Zaklínač 3 - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Eurogamer.cz je ta nejhorší žumpa co na CZ herním internetu existuje.
Doporučuju přečíst spíše originální nebulvární článek na eurogamer.net.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

nevim proč by zrovna tady by měl lock na 30FPS bejt problém, já se teda pohybuju dostatečně nad touhle hranicí, ale když jsem ten lock zkoušel a dělal jsem tak celej jeden quest včetně boje tak teda jsem si nevšiml rozdílu, holt asi nejsem Jedi jak vy co potřebujete tady 60FPS :D
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Kermit: To není zadny "Doznani downgrade" :) Ta je bulvarni uprava originalu, který vypada jinak. Jak pise Paul, doporučuju precist original.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Celkem věřím tomu že patche něco opraví jak se uvádí v originále a že vydají i mnohé další, takže tipuji že to pak bude ještě lepší. A jestli to nějak razantně ořezali? No nevím no, Head tu sice cosi psal a rozčiloval se, ale mě to za tak rozdílný nepřijde, dokud nepřijde někdo s něčím pádnějším a bude provalen ten obrovský podraz na hráče pc... :roll:

PS: Takže vlasy s vylepšením od nVidie používají vlastní AA? A to se u toho nedá tedy vypnout - jaký by to mělo dopad?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Mě spíš upoutalo tohle
It's a similar story for environments, and their texture sizes and incidental objects. It was a trade-off between keeping that aspect of them or their unique, handmade design. And the team chose the latter. The data-streaming system couldn't handle everything while Geralt galloped around.

The billowing smoke and roaring fire from the trailer? "It's a global system and it will kill PC because transparencies - without DirectX 12 it does't work good in every game." So he killed it for the greater good, and he focused on making sure the 5000 doors in Novigrad worked instead.
Doufám, že v tom DX12 patchi tohle opět zprovozní, teda pokud vůbec nějak takový patch vůbec vyjde.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Kermit:
Hairworks ma vlastní nastaveni Antialiasingu a muzes si ho v konfigu upravit. Na nastaveni 2x to je vykonostne jako když mas Hairworks vypnuty (viz. muj testik), ale vypada to blbe, jelikož je tam vyrazny aliasing. Jak jsem psal, jsou tu na hairworks a jeho upravu odkazy.

Ten kour byl PhysX tehda v GPU verzi. Byl i na prezentacnich materiálech ke Gameworks. Ten museli samozrejme skrouhnout.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Pokud vyjde DX12 patch, bude to jen naroubované a radikální vliv na fps u hry a její kvalitu i efekty se nedá očekávat ne, když to na tom přímo nestaví?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

DX11 a DX12 jsou radikálně odlišné APIs.

DX12 není jen upgrade DX8 jako předchozí verze, ale API psané takřka od nuly.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Kermit:
To zalezi, co vlastne by mel ten patch obsahovat a jak to vyresej. DX12 muze nektery efekty nove urychlit, ale primarni nejvyšší narust vykonu je v situaci, kdy CPU nestiha zasobovat GPU kvůli množství zpracovavanych draw calls. Zaklinac 3 ale evidentne nemá moc problém s CPU limitaci, takze ve stavajici podobe hry tipuju narust tak do 5fps, pokud někdo tedy nemá nejakyho celerona s vykonnou grafikou, kde to bude vyssi. Je otázka, jak moc by to pomohlo fyzice v CPU verzi PhysX, ze by si mohli dovolit vice particle efektu, který samozrejme produkuji vetsi množství draw calls. To si musíš počkat na výsledek.
0martas0
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. led 2013

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od 0martas0 »

Já teda beru zpět to co jsem psal předtím, že na 770 to se vším na ultra kromě stínu a foliage na high není hratelné, hratelné to je, ale pouze s lockem na 30 FPS, jinak to kolísá a škube to. Ale co mě překvapilo, když hraju s ovladačem a sednu si kousek dál tak mi ani ten 30 FPS lock nevadí.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Trochu soudnosti, predelat a otestovat engine na dx12 neni otazkou jednoho kliknuti v render manazeru. To je prace na pul roku. Zadnej dx12 patch nebude. Za pul roku to kvuli kourovym efektum hrat znova stejne nikdo nebude.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Předělat rendering path z DX11 na DX12 netrvá zas tak dlouho, pár příkladů máš v DX12 vlákně.

