DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Ache píše: Ty jo, že by na DX12 stačila blbá dvoujádrová i3 s HT? :-D Neříkali spíš něco o lepším využívání více jader. Tenhle test tomu moc neodpovídá... no co... upgarde na skylake se odkládá. :)
A pak si to doma spustis a zjistis, ze v cpu limitovany scene mas 20fps :twisted: i kdyz na webu maj 100fps vsak to zname. :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:To sice ano, ale taky by DX12 měl těžit z většího počtu jader/vláken díky vyšším možnostem paralelizace úloh.
To je hudba delší budoucnosti, pokud myslis skalovani renderu na 8 a vic threadu.

HEAD:
Pod DX12 asi tezko. Tam je brutalni CPU limitace odbourana podobne, jako u Mantle ;-)
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Pod DX12 asi tezko. Tam je brutalni CPU limitace odbourana podobne, jako u Mantle ;-)
To bych si taky nebyl úplně jistej, stačí náročnější scéna na fyziku... a mantle s celým vulkánem a DX12 ti nepomůže. :P
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely nebrzdi API.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

Jsem v řiti prostě... další upgrade GK příští rok :x
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
Hladis píše:Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely nebrzdi API.
Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)


Hladis// Upraveno. Pouzivej Edit.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

No a to mám v plánu po výplatě koupit GTX980 nebo GTX980Ti..
Abych ještě nekupoval nakonec Fury :lol: :lol:

Ale ne.. jak bylo psáno je ještě brzo na závěry, ale je to zajímavé :P
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

hnizdo píše:Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
:? Pokud vím, tak všichni IHVs už mají WHQL verze driverů pro Win 10/WDDM 2.0 venku. Jaké "finální" drivery máš na mysly?

Ty si opravdu myslíš že se ve finální verzi hry něco nějak výrazně změní?
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

hnizdo píše:Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)
To se tyka i fyziky pocitany přes CPU.
VeCkO píše:No a to mám v plánu po výplatě koupit GTX980 nebo GTX980Ti.. Abych ještě nekupoval nakonec Fury
Podle toho testu GTX 980Ti ma stale vykonostni trun. Fury je nekde bottleneckla a spis to vypada jak demo karta. Ale myslim, ze je ted uz trochu pozde Maxwella kupovat. A stale bych si pockal na finalni první hry, pak bych to resil.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Krteq píše:
hnizdo píše:Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
:? Pokud vím, tak všichni IHVs už mají WHQL verze driverů pro Win 10/WDDM 2.0 venku. Jaké "finální" drivery máš na mysly?
WHQL znamena certifikovane, ne vyladene, a uz vubec ne game ready. Napr. nvidia nema podporu Fable vubec v r.n., coz neni divu, kdyz je hra ve fazi early beta.
Krteq píše:Ty si opravdu myslíš že se ve finální verzi hry něco nějak výrazně změní?
Jiste, a to obema moznymi smery, staci se podivat jak maly je rozdil mezi Fury a R290.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

kdyby člověk tušil jak moc trvalý karty budou ty s Hawaii tak tu desítku mělo smysl do toho dát, fakt že jo, podávaj i po dvou letech pořád výkony na stejný úrovni jako při lauchu :lol:


Hladis//Smazan příspěvek. Upozorneni na existenci tlačítka Edit davam jen jednou.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

hnizdo píše:WHQL znamena certifikovane, ne vyladene, a uz vubec ne game ready. Napr. nvidia nema podporu Fable vubec v r.n., coz neni divu, kdyz je hra ve fazi early beta.
Tak opět
Krteq píše:Jak už tu bylo několikrát řečeno, driver pod explicitními API hraje druhé housle, skoro vše si skrze API řídí aplikace.
To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou

Driver jen hlásí čeho je hardware schopen (skrze caps) a aplikace si skrze API řídí všechno ostatní, včetně resource managenentu atd.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou.
Hmm... tohle si pro jistotu někam uložím :twisted: (protože tomu vůbec nevěřím)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou

