DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

cd projekt red si proste zaslouzi moje finance :)
zadny drm
kvalitni hry
a ted jeste implementace poslednich technologii

sem zvedavej jestli se taky ubisoft chytne za nos a vyda DX12 hru aspon do roku 2018
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Za nos se chytnou všichni :)
Imho ten nástup DX12 her bude rychlý a masivní.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Na svethardware vysel zajimavej clanek o cpu overhead/dx11/dx12
http://www.svethardware.cz/recenze-3dma ... 12/40352-6
http://www.svethardware.cz/recenze-3dma ... 12/40352-7
http://www.svethardware.cz/recenze-3dma ... 12/40352-9
Zaver je, ze AMD ma naprosto prisernej DX11 cpu overhead jak v single tak v multi thread, ale je zase lepsi pod dx12.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Zajímavé, že s každou verzí driveru se výsledky DX11 ST i MT testů v 3DM neskutečně liší :lol:

Zkus si projít některá zahraniční fóra a zjistíš, že Win10 driver je opravdu jen v beta stádiu stejně jako OS.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

j ovladace pro win 7/8.1 maj daleko min nez ovladace pro win 10
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

DX12 techdemo bezici realtime na 4x TITANX
http://www.pcgameshardware.de/DirectX-1 ... a-1157899/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Spolupráce integrované a diskrétní gpu v DX12
DirectX 12: Multiadapter Unreal Engine 4 >>
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Tak CryEngine už má taky podporu DX12
Herní ukázka předkládá výsledky portace DirectX 11 verze na DirectX 12. Zabrala dvěma inženýrům šest týdnů práce. Krom částí renderovaných pod DirectX 11 a DirectX 12 si můžete prohlédnout i přímé srovnání obou verzí s rozdělenou obrazovkou. Kvalita videa je i po přepnutí 1080p poměrně omezená, takže ve vizuálu nejsou patrné výraznější rozdíly. Průběh FPS je zobrazovaný v pravém horním rohu. Inu, posuďte sami:
Podívejte se na první DX12 Cryengine hru! [video]
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Bohuzel Cryengine se ted pouziva nejčastěji v podřadných asijských F2P hrach nez v AAA titulech. PS: Zrovna Cryengine ma vytizeni CPU dobře reseny uz od DX11, takze tam nejaky drama narusty nebudou.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Mě se prostě zdá, že hromada lidí tu prostě nevidí jak moc se DX12/Mantle/Vulkan liší od předchozích verzí DX.

DX12/Mantle/Vulkan APIs mají (resp. sdílí) úplně jiný přístup k resourcům, paměti a rendering path je optimalizována už v základu.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »


troufnu si tvrdit ze to sice bezi na dx12 ale zbytek hry na to vubec neni pripravenej jinak by byl narust v FPS daleko vyssi (stale to neco singlethread brzdi)

nebo je spis spatne zvolena testovaci sestava protoze dle videa je cpu i gpu load uz pod DX11 skoro 100%
Naposledy upravil(a) Krteq dne pon 4. kvě 2015, 19:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Promaz OT
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Hybridne multi GPU na nVidia a Intel karte http://www.cnews.cz/directx-12-multiada ... idia-intel
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Alfajk »

nemyslim si, ze zrovna tohle bude mit uspech, nvidia a amd si to tradicne budou blokovat navzajem a intel gpu netreba zminovat kvuli mizernymu vykonu, kterej se nevyplati dolovat, protoze to urcite prinese slozitejsi programovani her
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hmm, nemuselo by nutně, protože je to object-based rendering. Tzn jakmile jej jednou naprogramuješ/zakomponuješ do einginu, už tam je a funguje, nemusíš pro něcj pak stále cíleně optimalizovat.

