DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Zatím vše nasvědčuje tomu, že Level 12_1 budou mít pouze Maxwelly: http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-ca ... -gcn-1112/
Přitom AMD donedávna tvrdilo, že plnou podporu DX12 budou mít všechny Radeony s architekturou GCN.
Přitom AMD donedávna tvrdilo, že plnou podporu DX12 budou mít všechny Radeony s architekturou GCN.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Krteq píše:nV má přeci driver pro Win 10 venku i s WHQL certifikací (352.84 WHQL)Hladis píše:DX12 s Win 10 uz je finalni venku se vsemi aktuálními ovladaci a testy v realnych aplikaci ? Jsem si nevsim.
Asi tak, DOC při cteni pochopil text Není zatim zadna realna aplikace (tedy hra), ktera by nazorne ukazala vykonostni rozdily, takze vse je jen syntetika a cira spekulace. Az budou realny aplikace, pak se muzem o necem bavit.DOC_ZENITH píše:Ano ale nemáme hry....
Souhlas. Vesmes bottleneck v tyhle casti byl odstranen a je to takovy overkill, ze aby to mělo zacit mit nejaky vyrazny vliv, to by musely hry neuveritelne přitvrdit v poctu volani, aby se to opet stalo bottleneckem.DOC_ZENITH píše:Ne neni, ale kde jinde by jsi najednou potřeboval 8x tolik drawcalls, že tě to vede k názoru že karty budou limitovaný svym front-endem.... to je s prominutim představa šílená a nereálná. Poslední GPu která měla bottleneck na front-endu co jsem kdy měl byla Voodoo5. Jinak byl vždy limti co se tohoto týče na straně CPU (či API co to celé brzdilo) najednou máme API co nám umožní 8x tolik... je to overkill a nemyslim si že se toto stane bottleneckem, naopak se dnes tlačí VR a 4K, tzn všechny GPU se zadusej na nedostatku výkonu TMU/SP/ROPS.
Jak jsem uz v minulosti psal a jak vim, nVidia obrazne receno "chrápe" při vyvoji DX12 s MS a o vykon a funkce bych se nebal. AleAche píše:Tak to už nepobíram...Maxwell tedy má vyšší level podpory DX12 než současné GCN Radeony? A 12_1 možná bude mít až Fidži? zajímavé...Raikkonen píše:http://www.svethardware.cz/amd-potvrzuj ... x-12/40590
tedy "who cares".Robert Hallock ale říká, že většina her ani nebude využívat možnosti Level 12_1, takže majitelé Radeonů o moc nepřijdou a nejde o důležitou věc
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Abych ukončil tu nepatřičnou diskuzi o DX12, tak možná za nějaký měsíc tady bude level 12.3 a situace se znovu zamíchá. Prostě DX12 je stále ve vývoji a nové funkce budou logicky přibývat.
Vraťmě se zpět k AMD a Pirate Islands.
Vraťmě se zpět k AMD a Pirate Islands.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Protože na pár stranách zpět jsem si jen tak ze srandy zavěštil. http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 3#p8849643Hladis píše:tedy "who cares".
ps. spíš než uzavírání diskuze bych doporučil přesun tohohle infa o levelech DX12 do správné sekce o DX12
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Na ComputerBase zase tvrdí něco jiného... Mimochodem, stačí se podívat na zdroj toho článku na SHW - "Zdroj: wccftech"Ache píše:Tak to už nepobíram...Raikkonen píše:http://www.svethardware.cz/amd-potvrzuj ... x-12/40590
Maxwell tedy má vyšší level podpory DX12 než současné GCN Radeony? A 12_1 možná bude mít až Fidži? zajímavé...
