AMD Graphics news
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi news
Rozhodly neimportovat? Tohle mi nejde do hlavy. Co je na těch dnešních Enginech tak špatného že tam prostě nejde AA? Vždyť AA je prostě věc co se spustí, je to efekt kterej se prostě aplikuje na scénu bez ohledu na to co hra chce nebo ne. Jediná překážka byla příchod HDR ve svý době, ale to už je taky překoané, tak co se sakra v dnešních hrách děje že musej psát driver pro každou blbou hru zvlášť?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Naopak, implementace AA je čím dál tím problematičtější. Měli by to řešit vývojáři her, ale bohužel na to kašlou (největší ignorant v tomhle ohledu je Sweeney, který několikrát prohlásil, že ho anti-aliasing nezajímá).
MSAA lze prostě "zapnout" pokud hra používá standardní postupy renderingu. Tzn. na konci renderingu je podle polygonů proveden pomocí ROPs.
Jenže problém je ten, že např. UE3 takhle nefunguje. Objekty jsou renderované do g-bufferů, ze kterých je skládán celý obraz. Když se data dostanou na úroveň ROPs, už žádné informace o geometrii neobsahují a není co vyhladit. Takže je třeba, aby byl MSAA proveden ještě v okamžiku, kdy jsou geometrická data k dispozici, tzn. při vykreslování do g-bufferů (tzn. než se vykresluje do frame-bufferu). Standardně se k tomu používal shader-resolve (jako na R6xx) - nevím, jestli je to dnes nějak líp vychytané.
Tohle by ale měl mít ošetřené autor hry. Pokud je neschopný, nebo ignorant, tak ve hře AA nefunguje. Skutečně není standardní takový přístup, aby výrobce grafické karty rozebíral cizí kód a hledal, jak by opravil a vyřešil to, co měl udělat autor hry. Ono se sice může zdát hezké, že to nVidia s ATi dělají, ale je třeba si uvědomit, že kdyby místo řešení cizí neschopnosti mohli ladit svoje ovladače pro výkon, kvalitu a stabilitu, mohly by být někde jinde.
MSAA lze prostě "zapnout" pokud hra používá standardní postupy renderingu. Tzn. na konci renderingu je podle polygonů proveden pomocí ROPs.
Jenže problém je ten, že např. UE3 takhle nefunguje. Objekty jsou renderované do g-bufferů, ze kterých je skládán celý obraz. Když se data dostanou na úroveň ROPs, už žádné informace o geometrii neobsahují a není co vyhladit. Takže je třeba, aby byl MSAA proveden ještě v okamžiku, kdy jsou geometrická data k dispozici, tzn. při vykreslování do g-bufferů (tzn. než se vykresluje do frame-bufferu). Standardně se k tomu používal shader-resolve (jako na R6xx) - nevím, jestli je to dnes nějak líp vychytané.
Tohle by ale měl mít ošetřené autor hry. Pokud je neschopný, nebo ignorant, tak ve hře AA nefunguje. Skutečně není standardní takový přístup, aby výrobce grafické karty rozebíral cizí kód a hledal, jak by opravil a vyřešil to, co měl udělat autor hry. Ono se sice může zdát hezké, že to nVidia s ATi dělají, ale je třeba si uvědomit, že kdyby místo řešení cizí neschopnosti mohli ladit svoje ovladače pro výkon, kvalitu a stabilitu, mohly by být někde jinde.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
ATi dosáhla většinového podílu na trhu s grafickými kartami
http://www.tcmagazine.com/tcm/news/hard ... ics-market
http://www.tcmagazine.com/tcm/news/hard ... ics-market
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
kruci, nestihl jsem to jako první . Už loni to bylo slušné a byla to nyní jen otázka času.
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Tohle je hodně zajímavý, jen nevím kam to zařadit. Na PCGH testovali grafiky ve SC2 ve vlastním co nejnáročnějším demu a mají výsledky úplně jiného charakteru, než ve většině previews...
http://www.pcgameshardware.de/aid,76586 ... piel/Test/
http://www.pcgameshardware.de/aid,76586 ... piel/Test/
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- SilentDream
- Začátečník
-
- Registrován: 05. čer 2009
Re: ATi news
To je opravdu hodně zajímavý. A ještě k tomu bez AA. Na druhou stranu, takhle belké bitky u pro hráčů nejsou běžné. Stejné to bylo i u Warcraftu III. Ten běžel solidně na téměř čemkoliv, ale když se hrálo 4vs4 a na obrazovce bylo 8 armád s plným food limitem tak z toho byla krásná slideshow Překvapuje mě, že má CPU tak velký vliv jak tam píšou.