Je to zároveň jedinej logickej způsob jak nechat různá GPu renderovat 1 scénu, jinak maj totiž GPU od Intelu AMD a NV jinej obraz. Maj jinej AF, jiná AA filtry, jinak prováděj TRAA (u Intelu bych se nedivil kdyby jej neuměl vůbec). Nemůže tam probíhat multiGPU stylu že určitá GPU počítaj určité snímky nebo celé části scény, protože by to vypadalo jinak ala po složení hrozně. Třeba takovej Intel s jeho AF s uhlovou optimalizací horší jak R300/NV40, ten fakt nechi aby mi nanášel textury na scénu.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše:Hmm, nemuselo by nutně, protože je to object-based rendering.
:? Cože? Co to plácáš DOCu? Tohle není Object-based rendering ani náhodou :lol:

Tady jde o to, že můžeš na další slabší kartu hodit paralelně ty úlohy - třeba právě ten postprocess, AO atd. - které pak nemusí řešit karta co se může starat jen o rendering samotný.

Nastuduj si Mantle whitepaper, tam je to hezky vysvětleno.

Nicméně, tady je info od autorů té demonstrace:
We implemented an experimental technique called heterogeneous multiadapter using Epic Games' DX12 Unreal Engine 4. This technique allows us to split the rendering workload across an integrated Intel GPU and a discrete NVIDIA GPU simultaneously maximizing performance.

We recognized that most mixed GPU systems in the world were not making the most out of the hardware they had. So in our quest to maximize performance, we set out to enable separable and contiguous workloads to be executed in parallel on separate GPUs. One such example of separable workloads is postprocessing.

Virtually every game out there makes use of postprocessing to make your favorite games visually impressive; but that postprocessing work doesn't come free. By offloading some of the postprocessing work to a second GPU, the first GPU is freed up to start on the next frame before it would have otherwise been able to improving your overall framerate.
A tady máš .ppt k té prezentaci na BUILD konferenci, kde tohle demonstrovali včetně vysvětlení (od slidu 15) :) - Advanced DirectX12 Graphics and Performance
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Alfajk »

Krteq píše:
Tady jde o to, že můžeš na další slabší kartu hodit paralelně ty úlohy - třeba právě ten postprocess, AO atd. - které pak nemusí řešit karta co se může starat jen o rendering samotný.
a co kdyz tam ta karta nebude? tzn ze to prinasi extra praci pri programovani, kdyz se to musi udelat klasicky a pak jeste s moznosti zapojit dalsi kartu jako pomocnika, takze se to neuchyti...
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jak sami píší, je to experimentální featura, tzn. že není obsažena přímo ve standardu - musí se dodělat.

Mantle to díky přímé návaznost na GCN umí sám o sobě, Vulkan/DX12 to musí řešit oklikou.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Nie Mantle je tiez explicitny takze to treba programovat separe. A pri uvedeni Vulkan sa tiez spekulovalo o kombinacii AMD a nVidia. Ludia co Vulkan prezetovali to ale nevidia pravdepodobne uz kvoly trochu inemu sposobu pocitania AF, AA a tak dalej. Najviac by to bolo vidno ak by cast sceny renderovala jedna karta a druhu cast druha karta. Akonahle by sa ale rozdelenie zmenilo, co by sa meselo kvoly rozdeleniu zataze, tak by ste dostali prebliknutie.
Ripper6
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. led 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ripper6 »

Zatim to nespecha, ale reknete, neni lepsi pockat na karty co budou mit full podporu DirectX 12? :D Dost lidi pise jak ceka na slevu a potom koupi dnesni drazsi grafiky.
Me staci Win 7, donutil by me jedine prejit ten DX12 na Win 10 :)
Win 11, AMD 7950x3D, SSD M.2 Seagate FireCuda 530 4TB, 2x SSD SATA Crucial 4TB, 2x HDD Toshiba ent MG09 18TB. MB Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO, RAM G.Skill Trident Z5 Neo 64GB 6000Mhz (AMD Expo), GPU Gigabyte RTX 4090 OC 24G, Case Fractal Design Meshify 2 XL, MSI zdroj MEG Ai1300P PCIE5 1300W, BDXL VERBATIM UHD 4K USB BD-RW. Monitor Sony Bravia 65x95L (Dolby Vision), Sound PC Onkyo HT-S7805 (Atmos,DTS X)
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“