Driver jen hlásí čeho je hardware schopen (skrze caps) a aplikace si skrze API řídí všechno ostatní, včetně resource managenentu atd.
To si jenom myslis, a je to zrejmy nesmysl :) Samozrejme se optimalizovat bude nadale, DX12 neni low level API, porad ma znacnou miru abstrakce a je stale nezavisle na gpu hw. Nicmene, a to rikam od zacatku, vyrobce hry bude muset v dx12 daleko vice zohlednovat vlastnosti rozdilnych schopnosti (tier, level) a vlastnosti (realne chovani) jedntolivych gpu architektur.
Hladis píše:
hnizdo píše:Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)
To se tyka i fyziky pocitany přes CPU
Ano? Vysvetli mi, jak API ovlivnuje vykon fyziky pocitane enginem.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

ArgCZ píše:kdyby člověk tušil jak moc trvalý karty budou ty s Hawaii tak tu desítku mělo smysl do toho dát, fakt že jo, podávaj i po dvou letech pořád výkony na stejný úrovni jako při lauchu :lol:
Moje pripravenost na DX12 je zhruba takova - 760 ma podporu jen na papire... takze nic. R9 290 sice po HW strance dobra, ale kvuli ovladacum dokaze s bidou zobrazit desktop, takze taky nic. :-D
Ache píše:
Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou.
Hmm... tohle si pro jistotu někam uložím :twisted: (protože tomu vůbec nevěřím)
Minimalne budou optimalizace typu - tady odrbeme teselaci / AS / AF... on si toho stejne nikdo nevsimne. A pokud vsimne, tak ma stejne smulu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

havli píše:Minimalne budou optimalizace typu - tady odrbeme teselaci / AS / AF... on si toho stejne nikdo nevsimne. A pokud vsimne, tak ma stejne smulu.
Přesně tak! Nebo i samotné odrbání shaderů. Dříve označované jako Catalyst AI. :) Si ještě dodnes pamatuju jak mi NO-X povídal, že to nemá vliv na obraz a že to jen urychluje. Ha pak v HL2 byly některé bump-mapy kostičkovaný, když Catalyst AI bylo aktivní.

Takže nevěřim tomu, že driver do toho nebude moct pod DX12 zasahovat. A jistě jak na straně AMD tak Nvidie se ovladače budou "optimalizovat" na danou hru.... dělalo se to vždycky, dělá se to a bude se to dělat. DX12 pseudo low-level API na tom nic nezmění.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

btw. async shadery pod UE4 jdou zatim jenom pres Xbox One (?)
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Promaz OT a upraveny příspěvky. Kvalitu driveru si reste jinde.
hnizdo píše:Ano?
Jednoduchou veta "Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely (v globale) nebrzdi API." Pokud ji nechapes, tak s tim nepomůžu, protože jednodušeji uz to ani nejde.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Opravdu nechapu. Pokud je scena cpu bound pocitanim fyziky pres sw, viz thread pocinajici Headovym prispevkem, pak ti skutecne zadne API nepomuze. Bude se akorat flakat:
A pak si to doma spustis a zjistis, ze v cpu limitovany scene mas 20fps :twisted: i kdyz na webu maj 100fps vsak to zname. :)
Buzzwordy jako "drawcalls", "low overhead API" atd, to neni vselek panove. To nevyresi vsechny problemy a jak je videt, hodne jich to taky pridela. Cim bliz jste hw, tim vic mu musite psat namiru, alespon do doby, nez budou mit ruzne gpu naprosto shodne parametry (=nikdy).
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Takze když nV rozhodila render driveru na vice vlaken a v crysis 3 to zvýšilo vykon o 10fps, tak to dle tvy logiky jako nepomuze ? Samozrejme to jaksi pomohlo. Dojde k zefektivneni práce s CPU a odpadnou botlenecky na strane API, viz. hromada grafu jak rozdilne k tomu jednotlivy API pristupuji. To samozrejme zvysi v globale vykon i přes fyzicky vypocty. A rad bych upozornil, ze i ten bordel pohanenej fyzikalnim enginem na scene produkuje draw calls.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“