DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
oni taky klidne davno muzou x16 teselaci pouzivat a nikdo se to nedozvi
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
otázka je a bude zodpovedaná až ked tu budú poriadne dx12 hry, či boost znamená automaticky aj vyššie fps alebo či to stojí za zmienku to je tých 25 vs 30fps poprípade 29 vs 32 ako som tu niekde videl
dúfať že za 2 roky si niekto zahrá poriadne na 390 ale niečo ako 980+ poriadne dx12 hry ... mno
amd ako také má slušný podiel ale nv minimálne rovnaký že...čiže čakať na masívny nástup hier z dx12 ktorý nefunguje na nv je minimálne optimistické, aspoň v dohľadnom čase
a myslím si že by nv ani nemusela na to moc tlačiť
samozrejme kludne môže byť že nv to spustí iba ako dx11 a amd ako dx12 , hm aj tu také niečo niekdy bolo nejak výrazne?
dúfať že za 2 roky si niekto zahrá poriadne na 390 ale niečo ako 980+ poriadne dx12 hry ... mno
amd ako také má slušný podiel ale nv minimálne rovnaký že...čiže čakať na masívny nástup hier z dx12 ktorý nefunguje na nv je minimálne optimistické, aspoň v dohľadnom čase
a myslím si že by nv ani nemusela na to moc tlačiť
samozrejme kludne môže byť že nv to spustí iba ako dx11 a amd ako dx12 , hm aj tu také niečo niekdy bolo nejak výrazne?
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
jenze pustit hru jako dx11 jde jen do doby nez si vyvojar zvykne na to ze nemusi resit pocet draw calls a dalsi veci pak bude jasne videt jak je DX11 pozadu
tohle je nejlip videt zatim na 3dmark feature testu
tohle je nejlip videt zatim na 3dmark feature testu
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
pozname. ked nema na to hw ziadny driver tomu nepomoze
viz uz teraz to driver podporuje
viz uz teraz to driver podporuje
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
v ideálnom svete možno, v tomto sa ešte uvidíoneb1t píše:jenze pustit hru jako dx11 jde jen do doby nez si vyvojar zvykne na to ze nemusi resit pocet draw calls a dalsi veci pak bude jasne videt jak je DX11 pozadu
tohle je nejlip videt zatim na 3dmark feature testu
mno momentálne nv stačí aby optimalizovala až na 2-3 demá
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
S ohledem na pověstnou rychlost nvidie při tvorbě ovladačů se vkrádá myšlenka, proč ten ovladač již není hotov? Oxide poskytlo podklady ke svému dx12 demu s dostatečným předstihem. Mohli se tedy vyhnout tomu špatnému prvnímu dojmu z prvních recenzí. Jen aby to nakonec nedopadlo tak, ze každý nový dx12 titul bude potřebovat speciální úpravy pomocí ovladačů.
Na druhou stranu bude dobře pro všechny, pokud se nvidii podaří asynchronní shadery rozchodit. Alespoň vývojáři nebudou hry uměle kryplit.
Na druhou stranu bude dobře pro všechny, pokud se nvidii podaří asynchronní shadery rozchodit. Alespoň vývojáři nebudou hry uměle kryplit.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Neni hotovy? To mas odkial. Tie karty to davno podporuju avsak to nefunguje ako ma, kedze nieje hw.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
PET5:
Ja ti muzu rici co vim. nV vesmes zacla od nuly stavet driver pro uplne novy API, o kterym toho moc nevedela. Existuji jisty názory nekterych vyvojaru, ze MS skutecne na novem API pracoval, ale nemel v planu ho uvest v blizke dobe a Mantle mel byt kopanec, aby sebou MS pohnul. Dokonce jsem i cetl, ze Mantle není vesmes nic nového, ale vychazelo z rozpracovaného konceptu MS na novy API. Ale to nechme stranou, to jsou rumors uvnitř vyvojaru a podle me podobny API proste MS nemel. nV nedělala uz předtím na Mantle base API. Vesmes museli udelat vse na cisty louce. Vzpomen si, jak AMD ladilo Mantle a jaky i třeba graficky chyby tam měli. AMD samo ma vyhodu v tom, ze se podílelo na vyvoji a ještě mělo cas. nV proste mela cas o dost kratsi. Musela zacit pracovat s necim uplne novym a jejich HW na to ani nebyl primarne staveny. A ani nV není zadna neomylna firma a naseka do driveru chyby, viz. poslední kauza s nestabilitou ve 2D. Taky je docela nedostatek DX12 softu a ladeni proste probiha "on the fly". AoS je alfa verze, kterou vyvojari hodili do eteru strasne brzo, když není vůbec kompletni optimalizace a a finalizace hry.