6 týdnů ve dvou inženýrech na předělání CryEngine na DX12 atd.
Herní ukázka předkládá výsledky portace DirectX 11 verze na DirectX 12. Zabrala dvěma inženýrům šest týdnů práce
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

A kolik bude trva predelat a otestovat hotovou hru velikosti W3, vcetne pridani a optimalizace tech chybejicich efektu? Nebavime se o jednom demu. Notabene s ohledem na to, ze dx12 je a jeste nejakou dobu bude ve stadiu beta?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

:? specifikace DX12 jsou už nějakou dobu uzavřeny a na TechNetu už máš dokumentaci.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Hnizdo:
Predelat hru z DX11 na DX12 nebude takovy problém, samozrejme nejaky ten mesic to trvat bude, ale CDR se venuje hram dlouhodobe i po vydani. Casovy problém by spis bylo nasázet tam ty particle efekty a to cely odladit. To uz muze trvat dele. Pokud by praci zacali ted, tak myslim, ze ke konci roku by DX12 patch, s pripadnyma efektama navíc, mohli zvladnout.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:
Ache píše: Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)
Jestli peněženka, to je vesmes konspirace.
Víš jak, na blbou odpověď ještě blbější dotaz. :P
Každopádně důvod použít tak extrémní stupeň tesselace co odrovná vše je zbytečný. :evil:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Krteq píše::? specifikace DX12 jsou už nějakou dobu uzavřeny a na TechNetu už máš dokumentaci.
Vim, postoval jsem to nejakou dobu zpatky, coz nic nemeni na tom, ze sestaveni jsou ve stadiu beta :) Zkus na tom neco _ladit_ a to nemluvim o tom, ze to musis ladit taky na Win10 :)

A propos Win10, to je dalsi minusovy faktor. Pul roku prace pro par early adopters... No, uvidime, mne DX12 patch kvuli kouri z ohniste v kazdem pripade nezajima, ja to tou dobou budu mit dohrany minimalne jednou.
Hladis píše:Hnizdo:
Predelat hru z DX11 na DX12 nebude takovy problém, samozrejme nejaky ten mesic to trvat bude, ale CDR se venuje hram dlouhodobe i po vydani. Casovy problém by spis bylo nasázet tam ty particle efekty a to cely odladit. To uz muze trvat dele. Pokud by praci zacali ted, tak myslim, ze ke konci roku by DX12 patch, s pripadnyma efektama navíc, mohli zvladnout.
Coz je tech pul roku, ze :)
Naposledy upravil(a) hnizdo dne čtv 21. kvě 2015, 11:28, celkem upraveno 1 x.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache: Tak default melo byt 16x. Proc pouzili 32x nevim a je to zbytecny.

Edit//Lepsi ceska verze nez bulvar z Eurogameru http://games.tiscali.cz/tema/cd-projekt ... e-3-251369
„Možná jsme ten trailer neměli ukazovat, nevím. Ale v té době jsme nevěděli, že to, co ukazujeme nebude fungovat, takže to nebyla lež či zlý úmysl. Nesouhlasíme s tím, že hra prošla downgradem, ale to je náš názor a hráči mohou mít jiný.“
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

http://www.computerbase.de/2015-05/witc ... _vergleich
"oc" verze GTX970 bezela jen na 1266mhz
http://www.computerbase.de/2015-05/graf ... ue_ockarte
Btw dalsi dukaz jaky kripl karty recenzenti pouzivaj.pro normalni gtx970 tam maj prirazenou frekvenci 1184Mhz coz je na urovni kepler karet :mrgreen:
http://www.computerbase.de/2015-05/graf ... _taktraten
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Edit//Lepsi ceska verze nez bulvar z Eurogameru http://games.tiscali.cz/tema/cd-projekt ... e-3-251369
„Možná jsme ten trailer neměli ukazovat, nevím. Ale v té době jsme nevěděli, že to, co ukazujeme nebude fungovat, takže to nebyla lež či zlý úmysl. Nesouhlasíme s tím, že hra prošla downgradem, ale to je náš názor a hráči mohou mít jiný.“
Ono je to jedno, jak to vysvětlí. Důležité je, že očích hráčů došlo ke zhoršení grafiky proti traileru.
Aspoň si příště s namlsanými "in-game" Trailery dají pozor.

za link games.cz díky... tohle sem potřeboval:
http://games.tiscali.cz/tema/zaklinac-3 ... eje-251261
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“