NVIDIA GameWorks a nVidia VRWorks - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Hladis »

Ehm. Hra opravdu nebeha dobre na konzolich stabilne ve 4k http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-x-report ale jak horse shit. Dynamicky rozliseni, orezany detaily, fps locky, stuttering, masivni fps dropy "bez duvodu" ..... Konzolova verze vykonostne kulha na obe nohy a samotny Digital Foundry ji za to zkritizovali. Nevim tak kde vzali, ze hra by mela byt psana (dobre) na AMD GPU, jelikoz vykonove kulhajici konzolova verze nic takovyho tedy nevykazuje a problemy s renderem skrytych objektu nemaji co delat s optimalizaci na konkretni HW, ale prasecinou vyvojaru. Dale GW tam ma vizualni prinos zcela zrejmy, a jen Captain Obvious by se mohl divit, ze zapnuti a vypnuti narocnych efektu snizuje a zvysuje framerate. V plny hre zadny problem nastavit on/off. Square Enix ma chybu tu, ze renderuje vsude vsechna zvirata bez ohledu zda tam je, ci neni implementovan Hairworks a jeste renderuje dalsi hromadu skrytych objektu, ktery tam vyvojari jaksi "zapomeli", viz GamersNexus, coz nema s Gameworks vubec co do cineni, jen to zvyraznuje. Vubec bych se nedivil, ze stejny problemy jsou/byly na konzolovy verzi, taky. Chyby vyvojari z SE priznali a sibuji, ze ve finalni hre to bude lepsi. Kauza o prasecinach vyvojaru, ktera se da udelat uplne u kazdy dnesni hry. S Gameworks to souvisi jen neprimo. :wink:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:...Dale GW tam ma vizualni prinos zcela zrejmy, a jen Captain Obvious by se mohl divit, ze zapnuti a vypnuti narocnych efektu snizuje a zvysuje framerate...
Hmm, a jaký přínos? Steve z GN i Richard z DF oba říkají že GameWorks efekty mají v případě FFXV minimální dopad na výslednou kvalitu obrazu, ale, cituji Richarda, "tremendous" dopad na framerate a plynulost. Zkus se na to video podívat a porovnej si "High" a "High/Gameworks OFF" pasáže. Rozdíly v obraze aby jsi hledal pod lupou (tedy s výjimkou těch krav).
Hladis píše:Chyby vyvojari z SE priznali a sibuji, ze ve finalni hre to bude lepsi. Kauza o prasecinach vyvojaru, ktera se da udelat uplne u kazdy dnesni hry. S Gameworks to souvisi jen neprimo. :wink:
:? Vzhledem k porovnání "High" a "High/Gameworks OFF" pasáží, to s GameWorks právě přímo souvisí.

Uvidíme jestli se jim za necelý měsíc podaří získat licenci a budou moci GameWorks přepsat přímo pro svůj engine.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Hladis »

I pro uplne slepe DF ukazovali rozdily. Turf a Hairworks samozrejme maji velky dopad na vykon uz z podstaty. Nemusim koukat na video, ten benchmark mam stazeny a lupu nerpotrebuju.

Souvisi okrajove s tim, ze hra renderuje (nejen) vsechna zvirata (a nejen ty buvoly), ikdyz maji nebo nemaji aplikovan Hairworks. Narocnost dle analyz prameni prave z toho, jelikoz zvirata s hairworks se tak renderuji po celou dobu, ikdyz nejsou videt, coz je chyba Square Enix, kterou se zavazal opravit.

O jaky licenci a prepsani Gameworks to mluvis :? Mas v rukach nejaky interni materialy a kody studia ? Rovnou odpovim ze jiste ne a implementace occlusion culling nema s gameworks a nejakou "licenci" co delat. Konspiracni teorie si rovnou nechej od cesty, to pujde rovnou na smetak.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:O jaky licenci a prepsani Gameworks to mluvis :? Mas v rukach nejaky interni materialy a kody studia ?
Mluvím o standardní GameWorks Binary SDK EULA a potom GameWorks Source SDK EULA.

Volně dostupné jsou jen předkompilované knihovny, přístup ke zdrojákům je samozřejmě striktnější a licenci si musíš koupit.


//Hladis uprava postu.
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Srandista »

Omg, fakt tu musite robit zakopove vojny? Nech uz mate na GameWorks akykolvek nazor, myslim, ze sa da bezpecne zhodnut na tom, ze SE jeho implementaciu fakt nezvladol, a jeho benchmark ho ukazuje v najhorsom moznom svetle. A nemyslim si, ze takato implementacia nejako extremne pomoze aj Nvidii, kedze ten benchmark ma stuttering s GW aj na 1080Ti, a to asi nie je nieco, co by si Nvidia dala za ramecek...
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Srandista píše:Omg, fakt tu musite robit zakopove vojny? Nech uz mate na GameWorks akykolvek nazor, myslim, ze sa da bezpecne zhodnut na tom, ze SE jeho implementaciu fakt nezvladol, a jeho benchmark ho ukazuje v najhorsom moznom svetle. A nemyslim si, ze takato implementacia nejako extremne pomoze aj Nvidii, kedze ten benchmark ma stuttering s GW aj na 1080Ti, a to asi nie je nieco, co by si Nvidia dala za ramecek...
Zkusil jsme to vypnout přes ty custom ini a krom krav 0 rozdíl v obraze a fps šlo nahoru halvně zmizel veškerej microstutter (na 1080) tzn v týhle hře fakt vypnout a nechat vypnutý, pochybuji že ve finální hře bude implementace GW efektů ňáká lepší. Když se vypnout hairworks tak si myslim že jinak ten engine na PC celkem ujde, ani jsem se nedíval na raw FPS hodnoty ale pocitově to jelo plynule a dobře hratelně i na GTX480....
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:
Hladis píše:O jaky licenci a prepsani Gameworks to mluvis :? Mas v rukach nejaky interni materialy a kody studia ?
Mluvím o.....
Naposled se zeptam, mas k dispozici interni materialy studia Square Enix ? Pokud ano, tak se s nimi podel a potvrd svoje teorie. Pokud ne tak tu nesir nesmysly. Diveni se, ze to moderator chce pak vyhodit na smetak, je "kouzelny".
DOC_ZENITH píše: Zkusil jsme to vypnout přes ty custom ini a krom krav 0 rozdíl v obraze a fps šlo nahoru
Aplikace efektu Hairworks tu chybu jen prozradila, jelikoz to samozrejme zacne s jejich zapnutim tankovat vykon bez ohledu zda dotycny objekty jsou videt. http://n4g.com/news/2142645/square-enix ... tasy-xv-pc
Srandista píše:Ide prave o to, ze tento benchmark ta GW naopak nuti pouzivat, pretoze v momente, kedy zapnes high detaily, tak sa s nimi automaticky zapne aj GW, a neda sa nijakym oficialnym sposobom vypnut. A presne pretoto sa na SE znisol taky shitstorm, a myslim si ze uplne opravnene.
Shitstorm schytali opravnene, protoze ten benchmark je plny jejich chyb a proti drivejsim FF benchmarkum vypadlo Settings, takze se to neda nijak dal nastavovat. To chybejici nastaveni Settings jeste dejme tomu, ale ten zmrseny LOD, occlusion culling a dalsi chyby, je hlavni pruser, ktery ten bench shodil do stoupy.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Hladis »

Vyslo demo FFXV, chyby s LOD a skryvanim objektu byly evidentne opraveny https://www.gamersnexus.net/game-bench/ ... g-the-demo Pokud se to prenese i do plny hry, tak timto tahle kauze s prasecinou jednoho vyvojarskyho studia v jednom benchmarku konci.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Gameworks a nVidia Gameworks VR

Příspěvek od Hladis »

Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“