přímo narůst GPU část by nemusela, stačilo by aby AMD nastavilo vyšší takty GPU. Jinak k té (ne)efektivitě GCN. Záleží na to z jakého úhlu se na to díváš, jestli čistě z 3D nebo výpočetního.ifkopifko píše:Ja osobne neviem či to brať vážne alebo nie. Píšu aj to, že Richland je piledriver+GCN, čo je v rozpore so slidami čo kolovali nedávno (spomínalo sa Radeon 2.0 cores či čo)... navyše na 32nm neviem aký by to malo zmysel, na prekonanie trinity v hernom výkone by musela narásť GPU časť, lebo GCN je v tomto ohľade menej efektívne ako VLIW4/5.
\\
Zkusme se ještě na celou věc podívat z jiného úhlu, tentokrát pozitivního:
Jak víme, AMD se podařilo přetáhnout J. Kellera z Apple. Když uvážíme, že hypotetický 28nm Steamroller by byl vyráběný 28nm BULK procesem, snadno si můžeme spočítat, že oproti vysoce sofistikovanému 32nm SOI procesu by to byl velmi slabý krůček vpřed. Také změna 32 versus 28nm je velmi málo výrazná na to,aby z toho mohl Steamroller/Kaveri nějak výraznějí benefitovat. Proto by se mohly potvrzovat dříve ohlášené zprávy, že Steamroller a Kaveri budou přepracovány a by mohli lépe konkurovat Haswellu.
20nm výrobní proces má být uveden v roce 2014. Přece jenom rozdíl ve výrobním procesu 32nm versus 20 nm je už daleko výraznější a nabízí ve všech ohledech posun k lepšímu než 28nm Bulk proces.(spotřeba, velikost jádra, cena)
Další věc (a to už je pouze čirá spekulace), že by ony změny v návrhu mohl mít na svědomí právě Keller (?). Pokud by mělo dojít k původnímu plánovanému uvedení v říjnu 2013, těžko by mohl cokoliv v návrhu CPU Steamrolleru ovlivnit. Pokud však došlo k více než ročnímu odkladu, je i tato varianta (ač nepravděpodobná) možná.