon 35/2.4 MC. CZJ Flektogon 35/2.8 (crome) , CZJ Tessar 50/2.8 (chrome, zebra), CZJ Biotar 58/2 (chrome), Pentacon electric MC 50/1.8, Pentax Super Takumar 50/1.4, Pentax Super multi coated Takumar 55/1.8, Vivitar 28/2.8 (komine), Jupiter 37A 135/3.5, Helios 44M-4 58/2, Jupiter 9 85/2 (chrome)
Tak, a už je pomalu čas začít opravdu něco fotit, ne?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
ouderec: Nebude to T*, ale T. T* znamená MC a tohle značení používal jen Zeiss Oberkochen, který Flektogony nedělal. Myslím, že problém toho objektivu asi bude kontrast, těžko říct. Třeba hliníkový tessar bývá méně ostrý, než pozdější verze (pozdějiší verze má přepočítaný optický design), tak je možné, že na tom Flektogon bude podobně.
Každopádně pokud ho do 1100Kč dokážeš dát do 100% stavu (hlavně aby byla čistá a nepoškozená optika), tak to za zkoušku stát bude - za tu cenu ho snadno prodáš dál, pokud ti nebude vyhovovat.
Každopádně pokud ho do 1100Kč dokážeš dát do 100% stavu (hlavně aby byla čistá a nepoškozená optika), tak to za zkoušku stát bude - za tu cenu ho snadno prodáš dál, pokud ti nebude vyhovovat.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- ouderec
- Začátečník
-
- Registrován: 01. úno 2009
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
NO-X Díky z odpověď, hlavně mě na něm zaujala clona - ani jsem nespočítal lamely jak moc jich bylo... Ano zhruba o to mi jde, netratit a předat objektiv dál, když mi nepadne.
Mám doma klasický flektogon 35/2,4 a musím říct, že jsem s ním náramně spokojen
Mám doma klasický flektogon 35/2,4 a musím říct, že jsem s ním náramně spokojen
- parizov
- Nováček
- Registrován: 18. bře 2009
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Copak je tohle, prosím, za bajonet
http://www.parizov.webzdarma.cz/noflexar.jpg
http://www.parizov.webzdarma.cz/noflexar.jpg
- sigismundus
- Nováček
-
- Registrován: 18. kvě 2005
- Bydliště: Praha
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
tomas-tnt: Díky. Většinou fotím v režimu Av a docela to jde, ale tu korekci zkusím. A když se mi fotka nezdá, tak si ji vyfotím znova v manuálním režimu (v podstatě jen nastavím kratší čas). Jinak fotím všechno do RAWu, tak nemám problém s následnými úpravami expozice. Spíš by mě zajímalo, jestli by stačilo trvale nastavit korekci třeba na -1EV a nechat to být. Zase ne vždy je možnost rychle měnit nastavení a když zavřu clonu, tak se nedá tak dobře ostřit...
Canon EOS 30D, Canon Digital Rebel XT
Super-Takumar 35/3.5, CZJ Flektogon 35/2.8 (zebra), CZJ Pancolar 50/1.8 (zebra), Helios 44-2 58/2, Jupiter-37A 135/3.5, Super-Takumar 200/4
flickr
Super-Takumar 35/3.5, CZJ Flektogon 35/2.8 (zebra), CZJ Pancolar 50/1.8 (zebra), Helios 44-2 58/2, Jupiter-37A 135/3.5, Super-Takumar 200/4
flickr
- Voris
- Nováček
-
- Registrován: 03. úno 2009
- Bydliště: Vysočina
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Stačí si zjistit, jaká korekce je pro kterou clonu potřeba. Řešil jsem to na této stránce (zhruba uprostřed). Mínus 1 EV pro všechny clony není řešení. Alespoň ne ne mojí sestavě.
Pokud s sebou nemám tabulku s korekcemi, naměřím si scénu na f/4, kdy mi to měří správně, a v hlavě si to přepočítám.
Pokud s sebou nemám tabulku s korekcemi, naměřím si scénu na f/4, kdy mi to měří správně, a v hlavě si to přepočítám.
- sigismundus
- Nováček
-
- Registrován: 18. kvě 2005
- Bydliště: Praha
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Díky za tip, zkusím něco vymyslet.