Ja ti muzu rici co vim. nV vesmes zacla od nuly stavet driver pro uplne novy API, o kterym toho moc nevedela. Existuji jisty názory nekterych vyvojaru, ze MS skutecne na novem API pracoval, ale nemel v planu ho uvest v blizke dobe a Mantle mel byt kopanec, aby sebou MS pohnul. Dokonce jsem i cetl, ze Mantle není vesmes nic nového, ale vychazelo z rozpracovaného konceptu MS na novy API. Ale to nechme stranou, to jsou rumors uvnitř vyvojaru a podle me podobny API proste MS nemel. nV nedělala uz předtím na Mantle base API. Vesmes museli udelat vse na cisty louce. Vzpomen si, jak AMD ladilo Mantle a jaky i třeba graficky chyby tam měli. AMD samo ma vyhodu v tom, ze se podílelo na vyvoji a ještě mělo cas. nV proste mela cas o dost kratsi. Musela zacit pracovat s necim uplne novym a jejich HW na to ani nebyl primarne staveny. A ani nV není zadna neomylna firma a naseka do driveru chyby, viz. poslední kauza s nestabilitou ve 2D. Taky je docela nedostatek DX12 softu a ladeni proste probiha "on the fly". AoS je alfa verze, kterou vyvojari hodili do eteru strasne brzo, když není vůbec kompletni optimalizace a a finalizace hry.
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jsem skutečně zvědav do jaké míry to vyřeší pouze ovladačem, protože DX12 je mnohem blíže Metalu oproti např. DX11, ve kterém byly nVidie díky architektuře a ovladačům efektivnější než Radeony. Ale je docela možné, že budou vypínat určité funkce a protahovat údajné "problémy" s ovladači až do vydání nového Pascalu, pokud se tím vůbec něco vyřeší.
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
a neni to cele divadlo uplne jedno az bde potreba dx12 tak se proste koupej karty ktere to podporujou a bude to a je jedno ktera firma je vyrobi hlavne ze to na nich bude behat
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Abychom měli nějaký časový rámec - jsou už známy data vydání prvních DX12 her?
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Data vydání her podporujících DirectX 12:
ARK: Survival Evolved - čeká na patch DX12, snad tento měsíc
Arma 3 - Q2 2016
Ashes of the Singularity - zatím neznámé, hra ve stádiu testování
Deus Ex: Mankind Divided - 23.02.2016
DayZ - někdy 2016
Fable Legends - koncem roku 2015
Hitman - koncem roku 2015 (8.prosinec?)
Star Citizen - podzim 2016 (zdroj:WiKi)
+ to co zde psal Krteq (Rise of the Tomb Raider Q1/2 2016 atd.), to by mělo podporovat (AMD program) také DX12.
ARK: Survival Evolved - čeká na patch DX12, snad tento měsíc
Arma 3 - Q2 2016
Ashes of the Singularity - zatím neznámé, hra ve stádiu testování
Deus Ex: Mankind Divided - 23.02.2016
DayZ - někdy 2016
Fable Legends - koncem roku 2015
Hitman - koncem roku 2015 (8.prosinec?)
Star Citizen - podzim 2016 (zdroj:WiKi)
+ to co zde psal Krteq (Rise of the Tomb Raider Q1/2 2016 atd.), to by mělo podporovat (AMD program) také DX12.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
tak záleží čo znamená podpora
napr je potrebná jediná knižnica z dx12
ako tomu bolo pri halo2 a dx10
a za ten relatívne krátky čas to žiadne zázraky nebudú
napr je potrebná jediná knižnica z dx12
ako tomu bolo pri halo2 a dx10
a za ten relatívne krátky čas to žiadne zázraky nebudú
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hladis: PReco si myslis ze nVidia malo malo casu? To ze si AMD ukuchtilo Mantle u seba im dalo len mensiu vyhodu ale napisat driver pre nove API je +- rovnako narocne ci uz to Mantle mate alebo nie. K DX12 sa urcite dostalli obydve firmy naraz. Ten naskok mohla nVidia dohnat kedze mam myslim viac vyvojarov ako nVidia pricom AMD sa aj tak muselo venovat aj Mantle. Takze fakt bude mat nVidia nejaky zadrhel priamo v HW. Ved aj ta news na guru to potvrdzuje kedze to nie je full HW.
//edit Wilik - promaz OT
//edit Wilik - promaz OT
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Není tam zadrhel jen v AS. Mají/meli tam i graficky chyby. nVidia sice ma velky kapacity a spicky v oboru, ale to neznamena, ze nedelaji chyby a vse je super. Mají tady tri architektury, uplne novy API, který je pro ne jak zjeveni a nebezi jim to jak by mělo. Fermi zatím ještě ani podporu nedostala. nVidia proste nestiha. AMD ma jistou vyhodu v tom, ze je to zaklad z Mantle a jeji všechny karty jsou postaveny na GCN a dost flakaji DX11 podporu.nou píše:Hladis: PReco si myslis ze nVidia malo malo casu?
