DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
evga precision preju uz umi DX12 OSD ale nezkousel sem to jeste
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Trocha sumarizace pro upřesnění
1. U DX12 není možné patchovat shadery v User Mode Driveru. To znamená - konec optimalizování her v driverech! Veškeré shadery budou jen ty, které použijí samotní vývojáři her. Nvidia i AMD si tedy vývojáře budou muset předcházet. Nvidia má sice větší podíl na trhu, ale konzole jsou zase 100% v rukách AMD.
2. API Overhead ukazuje, že u grafických karet Nvidia frontend nestíhá zpracovat takové množství Draw Calls s takovou snímkovou frekvencí jako karty AMD. Nic víc, Nvidia tam má bottleneck, který zřejmě nespasí žádným novým driverem. Ale to by zas až tak velký problém nebyl.
3. AoS benchmark využvá asynchronní shadery a ukazuje, že karty Nvidia neumí tyto shadery zpracovávat paralelně v takové rychlosti, jako karty AMD. Tady už problém nastává.
Přijde-li nějaký další benchmark, ještě s jinou featurou DX12 a Nvidia znovu prohraje, bude jasné, že Maxwelly (o Keplerech raději nemluvím vůbec) pro DX12 jsou naprosto nevhodné a možná dostanou na frak i od GCN 0.0.
PS: FRAPS sice v overlay nic neukazuje, ale funguje!
1. U DX12 není možné patchovat shadery v User Mode Driveru. To znamená - konec optimalizování her v driverech! Veškeré shadery budou jen ty, které použijí samotní vývojáři her. Nvidia i AMD si tedy vývojáře budou muset předcházet. Nvidia má sice větší podíl na trhu, ale konzole jsou zase 100% v rukách AMD.
2. API Overhead ukazuje, že u grafických karet Nvidia frontend nestíhá zpracovat takové množství Draw Calls s takovou snímkovou frekvencí jako karty AMD. Nic víc, Nvidia tam má bottleneck, který zřejmě nespasí žádným novým driverem. Ale to by zas až tak velký problém nebyl.
3. AoS benchmark využvá asynchronní shadery a ukazuje, že karty Nvidia neumí tyto shadery zpracovávat paralelně v takové rychlosti, jako karty AMD. Tady už problém nastává.
Přijde-li nějaký další benchmark, ještě s jinou featurou DX12 a Nvidia znovu prohraje, bude jasné, že Maxwelly (o Keplerech raději nemluvím vůbec) pro DX12 jsou naprosto nevhodné a možná dostanou na frak i od GCN 0.0.
PS: FRAPS sice v overlay nic neukazuje, ale funguje!
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jestli hw nVidie byť top grafik nestíhá takové množství drawcalls, proč tomu tak je?
A pokud funguje fraps, jen "není vidět", pak se klidně dá použít např.Elemental demo, které podporuje DX12, ale jako měřítko bych to asi nebral, autoři na tom pracují a není to 100% hotové...
A když nVidia "neumí" DX12, pak nevím jak si to mohli dovolit, když ví, že přijdou nové hry a pojedou po nějakém čase asi jen v DX12 módu a ne každý poběží koupit 2016 novou gpu s "pravou" podporou DX12, ano je to otázka času, ale to zde píšeme tak nejméně o 2-3 letech kdy se GTX 950 - 980 Ti budou včetně Titana X točit na trhu v bazarech apod. a hry co pojedou v té době DX12? Smůla, asi jen doufat že budou všechny mít i DX11 možnost, jinak smůla, nebo akceptovat nízká fps.
Samozřejmě otázkou je pak skutečná hra, zda půjde běžná většina her na miliony drawcalls (vyžadovat a využívat), nebo ne, ale jak známe Crysis 3, tak někdy stačí engine naprd a pak je to náročnější než by mělo (viz Crysis 3 a teselace)...
A pokud funguje fraps, jen "není vidět", pak se klidně dá použít např.Elemental demo, které podporuje DX12, ale jako měřítko bych to asi nebral, autoři na tom pracují a není to 100% hotové...
A když nVidia "neumí" DX12, pak nevím jak si to mohli dovolit, když ví, že přijdou nové hry a pojedou po nějakém čase asi jen v DX12 módu a ne každý poběží koupit 2016 novou gpu s "pravou" podporou DX12, ano je to otázka času, ale to zde píšeme tak nejméně o 2-3 letech kdy se GTX 950 - 980 Ti budou včetně Titana X točit na trhu v bazarech apod. a hry co pojedou v té době DX12? Smůla, asi jen doufat že budou všechny mít i DX11 možnost, jinak smůla, nebo akceptovat nízká fps.
