Hladis - Tak jako víš co můj první stroj na kterym jsem spustil UT (první půlrok jsem měl jen demo duh), byla K6-2 cca 450Mhz a Bansheee.
A připadal jsem si jako bůh, pak to fort vyměnil za Celeron 500 a TNT2M64 a bylo mi do breku, nevim jestli více z těch propadů výkonu na té M64 nebo těch random BSOD každejch pár hodin protože deska Měla VIA Apollo 133, přitom dnes je to na té K6 dost těžce kompromisní. Měli jsem prostě jiné standardy. Ale o pár let později přišla GF4TI a K7 a už se jelo nad refresh rate monitoru (a to to bylo high-end CRT co se pod 100HZ moc nepodívalo) a odtamtud už se člověk nikdy nechce vrátit.
Ty rozdíly jsou gigantické, mezi 30 a 60fps je to neuvěřitelnej, rozdíl, je i mezi 60 a 120. Dnes jsem si po roce zahrál UT a rozdíl ho hrát na LCD s 60hz a ač má 0 inputlag vs CRT kde jsem nahodil 120 je naprosto závratnej, hraje se to úplně jinak a i mé skóre bylo rázem skoro dvojnásobné. Ten odhad pohybu když má člověk vyšší framerate je úplně někde jinde.
Proto retro kompy co stavim vždy maj pravidlo že musej mít CPU tak silnej aby zvládal SW rendering v dosu v 640x480 s 60+fps. Pokud dá tohle, dá defakto všechno do cca 2002. Tzn vše je nakonec stejně P6 based, K6-3 je tam jako jediná vyjímka, musel jsem jí hodně pomáhat mem interleavingem a fastvidem a vesa driverem pro S3ku ale nakonec jsem jí tam dokopal.
Dost deal-breaker je to u laptopů kde nejde měnit HW. Mam tu 2 retro laptopy, jednu tu lahlůdku s ESS Solo a P3 coppermine a rage128M tam jede vše jak po másle, druhej je taky s P3 coppermine, je tam humusní ESS maestro, ale hlavně taky Rage XL nebo PRO mobile něco takového, prostě pre-rage128 ATIčko, a to je katastrofa. Ač je tam ta P3ka tak ta grafika je bottleneckem i v 2D a dosu a nepomůže jí ani svědcená voda.
Pokud už zapnu retro komp zapínám stejně tan s V5, protože jak už jsem zmínil je to jedna z mála karet opravdu splňující Vesa 3.0 standard a jde tam přes tooly měnit refresh rate těch vesa režimů v DOSu, což je pro mně jako CRT usera dost zásadní.