- Trinom
- Čestný člen
- Registrován: 13. črc 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
To je zajímavé, s tímto problémem jsem se ještě nesetkal ani na jednom těle, co jsem zkoušel (D30, D60, 350D).
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.....................TDI = Ten Dým Ignoruj
- Warhawk
- Začátečník
- Registrován: 12. dub 2009
- Bydliště: Brno, Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Trinom - Já třeba mám problém se 400D skoro u každého skla . Někde jsem se dočetl, že to způsobuje používání FF skla na APS-C. Navyknout si ale na korekci expozice je chvilka. I v případě, že fotím do JPEG (většinou fotím RAW+JPEG), jde krásně vidět podle histogramu co se děje.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
To o FF sklech jsem četl také, ale moc tomu nevěřím. Většina APS-C skel stejně vykresluje větší kruh, některé pokryjou i FF, jen je tam výraznější vinětace, nebo zhoršená kresba. Stejně tak mnoho oficiálně kompatibilních skel od výrobce jsou FF skla a tyhle problémy s nimy nejsou.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- foky
- Nováček
-
- Registrován: 06. srp 2009
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Tak sem po precteni tohoto fora taky zabrouzdal do nejakejch M42 objektivu. Prvni jsem koupil a dorazil dnes - MC Helios 44M-4 58/2 (v naprosto luxusnim stavu). Musim rict, ze po pouziti redukce EOS->M42 s indikaci ostreni je vsechno mnohem lehci nez by se mohlo zdat. U statickejch objektu sem si ostreni a cloneni docela uzival pri zkusebnich cvakach. Dorovnavat kompenzaci expozice vzhledem k clone na objektivu je fakt otazka zvyku. Druhej jsem koupil Jupiter 37A - 135mm/f3,5. Bylo o nem napsano hodne, tak jsem zvedavej az dorazi jak na tom bude. Diky vsem tady na foru za inspiraci i cenne rady, a tem co vahaji a zacali s focenim celkem nedavno jako ja, tak fakt doporucuju, neni ceho se bat peknej vecer.
- Trinom
- Čestný člen
- Registrován: 13. črc 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Tak já tam ani nic jinýho nenasadím . Bajonet ještě není EF-S kompatibilní.Warhawk píše:Někde jsem se dočetl, že to způsobuje používání FF skla na APS-C.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.....................TDI = Ten Dým Ignoruj
- tatkotom
- Nováček
-
- Registrován: 19. srp 2009
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Dobrý deň.
Som tu prvý krát - mám otázku-prosbu o radu:
Skúšam fotiť manuálnymi objektívmi na fotoaparáte Pentax K20D - ide mi to iba v predvoľbách P alebo M. Ostatné neumožňujú nastaviť čas ani clonu.
Čítal som v príspevkoch aj o použití v TAV resp. ďalších - kde robím chybu?
Ďakujem
Som tu prvý krát - mám otázku-prosbu o radu:
Skúšam fotiť manuálnymi objektívmi na fotoaparáte Pentax K20D - ide mi to iba v predvoľbách P alebo M. Ostatné neumožňujú nastaviť čas ani clonu.
Čítal som v príspevkoch aj o použití v TAV resp. ďalších - kde robím chybu?
Ďakujem
- Trinom
- Čestný člen
- Registrován: 13. črc 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Přímo tento pentax neznám, ale na canonu je redukce s čipem, která se tváří jako objektiv 50 mm / 2. Na P si to nastaví čas samo, na Av taky. Tv a M se chovají stejně - umožňují měnit expoziční hodnoty, to jest zda ta fotka bude přeexponovaná nebo podexponovaná (to vidíš na expozimetru a pak i na fotce). Z toho tedy plyne, že nemusíš vůbec smutnit, protože režim Av ani Tv by ti neměl chybět
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.....................TDI = Ten Dým Ignoruj
- tatkotom
- Nováček
-
- Registrován: 19. srp 2009
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální objektivy na DSLR - Rady s výběrem
Vlastne fakt - zbytočne som nad tým uvažoval - clonu nastavujem manuálne a čas na P nastaví automaticky (expozíciu môžem posunúť zmenou EV), na M si ho môžem "zmerať" a nastavť tlačítkom a prípadne zmeniť ručne
Ešte to poriadne poskúšam - ďakujem
Ešte to poriadne poskúšam - ďakujem