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak, každému, kdo četl to dlouhé vlákno ohledně AotS na overclock.net a má jen základní znalosti o tom, jak Kepler/Maxwell a GCN fungují, asi už je vše jasnější. Těžko potom říkat, že na u GCN flákají podporu na DX11.
V každém případě černýho Petra má teď v rukách Nvidia a uvidíme, jak se s AS vypořádají a půjde-li to vůbec. Nvidia by se měla nějak vyjádřit. Takovéto ticho bylo naposledy u GTX 970 a nevěstí to tedy nic dobrého.
V každém případě černýho Petra má teď v rukách Nvidia a uvidíme, jak se s AS vypořádají a půjde-li to vůbec. Nvidia by se měla nějak vyjádřit. Takovéto ticho bylo naposledy u GTX 970 a nevěstí to tedy nic dobrého.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hmm, na 980Ti ten test Async Shaderů nic moc pěknýho nepředvádí:
http://freetexthost.com/a05zsjm64j
- ke konci pomálu horší jak ta R9 290X.
http://freetexthost.com/a05zsjm64j
- ke konci pomálu horší jak ta R9 290X.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Z topicu na oveclock.net vychazi problémy nVidie s AS a problem v alfa verzi AoS a ze AMD je pod DX11 impotentni. To je asi tak zatím vse. Jinak shrnuti od Mahigana k nVidii.
http://www.overclock.net/t/1572716/dire ... t_24385652
Kolem GTX 970 moc ticho nebylo, jelikož vyjadreni prislo vcelku v normalnim casovym horizontu od rozmaznuti problemu všude mozne. To sem ale vubec nepatri. Nevim moc proc by nV mela v tomhle pripade cokoliv nejak slozite komentovat, zvlaste když se jedna o alfa verzi titulu, který není ani vzdalene hotov a ma ještě hodne casu před vydanim. Chleba se bude lamat az vyjdou první DX12 hry. Do ty doby nemá cenu dal pitvat, když není na place mrtvola.
http://www.overclock.net/t/1572716/dire ... t_24385652
Kolem GTX 970 moc ticho nebylo, jelikož vyjadreni prislo vcelku v normalnim casovym horizontu od rozmaznuti problemu všude mozne. To sem ale vubec nepatri. Nevim moc proc by nV mela v tomhle pripade cokoliv nejak slozite komentovat, zvlaste když se jedna o alfa verzi titulu, který není ani vzdalene hotov a ma ještě hodne casu před vydanim. Chleba se bude lamat az vyjdou první DX12 hry. Do ty doby nemá cenu dal pitvat, když není na place mrtvola.
There is no underestimating nVIDIAs capacity to fix their driver. It will be fixed. As for the performance derived out of nVIDIAs HyperQ solution? Best to wait and see.
- Ripper6
- Začátečník
-
- Registrován: 16. led 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jak vam jdou hry pod Windows 10 s DirectX 12?
Delaj problemy treba hry z roku 2010?
A co vykon, skutecne to vyssi vykon prinasi a nebo ne? Nemyslim ted nove hry jako GTA V ale prave zda to nejaky vysledek prinasi i u jinych her?
Zatim jsem cetl ze to vic sezere RAM pameti.
Proto ted nevim, kdyz bych koupil pozdeji novou grafiku, jestli me potom dyl vydrzi a jestli 4GB VRAM karta bude stacit pod Win 10 a nebo jestli radeji mit Win 7 dal
Delaj problemy treba hry z roku 2010?
A co vykon, skutecne to vyssi vykon prinasi a nebo ne? Nemyslim ted nove hry jako GTA V ale prave zda to nejaky vysledek prinasi i u jinych her?
Zatim jsem cetl ze to vic sezere RAM pameti.
Proto ted nevim, kdyz bych koupil pozdeji novou grafiku, jestli me potom dyl vydrzi a jestli 4GB VRAM karta bude stacit pod Win 10 a nebo jestli radeji mit Win 7 dal
Win 11, AMD 7950x3D, SSD M.2 Seagate FireCuda 530 4TB, 2x SSD SATA Crucial 4TB, 2x HDD Toshiba ent MG09 18TB. MB Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO, RAM G.Skill Trident Z5 Neo 64GB 6000Mhz (AMD Expo), GPU Gigabyte RTX 4090 OC 24G, Case Fractal Design Meshify 2 XL, MSI zdroj MEG Ai1300P PCIE5 1300W, BDXL VERBATIM UHD 4K USB BD-RW. Monitor Sony Bravia 65x95L (Dolby Vision), Sound PC Onkyo HT-S7805 (Atmos,DTS X)