obcanskej píše:Většina menších obchodů konkuruje nižší cenou a rozhodně neprodávají denně celé sestavy.
Většina menších obchodníků se velmi ztěží dostane na ceny velkých e-shopů (řečeno obecně), popř. ano, ale rabat je v jednotkách procent => těžko mohou prodávat pod nákupkou... Pokud vzroste nákupka, není z čeho původní cenu "dotovat". Další věcí je to, kolik HD5850 na malé prodejce typu "Franta - garáž - Horní Dolní" vůbec zbyde. U těch větších prodejců nemůžeš počítat s "osobním vztahem @ spokojený každý zákazník" při nákupu zboží.
obcanskej píše:..Spoléhat na to, že někdo jiný koupí to samé zboží je přece dětinský..
On si kupuje komponenty na sestavu, nikoliv kompletní sestavenou sestavu "Shop XYZ 1584".
Sestavu "Shop XYZ 1584" si nekoupí každý, ale běžné komponenty (ze kterých se skládá) se běžně prodávají a tím pádem se logicky i běžně prodají. Problém je v té nedostupnosti HD5850.
Uvědom si, kolik zákazníků má zájem o HD5850 a kolik jich prodejce v současné době sežene. Pokud je 100 zájemců a pouze 10 karet k mání, tak se opravdu prodejce kvůli jednomu zákazníkovi z PCT nepodělá.
=>
10ks HD5850 si rozdělí tam, kde mu to přinese největší zisk. Pokud má prodejce 10 lepších zakázek na sestavy s HD5850, tak má 11 člověk holt smůlu (jednoduše řečeno: "Kouká z něj nejmíň").
Jestli už tohle vysvětlení nechápeš, tak opravdu nevím, jak ti to lépe vysvětlit.