Zaklínač 3 - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

a proto bude hodně zajímavé, co provedou ty slíbený Catalyst 15.5 :shock:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

já hlavně AMDčkařům závidim ty nastavitelný faktory tesselace, nemyslím že by to mělo nulový dopad u nVidií, tady jde o každý FPS si myslím
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Krteq píše::? však v tom postu není nic o teselaci, pouze že výkon Kepler karet neodpovídá, což ManuelG sám oficiálně přiznal (viz. bod 6)

Projdi si to linkované vlákno na GeForce fóru ať zase nepíšeš z cesty.
Ja to vlakno sleduju od zacatku, a vubec nepisu z cesty, ani ted ani zase :) Mimochodem, zde ve foru i tam byly testy witchera se starsimi drivery, kde to skaluje uplne stejne.
Takze ani tesselace, ani sabotaz. W3 proste keplerum a starsim architekturam obecne nesedne, deal with it. Neverim ze s tim nvidia neco zasadniho udela. neni ani proc, hrat se to v pohode da na high i na 660ce, nevim co vsichni vresti.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše:To to trvalo... 5+ let po příchodu DX11 se konečně objevujou hry co to API používaj jak bylo smýšleno.
No vzhledem k spatnymu vykonu tessellace u AMD a konzolim se to moc nerozsirovalo. Jedinej kdo to tlaci je nV a vesmes implementace tessellace ve Witcherovi jde na vrub nV, která to ma i v Gameworks. Na prezentacích pro nV to před lety i ukazovali a vesmes Witcher 3 ma tesssellovany cely teren vcetne vodnich ploch. Hra je skutecne udelana tak, ze zatezuje minimalne pametovy system a CPU. Tohle je ukázka, jak ma hra pod DX11 vypadat. Je opravdu blby, ze to prislo vesmes v době umiracku DX11 a to je tu DX11 uz radku let. Hold cela změna prichazi az s vymenou konzol.
Ache píše:a proto bude hodně zajímavé, co provedou ty slíbený Catalyst 15.5 :shock:
Hmm pamatuješ na Heaven a co tam jisty drivery provedly s vizualem na AMD ? Myslim ze jsi to testoval ty a AMD tam osekala tesselaci na kost a místo schodu byla skluzavka :)
ArgCZ píše:já hlavně AMDčkařům závidim ty nastavitelný faktory tesselace, nemyslím že by to mělo nulový dopad u nVidií, tady jde o každý FPS si myslím
Nulovy dopad to nemá. Spis by me zajímalo, proc tam autori narvvali tak vysoky tessellacni faktor. Mel tam byt 16x, ale z nejakyho duvodu pouzili vyssi.

Co se tyka toho vlakna na geforce, tak 90% je tam trolling, hate, konspirace a jiny výlevy. Jediny co tam stoji za pozornost je vyjadreni ManuelaG.
Tomis1987
Nováček
Nováček
Registrován: 20. kvě 2015

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Tomis1987 »

Ahoj. Mám gtx970. Když mám vše na max i s HairWorks, tak mi hra běží cca 50-40/35 fps. To je pohoda. Když dám snížit listoví tak v přírodě cca 60-55 fps. Taky dobrý. Problém ale je že jak se dostanu do vesnice tak mi obraz tak divně "škube" i přesto, že propady nejsou pod 35 fps. Kde je problém? Ani snížení textur o jedno nepomohlo. Prosím majtele gtx 970 aby se podělili zda mají stejný problém, nebo je problém někde u mě. To by mě naštvalo protože pc mám nový složený teprve druhý den.
MB: MSI Z97 GAMING 3 - Intel Z97, CPU: Intel Core i5-4690K, RAM: Kingston HyperX Savage 8GB (2x4GB) DDR3 1866 CL9, GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G, SSD: Samsung SSD 850 EVO - 250GB, Basic, CASE: Fractal Design Define R5, PSU : Enermax Platimax 600W
Marek4
Červená karta
Červená karta
Registrován: 26. čer 2014
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Marek4 »

stuttering, a mám ho i já s gtx 980, je to lepší než to bylo na začátku ale i přes to ve městě se to pokousává.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

mě na to poškubávání pomohl FPS limiter v RTSS né ten ingame, ten není tak dobrej
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Tomis1987
Nováček
Nováček
Registrován: 20. kvě 2015

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Tomis1987 »

hm to je škoda. Ještě mě napadá http://www.geforce.com/hardware/technol ... technology třeba to také pomůže.
MB: MSI Z97 GAMING 3 - Intel Z97, CPU: Intel Core i5-4690K, RAM: Kingston HyperX Savage 8GB (2x4GB) DDR3 1866 CL9, GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G, SSD: Samsung SSD 850 EVO - 250GB, Basic, CASE: Fractal Design Define R5, PSU : Enermax Platimax 600W
coyd
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. led 2010
Bydliště: Ostrava TBC - The Black City

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od coyd »

Takze ani tesselace, ani sabotaz. W3 proste keplerum a starsim architekturam obecne nesedne, deal with it. Neverim ze s tim nvidia neco zasadniho udela. neni ani proc, hrat se to v pohode da na high i na 660ce, nevim co vsichni vresti.
Jasne a proto samotna Nvidia potvrdila, ze ty vykony nejsou v poradku :oha:
CPU: AMD Ryzen 7 5700X@4,5GHz MB: ROG Strix X570-I Gaming GPU: Inno3D GeForce RTX 4070 TiS (1,0V)
RAM: 2x16gb G.Skill Trident Z RGB@3333MHz PSU: Seasonic Focus 650W Case: Metallic Gear NEO Mini V2 Silver
CPU cooler: Corsair H100x Monitor: 27" AOC AG271QG 165Hz 2K G-Sync
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

