DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

ArgCZ píše:do tohodle tématu kde se celou dobu hovoří o AS to prostě patří, že to vlastík hodil do her nemůže vadit, nevim proč by se diskuze o AS měla převádět do konkrétních her, spousta lidí do tý sekce ani nekouká
Uz to na forum hodil Vlastik drive a nemá cenu resit jedno tema na dvou mistech, když se jedna o konkretni hru. O DX12 jako API (o cem je tohle téma) tam není v clanku ani radka. Ostatne se tam pise, ze ohledne podpory ruznych API ještě autori nerekli nic. Nez to sem znovu hodíš i po zasahu moda, mas se informovat po SZ a zeptat se pripadne na duvody proc jsem to vyhodil a ne to sem dat znovu. A promaz.

Hladis//Presun do spravnyho tematu
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

na pclabu vysel test vsech aktualnich DX12 her
http://pclab.pl/art68785.html

PS: vsimnete si jak se taktne vyhnuli testovani AMD CPU :D :D :D a o kolik je i3 horsi nez i5/i7 v hitmanovi

peknej test z Cryengine 5
https://youtu.be/dMdNg7lTkgQ
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Informace od vývojářů Direct3D o směřování DirectX a HLSL.

Microsoft - DirectX 12 Advancements @GDC 2016 (YouTube)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

oneb1t píše:peknej test z Cryengine 5
https://youtu.be/dMdNg7lTkgQ
Tohle ale nemá s tématem nic spolecnyho. Nic o DX12.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

What? A co třeba support DX12 v CryEngine 5, i když v té scéně to šlo i přes DX11.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

i3 6100 vs i5 6600k v Hitmanovi:

980 Ti -> i5 je o 32% rychlejsi
Fury X -> i5 je o 44% rychlejsi

6600k stoji dvojnasobek. Takze vzhledem k cene je vykon i3 naprosto v norme.

S lepsi grafikou by asi byl rozdil vetsi, ale tezko muze 6600k dosahnout dvojnasobku vykonu (aby to odpovidalo cene), kdyz to vzhledem k parametrum obou CPU nejde ani teoreticky.
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

Povedzme si pravdu.. Dx12 je v podstate demo-sracka.. lebo hrac si nikdy nekupi low-end CPU aby k nemu dokupil High-End GPU... Takze i tak si kazdy hrac kupi i5/i7.. To Dx12 je dobre akurat tak pre notebook, kde to ale konci slabymi GPU.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:What? A co třeba support DX12 v CryEngine 5, i když v té scéně to šlo i přes DX11.
Nevim jaky "What ?", ale spojitost s DX12 v tom prispevku s testikem v DX11 není zadna. O nejakym supportu a DX12 tam nic nevidim. Takze mi unika smysl tohohle postu.
CageJ píše:Povedzme si pravdu.. Dx12 je v podstate demo-sracka.
"Sracka" bylo jakykoliv API po vydani, dokud se s tim nenaucili vyvojari delat.
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HafanPetr »

CageJ píše:Povedzme si pravdu.. Dx12 je v podstate demo-sracka.. lebo hrac si nikdy nekupi low-end CPU aby k nemu dokupil High-End GPU... Takze i tak si kazdy hrac kupi i5/i7...
A můžeš nějak rozumně zdůvodnit, proč si mám na nové hry v DX12 kupovat zbytečně předražené i5/i7, když za ušetřené peníze si mohu koupit mnohem silnější grafiku, kterou DX12 dokáže efektivně využít, na rozdíl od DX11?
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

však nemusí mít hned low-end, stačí starší CPU, třeba nějaký Nehalem i7 a voala, můžem zase upgrade odložit
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
-Vladimir-
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2016
Bydliště: SZ od Dačic / jižně od Brna

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od -Vladimir- »

Nehalem? Příliš zpátečnické. Sandy Bridge i5-2500K nebo i7-2600K by byl výborným začátkem.
ignorelist: Stratos (již trvale)
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

vidiš, já bych tu i7ku co mam za i5-2500K nevyměnil, vlastně za žádnou i5 na světě :D
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
-Vladimir-
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2016
Bydliště: SZ od Dačic / jižně od Brna

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od -Vladimir- »

Tak ta i7-2600K.
ignorelist: Stratos (již trvale)
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

HafanPetr píše: A můžeš nějak rozumně zdůvodnit, proč si mám na nové hry v DX12 kupovat zbytečně předražené i5/i7, když za ušetřené peníze si mohu koupit mnohem silnější grafiku, kterou DX12 dokáže efektivně využít, na rozdíl od DX11?
Muzu. DX12 z hlediska CPU pouze _umoznuje_ paralelizovat nektere DX ukony, ktere predtim trpely bottleneckem v podobe jednoho ulohove pretizeneho vlakna CPU. Jestli toho vyvojari vyuziji, nemas nikde zaruceno. Naopak ti mohu garantovat, ze hry jako GTA-V, Fallout4 nebo Division dnes dokazi vytizit i vykonne vicevlaknove cpu, takze s i3 nepochodis i s celym DX12, zejmena s grafikou od mainstreamu vys vcetne.
Bylo by dobre si prestat DX12 predstavovat jako neco, co samo o sobe nekde najde dvojnasobek vykonu, ktery se doted valel ladem. To je iluze. U hry ktera je dobre napsana na dx11 s dobrymi dx11 ovladaci bez 30% overheadu (if you know what I mean) ti dx12 nepomuze vubec.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

u fx-8xxx to skutecne nekde najde polovinu vykonu :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Tak jiste, tam byl ten bottleneck monstrozni, ale mluvime tu o perspektivnich cpu. To uz muzem vytahnout Athlony nebo Core2Duo.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

DX12 má krom možného multithreadu i nišší overhead. I když tedy žádné MT optimalizace neproběhnou, stále se overhead na tom 1/2 threadu zmenší cca o 50% to už je dokázáno. I v testech kde to neškáluje na mnoho jader má DX12 velkej boost, a potvrzuje to že největší benefity mívaj paradoxně CPU s málo jádry, typu I3, protože jim díky menšímu overheadu na protlačení geometrie zbyde více prostředků na to ostatní.

Takže DX12 má v tomto univerzální benefity, jeho největší problém momentálně je mizerná optimalizace na GPU části věci kde to často dopadá citelně pomaleji jak DX11. Tiz Tom raider a podobné věci.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

RoTR je zatím jediným případem, kde je DX12 pomalejší jak DX11.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

hlavne ty testy co provadej jsou uplne mimo misto aby se zamerili na mista s cpu bottleneckem a ukazali jak se vylepsej minimalni fpska tak testujou nejaky hovadiny

jeste idealne s nejvykonnejsim CPU na trhu aby se to naaahodou neprojevilo :D :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

DOC_ZENITH píše:DX12 má krom možného multithreadu i nišší overhead. I když tedy žádné MT optimalizace neproběhnou, stále se overhead na tom 1/2 threadu zmenší cca o 50% to už je dokázáno.
Ano, ale toto se pozitivne projevi pouze v pripade, ze v dane hre je prave toto hlavni bottleneck. Neni to tak u vsech univerzalne a jeste zalezi na ovladacich. O tom mluvim.
Polopaticky: pokud je hypoteticky dx11->12 overhead univerzalne 50%, na vyslednem fps se to muze projevit +5%fps, nebo taky +100% fps.
Viz nektere soucasne dx12 hry.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“