CPU: Core2Duo E8400 OC @ 3,6Ghz (AC Freezer 7 PRO) RAM: 4GB 800Mhz Vitesta 4-4-4-12 VGA: Asus GTS 250 (AC Accelero Twin Turbo PRO) MB: Asus P5K HDD: Kingston SSDNow KC300 - 120GB + Seagate 1TB (Silentmaxx HD Silencer) AUDIO: ESI Juli@+proxima centauri, Casea LYRA Digital, AKG K701 + Cambridge Soudworks SW310 PSU: Seasonic X-650 LCD: BenQ BL2410PT CASE: Coolermaster Centurion 5 KEYBOARD: Logitech K120 MOUSE: Razer DeathAdder OS: Windows 7 Ultimate x64
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi news
v RTS a pří narůstajícím počtu jednotek / postav objektů většinou rostou nároky na CPU více než na GPU. Je to mimo jiné dáno tím, že jeden ten samej objekt se stejnejma texturama nezabírá ve Vram více paměti, jen se vykreslí více polygonů atd, kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně, v RTS hrách i exponencionálně protože u každé jednotky se taky musí počítat AI a tím nemyslím AI ňákeho počítačem ovládaného hráče či či bota, ale AI je i to aby jednotka našla cestu na mapě tam kam jí člověk pošle, vyhla se jinejm, nezasekal se nikde, nezastavila se, atd. A je rozdíl když jich to dělá 20 nebo 200 najednou. škoda prakicky nepodpory více něž 2 jader ve Starcraftu, velká škoda. Teď to pro plnej požitek za každé situace chce ocnutej CPU architektury Nahalem, nic slabšího.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
není na tohle geometry instancing?DOC_ZENITH píše:kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi news
Ano to mi taky problesklo hlaou, ale nikdy jsem v praxi vliv této věci nenašel. Pokud je tak, z ňákého důvodu nefunguje, nebo ulevuje na straně gpu a ne CPU. Mam to odkoukáno z více her, pokud jsem na CPU limitu, tak mam 100 postav 50 fps, 200 postav 25 fps, pokud je tam náročnější AI či ta AI jede na stejnym CPU jádru co render (hra má blbej multicore support) tak i méně fps.
- DukeNukemCZ
- Začátečník
-
- Registrován: 24. črc 2005
Re: ATi news
u Supreme Commander 1 to zvladalo vic jednotek nez se hra zacla viditelne spomalovat (hra se nesekala ale 1sec v realu trvala ve hre treba 3sec, pokud byla silna GK) ty pocty ale byli kolem 2500-3500 (2x hrac 2xAI) jednotek (zalezelo na frekvenci dvoujadra a treba to jestli byl pouzit core maximizer od MadBorise kde u 4 jader mohlo pomoci k plynulejsi hre s nekolika tisici jednotkami).DOC_ZENITH píše:v RTS a pří narůstajícím počtu jednotek / postav objektů většinou rostou nároky na CPU více než na GPU. Je to mimo jiné dáno tím, že jeden ten samej objekt se stejnejma texturama nezabírá ve Vram více paměti, jen se vykreslí více polygonů atd, kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně, v RTS hrách i exponencionálně protože u každé jednotky se taky musí počítat AI a tím nemyslím AI ňákeho počítačem ovládaného hráče či či bota, ale AI je i to aby jednotka našla cestu na mapě tam kam jí člověk pošle, vyhla se jinejm, nezasekal se nikde, nezastavila se, atd. A je rozdíl když jich to dělá 20 nebo 200 najednou. škoda prakicky nepodpory více něž 2 jader ve Starcraftu, velká škoda. Teď to pro plnej požitek za každé situace chce ocnutej CPU architektury Nahalem, nic slabšího.
skoda ze SC1 (SupCom1) nemel rozdelene AI do vice vlaken tak aby to mohlo vyuzit i 4-6-8 jadrove procesory, to by dnes mohlo bez problemu utahnout klidne 6000-8000 za podpory 8GB ram samozdrejme = x64bit nutnost.
3D Prophet 9700 Pro-X700Pro -X1600XT-X1950 XTX -2600XT-HD 3870X2-HD 4870X2-HD5670-HD6670-HD7770*-HD6870*-R9 290X
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Celkove sc2 engine je sprasenej.
Grafika hnusna a podporuje jen 2 jadra + vysoka Hw narocnost na cpu.
Grafika hnusna a podporuje jen 2 jadra + vysoka Hw narocnost na cpu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
AMD Working On Quad CrossFire/Eyefinity Performance Improvements
AMD Product Manager for ATI Eyefinity (AMD's multi-display technology), Shane Parfitt, has tweeted about possible performance improvements for QuadFire users, i.e., dual AMD/ATI Radeon HD 5970 users. Hopefully, this will address issues of negative scaling, crashes, and less-than-impressive performance reported by many ultra-enthusiast customers with their high-dollar-investment rigs. These issues have also been highlighted by recent tests featuring NVIDIA's competing Surround Vision multi-display technology.
http://twitter.com/shaneparfitt/statuses/19851095689
AMD Product Manager for ATI Eyefinity (AMD's multi-display technology), Shane Parfitt, has tweeted about possible performance improvements for QuadFire users, i.e., dual AMD/ATI Radeon HD 5970 users. Hopefully, this will address issues of negative scaling, crashes, and less-than-impressive performance reported by many ultra-enthusiast customers with their high-dollar-investment rigs. These issues have also been highlighted by recent tests featuring NVIDIA's competing Surround Vision multi-display technology.
http://twitter.com/shaneparfitt/statuses/19851095689
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Tohle mi připadá jako zbytečné vyhazování zdrojů. Dokud to využívá AFR, není systém se čtyřmi čipy kvůli lagu pro většinu hráčů optimální řešení.