Samozřejmě otázkou je pak skutečná hra, zda půjde běžná většina her na miliony drawcalls (vyžadovat a využívat), nebo ne, ale jak známe Crysis 3, tak někdy stačí engine naprd a pak je to náročnější než by mělo (viz Crysis 3 a teselace)...
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Stale to nemusi byt az tak zle, nemas nic iste. Ved mate uspornu architekturu vykonnu stale v DX11 a na DX12 tu budes mat nove GK.
Vies ako. Business Nvidie, na niecom, teda niekom zarabat musia.
Vies ako. Business Nvidie, na niecom, teda niekom zarabat musia.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
webwalker:
nVidia to obejde jinak. nVidia ma s DX12 zatím problémy soft razu a jsou tam chyby. (Protože taky s MS 2 roky nic nedelali dokud neprislo Mantle a udelalo jim caru přes rozpocet). Samo uz nebude mit takovy naskok jako v době DX11, kde AMD odpadalo. Velci hraci na hernim trhu jsou "zeleni" a aktivita nV je v tomhle dost velka, coz se projevuje uz dnes. Napsat to tak, aby to sedelo i nV, není zase takovy problem. (zalezi na nV, jak moc budou studia "loajalni") Obsidian to vesmes napsal GCN primo na telo. Vliv konzoli v PC trhu nehraji zas tak velkou roli, soft ofenziva nV se tyka i jich. Maxwell nejspis odpadne vydanim Pascalu podobne jako Kepler.
Aspon to co se suska v programu Gameworks. O zadnym bottlenecku pri zpracovani drawcalls u Maxwellu nic nevim. Bottlenecklej je Kepler a ten neodpad ze by byl zamerne kryplenej.
nVidia to obejde jinak. nVidia ma s DX12 zatím problémy soft razu a jsou tam chyby. (Protože taky s MS 2 roky nic nedelali dokud neprislo Mantle a udelalo jim caru přes rozpocet). Samo uz nebude mit takovy naskok jako v době DX11, kde AMD odpadalo. Velci hraci na hernim trhu jsou "zeleni" a aktivita nV je v tomhle dost velka, coz se projevuje uz dnes. Napsat to tak, aby to sedelo i nV, není zase takovy problem. (zalezi na nV, jak moc budou studia "loajalni") Obsidian to vesmes napsal GCN primo na telo. Vliv konzoli v PC trhu nehraji zas tak velkou roli, soft ofenziva nV se tyka i jich. Maxwell nejspis odpadne vydanim Pascalu podobne jako Kepler.
Aspon to co se suska v programu Gameworks. O zadnym bottlenecku pri zpracovani drawcalls u Maxwellu nic nevim. Bottlenecklej je Kepler a ten neodpad ze by byl zamerne kryplenej.
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Pánové, ono je to v podstatě jedno, jestli NVIDIA drtivě prohraje v DX12 s Maxwelly a Keplery. Kepler už je nahrazen nyní a než se rozšíří pořádně DX12 hry, tak bude nahrazen i Maxwell. Grafiky se přece kupují pro přítomnost a je proto důležité, že v současných hrách podávají lepší výkon. Až třeba za rok přijdou pořádné DX12 hry, tak ten výkonostní propad bude sice nemilý, ale ty grafiky by už na to stejně neměly (možná kromě highendu). Tou dobou beztak už ani ta připravenost GCN nebude dostačovat, takže na všech grafikách současné generace se budou muset snižovat detaily.
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Myslim ze na podiel na trhu ti s prepacenim s*rie pes aj Nvidia. Maxwell skonci rovnako ako kepler, zazracne po prichode pascalu a dx12 titulov zacne prepadat (vlastne az tak zazracne asi nie ak sa potvrdi ze to je vecou hw) aby si Nv zase "zabezpecila" predaje.
Neviem ako to chces napisat aby to sadlo aj Nv pokial to je vecou hw.
Neviem ako to chces napisat aby to sadlo aj Nv pokial to je vecou hw.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No jo, to je hezký, ale vezmeme-li v potaz že někdo naivně (v případě že bude situace u DX12 tak jak je či horší) koupí GTX 980 Ti nebo Titan X a bude si myslet že má "na 5 let klid" tak co? Bude letět 2016 pro novou gpu za 25.000,-- nebo v té době 30.000,-- ? To že teď má na koupi gpu za >20.000,-- nutně neznamená že si to může dovolit každý rok, nebo že to tak snad i chce...
