při deferred shading jsou geometrická data během vykreslování ztracena, takže multisampling, který je jinak prováděn na konci pipeline podle geometrických dat, nic nevyhladí, protože na téhle úrovni už nemá z čeho vycházet - údaje o polygonech už nejsou (protože z principu def. shading už se dál pracuje pouze s texturami = G-Buffers)
řešení je vykreslit už G-Buffers s MSAA
problém je MSAA resolve, který je standardně prováděný až na konci celého procesu fixně v ROPs
řešením je použít resolve přes shader core
R600 řeší resolve výhradně přes shader core - někdo z ATi (Orton? Huddy?) tvrdil, že pro budoucí hry nemá fixní resolve na úrovni ROPs smysl
zdravim mám dotaz
Právě přesedlávám z GF6800 128MB (12@16; 5@6; 325@392; 700@850) na Palit X1950GT 512MB kterou bych rád vytočil na 600/1400. Ale kdo ví jak to dopadne že No uvažujme raději default takty.
Jde mi o to že bych měl moc rád puštěnej adaptiv antialiasing (transparentní textury), ale nevim jak brutální vliv to má na výkon páč sem nikde nenašel testy s a bez. A upřímně ani nevim jak to na čem testovat, protože každá hra mám množství těhlech textur dost odlišný.
V cat. 7.5 (nebo 7.6?) byl nahrazen za EATM, ale myslím, že jen přes Catalyst AI, tedy v některých hrách. Teprve v Catalyst 7.8 bude nahrazen (nebo těch her minimálně výrazně přibude). Otázka ale je, jestli jen pro HD series, nebo zpětně pro všechny Radeony (R300+)
//thx2 Lukfi za datum
Naposledy upravil(a) no-X dne sob 4. srp 2007, 17:29, celkem upraveno 1 x.
díky za odpovědi v Catalistech se moc neorinteju, tak sem jenom rád.
Ale mám ještě jednu otázku, jakej dopad na výkon má použitý volby "kvalitní AF"
S timhle přechodem bych si chtěl užít nejenom větší výkon, ale i lepší kvalitu obrazu. Takže ve chvíli kdy bych měl najednou spuštenej adaptivní antialiazing a kvalitní AF by mi výkon šel dolu přibližně o kolik procent?
A je ten rozdíl v kvalitě obrazu dostatečnej aby to stálo za to. Nechci se hnát za extra velkym počtem FPS ale za hodně dobrou kvalitou obrazu a dostatečnym FPS.
kvalitní AF je pravdepodobne preklad "HQAF", takže by som ti túto možnosť určite odporučil zapnúť
HQAF predstavuje AF takmer nezávislé na uhloch, čo je voči nastaveniu AF veľká zmena, ktoré je ešte závislé na uhloch
rozdiel vo výkon AF <-> HQAF je zhruba ~ 5%, záleží od hry
Ahoj. Mam otazku. Mam HD 4550, mam k nej nainstalovany aj najnovsi ovladac. Ten mi podporuje 4xAA a s tym niesom spokojny. Mam tam nastaveny aj Filter na 12x tz. Edge Detect. Moja otazka znie, ako si mozem AA zvysit? napr na 6x alebo 8x? Mam nainstalovany aj ATi Tray Tools a tam si mozem dat v 3D nastaveniach 6xAA. No ako tak spravim, zacne sa mi to byt v stym nastavenim v Drivery a vysledok je to, ze AA je 0x Co mi radite? Existuje nato nejaky soft alebo nieco.
MSAA 6x byl podporovaný jen na starších čipech (R300-R580 / Radeon 9500 - Radeon X1950XTX). Novější umožňují MSAA 2x, 4x a vyšší modely 8x. HD4550 zřejmě 8x nepodporuje. Můžeš ale používat MSAA 4x + filtry, čímž se dostaneš na vyšší úroveň.