Chce se mi rici .......... ja vam to rikal Jinak nV ještě nemá pohromadě DX12 driver, proto nevysel ani ten patch pro ARK a bylo to spis laciny promo na hru. Bylo mi divny, ze tak rychle oznamili patch, při tom jsou v Gameworks programu a tam o tom nepadlo slovo a nVidia pro to nevydala zadny driver. Nakonec ta hra je v blbym stavu a ten narychlo splacany patch by spis další problémy pridal.Ache píše:Každý přece předem musel vědět jak to dopadne...webwalker píše:http://www.dsogaming.com/news/oxide-dev ... benchmark/
DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Lack of Async Compute on Maxwell Makes AMD GCN Better Prepared for DirectX 12
Už ze třetího zdroje stejná informacePersonally, I think one could just as easily make the claim that we were biased toward NVIDIA as the only "vendor" specific-code is for NVIDIA where we had to shutdown async compute. By vendor specific, I mean a case where we look at the Vendor ID and make changes to our rendering path. Curiously, their driver reported this feature was functional but attempting to use it was an unmitigated disaster in terms of performance and conformance so we shut it down on their hardware. As far as I know, Maxwell doesn't really have Async Compute so I don't know why their driver was trying to expose that.
Given its growing market-share, NVIDIA could use similar tactics to keep game developers away from industry-standard API features that it doesn't support, and which rival AMD does. NVIDIA drivers tell Windows that its GPUs support DirectX 12 feature-level 12_1. We wonder how much of that support is faked at the driver-level, like async compute. The company is already drawling flack for using borderline anti-competitive practices with GameWorks, which effectively creates a walled garden of visual effects that only users of NVIDIA hardware can experience for the same $59 everyone spends on a particular game.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
nj. Krtku, ale jak už sem napsal. K čemu to AMD bude dobré, když vývojáře má pod palcem stejně nvidia. Gameworks to jistí.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To není primarne o Gameworks jako takovym. To bude o tom, jak a zda vyvojari nV vyjdou vstric obecne. Jinak staci cist forum na overclock.net http://www.overclock.net/t/1569897/vari ... marks/1200
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak tu moji doměnku s konzolema potvrdil i Dan Baker v tom vlákně co postoval Hladis
Takže v porovnání s konzolovýma hrama je využítí Async Compute v AotS jen slabým odvaremOur use of Async Compute, however, pales with comparisons to some of the things which the console guys are starting to do. Most of those haven't made their way to the PC yet, but I've heard of developers getting 30% GPU performance by using Async Compute. Too early to tell, of course, but it could end being pretty disruptive in a year or so as these GCN built and optimized engines start coming to the PC. I don't think Unreal titles will show this very much though, so likely we'll have to wait to see. Has anyone profiled Ark yet?
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Stale se bavime o tématu DX12 a AS + vysvetleni, ze tohle s GW primo nesouvisi, ale je to samostatna kapitola. V GW nikde nebude k pouziti položka optimalizace DX12 a AS tim, ze je vypnete uplne pro všechny Pokud k tomu bude docházet, bude to mimo program GW.
Hladis// A trochu to vycistime od Ingamackovych hodnotnych prispevku.
PS: https://forum.beyond3d.com/threads/dx12 ... st-1868993 zkuste tohle.
Hladis// A trochu to vycistime od Ingamackovych hodnotnych prispevku.
PS: https://forum.beyond3d.com/threads/dx12 ... st-1868993 zkuste tohle.
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Potvrdene:
http://www.guru3d.com/news-story/amd-th ... today.html
ZIADNA karta nie je full DX12 supp..
http://www.guru3d.com/news-story/amd-th ... today.html
ZIADNA karta nie je full DX12 supp..
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ale on mluvil převážně o DX12.1 a podpoře různých tierů. To že Maxwell 2.0 nepodporuje jednu ze zásadních funkcí (A/C) se tam, možná naštěstí, nezmiňuje
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Podporovat moze cez sw vacsinou co chce a potom to tak dopadne ze karta ma v dx12 nizsi vykon ako v dx11
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tam je zas jiný problém, nV driver hlásí podporu A/C, ale HW stejně zpracovává kód seriově a dochází k latencím a poklesu výkonu.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
http://www.svethardware.cz/asynchronni- ... x-12/41016
... jsem zvědav jak to nVidia "ošetří", ale tipuji že Pascalem...
Holt smůla, po přechodu her pod DX12 API můžou hráči jdoucí s dobou nVidia grafiky (vše do řady 900) asi vyhodit a koupit nejméně Pascala...
... jsem zvědav jak to nVidia "ošetří", ale tipuji že Pascalem...
