DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- zumpar1234
-
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Na GDC 2016 sa nVIDIA rozhovorila o DX12 a o tom ako je potrebne optimalizovat priamo na dane architektury zvlašť. Napadla ma teda zaujimava uvaha, nebude v budocnosti teoreticky problem pokial vyrobcovia prejdu povedzme za 8-10 rokov na uplne ine GPU architektury? Nebudu tie DX12 hry s heavy optimalizaciami na plech suxovat na novych GPU architekturach? Osobne by sa mi nepacilo ak by som nemohol hrat starsie hry na novych GPU.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
zpětnou kompatibilitu mít musej a hrubej výkon to kdyžtak přetlačí... můj názor
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Byl by link?zumpar1234 píše:Na GDC 2016 sa nVIDIA rozhovorila o DX12 a o tom ako je potrebne optimalizovat priamo na dane architektury zvlašť.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Toto je riziko jakehokoliv close-to-metal API. Cim mene abstrakce, cim vice hw optimalizace, tim vice vykonu a mene zpetne a dopredne kompatibility. Konzole o tom mohou vypravet.zumpar1234 píše:Na GDC 2016 sa nVIDIA rozhovorila o DX12 a o tom ako je potrebne optimalizovat priamo na dane architektury zvlašť. Napadla ma teda zaujimava uvaha, nebude v budocnosti teoreticky problem pokial vyrobcovia prejdu povedzme za 8-10 rokov na uplne ine GPU architektury? Nebudu tie DX12 hry s heavy optimalizaciami na plech suxovat na novych GPU architekturach? Osobne by sa mi nepacilo ak by som nemohol hrat starsie hry na novych GPU.
Psal jsem tu o tom v tom momente, kdy se zacalo hovorit o mantle a dx12 v tehle souvislosti. Takze pro mne nic noveho.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Klasika. U DX11 pro vyvojare pohoda, postaral se pak driver team. Ted ale se to bude muset psat zvlast a většina věci pada primo na hlavy vyvojaru. Ostatne o tom se tu mluvilo. To samozrejme bude znamenat i dost "rozbitych DX12" her. Predstavy jak to bude easy snad uz opustily i skalni optimisty.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Presne tak! Nicmene ted muzou nastoupit enginy jako Cryengine (jeste snad nezkrachovali) a unreal, a hodne toho udelat za developera, alespon zaklady jako rozdilne knihovny zakladnich funkcni pro amd/nvidii. Ale bude to brusleni na tenkem lede, vzdyt hodne vyrobcu dokazalo kralovsky podelat hry i na dx11.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Díkyzumpar1234 píše:http://www.dualshockers.com/2016/03/14/ ... ls-shared/
- Byl to společný event AMD a nVidie
- Není tam ani slovo o tom, že by se muselo pro každou architekturu psát zvlášť Jen je tam vysvětleno omezení architektur (převážně Kepler/Maxwell ) a s tím spojený rozdílný přístup k resources atd. (viz. slidy na konci článku, které to všechno vysvětlují)
Sorry, ale takovýmhle způsobem vznikají fámy, které tu někteří pak neustále papouškují aniž by si o tom něco zjistili (viz. hnizdo a další).
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Povedzte mi, vojin Krteceq, ako si konkretne predstavujete hen ten vas "odlisny pristup" v praxi? Akoze programovani stejne, ale moralni stanovisko odlisne?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Nikdo nebude psat zvlast celou hru, ale jisty věci musí byt jiny kvůli odlisnosti architektur. Je to tam napsany.Krteq píše:Není tam ani slovo o tom, že by se muselo pro každou architekturu psát zvlášť
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Však to tam píšuHladis píše: Nikdo nebude psat zvlast celou hru, ale jisty věci musí byt jiny kvůli odlisnosti architektur. Je to tam napsany.
Krteq píše:Není tam ani slovo o tom, že by se muselo pro každou architekturu psát zvlášť Jen je tam vysvětleno omezení architektur (převážně Kepler/Maxwell ) a s tím spojený rozdílný přístup k resources atd. (viz. slidy na konci článku, které to všechno vysvětlují)
Hladis//Kdo chce kam, pomozme mu tam. Promaz OT/uprava postu a varovani.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak nam jeste nezapomen napsat, jak si to predstavujes v praxi. Abys nejak podlozil, ze se relevantni casti kodu nemusi psat pro kazdou architekturu zvlast.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
O jaké "relevantní části" kódu mluvíš?
