DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od HafanPetr »

Zatím vše nasvědčuje tomu, že Level 12_1 budou mít pouze Maxwelly: http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-ca ... -gcn-1112/
Přitom AMD donedávna tvrdilo, že plnou podporu DX12 budou mít všechny Radeony s architekturou GCN. :onfire:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:
Hladis píše:DX12 s Win 10 uz je finalni venku se vsemi aktuálními ovladaci a testy v realnych aplikaci ? :? Jsem si nevsim.
nV má přeci driver pro Win 10 venku i s WHQL certifikací (352.84 WHQL) :roll:
DOC_ZENITH píše:Ano ale nemáme hry....
Asi tak, DOC při cteni pochopil text :roll: Není zatim zadna realna aplikace (tedy hra), ktera by nazorne ukazala vykonostni rozdily, takze vse je jen syntetika a cira spekulace. Az budou realny aplikace, pak se muzem o necem bavit.
DOC_ZENITH píše:Ne neni, ale kde jinde by jsi najednou potřeboval 8x tolik drawcalls, že tě to vede k názoru že karty budou limitovaný svym front-endem.... to je s prominutim představa šílená a nereálná. Poslední GPu která měla bottleneck na front-endu co jsem kdy měl byla Voodoo5. Jinak byl vždy limti co se tohoto týče na straně CPU (či API co to celé brzdilo) najednou máme API co nám umožní 8x tolik... je to overkill a nemyslim si že se toto stane bottleneckem, naopak se dnes tlačí VR a 4K, tzn všechny GPU se zadusej na nedostatku výkonu TMU/SP/ROPS.
Souhlas. Vesmes bottleneck v tyhle casti byl odstranen a je to takovy overkill, ze aby to mělo zacit mit nejaky vyrazny vliv, to by musely hry neuveritelne přitvrdit v poctu volani, aby se to opet stalo bottleneckem.
Ache píše:
Tak to už nepobíram...Maxwell tedy má vyšší level podpory DX12 než současné GCN Radeony? A 12_1 možná bude mít až Fidži? :) zajímavé...
Jak jsem uz v minulosti psal a jak vim, nVidia obrazne receno "chrápe" při vyvoji DX12 s MS a o vykon a funkce bych se nebal. Ale
Robert Hallock ale říká, že většina her ani nebude využívat možnosti Level 12_1, takže majitelé Radeonů o moc nepřijdou a nejde o důležitou věc
tedy "who cares".
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od PET5 »

Abych ukončil tu nepatřičnou diskuzi o DX12, tak možná za nějaký měsíc tady bude level 12.3 a situace se znovu zamíchá. Prostě DX12 je stále ve vývoji a nové funkce budou logicky přibývat.
Vraťmě se zpět k AMD a Pirate Islands.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:tedy "who cares".
Protože na pár stranách zpět jsem si jen tak ze srandy zavěštil. ;-) http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 3#p8849643

ps. spíš než uzavírání diskuze bych doporučil přesun tohohle infa o levelech DX12 do správné sekce o DX12
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:
Tak to už nepobíram...
Maxwell tedy má vyšší level podpory DX12 než současné GCN Radeony? A 12_1 možná bude mít až Fidži? :) zajímavé...
Na ComputerBase zase tvrdí něco jiného... Mimochodem, stačí se podívat na zdroj toho článku na SHW - "Zdroj: wccftech" :roll:
ComputerBase has in a personal conversation with Robert Hallock, Head of Global Technical Marketing at AMD, learned that GCN with its currently available variations supports DX12 even with feature level 12_0.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Mimochodem, stačí se podívat na zdroj toho článku na SHW - "Zdroj: wccftech" :roll:
Píše se na tom i na digitální zkáze světa, takže to musí být pravda :lol:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Ano, "dokonce 12_0". O 12_1 , který podporuje Maxwell nic, takze kde tvrdi něco jiného :?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Na WCCFTech tvrdí, že GCN 1.0 podporuje "pouze" FL11_1.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Tak proc tam mají tu tabulku ? http://www.computerbase.de/2015-06/dire ... -12-0-gcn/ Stále vidim, ze to GCN 1.0 nepodporuje. Nemcina není moje silna stranka, tak v tom je zmatek. Mimochodem to od nich prevzali i tady http://www.pcgameshardware.de/DirectX-1 ... 0-1160870/
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Raikkonen »

ta tabulka na WCCFTech i computerbase je stejná - GCN 1.0 má fl 11_1, GCN 1.1+ má 12_0.