Holt smůla, po přechodu her pod DX12 API můžou hráči jdoucí s dobou nVidia grafiky (vše do řady 900) asi vyhodit a koupit nejméně Pascala...
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
http://www.guru3d.com/news-story/nvidia ... tings.htmlKrteq píše:Ale on mluvil převážně o DX12.1 a podpoře různých tierů. To že Maxwell 2.0 nepodporuje jednu ze zásadních funkcí (A/C) se tam, možná naštěstí, nezmiňuje
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No, jsem zvědav kdy Oxide vydají update AotS s vypnutým A/C a jak se to nakonec projeví na výkonu.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže na žádost nVidie a díky tomu, že to u nich nepřináší profit na jejich hw, byla tato fce ve hře Ashes of the Singularity vypnuta? Super...
PS: Už to chápu - optimalizace = vypnutí dané fce...
PS: Už to chápu - optimalizace = vypnutí dané fce...
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
A/S bude velka vyhoda sucasnych Radeonov.. uvidime ci ju dokazu aj vyuzit... v texte pise, ze narast vykonu je aj 30%!
Vidim to tak, ze s novym PC pockam, kym sa tato fraska ala Dx12 ustaly.
Vidim to tak, ze s novym PC pockam, kym sa tato fraska ala Dx12 ustaly.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jak je tam uvedeno, v následujících měsících by měli přijít hry z konzolí, kde je A/C masivně využíván. Buď bude nvidia lobovat a tahle funkce se bude vypínat nebo nastane "zlatý věk" RadeonůCageJ píše:A/S bude velka vyhoda sucasnych Radeonov.. uvidime ci ju dokazu aj vyuzit... v texte pise, ze narast vykonu je aj 30%! ...
GPU v APU v PS4 a XBONE obsahují 2 ACEs, GNM už A/C umí využívat, XBONE s DX12 už taky.
Už začínám chápat to zdržení DX12 patche pro ARK.
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 1. zář 2015, 12:29, celkem upraveno 1 x.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Koukam, ze jste si ten muj odkaz v PS: nerozbalili, ale udelali to na Guru 3D.
On the Maxwell architecture, up to 31 simultaneous command lists (the limit of Maxwell in graphics/compute workload) run at nearly the exact same speed - indicating Async Shader capability. Every 32 lists added would cause increasing render times, indicating the scheduler was being overloaded.
On the GCN architecture, 128 simultaneous command lists ran roughly the same, with very minor increased speeds past 64 command lists (GCN's limit) - indicating Async Shader capability. This shows the strength of AMD's ACE architecture and their scheduler.
Interestingly enough, the GTX 960 ended up having higher compute capability in this homebrew benchmark than both the R9 390x and the Fury X - but only when it was under 31 simultaneous command lists. The 980 TI had double the compute performance of either, yet only below 31 command lists. It performed roughly equal to the Fury X at up to 128 command lists.
Furthermore, the new beta of GameworksVR has real results showing nearly halved render times in SLI, even on the old GTX 680. 980's are reportedly lag-free now.
Co se ARK tyka, nV v driveru pro DX12 ma/mela chyby i razu grafickýho. ARK i odlozil patch kvůli tomu, ze nV nemela pripraven driver. Nema to spojitost s AS. To je co vim ja.Maxwell is capable of Async compute (and Async Shaders), and is actually faster when it can stay within its work order limit (1+31 queues). Though, it evens out with GCN parts toward 96-128 simultaneous command lists (3-4 work order loads). Additionally, it exposes how differently Async Shaders can perform on either architecture due to how they're compiled.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Cela kauza o AS je v tom, ze se musí napsat na Maxwell. Ten s tim pracuje jinak nez GCN a Maxwella tim jde vykonostne zabit. Oxide napsali svůj engine GCN na telo, to je cely. Pak to hodili na Maxwella a tam jim to samo neslo.
Ache: To je zase odkud ?
Ache: To je zase odkud ?
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Pokud jde jen o to, jak to správně napsat pro Maxwella, pak ok, ale divím se že se to nevyužívá obecně nativně, např. 3D Mark by snad měl ta volání procedur DX12 mít obecná platící pro vše univerzálně ne? A stejně tam jsou velké rozdíly kde je R9 290X daleko před GTX 980 Ti, takže nelze to interpretovat např. spíše tak, že obecně to lépe podporuje AMD a na tělo se to musí psát nVidii?
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
oni to napsali tak aby to vyuzivalo moznosti DX12.. tohle neni zadny gameworks navic oxide poskytla kompletni zdrojaky vsem zucastnenejm stranam pro pridani optimalizaci
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U