DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

Ta Forza 6 na PC by měla být trochu ořezanější a free to play s mikrotransakcemi.

jak jsem postoval ten článek na diit, tak tam no-x shrnoval nevýhody Windows Store, protože podporuje pouze Borderless Fullscreen:
"určitá výkonnostní ztráta (nepříliš velká, ale existuje)
stále zapnutý v-sync
v důsledku toho není možné použít G-Sync (aby fungoval, musí být v-sync vypnutý)
nemožnost použít CrossFire a SLI
nemožnost použít utility jako Fraps, Afterburner, ReShade ap."


Ještě dodám, že Windows Store nejsou nadšení ani někteří vývojáři, viz třeba vyjádření Tima Sweeneyho.

více zde:
http://www.eurogamer.cz/articles/2016-0 ... atel-epicu
http://www.theguardian.com/technology/2 ... ars-of-war

http://diit.cz/clanek/windows-store-je- ... ribuci-her
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Je to na tobě. Já to beru jako kdyby to byla konzolová exkluzivka, ala prostě mimo můj dosah/zájem, budu hrát něco jinýho, nenecham se vydírat na své vlastní mašině.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Jestli MS chce mit na storu jeste neco jinyho krome svych zprasenych exkluzivit, tak se bude muset hodne snazit. To je hroznej amaterismus co s tim vymyslej i ve srovnani origin/uplay....
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Interview s Danem Bakerem o DX12 na PcPer

Dan Baker from Oxide Games talks DX12, Ashes of the Singularity
(YouTube)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Pro ty kteří stale nechapaji. Tohle není téma o Crimson driverech, ani téma jednotlivých her, který mají temata vlastní. Tohle téma je o DX12 API. Takze promaz.


Edit// Ja nevim zda nekteri umi cist ci chapat text. Hitman presun sem
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=39&t=239925
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

http://www.pcgameshardware.de/Hitman-Sp ... t-1188758/

Pokud se podivame na testy vykonu, tak v zavislosti na rozliseni pridava dx11->dx12 vcetne odstraneni slavneho dx11 overheadu:
-u amd karet vcetne AC a neco okolo 5-15%.
-u nvidia karet (zrejme bez AC, nevime) 0-10%.

Z toho se da velmi volne odvodit hodne veci. Mozny prinos AC je zrejme 5% a to i na architekture hry roky vyvijene spolu s amd s ohledem na compute shaders. Narozdil od AotS, tohle muze poskytnout realnou predpoved prinosu async compute v bezne praxi. 5%.

Podotykam, ze se ted nebavim konkretne o hitmanovi, ale spekuluju obecne o prinosu async compute v dx12.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Prinos AS zalezi na tom, kolik efektu je tim pocitano a jak narocne na vypocty jsou. Samo velky cisla to nebudou, ale i kdyby 5%, je to stale prinos.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Otázka za akú cenu? Moc sa my nezdá, že by implementácia AS bola zadarmo...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Pokud narazis na spotřebu, tak to resili tady http://www.tomshardware.com/reviews/ash ... 479-5.html
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ma dojem, ze michal narazi na to jestli ma cenu se s tim vubec sr.t.
Notabene s ohledem nato jaka cast trhu z toho bude mit tech 5%.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Porád zapomínáte na konzole.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

No ja som to myslel celkovo, od samotného vývoja, kde sa možno musí pristúpiť k rôznym kompromisom aby architektúra vôbec správne podporovala AS, až po ich implementáciu v samotných aplikáciach a potom ešte teda aj to ako sa to v praxi chová. Či to všetko vlastne za to vôbec stojí?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Implementace nejak slozita není. SW cast není problem, to není něco na cem by se programatori měli zaseknout. HW cast je problem u nV a tam to potřebuje jiste upravy HW. Jelikoz AMD ma cipy v konzolich, tak pouziti AS tam vyvojari i kvůli vykresani par procent pouziji. U PC vyhodu muze nV prebit hrubou silou, ale lepsi by bylo pokud by to umeli. Co se tyka toho kolik kremiku a spotreby by HW implementace stala a zda se to nV vyplati, netusim. To se musite zeptat v nV.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Ja ale neriešim konzole ale PC. Mne ide o to či to AS má zmysel pre PC trh, nie pre konzole kde majú slabučké CPU, naviac ešte tažko využiteľné a tak sa musia snažiť naložiť čo najviac GPU, ktoré je tam aspoň koľko toľko schopné. Na PC tento problém ale není, dnešné CPU to celkom zvládali aj s DX11, DX12 prinesie ešte dalšiu úľavu pre CPU, takže k čomu AS na PC? A naozaj sa my moc nepozdáva predstava, že teraz kvôli nejakým AS, ktoré možno majú význam na konzoliach, ale na PC možno vôbec nie, sa budú obmedzovať vo vývoji architektúry GPU.

btw...prosím brať to s rezervou, je jasné, že zatiaľ je skoro hádať presný dopad AS v praxi, je to len úvaha, ale pokiaľ by sa potvrdilo to čo predvádza AS v Hitmanovi aj v dalších hrách, tak sedí to čo som napísal vyššie...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No vzhledem k tomu, ze většina her vyjde na konzole a na PC zaroven, tak asi není ani moc potřeba duvtipu, ze to tam budou vyvojari rvat defaultne a na nV se to jen vypne. Cesta nejmenšího odporu. Resit pak zda to ma na PC smysl nebo nemá je irelevantni.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

To je klidne mozne.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

ale hlavne vite jak jsem rikal ze AMD cpu budou mit z DX12 vetsi prinos nez intel?
tak tady to je :-)

Obrázek

navic bych chtel podoknout ze obe cpu bezej na 4ghz a v DX12 je mezi nima rozdil jen 20% turba lze zanedbat protoze dx12 vyuziva vsechny jadra pod DX11 byl rozdil 100%
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No to je snad logicky ze "EpicBullFail" z DX12 bude tezit vic (to rikal snad kazdej), když Intel nemá problem GPU nakrmit. Ale radsi tam dej soupere tomu cvalíkovi i3. To tak slavne vypadat nebude.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

ne nerikal to kazdej :) a i3 bohuzel nebyla otestovana tak se musis smirit s duelem procesoru za 10k vs 3.5k
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
kotas
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 29. led 2006

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od kotas »

Ze všech těch dostupných slajdů a info jsem vážně zvědavej, jak to celé nakonec dopadne..podpora starších VGA apod.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“