Cena tří HD5870 je nižší, lag nižší (tři GPU místo čtyř) a výkon imho horší nebude, spíš vyšší...
Na tom má smysl snad jen vyřešení bugů a zlepšení podpory pro EF, což se může hodit i pro budoucí produkty.
Cena tří HD5870 je nižší, lag nižší (tři GPU místo čtyř) a výkon imho horší nebude, spíš vyšší...
Na tom má smysl snad jen vyřešení bugů a zlepšení podpory pro EF, což se může hodit i pro budoucí produkty.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
Jon Peddie Research announces 2nd quarter PC graphics shipments
AMD and Intel have huge share growth at Nvidia’s expense
--- --- --- Q2 --- --- Q1
AMD ---- 24.4% --- 21.4%
Intel ---- 54.9% --- 49.7%
Nvidia -- 19.7% --- 28.0%
http://jonpeddie.com/press-releases/det ... shipments/
AMD and Intel have huge share growth at Nvidia’s expense
--- --- --- Q2 --- --- Q1
AMD ---- 24.4% --- 21.4%
Intel ---- 54.9% --- 49.7%
Nvidia -- 19.7% --- 28.0%
http://jonpeddie.com/press-releases/det ... shipments/
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi news
Trochu netradičně pojatá reklama na ATi Radeon přímo od AMD
The Misunderstanding - Presented by AMD (YouTube, 720p)
Schválně jestli uhodnete z čeho si dělají "šoufky"
The Misunderstanding - Presented by AMD (YouTube, 720p)
Schválně jestli uhodnete z čeho si dělají "šoufky"
- Baneshee
- Moderátor
- Registrován: 12. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Hehe... to aby se zdejsi majitele zacali pomalu obavat nejake te razie ala vietnamsky pestirny travy Vyborna reklama, pripomelo me to stary, krasne nekorektni reklamy od 3dfx
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
Smat se muzou, ale GTX460 jim zarucene zmrazila prodeje HD5830 /pokud nejake vubec byly/, HD5850 a az vyjde full G104, tak i HD5870.
GTX 450 je tez za dvermi a vymete s HD5770...
Nejak se mi zda, ze po tom uspechu s prvnim DX11 compliant hw nejak usnula. Dalsi rada karet az v zime a s buhvi jakym vykonem
Nejde mi do hlavy, proc treba nevydali oficialni OC edici "HD5890" a meli tim alespon nejaky material proti G104. Vysly by recenze a alespon by se HD5xxx udrzelo v povedomi. Neco podobneho udelala nV s GTX275 k vydani RV790.
Takze se smejme, ze Fermi topi... plati to ovsem jenom u G100, kterych se stejne prodalo par kousku...
GTX 450 je tez za dvermi a vymete s HD5770...
Nejak se mi zda, ze po tom uspechu s prvnim DX11 compliant hw nejak usnula. Dalsi rada karet az v zime a s buhvi jakym vykonem
Nejde mi do hlavy, proc treba nevydali oficialni OC edici "HD5890" a meli tim alespon nejaky material proti G104. Vysly by recenze a alespon by se HD5xxx udrzelo v povedomi. Neco podobneho udelala nV s GTX275 k vydani RV790.
Takze se smejme, ze Fermi topi... plati to ovsem jenom u G100, kterych se stejne prodalo par kousku...
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
ATI určitě na vavřínech neusnula, toho bych s enebál. Navíc výnosnost jader by měla být slušná.
PS:ono vydat po cca více než 10 měsících zpoždění kvalitní produkty není hodno nazývat úspěchem nVidie (máme téměř polovinu srpna!)
PS:ono vydat po cca více než 10 měsících zpoždění kvalitní produkty není hodno nazývat úspěchem nVidie (máme téměř polovinu srpna!)
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi news
ATI neusnula, jenom má omezené výrobní kapacity, takže kdyby zlevnili, akorát by si zabili marže a prodeje by zůstaly stejné.
//Krteq - promaz OT + Unlock
//Krteq - promaz OT + Unlock
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi news
ATi sníží cenu HD5770 na úroveň GTS450
http://www.guru3d.com/article/geforce-g ... roundup/27But make no mistake, the Radeon HD 5770 overall is the better performing product and AMD already informed us that they will be lowering prices, equal to the GTS 450.
Nejlepší moderátor ve výslužbě