Zaklínač 3 - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od TankGeorge »

Po hluboké análýze obrázků jsem raději zapnul hru abych mohl porovnat, co je co. Tralala není hairworks a lalala je .) Nicméně to není moc fér screen na porovnání, protože ten efekt je vidět z jakéhokoliv úhlu, kromě enface - a vidět je... a vypadá dost dobře. Rozdíl na screenech těžko hledat, ale v pohybu jsou to nebe a dudy.

Bohužel hejrworks nejenže tankujou FPS, ale způsobují (alespoň u mě) nechutný stutter, vůbec se to s tím nedá hrát. Jestli jsem správně pochopil tu twík guidu od nV, tak vlasy používají vlastní teselaci a vlastní MSAA bez ohledu na nastavení hry - tohle kombo možná masakruje FPS.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache:
Updatnul jsem post. Konspirace se starsim driverem se u me tedy nepotvrdila. Dal jsem si zalezet, aby to bylo vse ze stejného mista.

TankGeorge:
Acheho screen není moc fer, protože ve hre hairworks verze ucesu vypada lip. Jinak vlasy mají nejaky antialiasing, ale urco ne MSAA.

A jdu spat.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Acheho screen není moc fer, protože ve hre hairworks verze ucesu vypada lip.
No já bych ani neřekl, naopak nejsou stínovaný. Jedině kde HairWorks vypadalo lépe i v pohybu je kůň.
Další potvory jsem zatim nesledoval. Chci se taky někam dál dostat takže HairShit OFF protože stutter + low fps je něco co nepotřebuji.
- zase je viděť že nvidiia nekecala s doporučeným nastavením pro GTX970 na svým webu. Prostě GTX970 bez HairShit na max. jede úplně krásně.

HairWorks se ukázal díky Nvidia optimalizaci nepoužitelný. Stačilo by přitom ubrat tesselační faktor a bylo by to cajk. Proč mají mít vlasy 32x/64x? tesselaci fakt nechápu. Na vodní hladině s velkými polygony to smysl dává. V Crysis 2 to na hrbolaté silnici také smysl dávalo... ale na vlasech???
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:HairWorks se ukázal díky Nvidia optimalizaci nepoužitelný. Stačilo by přitom ubrat tesselační faktor a bylo by to cajk.
To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
PS: Jen tak jsem ještě nahodou mrknul na testy GTA V a nevidim ze by GTX780 nejak ztrácela :? http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaost ... h_1920.png kdo to tu tvrdil ?
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)

GTA ne GTA - tam záleží na scéně a ty náročný tomu nesednou, project Cars to samý:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaost ... r_1920.png

GTA 5 - podívej se na náročnější scény:
http://pclab.pl/art57777-16.html

Neboj se Hladisi, já tyhle nový hry na GTX780 otestuju! Nevim kdy, ale někdy určitě!
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Pepa1
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 10. srp 2005

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Pepa1 »

Hraju na GTX770, hra v. 1.02, driver 352.86 - vše na high mimo textur a krajiny které jsou na ultra, AA on, HBAO+, Hairworks off a běhá to 40+fps, takže z mého pohledu dostačující. Hra se mi graficky líbí až na ty odfláknuté stromy a krajinu v dálce... takže to na GTX7xx nebude zas taková tragédie.... :) a až přibyde časem ještě nějaký ten patch tak to bude úplně idelální.... ;-)
Tryton
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. zář 2007
Bydliště: Praha Východ

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Tryton »

Včera jsem zkoušel 3 poslední verze driverů.

Test:

Našel jsem jedno zvlašť náročné místo.
Udělal Save.
Přehrál drivery.
Nalodoval a nechal zahřát grafiku na provozní teplotu.
Verze driverů: 347.88; 350.12; 352.86
Sestava v popisu.

