DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Sk1X1
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. srp 2014
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Sk1X1 »

Když vezmeš v potaz, že délka vývoje hry je počítaná v rocích a DX12 se teprve teď zavedl do WIN10 a Xboxu, navíc spousta lidí využívá k vývoji už předem vytvořený enginy jako Unreal, CryEngine a tak podobně. Je teda celkem jasný, že během následujícího roku, dvou se trh nezaplní DX12 hrama. Ale za tři, čtyři, pět let až bude DX12 v těhle enginech zavedenej a začnou vycházet hry, který se budou vyvíjet příští rok tak už to bude vypadat jinak a většina her pravděpodobně bude DX12 používat.
Mantle byla věc, kterou protěžoval jen AMD a tedy výrobci se kterýma se dohodli. DX12 je na tom úplně jinak.
A výkon asi taky takovej problém nebude. Dnes taky hry běžně nabízí přepínání mezi DX11, DX10 a podobně. A ten největší tahák v podobě snížení nároků na procesor bude moct využít většina lidí i se starším hardwarem.
Corsair 400R Carbide Series, EVGA SuperNova G2 750W, MSI Z170A KRAIT GAMING, Intel Core i7-6700K, Scythe SCMGD-1000 Mugen MAX, Sapphire Radeon RX 470 NITRO+ 8GB DDR5, CRUCIAL Ballistix Sport LT Single Ranked 2400MHz CL16 2x8GB, LG 23MP75HM, Trust GXT 280, ConnectIT CI-78
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ano. Jinymi slovy, bude to probihat jako zatim vzdycky.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Ja zase ocekavam rychlejsi nastup DX12, protoze si to vyvojari mohli osahat uz s Mantle. Win 10 navic MS tlaci dost agresivne, aby melo co nejvetsi uzivatelskou zakladnu.
Marek4
Červená karta
Červená karta
Registrován: 26. čer 2014
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Marek4 »

nějaký náznaky kdy by to mělo vyjít ? moc to nesleduji.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Co kdy by mělo vyjít? Dx12? První hry snad koncem roku, nebo začátkem 2016. :)
Marek4
Červená karta
Červená karta
Registrován: 26. čer 2014
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Marek4 »

Dx12 uz je obsazen ve windows 10 a je v provozu ?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ano a všichni IHVs už mají i funkční drivery, tedy někteří moc ne :mrgreen:
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Ovladace v driveroch sa budu asi robit aj nadalej. V jednom z komentarou k Vulkan od jedneho z vyvojarov. DX12/Vulkan je teraz explicitne API a teda sa nic nebude diat bez toho aby to nechcel vyvojar aplikacie. V obydvoch API sa vytvaraju dopredu definovane pipelines ktore sa neskor pouzivaju pri renderingu. Ak si pozriete prezentaciu z XDC mozete si tam precitat ake problemy su so shadermi v OpenGL. Podobne aj ked v mensej miere to je aj v DX11. Kym v DX11/OpenGL sa graficka pipeline tvorila implicitne a teda casto obsahovala aj nadbytocne operacie. DX12/Vulkan ma teraz pipeline definovanu explicitne a teda uz ju nejde v driveri osekat. DX12/Vulkan len zmensia rozsah moznych optimalizacii ktore bude mozne robit v ovladaci.

Nahradzovanie shaderov aby lepsie sadli na danu architekturu sa bude robit urcite aj nadalej. Castym zdrojom optimalizacii pre hry bolo odstranenie nadbytocnych prenosov cez PCIe ci uz medzi GPU<=>CPU alebo GPU<=>GPU pri crossfire. Teraz bude kazdy prenos explicitny a aj umiestnenie ci uz v RAM alebo VRAM.
Octopuss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Octopuss »

Ovladač v driveru? :-D :-D :-D
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Elkim »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Už tu bylo linkováno pár stránek zpět.
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Elkim »

Aha, mě to přišlo v gameworks mejlu teď. Tak klidně promaz.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Heh, tohohle maníka zdiskreditovali snad na všech tech fórech počínaje B3D atd.

Divím se, že ten svůj "fan-boy blog" ještě píše :lol:
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Ze se to par fanatikum nehodi do kramu jeste neznamena, ze to neni pravda. ;-) V tom clanku jsou celkem trefne postrehy... trebas ohledne Oxide "do these guys actually ever make any actual games?" :-D Proste jen parta vyvojaru, co vyrabi pro AMD PR techdema. Coz samozrejme je v poradku... proc ne, jen se z toho nedaji vyvozovat zadne zavery, jak bude ten ci onen HW fungovat v praxi.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ale zajisté, např. Dan Baker dělal DX11 rendering path pro Civ 5 :roll:

Stačí mi jeden pohled na jeho "blog" a mám jasno aneb - Yes, AMD fanboys *are* idiots a další perly. :lol:

To sem rovnou můžeš nalinkovat něco z "DDblogu", vyjde to úplně na stejno :mrgreen:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tenhle blog znam. Ale je to takova konspirace. On vytahl uz před tim konspiraci, ze AMD vesmes slohli MS casti vyvijeneho DX12 a vydali to jako Mantle, aby zatlacili na MS s vydanim DX12 a W10. K tomu ale neexistuje jediny dukaz. Prokazatelne se vi, ze Mantle byla hlavne práce DICE a pochybuju, ze DICE to slohli MS, který pry vyvíjelo DX12 spolu s nV uz 2 roky. Nebrat vazne a nebrat to jako zdroj.

PS: Ten linknuty clanecek sis mel Krtku precist. Tyka se CPU s tehdejší kauzou okolo Bulldozeru a ne GPU a za druhy tam resi spis perly jinych. Tohle sem uz nepatri.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Je otazka, co pak brat jako zdroj. Oxide?

Pise to na co upozornuju od zacatku, a to ze mnoho tvrzeni udajnych vyvojaru Oxide mantle pocinaje a DX12 pokracujme jsou podivne netechnicky neurcita ci primo nesmyslna, plus to nasledne zainteresovani AMD tech PR...

Navic prezentovat AS jako svaty gral DX12, doubling performance atd., ktery dle sve definice muze pouzit pouze nevyuzite prostredky k priprave dat mimo hlavni pipeline (ktera ma bezet zaroven), takze jak uz se uvedlo se hodi na postprocess, filtr-AA a dalsi veci, ktere momentalne nepredstavuji vykonovy blok, je dalsi podezrelost.

Pokud jsem sakra developer, a dlouhodobe vypoustim z huby tvrzeni, ktere jsou bud sporne, nebo vyslovene nepravdive, tak lze mit samozrejme opravnene pochyby o kvalite me prace. Zduraznuji pochyby, ne jasne zavery. A stejne tak nelze na zaklade nich nejake jasne zavery delat.

Myslim, ze momentalne je kauza i jeji puvod zcela jasny.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Hladis:
Tak o tom jsem nikdy neslysel. Kazdopadne - je to blog, cili se to musi brat s nadhledem, ale par zajimavych postrehu a informaci tam je. Rozhodne prinosnejsi nez plzenska garaz, protoze tenhle clovek evidentne ma aspon nejakou praxi.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ja na tenhle blog narazil uz drive. Jeho problem je, ze vari z vody a vesmes vytvari svoji verzi udalosti, ale primy dukazy a podklady nema. Samo je to nazorovy blog, tak si to tam psat muze jak chce, ale kolem kauzy Mantle a DX12 spis konspiruje a ma to postaveny na vode. Je to zajimavy si precist, ale nejde to pouzit jako overeny zdroj informaci, ze takhle to je.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“