DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Vytezi z toho hlavne tehdy, kdyz AS budou mit podstatny smysl i jinde, nez v zakazkovych techdemech typu AotS.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ovšem za předpokladu že u Pascalu přepracují architekturu, což asi nepůjde jen tak snadno ze dne na den. Jsem zvědav jak to nVidia vyřeší, těžko říct ale myslím že historka o špatných ovladačích by jim už zřejmě neprošla.HEAD píše:Ale uz vidim jak NV za pul roku pri vydani pascala rekne, ze maxwell byla chyba a pascal je to prave pro dx12 a vsichni by meli prejit na pascal a AMD z toho nic nevytezi.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak hlavne bude fps a k tomu vizual
Takže ak to bude ako aots, mno môžu si to nechať
A tiež je otázka ako to AMD využije, ak budem mat do roka doma AMD tak využilo ak nie tak sú to fakt loosery
Takže ak to bude ako aots, mno môžu si to nechať
A tiež je otázka ako to AMD využije, ak budem mat do roka doma AMD tak využilo ak nie tak sú to fakt loosery
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
vzdyt na dc 12 spolupracovali 2 roky s MS ne? tak ze prece nemuze byt pascal na to nepripraven museji vedet jak dx12 funguje ne?HafanPetr píše:Ovšem za předpokladu že u Pascalu přepracují architekturu, což asi nepůjde jen tak snadno ze dne na den. Jsem zvědav jak to nVidia vyřeší, těžko říct ale myslím že historka o špatných ovladačích by jim už zřejmě neprošla.HEAD píše:Ale uz vidim jak NV za pul roku pri vydani pascala rekne, ze maxwell byla chyba a pascal je to prave pro dx12 a vsichni by meli prejit na pascal a AMD z toho nic nevytezi.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Nemyslím si, že by nVidia pohořela na tom, že nepodporuje korektně všechny fce a na tom že by i třeba padla, ani by to nebylo dobré a navíc kdo má $ (a ty nVidia má) se tak moc bát nemusí, takže i kdyby bylo možné těžit z AS u konkurence ve výsledku třeba 5x vyšší fps, tak tomu tak nebude, protože ... nVidia. Jednoduše si myslím, že i kdyby byl Packal stejný nebo podobný ve výkonu při využití AS, tak se prostě nVidia finančně postará o to, aby z toho konkurence neprofitovala, nebo ne příliš znatelně.
V opačném případě je to konec nVidie a tomu snad nikdo nevěří, kromě AMD fans, kteří si to jistě přejí, ale co by bylo pak? Intel a AMD? Super, to jsou krásný vyhlídky, proč ne rovnou jen AMD? Monopol je jistě nejlepší volbou... (pominu-li případné další "konkurence" které by přešly na výrobu gpu do buků/stolních pc jako gpu Adreno, Mali atd..)
Zatím se neprokázalo v reálné hře (kolik jich s DX12 aktuálně je) že by nVidia byla těžce za konkurencí a nějaká alfa/beta stádia her, nebo přímo prográmky prokazující neschopnost např. zpracování více než 31 procesů simultánně bych moc vážně nebral, dokazuje to jen že chyba tam je, ale neprokazuje to, že na tom nějaká firma padne, nebo že se blýská na nejhorší časy... Uvidíme v reálu u vydaných her, ale podle mě se nVidia jak jsem uvedl "postará" aby přinejhorším jen trochu zaostávala za AMD... Navíc na optimalizaci Packala snad nějaký ten čas ještě má a když nic ... dořeší to ovladače.
PS: Mimo to - je opravdu tak důležité (ptám se, nejsem programátor) zpracovávat více než 31 procesů najednou? Osobně jsem testoval frontu zpracování i na AMD (R9 380) a i tam to šlo při počtu tuším nad 64/128 do kopru, tak si jen tak říkám, zda je opravdu nutné to hnát do extrému a mít to na max hodnotu co je možná...
V opačném případě je to konec nVidie a tomu snad nikdo nevěří, kromě AMD fans, kteří si to jistě přejí, ale co by bylo pak? Intel a AMD? Super, to jsou krásný vyhlídky, proč ne rovnou jen AMD? Monopol je jistě nejlepší volbou... (pominu-li případné další "konkurence" které by přešly na výrobu gpu do buků/stolních pc jako gpu Adreno, Mali atd..)