Tohle je pak o tom, že DirectX 12 měly v tom případě podporovat až následující grafiky a ne stávající... (alespoň pro nVidii to zatím platí, asi viděli DX12 u konkurence tak šup šup mít to taky ať to funguje jakkoli blbě)
Edit: Pokud je problém u nVidie v hw, pak jim nepomůže nic, viz černá díra v paměti vram u 970...
Tohle je pak o tom, že DirectX 12 měly v tom případě podporovat až následující grafiky a ne stávající... (alespoň pro nVidii to zatím platí, asi viděli DX12 u konkurence tak šup šup mít to taky ať to funguje jakkoli blbě)
Edit: Pokud je problém u nVidie v hw, pak jim nepomůže nic, viz černá díra v paměti vram u 970...
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jestli si někdo myslí, že mu grafika za 30k vydrží na 5 let na max detaily, tak je opravdu hodně hodně naivní a dobře mu tak.
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak si nabuduce naivne nekupi grafiku od Nvidie. Problem solved.
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
I kdyby koupil od AMD, tak by byl stejný problém. To se spíš vyplatí kupovat každý rok vyšší mainstream. Jedině teď díky dlouhé době 28nm procesu nerostl výkon tak rychle, ale jinak vždy byly i highendy tak nejpozději za 2 roky zralé na výměnu.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano, Kepler je uz vesms out. Vždy to tak bylo, když prisla nova generace, ze starsi odpadla. Nevim proc se někdo dnes divi. Stejne dopadne Maxwell. Maxwell stejne ještě pojede setrvacnosti. Nez se zacnou etablovat DX12 tituly, prijde Pascal a pozornost se soustredi na nej. Par lidi zase bude prskat, ale to je život a ekonomika. U AMD je budoucnost s otazníkem kvůli situaci v jaky je. Max predpokladam další Xta variace GCN, prevedena na lepsi proces.Raikkonen píše:Pánové, ono je to v podstatě jedno.......
Edit// del ...to se tyka hypotetických protivniku Pascalu ?
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
\\edit Hladis: ano to se týká karet na 14nm Fin Fet procesu, tedy konkurenty Pascalu.Podle nových informací pocházejících od neupřesněného zdroje redakce KitGuru, vznikne toto a další GPU na nové ISA. Ta se liší od třetí generace GCN výrazněji než jednotlivé dosavadní generace vzájemně. Přestože jde podle zmíněného zdroje spíš o „post-GCN“ architekturu, je možné, že AMD ji bude z marketingových důvodů prezentovat jako další (patrně čtvrtou) generaci GCN. Tyto čipy zakládají na obdobně organizovaných funkčních blocích jako současné, ale samotné bloky budou přepracované na hlubší úrovni.
Naposledy upravil(a) del42sa dne pon 24. srp 2015, 10:09, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Mě to mrzí jen z podstaty - koupí (někdo) relativně novou GTX 9xx a ono to pod DX12 nejede tak jak by se očekávalo, jasně, na to je otázka "a které hry DX12 ti teď nejedou když žádné nejsou?!" a je jasné že se uvidí, ale jde mi spíš o podstatu toho proč se to vůbec musí řešit, když konkurence je připravena evidentně dobře a nVidia nějak usnula asi na vavřínech... Samozřejmě se uvidí jak co bude, ale štvě mě to jak jsem psal proto, že když mám dejme tomu GTX 970/980/980Ti tak očekávám že ve své době budou dobré pro to co podporují- tudíž i DX12 a že je smetou až pozdější tituly DX12 kde půjde o výkon a vše pod 10 Tflops si neškrtne např., ale když i ve své době dostanou nafrak a to hned prvním testem (beru 3D Mark Api Overhead) tak je něco špatně a je jedno že to za měsíc nebo půl roku "tak nějak" a možná kdo ví napraví sw...
Je tu místo na nápravu, pokud nejde o hw nepřipravenost, ale i tak, je to jak ta díra ve vram 970 - tohle se prostě nečekalo... Ovšem AMD fans mohou slavit, tímto nVidia rozhodně nenakopla míč s nápisem DX12 moc vysoko...
PS: A pokud má AMD šanci jak se dostat na výsluní, tak tipuji že nejlepší šance je následující generace grafik...
Je tu místo na nápravu, pokud nejde o hw nepřipravenost, ale i tak, je to jak ta díra ve vram 970 - tohle se prostě nečekalo... Ovšem AMD fans mohou slavit, tímto nVidia rozhodně nenakopla míč s nápisem DX12 moc vysoko...
PS: A pokud má AMD šanci jak se dostat na výsluní, tak tipuji že nejlepší šance je následující generace grafik...
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Pretoze keby to tam asi bolo tak Nvidia sa tak nizko so spotrebou nikdy nedostane. Koncept GCN vznikol cca pri papierovom zaciatku Mantle.
