Ano když zapneš 16xAF přes ovladače, tak se pak AF16x filtruje jakýkoliv povrch (až na 0,1% vyjímek jako je třeba POM efekt v Crysisu). AF se do enginu hry totiž implemetovat nemusí a tak globální zapnutí AF funguje vždy ve všech hrách. Ale může být pak větší propad výkonu, protože jak zmínil nou, tak vývojář může na různé povrchy nastavit jiný AF (třeba na kouřové a jiné 2D efekty nemá smysl AF používat, protože tyhle textury jsou vždy směrem kolmo ke kameře).Vivec píše: jde mi o to, jestli když je ve hře v možnostech použít maximálně třeba 2xAA/8xAF tak jestli lze přes ovladače zapnout i vyšší mód (a bude to vidět)
AA naopak. To je velmi závislé na enginu, a třeba enginy co používají deferred rendering (Stalker, Unreal 3 engine...), tak tam většinou jen funguje ingame AA (pokud tam vůbec je), a nebo výrobce grafiky časem vytvoří svůj profil do ovladače a nějakým způsobem ho tam dostane (ale s větším propadem výkonu zase).