Výsledek: Naprosto stejný na všech driverech :-)

Takže výkřiky, nahoďte starší drivery a síla GTX 7xx se vrátí je naprosto mimo :lol: (mohl jsem udělat ještě nejaké benchmarky,ale zajímal mě witcher, porovnání posledních driverů, vs. starší).
Zajímavé je spíš zjištění, že na posledních driverech je výsledek stejný = tzn. není optimalizováno.
Tak snad zapracují na dalších ovladačích :-)
Monitor Samsung Odyssey G8 Oled 4K@240 Hz Case: LianLi o11 Dynamic Evo White + White Mesh Kit + 3x EKWB X360M White + 12x LianLi P28 White PSU: Seasonic Prime PX-1600w + CableMod PRO White Board: ROG x670e Crosshair Hero CPU: 9800X3D@5.5 GHz OC + EKWB Momentum2 Monoblock RAM: 32 GB TridenZ5 RGB 6000Mhz 28-36-36-28-1T + EKWB Monarch Module Nickel + EKWB Monarch X4 NVMe: Raid0 2x 2TB Samsung 990 Pro + 2x 1TB Samsung 970 Evo Plus GK: MSI RTX4090 SuprimX 3Ghz/23Ghz + EKWB Quantum Vector2 Fittings: EKWB Torque STC 16/10 Adapters: EKWB Classic Angled Feed: EKWB CryoFuel Clear Tubing: Primochill PrimoFlex Advanced LRT White Pump: EKWB Kinetic D5 Plexi Internal IPS : EKWB Quantum Lumen 7˝ Flow Meter: Freeze Mod Silver External:2xEK_D5dual+Mora360Pro+18xNF-P12redux+EK_D5_xRes+35cm tube+NexXxosNovaUT60_1080+9xNF-P12+EK_XE240+4xNF-A12x25_CH
Meridius
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 16. říj 2004

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Meridius »

Přijde mi, že se v poslední době zvláště sere na testování a odladění....Ty hry jsou tak komplexní, s fůrou efektů, že mi to přijde už na škodu....Komply za 25k a i tam to z nějakého důvodu trhá, pak to štelujete místo toho, aby se to v poho hrálo...Pak se nedivme, že si lidi kupují ty tompinkovače za desítku, kde grafika vypadá podobně a jede to kolikrát líp. Přijde mi, že dnes člověk ochotný do toho hraní vrazit slušné peníze, nedostává ani zdaleka adekvátní odladěný produkt. Až příliš často.
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

... vtipný je, že i konzole, pro který by měly bejt hry dělaný jako primárka platforma, tak i ty maj často problémy a nejde napsat že by tam všechno jelo jak z praku, víceméně se dá napsat že jsou rádi za stabilních 30 fps a to s kupou ústupků ... bohužel ... :|

(nepíšu že to je problém i W3 na PS4/XBO, ale ani bych se nedivil kdyby i W3 ...)

PS: Ta vegetace ve větru to je fakt super joke :mrgreen:
Marek4
Červená karta
Červená karta
Registrován: 26. čer 2014
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Marek4 »

na par padu zatim v pohode, a to me head kamenoval kdyz jsem dal papa Ticku 780, jak bylo receno, nejaky doladovach patch bych uvital
Meridius
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 16. říj 2004

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Meridius »

Kermit píše:... vtipný je, že i konzole, pro který by měly bejt hry dělaný jako primárka platforma, tak i ty maj často problémy a nejde napsat že by tam všechno jelo jak z praku, víceméně se dá napsat že jsou rádi za stabilních 30 fps a to s kupou ústupků ... bohužel ... :|

(nepíšu že to je problém i W3 na PS4/XBO, ale ani bych se nedivil kdyby i W3 ...)

PS: Ta vegetace ve větru to je fakt super joke :mrgreen:
Tak zrovna i W3 má konkrétně na PS4 docela problémy s frameratem, takže tady chlapci asi úplně nevěnovali plnou pozornost. A to i po aplikaci patche, který to měl řešit. Na xbox one už sáhli k dynamickému rozlišení.....střídají 900p a 1080p. Ale tam alespoň potom fps lítají víceméně mezi 30 a 40....no jo..next gen.