Naposledy upravil(a) Ingamacek dne ned 23. srp 2015, 21:01, celkem upraveno 1 x.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
lenže reálne nič na dx12 neni imho je to momentálne irelevantné
a za rok si na kartách od nv aj amd môžeš zahrať solitaire
ano šancu má, ako amd šance využíva ale vieme nech už sú príčiny hocijaké
proste momentálne sa nedá moc vyvodzovať čo bude , možno v krutej realite dopadne nv aj amd rovnako zle a nakoniec zistíme že ani jeden výrobca žiadne dx12 karty nemal ani papierovo vzhľadom na výkon ktorý budú podávať
ono aj narýchlejšie gk už po roku spadnú o jeden stupeň pri troche smoly aj o 2 hrať sa na tom dá ale už na vrchole niesú
a za rok si na kartách od nv aj amd môžeš zahrať solitaire
ano šancu má, ako amd šance využíva ale vieme nech už sú príčiny hocijaké
proste momentálne sa nedá moc vyvodzovať čo bude , možno v krutej realite dopadne nv aj amd rovnako zle a nakoniec zistíme že ani jeden výrobca žiadne dx12 karty nemal ani papierovo vzhľadom na výkon ktorý budú podávať
ono aj narýchlejšie gk už po roku spadnú o jeden stupeň pri troche smoly aj o 2 hrať sa na tom dá ale už na vrchole niesú
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Az na to ze o rok ti to solitare moze ist na tvojom titanicu rovnako ako na 3 krat lacnejsej grafike od amdcka.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
čo to má z mojim titanicom neviem
a to že to pôjde na 380 rovnako ako na titanicu neveríš ani sám
takisto ako neveríš že nv žiadne rozumné gk na dx12 nevydá
zase netáraj
a to že to pôjde na 380 rovnako ako na titanicu neveríš ani sám
takisto ako neveríš že nv žiadne rozumné gk na dx12 nevydá
zase netáraj
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Už se tu někdy dříve rozebíraly specifikace a podpora DX12 současnými generacemi grafik a GCN ani Maxwell nepodporují úplně ty nejvyšší levely. Nyní se zabývat plnou hw připraveností DX12 je trošku mimo - prostě proto, že vývoj grafik probíhal dříve, než byly specifikace DX12 známé. Jak víme, tak DX12 je rychlou odpovědí Microsoftu na Mantle, navíc ještě se snahou, aby DX12 měly co nejširší možnou základnu (podobně jako Win10) hned od počátku, proto ty různé lvl features a tiers. IMHO nynější situaci vidím podobně jako příchod DX10 - velké plány, hw dostupný, ale her minimum a prosadilo se až DX11 (tenkrát ještě navíc DX10 jedině na Vistě). Cca do roka by tu měla být nová generace od obou výrobců, snad už podporující nejvyšší features levely a resource binding tiers, možná ještě dx přijde s nějakými features a povýší verzi a teprve pak se začne DX12 pořádně prosazovat.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
@Vlastik80: Draw Calls Nvidia karty nezvládají zřejmě díky svému Command processoru, který nestačí rozdělovat práci (nezáleží na tom, o jak silné GPU se jedná)
Zatímco u 30 fps Nvidia ztrácí na AMD 29 %, u 60 fps ztrácí už takřka 40%. Je to prakticky obrácená obdoba AMD vs Nvidia u DX11. S tímhle imho dělat už nic nejde, žádné úpravy driverů nepomohou.
Ty asynchronní shadery jsou ale horší, protože ty se budou hojně využívat v konzolích (nejlacinější cesta, jak se dostat na nějaké ty lepší efekty).
Keplery i Maxwelly jsou prostě v tomto mimo a s tímhle se u Nvidia nepočítalo. Nyní jde pouze o to, jestli s tím bylo počítáno alespoň u Pascala v příštím roce a kolik her pro DX12 do té doby vyjde.
Zatímco u 30 fps Nvidia ztrácí na AMD 29 %, u 60 fps ztrácí už takřka 40%. Je to prakticky obrácená obdoba AMD vs Nvidia u DX11. S tímhle imho dělat už nic nejde, žádné úpravy driverů nepomohou.
Ty asynchronní shadery jsou ale horší, protože ty se budou hojně využívat v konzolích (nejlacinější cesta, jak se dostat na nějaké ty lepší efekty).
Keplery i Maxwelly jsou prostě v tomto mimo a s tímhle se u Nvidia nepočítalo. Nyní jde pouze o to, jestli s tím bylo počítáno alespoň u Pascala v příštím roce a kolik her pro DX12 do té doby vyjde.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz