DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Hladis píše:ArgCZ:
Jde samozrejme o spekulace, ale u MS bych byl opatrnej, jelikož muze mit snahu protlačovat věci silou diky jeho vesmes monopolnímu postaveni.
Jen tak mimochodem, jak jsme se o tom bavili, Sweeney to hodil i na papir a napadaji ho podobny myslenky
http://bonusweb.idnes.cz/microsoft-wind ... ovinky_anb
zumpar1234

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od zumpar1234 »

Tak urcite Sweeny je asi najhlasnejsi kritik UWP a Store co je len dobre ze sa aspon niekto ozyva ked ostatny mlčia. UWP a Store vnimam urcite ako negativum a o tom ze jeho presadenie by zabilo inovacie a plno firiem by sa slo klzat absolutne nepochybujem. Na druhej strane sa utesujem myslienkou ze UWP neuspeje a svet si na windowse pojde dalej svojou Win32/64 cestou otvorenosti. Neviem si predstavit ze by teraz zacalo EA Ubisoft alebo kotkolvek dalsi dobrovolne vydavat na Store do UWP ked maju vlastne distribucne kanaly. Cim skor skonci tato nezmyselna fraska ked sa snazi MS spravit z Windowsu kočkopsa tym lepsie pre každeho. UWP a Store vyčlenit do ultramobilnej sfery tabletov a na Desktop a NTB vydat odladenu Desktop Edition Win32/64 bez zbytocneho UWP balastu resp. maximalne ponechat tuto moznost ako volitelny komponent na doinstalovanie do systemu ak by mal niekto potrebu tuto nadstavbu pouzivat aj na svojom desktop PC.

Som zvedavy ako to bude dalej s nVIDIA Pascal na DX12, pokial stale nebude uplne idealne zvladat vsetke featurky tak nVIDIA sa do toho nepohrnie a DX12 to bude mat tazke. To je na druhej strane dobre lebo bude malo DX12 hier a nasledne to nebude akcelerovat sirenie Windows 10 morovej nakazy. :idea:
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Konzole dx 12 zvládajú a dnes už len hlúpe štúdio bude robiť v staršom prostredí. Nvidia bude bojkotovať len As,tak ako v novej Lare
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

a tak v tomhle jobu si každej chce přihřát svou polívčičku(jako v každým jiným že), navenek se každej tváří že to dělá pro dobro jiných ale ve skutečnosti sleduje svoje zájmy čímž neříkám že třeba nemá pravdu, jen bych za tím nehledal boj za kohokoli jinýho než sám za sebe

zumpar: stejně nakonec jednou ten systém co máš budeš muset opustit a linux náhrada nebude to se neboj, bude to zase Miscrosoft, tohle ty prostě neovlivníš a můžeš se stavět na hlavu, sám uvidíž že i ta nVidia tě do nových MS systémů v budoucnu prostě natlačí
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
zumpar1234

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od zumpar1234 »

ArgCZ píše:zumpar: stejně nakonec jednou ten systém co máš budeš muset opustit a linux náhrada nebude to se neboj, bude to zase Miscrosoft, tohle ty prostě neovlivníš a můžeš se stavět na hlavu, sám uvidíž že i ta nVidia tě do nových MS systémů v budoucnu prostě natlačí
Ja pocitam s tym ze koncepcia ktoru MS tlači bezvysledne už 4. rok konečne padne nasledne MS obrati list a strategia jeden system vladne všetkym skonči. Donekonecna proti muru ist nemozu. Ja na Win 7 mozem ostat pokial na neho budu vydavat hry tretich stran: EA, Ubisoft a dalsi... :) To moze kludne trvat dalsie 2-3 roky.
pein
Nováček
Nováček
Registrován: 20. říj 2015

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od pein »

Preco by nemohli ? V OS maju prakticky monopol, mozu si zo dna na den povedat ze nespustis .exe a aj tak ludia budu nuteny windows pouzivat.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

zumpar1234 píše: Donekonecna proti muru ist nemozu.
Pravda. Nemozes.
zumpar1234

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od zumpar1234 »

pein píše:Preco by nemohli ? V OS maju prakticky monopol, mozu si zo dna na den povedat ze nespustis .exe a aj tak ludia budu nuteny windows pouzivat.

Heh smiesna predstava, keby vydali OS ktory nie je spätne kompatibilny tak by bol nepouzitelny a nie ze by ho ludia nemuseli pouzivat ale ani nemohli. :mrgreen: Windows tlači prave ta 20 ročna win32 spätna kompatibilita.

rbclass: Win10 do PC nedam ani keby som uz na Win 7 nespustil polovicu novych hier... ten odpad do mojho hlavneho PC skratka nesmie!
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Co ma spolocne s touto temou to,co si ty das do pc a co nedas ?
LDK
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. srp 2005
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od LDK »

zumpar1234 píše:
pein píše:Preco by nemohli ? V OS maju prakticky monopol, mozu si zo dna na den povedat ze nespustis .exe a aj tak ludia budu nuteny windows pouzivat.

Heh smiesna predstava, keby vydali OS ktory nie je spätne kompatibilny tak by bol nepouzitelny a nie ze by ho ludia nemuseli pouzivat ale ani nemohli. :mrgreen: Windows tlači prave ta 20 ročna win32 spätna kompatibilita.

rbclass: Win10 do PC nedam ani keby som uz na Win 7 nespustil polovicu novych hier... ten odpad do mojho hlavneho PC skratka nesmie!
To se stalo docela nedávno s Windows RT a všichni víme, jak slavně to dopadlo. Bohužel tlačenka s UWP je běh na dlouhou trať a MS tento boj jen tak nevzdá.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

ARK snad už konečně dostane DX12 patch - Patch Notes - Current (v241.5) & Upcoming (v242, ETA: 5 AM Eastern Deployment!)
Upcoming Version: v243, ETA: June 22
...
- DirectX12 Mode for Windows 10! Approximate +20% perf
...
[MORE NOTES TO COME]
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

to to trvalo :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Zajímavé, cheatuje nVidia v DX12 AotS?
Brad Wardell - Stardock CEO píše:We (Stardock/Oxide) are looking into whether someone has reduced the precision on the new FP16 pipe.
Both AMD and NV have access to the Ashes source base.
Once we obtain the new cards, we can evaluate whether someone is trying to modify the game behavior (i.e. reduce visual quality) to get a higher score.
In the meantime, taking side by side screenshots and videos will help ensure GPU developers are dissuaded from trying to boost numbers at the cost of visuals.
A stane se to čistě náhodou po tom, co nV vydá karty s podporou mixed precision (FP16). AMD podporuje mixed precision už na GCN Gen. 3 (Tonga/Fiji), ale .... Pascal zvládá FP16 v poměru 2:1 oproti FP32, zatímco GCN Gen 3 jen 1:1, takže komu myslíte že by to asi pomohlo? :mrgreen:

reddit - Concerning the AOTS image quality controversy
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

tenhle cheat bude dost pravdepodobne zapnutej u vic jak jedny hry...
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Imho Pascaly GP10X mají podporu výpočtů FP16 pouze 1/64 FP32. Vše vypadá tak, jakoby každá SMM obsahoval pouze 2x FP16 ALU. Výpočty v FP16 by tedy imho Pascal jen zdržovaly, protože jsou pouze zlomkem výkonu FP32. Problém bude jinde.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Nj, pravda... 2:1 zvládá jen GP100, podpora FP16 v GP104 je jen "na oko".
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

jenze fp16 neni vyhodny jen kvuli vypocetnimu vykonu ale taky je 2x mensi takze se lip vejde do registru ma nizsi cas prenosu do karty atd...

pokud se diky tomu vejde vic promennejch do L1 a L2 cache tak muze bejt vykon o dost jinej nez s FP32 i presto ze karta to nedokaze upocitat rychlejs
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Futuremark chystá test Time Spy s DX12 asynchronními shadery [video]
Time Spy využívá DirectX 12, asynchronních výpočtů (grafickou, výpočetní a kopírovací frontu), multi-threading a technologii explicit multiadapter pro spojení výkonu více grafických jader. Futuremark slíbil, že bližší technologické informace zveřejní v nadcházejících týdnech. Při vývoji testu dostával podněty od AMD, Intelu, Microsoftu a Nvidie.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“