EDIT: xbox one lock nemá.
Naposledy upravil(a) Meridius dne čtv 21. kvě 2015, 09:22, celkem upraveno 1 x.
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
Tomis1987
Nováček
Nováček
Registrován: 20. kvě 2015

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Tomis1987 »

Bratranec má W3 na PS4 a potvrdil mi, že když vstupuje do "nové lokace" tak se mu to trošku škube. Takže ani konzole nejsou úplně ideálně odladěné. A to mají lock na 30fps
MB: MSI Z97 GAMING 3 - Intel Z97, CPU: Intel Core i5-4690K, RAM: Kingston HyperX Savage 8GB (2x4GB) DDR3 1866 CL9, GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G, SSD: Samsung SSD 850 EVO - 250GB, Basic, CASE: Fractal Design Define R5, PSU : Enermax Platimax 600W
Shaquille
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 16. bře 2004
Bydliště: Praha

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Shaquille »

Ache píše:
Hladis píše:To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)
Jako ze by nVidia platila za to, aby to nefungovalo? Hodne zvlastni mysleni... To je konspirace na druhou?
Spoiler
Define 7 XL * 13700KF * 2x16GB A-Die * 1TB 990 PRO + 1TB 970 EVO * 1000W PSH * RTX 3080 ti * voda * MPG321QRF-QD
DAN Cases A4-SFX V4.1 * 3600X * 2x8GB LP * 2x M2 + SATA SSD * 750W PSU * RTX 3060 ti
NAS 3x8TB RAID 5 + 2x4TB RAID 1 * OLED65C12 * HW-Q950A
KubasCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2011
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od KubasCZ »

Rozhovor o downgrade s vedením CDP.. Blíží se zřejmě rozsáhlý patch a možnost tweakovat .ini file pro vylepšení grafiky..

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... ue-head-on
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D, MB: MSI MPG X570 Gaming EDGE WIFI, GPU: MSI RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC, RAM: Corsair 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX, SSD: Intel 530 240GB, Samsung SSD 970 EVO 1TB, HDD: WD 750GB, CASE: Akasa Venom Toxic, PSU: Seasonic S12II-620 620W, MONITOR: 27" LG ultragear 27GL650F-B IPS + 27" LG UltraHD 4K + 24" Dell U2415 IPS, ZVUK: Microlab Solo6c + Sony Noise Cancelling WH-1000XM5, Klávesnice + myš: Logitech MX Keys + Logitech MX Master 3S, OS: Windows 11 Pro, NAS: Synology DS216j
hammond
Nováček
Nováček
Registrován: 26. srp 2010
Bydliště: Čelákovice

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hammond »

Cekal jsem, ze v Novigradu pujdou fps do kopru na GTX 660. Docela me prekvapilo, ze se mistama udrzej lip nez ve vesnickach. Verim, ze to patche opravej. Nechce se mi hrat na low dohlednost (ten lod je fakt strasnej) a na high v 30 fps to utahne max 900p. Pokud to updaty nevyresej, jedinym resenim bude hodit to na TV :-D Tam to vypada dobre i v nizsim rozliseni.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache píše: Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)
Jestli peněženka, to je vesmes konspirace. Není jediny dukaz, krome konspiraci. Gameworks není o kapricich, ale o marketingu a spolupraci. Tedy spoluperaci na vzajemny propagaci, pomoc s marketingem a pak na technicky spolupraci na hre. Peníze/"uplatky" v tom nejsou, respektive nemaji byt a to by se muselo jo utajovat v nejakych cernych fondech, protože jinak to musí projit účetnictvím. Nevim ani o vyvojarich, kteří by snad nekde sustili bankovkama. Vesmes ty, pokud jsi v Gameworks a pracujes na necem velkym, tak se s nV dohodnes na pomoci, vesmes si vyberes co chces pouzit a u svého titulu pak propagujes nVidii. Je o tom normalne sepsana smlouva a licence. To jsou ty plakaty, loga, propagace Gameworks a nVidie na výstavách, primo ve hre a v marketingu. To je ta "platba". nV pomaha ikdyz smolis nejakou chujovinu, ale samozrejme je rozdil jestli je to Ubisoft, nebo nejaky Jarda ze stodoly.