ComputerBase has in a personal conversation with Robert Hallock, Head of Global Technical Marketing at AMD, learned that GCN with its currently available variations supports DX12 even with feature level 12_0.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Píše se na tom i na digitální zkáze světa, takže to musí být pravdaKrteq píše:Mimochodem, stačí se podívat na zdroj toho článku na SHW - "Zdroj: wccftech"
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Ano, "dokonce 12_0". O 12_1 , který podporuje Maxwell nic, takze kde tvrdi něco jiného
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Na WCCFTech tvrdí, že GCN 1.0 podporuje "pouze" FL11_1.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Tak proc tam mají tu tabulku ? http://www.computerbase.de/2015-06/dire ... -12-0-gcn/ Stále vidim, ze to GCN 1.0 nepodporuje. Nemcina není moje silna stranka, tak v tom je zmatek. Mimochodem to od nich prevzali i tady http://www.pcgameshardware.de/DirectX-1 ... 0-1160870/
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
ta tabulka na WCCFTech i computerbase je stejná - GCN 1.0 má fl 11_1, GCN 1.1+ má 12_0.
Co jsem četl v reakci na ty články, tak se spekuluje, jestli Fiji bude první s levelem 12_1 (a případně teoreticky i vyšším). Jinak ale stále nechápu, co to má být za halo v těch článcích, že Radeony nemají plnou podporu DX12, když přitom ji mají na levelu 12_0 u GCN 1.1+. Proto jsem se už ptal, v čem je zakopaný pes, že se tak důležitě řeší feature level 12_0 a 12_1? Fakt mě v tuto chvíli napadá jediný důvod, a to že to prozatím má jedině Maxwell série GF9...
Co jsem četl v reakci na ty články, tak se spekuluje, jestli Fiji bude první s levelem 12_1 (a případně teoreticky i vyšším). Jinak ale stále nechápu, co to má být za halo v těch článcích, že Radeony nemají plnou podporu DX12, když přitom ji mají na levelu 12_0 u GCN 1.1+. Proto jsem se už ptal, v čem je zakopaný pes, že se tak důležitě řeší feature level 12_0 a 12_1? Fakt mě v tuto chvíli napadá jediný důvod, a to že to prozatím má jedině Maxwell série GF9...
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
WCCFTech tu tabulku několikrát upravoval. Mate to v diskusi, kdy je diskuteri servali. Jinak nedelal bych z toho velkou vedu. Dulezitost tech dalších funkci není nic, z ceho by měli lidi skákat z okna. Hold se udela bulvarni clanek a fanatici se poperou v diskusi. Ono třeba nez na VXGI bude postavena hra (Unreal 4 engine by to mel uz umet), to jen tak nebude.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Jedina dulezita vec na DX12 je snizeni CPU overhead (coz bude fungovat na vsem) a ten dalsi balast okolo nema moc smysl resit. Vzdyt je to totez, jako se minule resilo DX11.1 .2 .3 (nebo kolik vlastne)... vyuziti v praxu bylo nula.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- rccrew
- Žlutá karta
-
- Registrován: 08. úno 2015
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
ne chlapii,omlouvam se normalne beru slovo z tabulky angenommen za prijaty,bohuzel vsak i predpokladany.
Proto sem ten link rovnou smazal,pac celej clanek je spis prevzatou slataninou z jinych serveru.
Proto sem ten link rovnou smazal,pac celej clanek je spis prevzatou slataninou z jinych serveru.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
havli:
No jedina není. Jsou tam další slusny funkce, ikdyz ne tak kulervouci, ale jak moc to bude mit vliv na hry, kdy se to zacne delat, zda to jde osefovat soft cestou pro starsi modely.... to se teprve uvidi. Absenci nekterych věci bych ted nehrotil. DX12 bude i na konzolich a tam snad vite co je za HW a ten tezko bude nejaky 12_1 resit HW cestou.
No jedina není. Jsou tam další slusny funkce, ikdyz ne tak kulervouci, ale jak moc to bude mit vliv na hry, kdy se to zacne delat, zda to jde osefovat soft cestou pro starsi modely.... to se teprve uvidi. Absenci nekterych věci bych ted nehrotil. DX12 bude i na konzolich a tam snad vite co je za HW a ten tezko bude nejaky 12_1 resit HW cestou.