Zatím se neprokázalo v reálné hře (kolik jich s DX12 aktuálně je) že by nVidia byla těžce za konkurencí a nějaká alfa/beta stádia her, nebo přímo prográmky prokazující neschopnost např. zpracování více než 31 procesů simultánně bych moc vážně nebral, dokazuje to jen že chyba tam je, ale neprokazuje to, že na tom nějaká firma padne, nebo že se blýská na nejhorší časy... Uvidíme v reálu u vydaných her, ale podle mě se nVidia jak jsem uvedl "postará" aby přinejhorším jen trochu zaostávala za AMD... Navíc na optimalizaci Packala snad nějaký ten čas ještě má a když nic ... dořeší to ovladače.
PS: Mimo to - je opravdu tak důležité (ptám se, nejsem programátor) zpracovávat více než 31 procesů najednou? Osobně jsem testoval frontu zpracování i na AMD (R9 380) a i tam to šlo při počtu tuším nad 64/128 do kopru, tak si jen tak říkám, zda je opravdu nutné to hnát do extrému a mít to na max hodnotu co je možná...
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Čím víc queues s command listy (tj. celkový počet draw calls) jsi schopný zpracovat, tím líp.Vlastik80 píše:PS: Mimo to - je opravdu tak důležité (ptám se, nejsem programátor) zpracovávat více než 31 procesů najednou? Osobně jsem testoval frontu zpracování i na AMD (R9 380) a i tam to šlo při počtu tuším nad 64/128 do kopru, tak si jen tak říkám, zda je opravdu nutné to hnát do extrému a mít to na max hodnotu co je možná...
Ale jinak pleteš dvě věci dohromady. Tan MDolenc test, co jsi dělal, má jen za úkol ověřit schopnost GPU zpracovávat Graphics a Compute queues dohromady. Ty latence tam jsou nepodstatné.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
V betě je DX12 renderer defaultně disabled, ale rendering path tam jeblekota je boss píše:Jak to je vůbec s SW Battlefront? Má podporovat DX12 a AS?
- DoctorD
- Začátečník
-
- Registrován: 28. kvě 2004
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Myslím si, že tady je to celkem objektivně popsané.
Pokud se to tu již objevilo, tak se omlouvám.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comment ... a_cant_do/
Pokud se to tu již objevilo, tak se omlouvám.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comment ... a_cant_do/
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano, už to tu bylo ale některá ta tvrzení i se závěrem jsou mylná.
Zase vyvozuje závěry o výkonu, přičemž MDolenc test není jako benchmark vůbec míněný. Je to čistě test jestli karta umí nebo neumí zpracovávat graphics a compute queues zároveň - což opravdu GeForce karty doposud neumí i přes to, že driver říká že ano.
Stejná chyba jako v těch článcích co linkoval hnizdo.
Doporučím projít si celé to vlákno na B3D, tam je vše vysvětleno.
Zase vyvozuje závěry o výkonu, přičemž MDolenc test není jako benchmark vůbec míněný. Je to čistě test jestli karta umí nebo neumí zpracovávat graphics a compute queues zároveň - což opravdu GeForce karty doposud neumí i přes to, že driver říká že ano.
Stejná chyba jako v těch článcích co linkoval hnizdo.
Doporučím projít si celé to vlákno na B3D, tam je vše vysvětleno.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Na B3D neni nic vysvetleno, jedna se o osobni domnenky. Vysledky MDolenc testu se vztahuji pouze na pouzity druh workloadu a nelze ho zobecnovat. Nvidia driver reportuje pritomnost asynchronnich shaderu, jestli je gpu schopne je zpracovavat zaroven s graphics queue driver nereportuje, to je irelevantni. Pri dodrzovani technik doporucenych nvidii lze zpracovavat compute a graphics load zaroven,tyto pravidla nedodrzuje ani MDolenc, ani AotS. Jak se vyjadril zde citovany vyvojar intelu, vykon dane architektury ciste zavisi na typu workloadu, ktery je treba dane architekture prizpusobit pro optimalni vykon.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takhle se zde můžeme dohadovat do nekonečna. Nezbývá než vyčkat, až se objeví nějaké demo nebo přímo hra, která bude přizpůsobena architektuře nVidia a pak budeme soudit, jak to s těmi AS u nVidie je. V jejich vlastním zájmu (pokud je podpora AS funkční) by takové demo mělo vyjít co nejdříve. Myslím, že by mohli výrobu takového dema, nebo úpravu některého již hotového, snadno zaplatit a uklidnit své zákazníky vyloučením pochybností. Nulová aktivita PR na toto téma nic dobrého nevěští.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- blaho
- Žlutá karta
-
- Registrován: 31. pro 2011
- Bydliště: Nyíregyháza
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
DirectX 12 Analysis & Benchmarks - AMD Knocks Nvidia Out In The First Round?
https://youtu.be/hLOAQFpaGh8
https://youtu.be/hLOAQFpaGh8
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Opět se začíná spekulovat o tom, že za zdržením DX12 patche pro ARK stojí problémy s DX12 driverem nVidia karet.