Cely ten polsky test GTA V neukazuje zadny drasticky zkripleni GTX780. To sorry ale Kepler se tam drzi normalne. Staci se podivat, jak si vede GHz edice 780cky. Jak rikam, hral jsem po vydani konzoli hromady titulu, a nikde jsem si nevsim, ze by vykon Keplera byl nejak zkriplen. První hra, kde Kepler zcela zrejme nepodava vykon jaky podavat ma, je tato.

Abych zatím shrnul moje poznatky a co krici ruzni konspiratori.

Podava Kepler horsi vykon nez by mel ? Ano
Proc? Nikdo zatím nevi. Muze to byt driverem, muze to byt hrou.
Podava Kepler lepsi vykon se staršími drivery ? Ne, konspiracni kravina.
Muze za vse Gameworks ? Ne, konspiracni kravina. Za horsim vykonem Keplera není Gameworks, ale něco v samotne hre. Při vypnuti Gameworks se naopak zvyrazni velky propad Keplera.
Maxwell ma vyssi vykon kvůli vyššímu vykonu v tesselaci. Ne. nVidia lze. Nejde o vykon v tessellaci, ale celkovy vykon Maxwella jako takovy, propady vykonu kvůli tessellaci jsou v podobných proporcích na Kepleru, Hawaii i Maxwellu a není to to, co by mělo srazet vykon Keplera dolu.
nVidia zamerne zvysuje narocnost hry pomoci tesselace ? Ne, respektive není dukaz, ze by nVidia nutila autory to pouzit. Tesselacni faktory urcuji samotni vyvojari a nejedna se o nejakou zamcenou funkci. Narocnost Hairworks zvysuje i aplikace antialiasingu a to dosti vyrazne, ale při snizeni jde videt vyrazny aliasing, takze jeho pouziti je oduvodnene.
0martas0
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. led 2013

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od 0martas0 »

Já třeba nechápu, když tam nacpali Hairworks, nacpali ho na Geralta a příšery, proč jej nemají i ostatní NPC? Jako jasně, asi by ta hra pak vůbec nejela, ale kdyby se to optimalizovalo. Přece jen, s lidma je člověk ve styku taky hodně a bije to pak do očí když Geralt jakoby z reklamy a šampón vylezl a ostatní jsou kolem něho urousaní a neumytí. :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Narocnost......Musel bys snad každý uces rozpohybovat a nakonec by to bylo neskutecne narocny. Jinak jo, jde si toho všimnout, ze Geralt ma pekny vlasky a NPC je maj jak prilepeny lepidlem :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

To je tak, když nedko asi nevi co je aliasing a antialiasing a co je to tessellace a tessellacni faktor. Jsou to totiž prekvapive dve uplne ruzne věci. Antialiasing primo pro Hairworks se meni v konfigu a nemá co delat s tessellaci. Hlavne ze tu jsou odkazy na tweaky Hairworks snad 4x. Default AA pro Hairworks je 8x. Lze to snížit na 4x a 2x. Rozdil v kvalite se projevi zvysenym aliasingem, u Geralta konkretne na aliasingu vlasu.

Edit//Kampak ten post zmizel Krtku :)
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Znovu a česky:

EXKLUZIVNĚ: Doznání CD Projektu o příčině downgrade Zaklínač 3
Měl prý černé svědomí, tak nám vše vysvětlil.
http://www.eurogamer.cz/articles/2015-0 ... -zaklina-3
Spoluzakladatel CD Projektu RED závěrem přiznal, že pokud by byla hra jen pro PC, pravděpodobně by mohla mít hezčí grafiku, ale to je zhruba asi tak všechno, co by obsahovala. Jestliže by nebyly i verze pro PS4 a X1, nemohli si bez nich dovolit takový rozsah celé hry a netrávili byste v těchto dnech jejím prozkoumáváním dlouhé desítky hodin.
:roll:
Naposledy upravil(a) Anonymous dne čtv 21. kvě 2015, 10:42, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“