No vykon Kepleru skutecne u Witchera 3 v poradku není. Takovy výsledky uz nejsou o tom, ze by engine tyhle architekture nesedl. Ten propad vykonu je mimo hrubou silu hardware. Da se pochopit u nekterych her, ze sednou te a te architekture vic, ci min a výsledky jsou +- rozdilny, ale nejde to brat, když uz to je skutecne o parnik a kriznik dohromady. Pak jsou na vine jiny faktory jako ovladace a bugy. Není na vine do blba omilany Gameworks, tessellace, skvrny na Marsu..., ale tady to jde za bottleneckem na urovni driveru a ManuelG to potvrdil. Ted jen počkat, jak to dopadne.
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Stratos »

ja dneska otetsoval 1.04 patch a musim rict ze dobry.

1440p vse na max + Hairworks a pohybuju se porad nad 40fps+, stoupla mi taky narocnost na VRAM grafiky o cca 10-20% takze jeste pockam tak 2-3 tydny + novy drivery a mozna to pujde konecne nejak dobre i ve 4K s mirnymi ustupkami :)
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Bylo by fajn kdyby to byla pravda. Ale necekam zadnej magickej drajvr.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

BullPower said:
@ManuelG: Wheres your post promising increased performance for Kepler in new drivers o_O It was here earlier

ManuelG:
I want to wait until full testing is completed but yes the driver fixes is not limited to just The Witcher 3.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hladis píše:No vykon Kepleru skutecne u Witchera 3 v poradku není. Takovy výsledky uz nejsou o tom, ze by engine tyhle architekture nesedl. Ten propad vykonu je mimo hrubou silu hardware. Da se pochopit u nekterych her, ze sednou te a te architekture vic, ci min a výsledky jsou +- rozdilny, ale nejde to brat, když uz to je skutecne o parnik a kriznik dohromady. Pak jsou na vine jiny faktory jako ovladace a bugy. Není na vine do blba omilany Gameworks, tessellace, skvrny na Marsu..., ale tady to jde za bottleneckem na urovni driveru a ManuelG to potvrdil. Ted jen počkat, jak to dopadne.
Všimnul jsem si jedné věci, výkon GTX660TI a GTX760 je ve W3 naprosto stejný. Už to je dost podivný. Výkon je tedy buďto uměle ražízlej, nebo ňákej těžkej limit na SP, tak těžkej že méně rops + sběrnice už nemá na výkon zádnej vliv.

Ještě k teselaci, ano, ale to už je hodně dávno, tehdy mělo AMD vliw Radeony který byly v teselaci děsně slow, 3x slabší jak první Fermi, to by mtakové spíš pseudo DX11 karty, to byly asi tak DX11 karty jako Geforce FX byla DX9... ano své období přežily, ale hlavně díky tomu že trh byl plnej DX9 portů z konzolí a tam se to neprojevilo. Od GCN AMD na teselaci dost zapracovalo, Heaven u draka tahá k 60 (cypressy 20). Tzn pokud se někde tyhle karty zadusej kvůli teselaci viděl bych to spíš opět na nekompetentní a mizernej SW než HW.

Co se týče toho cheatování s tes faktorem, tak to přišlo ano tehdy aby to ošetřilo "unigine heaven" problém, od té doby je to nastavení v CCC. Problém je že nedefaultuje na " by app" ale default je "AMD optimized" tzn každá hra nese ve svém profilu (pokud v driverech je) údaj jak ořezat teselaci. O tom budou tyto nové catalysty, by default když budou "AMD optimized" tak tam bude ořezanej tes faktor, jde o to jak, jestli na 16x nebo to přeženou a daj tam 8x, pokud ano, tak v tu chvíli by to chtělo rozmáznout. Pokud daj 16x tak zas pochválit za OK rozhodnutí.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

"AMD Optimized" je myslím x32 by default už od začátku.

//Já o výkendu... no fuj :mrgreen:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Já o výkendu zapojim cypress a uvidíme co se stane, a pak to porovnam s GCN a Maxwellem (keplera teď žádného nemam) logické by to bylo kdyby to bylo dynamické, ala snižovalo se to jen ve chvíli kdy se bottleneckem výkonu stane teselátor v GPU.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od oneb1t »

Škoda ze ještě není termín na dx12 jsem zvedavej na narust
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Tak DX12 příjde oficiálně až v červnu s Win10, takže dřív bych ten patch opravdu nečekal.
Tomis1987
Nováček
Nováček
Registrován: 20. kvě 2015

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Tomis1987 »

Tak už jsem to vyřešil. Všechno na max i HW zaplé. Lock fps na 30 a mám to naprosto plynulé bez jediného škubnutí.
MB: MSI Z97 GAMING 3 - Intel Z97, CPU: Intel Core i5-4690K, RAM: Kingston HyperX Savage 8GB (2x4GB) DDR3 1866 CL9, GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G, SSD: Samsung SSD 850 EVO - 250GB, Basic, CASE: Fractal Design Define R5, PSU : Enermax Platimax 600W
PKBO
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 04. bře 2010
Bydliště: Praha

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od PKBO »

To jako vážně FPS lock na 30 s GTX 970 ? :o No nenech se rušit...
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“