DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

@Krteq: Tak co může MS udělat jiného, než něco hodně podobného, nebo naprosto to samé, jako Mantle?
Je tam ohlášena podpora pro XBOX, takže IMHO těžko nějaký nový feature level 12_0 nebo nějaké významné změny v HW.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

webwalker píše:@Krteq: Tak co může MS udělat jiného, než něco hodně podobného, nebo naprosto to samé, jako Mantle?
Mě je to víceméně jasné. MS musel při návrhu XBONE API spolupracovat s AMD a z toho potom úpravami vzniklo Mantle jako nástroj pro snadnou portaci z konzolí na PC. MS teď udělal víceméně to samé, ale základ zůstal stejný.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Asi tak, ChD ve svém článku tvrdí, že DX12 není vlastně nic jiného než DX11 s integrovaným API Mantle. Resp. DX12 prý bude obsahovat všechny funkce Mantle v podezřele shodné míře.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Spravne jste napsali, ze ChD je drbna. Je to jen jeho spekulace. Pockejte si az to vydaji a hlavne uz brzo MS rekne trochu vic. Myslim ze zítra ?

PS: Pokud by to bylo to same jako Mantle, tak Mantle jako takove vlastne AMD muze hodit do kose.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

ChD sice drbna je, to je pravda. Ale poměrně dost často se trefuje. Já bych mu v tomto celkem věřil. Uvidíme zítra.

Jinak imho Mantle by to mohlo jen posílit, pokud by ho AMD přestěhovala také na Linux a OSX, kam se MS nikdy s DX nedostane a OpenCL je trochu neohrabané (pomalé v přijímání nových standardů). Vývoj by pak mohl být pro všechny OS stejný, tedy pod Mantle, jen u Windows by se to jmenovalo DX12 :)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

DX12 nemůže bejt jak mantle protože by tím ztratilo svojí podstatu. Výrobci HW i SW (a i NV) by si raději danné extensions přidaly do multiplatformního OpenGL a bylo by.

DX žíje jen díky podpoře MS a univerzálnosti napříč GPU. Mantle neni univerzální je dělané na GCN.

Pokud by DX mělo bejt podobné mantle, muselo by mít separé low-level cally pro všechny výrobce GPU a i to by limitovalo vstup dalších hráčů na trh ještě více. low-level API jsou neuniverzální to je pravej opak DX. A kdyby se tohle s DX stalo znamenalo by to ještě větší rozdělění trhu na tábory, ala kdo zaplatí jakou hru aby dobře fungovala na jeho kartách, atd. Nebude existovat žádná univerzální či standardní cesta.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše:DX žíje jen díky podpoře MS a univerzálnosti napříč GPU. Mantle neni univerzální je dělané na GCN.
Není, je to tu linkováno snad tisíckrát :roll:

To že v tomhle "BETA" stádiu je Mantle podporováno jen na GCN 1.x ještě neznamená, že nemůže podporovat jiné architektury.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Už jsem ti to 100x vysvětlil, že je psáno pro GCN a žádnej HW kterej přímo nekopíruje jeho specs jej nemůže podporovat. Mantle pro Keplera či Maxwella mít nebudeš. Ani pro non-GCN Radeony a vsadim se že krom AMD se do něj nikdo nepřidá, protože aby to fungovalo musel by jsi defakto okopírovat či emulovat GCN.

Přestaň omílat marketing materiály AMD o tom jak je to otevřené a zkus si to promyslet pro stránce HW a SW implementace pokud by jsi nebyl AMD.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

tak to ze začátku vypadalo, ale oficiální materiály od AMD mluví jinak Docente. Je zbytečné teď spekulovat, zítra se dozvíme víc.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše:Už jsem ti to 100x vysvětlil, že je psáno pro GCN a žádnej HW kterej přímo nekopíruje jeho specs jej nemůže podporovat.
Docu, a já ti říkám, že o tom, že je Mantle jen pro GCN není nikde ani čárka. Za to o tom, že Mantle není vázán na GCN a je v základu navrhován jako multiplatformní API tu máme oficiální prezentaci a vyjádření Anderssona. Jak by jsi tedy chtěl API provozovat na jiných platformách, které GCN neviděli ani z rychlíku?

Možná tě zmátlo tohle "Works with all Graphics Core Next GPUs"

Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Na takovy razny prohleseni, ze Mantle je primo pro GCN a zadny Maxwell ci Kepler to nemůže pouzit, by to chtelo nejakeho odborníka. Samo marketingovy matrose se nedaji vždy brat uplne vazne. AMD i Andersson toho nakecali.....
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

myslis? podla mna je toto klucove slovo..
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Dnes po 6 odpoledne bychom se měli dozvědět víc.

//Díky za link Ache :)
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

[quote="Krteq"]Dnes po 6 odpoledne bychom se měli dozvědět víc.[/quote] Livestream na pcper?
http://www.pcper.com/live/
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

zdá se že je tam opravdu dost malý počet přítomných... místnost je dost malá
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Ryan Shrout:
In DX11, one core is doing most of the work.

Ryan Shrout:
on d3d12, overall CPU utilization is down 50%

Ryan Shrout:
Also, the workload is more spread out.

Ryan Shrout:
"Solved" multi-threaded scalability.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Ryan Shrout:
API is now much lower level. Application tracks pipeline status, not the API.

Ryan Shrout:
Less API and driver tracking universally. More more predictability.

Ryan Shrout:
This is targeted at the smartest developers, but gives you unprecedented performance.

Ryan Shrout:
Also planning to advance state of rendering features. Feature level 12.

Ryan Shrout:
Forza 5 on stage now. Strictly console developer.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Ryan Shrout:
4 man-months effort to port core rendering engine from Xbox One D3D11.x to D3D12.

Ryan Shrout:
Rendering at static 60 FPS.

Ryan Shrout:
Bundles allows for instancing but with variance.

Ryan Shrout:
Resource lifetime, track memory directly. No longer have D3D tracking that lifetime, much cheaper on resources.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Ryan Shrout:
On stage now is Raja Koduri from AMD.

Ryan Shrout:
AMD has been working very closely with DX12. Heh.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Z AMD slidu z DX12: Existing base od AMD´s customer will be able to benefit.

Z Intel slidu: 4. generace Core architektury bude podporovat DX12 v době vydani.


Takze podpora na soucasnych kartách.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“