Co jsem četl v reakci na ty články, tak se spekuluje, jestli Fiji bude první s levelem 12_1 (a případně teoreticky i vyšším). Jinak ale stále nechápu, co to má být za halo v těch článcích, že Radeony nemají plnou podporu DX12, když přitom ji mají na levelu 12_0 u GCN 1.1+. Proto jsem se už ptal, v čem je zakopaný pes, že se tak důležitě řeší feature level 12_0 a 12_1? Fakt mě v tuto chvíli napadá jediný důvod, a to že to prozatím má jedině Maxwell série GF9...
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

WCCFTech tu tabulku několikrát upravoval. Mate to v diskusi, kdy je diskuteri servali. Jinak nedelal bych z toho velkou vedu. Dulezitost tech dalších funkci není nic, z ceho by měli lidi skákat z okna. Hold se udela bulvarni clanek a fanatici se poperou v diskusi. Ono třeba nez na VXGI bude postavena hra (Unreal 4 engine by to mel uz umet), to jen tak nebude.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od havli »

Jedina dulezita vec na DX12 je snizeni CPU overhead (coz bude fungovat na vsem) a ten dalsi balast okolo nema moc smysl resit. Vzdyt je to totez, jako se minule resilo DX11.1 .2 .3 (nebo kolik vlastne)... vyuziti v praxu bylo nula.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
rccrew
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 08. úno 2015

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od rccrew »

ne chlapii,omlouvam se :oops: normalne beru slovo z tabulky angenommen za prijaty,bohuzel vsak i predpokladany.
Proto sem ten link rovnou smazal,pac celej clanek je spis prevzatou slataninou z jinych serveru.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

havli:
No jedina není. Jsou tam další slusny funkce, ikdyz ne tak kulervouci, ale jak moc to bude mit vliv na hry, kdy se to zacne delat, zda to jde osefovat soft cestou pro starsi modely.... to se teprve uvidi. Absenci nekterych věci bych ted nehrotil. DX12 bude i na konzolich a tam snad vite co je za HW a ten tezko bude nejaky 12_1 resit HW cestou.
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace

Příspěvek od PET5 »

Raikkonen píše:Jinak ale stále nechápu, co to má být za halo v těch článcích, že Radeony nemají plnou podporu DX12, když přitom ji mají na levelu 12_0 u GCN 1.1+.
To je jednoduché. Plná podpora DX12 prostě znamená podle těch "nově" stanovených levelů úroveň 12.0. Jenže čas plyne a než jsme si mohli výdobytků DX12 vůbec užít, už se díky neustálému vývoji k tomu přilíplo pár nových funkcí a máme tady levely 12.1, 12.2 a čekají nás 12.3., 12.4, 12.5, ...

Takže základním požadavkem pro praktické využití DX12 naplno bude level 12.0. Ty ostatní budou jen papírové argumenty pro udělení mínusových bodíků v recenzích tak, jak to známe u předchozí generace grafik a DX11.x.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

Čas jako vždy ukáže. Ono je stejně dost pravděpodobné, že se dočkáme dalších verzí DX12, když už teď před vydáním máme 4 feature levely, 3 binding tiery, DX12 je velmi podobný Mantle a celá podpora DX12 je koncipována pro široký okruh starších karet, což tedy dříve rozhodně nebylo zvykem. Takže čekám že tato roztříštěnost dřív nebo později se stejně omezí na feature 12_1 a tier 3, nebo se přidá nějaká funkce navíc a nazve se to DX12.2 nebo podobně.
Mimochodem zajímavé taky bude, že by se některé funkce DX12 měly dostat do starších DX11 - očekává se to snad někdy na podzim jako DX11.3.

edit: takže to vidíme stejně - marketing...
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Ono hry fakt nebudu riesit rozdiel medzi 12_1 vs 12_0. Proste sa to naprogramuje iba pre ten najhorsi HW co este ste ochotny podporovat a tym to hasne. Nejaka podpora novsich features byva fakt druhorada.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Tady je trocha objasnění toho zmatku kolem podpory DX12:
http://www.bitsandchips.it/52-english-n ... directx-12
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od PET5 »

Takže pokud to zjednodušíme, musíme rozlišovat mezi hardwarovou a funkční podporou.

Hardwarová podpora je vyjádřena pomocí tří tzv. Tierů. Plnou hardwarovou podporu na 3. Tieru má aktuálně pouze AMD GCN 1.0, GCN 1.1 and GCN 1.2. Maxwelly mají jen 2. Tier.

Funkční podpora je vyjádřena pomocí levelů (momentálně 11.0 - 12.1). Levely budou stále přibývat kdykoliv nějaká firma (AMD, Intel, nVidia) přidá do specifikace některou ze svých funkcí. Naposledy přidala několik funkcí nVidia, čímž vytvořila level 12.1 a tento podporuje zatím zcela exkluzivně.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

webwalker píše:Tady je trocha objasnění toho zmatku kolem podpory DX12:
http://www.bitsandchips.it/52-english-n ... directx-12
Jen doplním, že informace obsažené v článku jsou na B3D fóru posvěcené Maxem McMullenem (Direct3D Development Lead - Microsoft)

Dokumentace k Shader Modelu 5.1 (Direct3D 12/Direct3D 11.3)- MSDN - Shader Model 5.1
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“