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
To je jednoduché. Plná podpora DX12 prostě znamená podle těch "nově" stanovených levelů úroveň 12.0. Jenže čas plyne a než jsme si mohli výdobytků DX12 vůbec užít, už se díky neustálému vývoji k tomu přilíplo pár nových funkcí a máme tady levely 12.1, 12.2 a čekají nás 12.3., 12.4, 12.5, ...Raikkonen píše:Jinak ale stále nechápu, co to má být za halo v těch článcích, že Radeony nemají plnou podporu DX12, když přitom ji mají na levelu 12_0 u GCN 1.1+.
Takže základním požadavkem pro praktické využití DX12 naplno bude level 12.0. Ty ostatní budou jen papírové argumenty pro udělení mínusových bodíků v recenzích tak, jak to známe u předchozí generace grafik a DX11.x.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Čas jako vždy ukáže. Ono je stejně dost pravděpodobné, že se dočkáme dalších verzí DX12, když už teď před vydáním máme 4 feature levely, 3 binding tiery, DX12 je velmi podobný Mantle a celá podpora DX12 je koncipována pro široký okruh starších karet, což tedy dříve rozhodně nebylo zvykem. Takže čekám že tato roztříštěnost dřív nebo později se stejně omezí na feature 12_1 a tier 3, nebo se přidá nějaká funkce navíc a nazve se to DX12.2 nebo podobně.
Mimochodem zajímavé taky bude, že by se některé funkce DX12 měly dostat do starších DX11 - očekává se to snad někdy na podzim jako DX11.3.
edit: takže to vidíme stejně - marketing...
Mimochodem zajímavé taky bude, že by se některé funkce DX12 měly dostat do starších DX11 - očekává se to snad někdy na podzim jako DX11.3.
edit: takže to vidíme stejně - marketing...
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ono hry fakt nebudu riesit rozdiel medzi 12_1 vs 12_0. Proste sa to naprogramuje iba pre ten najhorsi HW co este ste ochotny podporovat a tym to hasne. Nejaka podpora novsich features byva fakt druhorada.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tady je trocha objasnění toho zmatku kolem podpory DX12:
http://www.bitsandchips.it/52-english-n ... directx-12
http://www.bitsandchips.it/52-english-n ... directx-12
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže pokud to zjednodušíme, musíme rozlišovat mezi hardwarovou a funkční podporou.
Hardwarová podpora je vyjádřena pomocí tří tzv. Tierů. Plnou hardwarovou podporu na 3. Tieru má aktuálně pouze AMD GCN 1.0, GCN 1.1 and GCN 1.2. Maxwelly mají jen 2. Tier.
Funkční podpora je vyjádřena pomocí levelů (momentálně 11.0 - 12.1). Levely budou stále přibývat kdykoliv nějaká firma (AMD, Intel, nVidia) přidá do specifikace některou ze svých funkcí. Naposledy přidala několik funkcí nVidia, čímž vytvořila level 12.1 a tento podporuje zatím zcela exkluzivně.
Hardwarová podpora je vyjádřena pomocí tří tzv. Tierů. Plnou hardwarovou podporu na 3. Tieru má aktuálně pouze AMD GCN 1.0, GCN 1.1 and GCN 1.2. Maxwelly mají jen 2. Tier.
Funkční podpora je vyjádřena pomocí levelů (momentálně 11.0 - 12.1). Levely budou stále přibývat kdykoliv nějaká firma (AMD, Intel, nVidia) přidá do specifikace některou ze svých funkcí. Naposledy přidala několik funkcí nVidia, čímž vytvořila level 12.1 a tento podporuje zatím zcela exkluzivně.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jen doplním, že informace obsažené v článku jsou na B3D fóru posvěcené Maxem McMullenem (Direct3D Development Lead - Microsoft)webwalker píše:Tady je trocha objasnění toho zmatku kolem podpory DX12:
http://www.bitsandchips.it/52-english-n ... directx-12
Dokumentace k Shader Modelu 5.1 (Direct3D 12/Direct3D 11.3)- MSDN - Shader Model 5.1