AntiAliasing - info a technologie

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Co ohledně FSAA byste na budoucích grafikách (třeba R6xx) ocenili nejvíc?

Anketa končí za úte 27. bře 2007, 20:07

FSAA 4x bez ztráty výkonu (tzn. propad v průměru <5%)
16
30%
FSAA 8x s propadem výkonu jako u současného 4x
7
13%
FSAA 16x, na výkonu primárně nezáleží
2
4%
Kvalitnější AA transparentních textur
5
9%
Rychlejší AA transparentních textur
3
6%
Nižší propady výkonu AA při HDR (současná kvalita mi dostačuje)
16
30%
Obdobu CSAA, ale kompatibilnější a kvalitnější
3
6%
Úplně jiná možnost (uveďte v threadu)
1
2%
 
Celkem hlasů: 53
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lukfi píše:česky? :?
  • UE3 používá deferred shading
  • při deferred shading jsou geometrická data během vykreslování ztracena, takže multisampling, který je jinak prováděn na konci pipeline podle geometrických dat, nic nevyhladí, protože na téhle úrovni už nemá z čeho vycházet - údaje o polygonech už nejsou (protože z principu def. shading už se dál pracuje pouze s texturami = G-Buffers)
  • řešení je vykreslit už G-Buffers s MSAA
  • problém je MSAA resolve, který je standardně prováděný až na konci celého procesu fixně v ROPs
  • řešením je použít resolve přes shader core
  • R600 řeší resolve výhradně přes shader core - někdo z ATi (Orton? Huddy?) tvrdil, že pro budoucí hry nemá fixní resolve na úrovni ROPs smysl
  • zdá se, že měl pravdu
Nejlepší moderátor ve výslužbě
alea206
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. led 2005
Bydliště: Kdo ví?

Příspěvek od alea206 »

zdravim mám dotaz
Právě přesedlávám z GF6800 128MB (12@16; 5@6; 325@392; 700@850) na Palit X1950GT 512MB kterou bych rád vytočil na 600/1400. Ale kdo ví jak to dopadne že :-) No uvažujme raději default takty.
Jde mi o to že bych měl moc rád puštěnej adaptiv antialiasing (transparentní textury), ale nevim jak brutální vliv to má na výkon páč sem nikde nenašel testy s a bez. A upřímně ani nevim jak to na čem testovat, protože každá hra mám množství těhlech textur dost odlišný.

Tak jestli někdo má XP tak poraďte
ASUS P4C800; P4 Nortwood 2,8@3,3; 4x512MB RAM Kingmax SuperRAM DDR433 (192MHz) 2-3-3-5;Palit X1950GT 512MB GPU 500@600; RAM 1200@1400 ; LC 6550 V2.0 550W; CD-RW; DVD-ROM, DVD-RW, 200GB SATA, 40GB ATA,
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Adaptive AA u ATi je od nějaké verze ovladačů vždy realizováno přes EATM, jehož dopad na výkon je minimální.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

V cat. 7.5 (nebo 7.6?) byl nahrazen za EATM, ale myslím, že jen přes Catalyst AI, tedy v některých hrách. Teprve v Catalyst 7.8 bude nahrazen (nebo těch her minimálně výrazně přibude). Otázka ale je, jestli jen pro HD series, nebo zpětně pro všechny Radeony (R300+)

//thx2 Lukfi za datum :oops:
Naposledy upravil(a) no-X dne sob 4. srp 2007, 17:29, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
alea206
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. led 2005
Bydliště: Kdo ví?

Příspěvek od alea206 »

díky za odpovědi v Catalistech se moc neorinteju, tak sem jenom rád.

Ale mám ještě jednu otázku, jakej dopad na výkon má použitý volby "kvalitní AF"

S timhle přechodem bych si chtěl užít nejenom větší výkon, ale i lepší kvalitu obrazu. Takže ve chvíli kdy bych měl najednou spuštenej adaptivní antialiazing a kvalitní AF by mi výkon šel dolu přibližně o kolik procent?