PCGH - Ark: Survival Evolved - DirectX-12-Patch weiter ohne Termin, Nvidia unter Verdacht
//DSOG - ARK: Survival Evolved – DX12 Renderer Delayed, Performs Worse Than DX11
PCGH - Ark: Survival Evolved - DirectX-12-Patch weiter ohne Termin, Nvidia unter Verdacht
//DSOG - ARK: Survival Evolved – DX12 Renderer Delayed, Performs Worse Than DX11
Naposledy upravil(a) Krteq dne čtv 8. říj 2015, 13:14, celkem upraveno 1 x.
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Vždyť se vžíjte do Nvidie... ark je nvidia friendly a chtějí uvést DX12, oh shit, nvidia ho neumí
A co teď, aby nvidia nevypadala blbě?
A co teď, aby nvidia nevypadala blbě?
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Promaz OT
Dle toho co vim, tak to tak bylo par ovladacu zpet. Zda se to nekam pohlo a nakolik je to problem vyvojaru, nevim.Krteq píše:Opět se začíná spekulovat o tom, že za zdržením DX12 patche pro ARK stojí problémy s DX12 driverem nVidia karet
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hra je vyvíjena s nvidí a obsahuje GameWorks... takže pokud by DX12 verze měla běžet hůře, tak se není čemu divit.Krteq píše:Opět se začíná spekulovat o tom, že za zdržením DX12 patche pro ARK stojí problémy s DX12 driverem nVidia karet.
PCGH - Ark: Survival Evolved - DirectX-12-Patch weiter ohne Termin, Nvidia unter Verdacht
//DSOG - ARK: Survival Evolved – DX12 Renderer Delayed, Performs Worse Than DX11
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano, takze se nic nevi, ale je to vina nvidie. Notabene unreal engine kterej gameworks obsahuje nativne, kterej se dx12 chlubi od zacatku, a nvidia ted zjistila, ze ji to nechodi. Seems legit.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
1) UE4 má v sobě zabudovaný jen PhysX a Apex, ne celý GameWorks
2) UE4 se podporou DX12 chlubí od začátku? Já myslel, že podpora DX12 přišla až s verzí UE 4.9
Stejný problém s nižším výkonem pod DX12 než pod DX11 byl pozorován na GeForce kartách už v AotS. IMHO naprosto totožný problém.
//edit Don: Promaz OT
2) UE4 se podporou DX12 chlubí od začátku? Já myslel, že podpora DX12 přišla až s verzí UE 4.9
Stejný problém s nižším výkonem pod DX12 než pod DX11 byl pozorován na GeForce kartách už v AotS. IMHO naprosto totožný problém.
//edit Don: Promaz OT
- NEZNALEC
- Žlutá karta
-
- Registrován: 03. úno 2006
- Bydliště: Ostrava poruba
DX12 multi gpu zapojeni
Ahoj docetl jsem se ze pod win10 a dx12 by melo jit pripojit k pci expres gpu integrovane gpu z procesoru pro vysssi vykon, a nebo pripojit jakoukoliv gpu do sli/cros s tim ze nezalezi na druhe gpu jaky je vyrobce. Je toto jiz mozne? nebo kdy se tato podpora ma rozjet? dekuji
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
ashes of singularity je opraveny pro 6 a vicejadrove CPU takze FX-8xxx konecne dosahuje vysledku kterejch melo dosahovat od zacatku
fx-8350@4.5ghz
http://i.imgur.com/45nHtkM.jpg
tady pro porovnani i7-4970K@4.7ghz
http://s22.postimg.org/pj5lhu8up/bench.png
fx-8350@4.5ghz
http://i.imgur.com/45nHtkM.jpg
tady pro porovnani i7-4970K@4.7ghz
http://s22.postimg.org/pj5lhu8up/bench.png
Naposledy upravil(a) oneb1t dne pon 12. říj 2015, 20:32, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U