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ten ktereho se tykaji ty rozdilnosti architektur.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ja myslim ze tenhle slide hovori jasne http://cdn4.dualshockers.com/wp-content ... des-10.jpg Tedy pro každýho výrobce HW, at je to nV, Intel, AMD..... cokoliv, musí vytvořit cestu zvlast. Pokud to vyvojar nemůže udelat, neumi to nebo to nechce delat, mají pouzit DX11. Vyvojari nemuzou ocekavat dobry beh stejnyho kodu na ruznym hardware konzoli a PC a musí zvážit rozdilnost specifik jednotlivých architektur. Myslim ze je to srozumitelny. K tomu se vazou jiny Tier a atd... proste kazda architektura je jina. To znamena, ze když někdo dela hru, musí ji optimalizovat pro kazdou architektruru zvlast, uz to za nej nebude delat prevazne driver. Ke compute je tam pak tenhle slide http://cdn3.dualshockers.com/wp-content ... des-59.jpg a k Tier http://cdn4.dualshockers.com/wp-content ... des-60.jpg Jedinej kdo je tam plne zelenej je Intel.
- zumpar1234
-
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hladis píše:Klasika. U DX11 pro vyvojare pohoda, postaral se pak driver team. Ted ale se to bude muset psat zvlast a většina věci pada primo na hlavy vyvojaru. Ostatne o tom se tu mluvilo. To samozrejme bude znamenat i dost "rozbitych DX12" her. Predstavy jak to bude easy snad uz opustily i skalni optimisty.
Ja už začinam byt skor skalny pesimista a citim z toho "close to metal" slepu vetvu vyvoja lebo na trhu kde je PC platforma 3. vzadu za konzolami a kazdy sa snazi len narychlo zbuchat PC port a mat to z krku nie je zivna pôda pre laborovanie a ladenie PC verzii este aj na jednotlive GPU architektury. Tie roky sme tu nemali high level pristup len z trucu ale z pragmatickych dôvodov odlisnosti PC HW. Ak tomu rozumiem spravne a DX12 je standard pri ktorom sa bude musiet ladit zvlast na kazdu GPU architekturu tak to je podla mna utopia. A niekomu zjavne po Matle v MS teda nejakemu managarovi drblo v palici a povedal si ze toto musime mat lebo to je "buducnost" dvyhol sa hype Khronos sa pridal a teraz tu mame low level APIs ktore mozu kludne vysumiet koli nepraktickosti vyvoja.
DX12 je navyse umelo obmedzeny len na Windows 10 takze dalsia "bota".
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Nevidel bych to tak cerne. Hlavni prinos snizeni latenci a overheadu bude jiste znat. Cerne ale vidim urovne optimalizaci, to jo, proto pisu o "rozbitych" DX12 hrach. Takze bude docházet k tomu, ze vyvojari budou muset tesneji spolupracovat s IHV a ti jim budou muset vic pomáhat při tvorbe aplikace. Pokud v tom nekde dojde k vypadku, tak se to pojevi spatnym chodem aplikace na urcitym HW a nespravi to jen driver.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Taky to nevidim cerne. GPU stejne jako CPU zacinaji narazet na fyzikalni limity, bude cim dal tezsi udelat velkej cip na hustym procesu za rozumne penize. Cesta sw a optimalizaci je minimalne v horizontu nekolika let nejsnazsi, akorat se budou muset vyrobci her sanzit daleko vic nez driv a to minimalne do doby, nez to dostanou do krve. Ale imho to bude jeste pozdeji, nez to bylo s adopci noveho dx standardu doposud. Protoze doted slo jen o to vyrazit z jednoho dx co nejvic. Ted se navic budou muset starat o aktualni hw napric generacemi pro tri vyrobce.
Samozrejme nejlip na tom bude ta hw architektura, ktere da gpu-vendor nejlepsi podporu. If you know what I mean
Samozrejme nejlip na tom bude ta hw architektura, ktere da gpu-vendor nejlepsi podporu. If you know what I mean
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Myslím, že nám v těch spekulacích chybí jedna zásadní proměnná. Tou je náročnost optimalizace aplikace pro konkrétní hardware. Vždyť velkou část funkcí DX12 zvládají všechny platformy na přijatelné úrovni. Liší se jen minoritním počtem funkcí. Ona ta optimalizace může znamenat pouhé povypínání nepodporovaných funkcí pro daný hardware. Pak by to nemusel být nějaký výrazný problém, který by komplikoval práci programátorů.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak jasne, kdyz je neco slozity, problematicky, a neprinasi to zadny velky vyhody, vyprdnou se na to. Nejlepsim prikladem je AC.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<