A je ten rozdíl v kvalitě obrazu dostatečnej aby to stálo za to. Nechci se hnát za extra velkym počtem FPS ale za hodně dobrou kvalitou obrazu a dostatečnym FPS.
ASUS P4C800; P4 Nortwood 2,8@3,3; 4x512MB RAM Kingmax SuperRAM DDR433 (192MHz) 2-3-3-5;Palit X1950GT 512MB GPU 500@600; RAM 1200@1400 ; LC 6550 V2.0 550W; CD-RW; DVD-ROM, DVD-RW, 200GB SATA, 40GB ATA,
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

kvalitní AF je pravdepodobne preklad "HQAF", takže by som ti túto možnosť určite odporučil zapnúť :wink:
HQAF predstavuje AF takmer nezávislé na uhloch, čo je voči nastaveniu AF veľká zmena, ktoré je ešte závislé na uhloch

rozdiel vo výkon AF <-> HQAF je zhruba ~ 5%, záleží od hry
s pozdravom, crux.
alea206
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. led 2005
Bydliště: Kdo ví?

Příspěvek od alea206 »

jj asi to bude HQAF bral sem to z PCtuningu a tam všude psaly tohle :-)

taže celkovej propad výkonu u použití HQAF a adaptabilního AA by moch bejt kolem 7% ?

To podle mě neni tak hrozný asi i těch 10% bych přežil, navíc když to budu taktit tak bych se moch dostat i do kladnejch hodnot :-)
ASUS P4C800; P4 Nortwood 2,8@3,3; 4x512MB RAM Kingmax SuperRAM DDR433 (192MHz) 2-3-3-5;Palit X1950GT 512MB GPU 500@600; RAM 1200@1400 ; LC 6550 V2.0 550W; CD-RW; DVD-ROM, DVD-RW, 200GB SATA, 40GB ATA,
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Nejlepší moderátor ve výslužbě
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

perfektni, i takovej laik jako ja uz to zacina chapat... :)
uz se tesim na dalsi dil :)
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Nejlepší moderátor ve výslužbě
Flanči
Nováček
Nováček
Registrován: 17. říj 2009
Bydliště: Slovakia-TN
Kontaktovat uživatele:

Re: AntiAliasing - info a technologie

Příspěvek od Flanči »

Ahoj. Mam otazku. Mam HD 4550, mam k nej nainstalovany aj najnovsi ovladac. Ten mi podporuje 4xAA a s tym niesom spokojny. Mam tam nastaveny aj Filter na 12x tz. Edge Detect. Moja otazka znie, ako si mozem AA zvysit? napr na 6x alebo 8x? Mam nainstalovany aj ATi Tray Tools a tam si mozem dat v 3D nastaveniach 6xAA. No ako tak spravim, zacne sa mi to byt v stym nastavenim v Drivery a vysledok je to, ze AA je 0x :( Co mi radite? Existuje nato nejaky soft alebo nieco.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AntiAliasing - info a technologie

Příspěvek od no-X »

MSAA 6x byl podporovaný jen na starších čipech (R300-R580 / Radeon 9500 - Radeon X1950XTX). Novější umožňují MSAA 2x, 4x a vyšší modely 8x. HD4550 zřejmě 8x nepodporuje. Můžeš ale používat MSAA 4x + filtry, čímž se dostaneš na vyšší úroveň.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Flanči
Nováček
Nováček
Registrován: 17. říj 2009
Bydliště: Slovakia-TN
Kontaktovat uživatele:

Re: AntiAliasing - info a technologie

Příspěvek od Flanči »

tie filtry mam naplno cize ako si pisal 4xAA a filter 12x ale aj tak to stale neni ono :-/ A co to je to MSAA? :oops:
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AntiAliasing - info a technologie

Příspěvek od no-X »

Multi-sample anti-aliasing... základní forma AA, kterou současné grafické karty používají. Pokud je ti 12x málo, jdi do grafiky, která podporuje víc :-)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“