Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- werygood
- Začátečník
- Registrován: 18. dub 2005
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Já to nastavil totožně jako on, tj. co šlo na medium tak na medium, AF4x, noAA a zbytek jsem teda dal podle uvážení (water reflections atd.), ale proto jsem se ptal, jak to nastavil celé.
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
DOCu, nasiel som nieco pre teba v minulom vydani Levelu
http://srandista.modan.sk/PC/UT1.png
http://srandista.modan.sk/PC/UT2.png
http://srandista.modan.sk/PC/UT1.png
http://srandista.modan.sk/PC/UT2.png
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Zrovna si UT hraju na Voodoo stroji a je to stále dobra zabava. Není nad to ustřelit Doc Zenithovi hlavu odstrelovackou. Jinak Assault mod je i v tomhle puvodnim UT.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Srandista -
JJ, ale dost to zmotali, nehledně na to že pletou screeny z 99 a 2004 ale jinak ok. Epic by měl místo nového opuštěného UT udělat prostě jen remaster toho starého. Nešahat na nic jen více polygonů, high-res textury a trochu více future-proofnout engine, předělat audio aby to znělo jako s aureal A3D i bez oné HW akcelerace, u videa hlavně zajistit podporu pro 200+hz protože když si člověk nedá limiter tak se tam hra začne zychlovat a pod. Jinými slovy portnout to na UE4.
Hladis - Pff tak to sis ho tam musel přidat! Takovej fanboy! Doc byl původně jen v předprodukčnim demu.
JJ, ale dost to zmotali, nehledně na to že pletou screeny z 99 a 2004 ale jinak ok. Epic by měl místo nového opuštěného UT udělat prostě jen remaster toho starého. Nešahat na nic jen více polygonů, high-res textury a trochu více future-proofnout engine, předělat audio aby to znělo jako s aureal A3D i bez oné HW akcelerace, u videa hlavně zajistit podporu pro 200+hz protože když si člověk nedá limiter tak se tam hra začne zychlovat a pod. Jinými slovy portnout to na UE4.
Hladis - Pff tak to sis ho tam musel přidat! Takovej fanboy! Doc byl původně jen v předprodukčnim demu.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Me docela takova moderni strilecka s botama, který mají vtipny hlasky, chybi Me UT bavi vic nez Quake III. Mel daleko vetsi zaber, velky množství modu a vybornych map s vtipnyma botama. Byl akorát trochu pomalejsi, Quake III je o dost rychlejsi akce v mensich arenkach. No kazda z tech dvou her ma něco. Prekvapive obe hry je stále zabavny hrat, ta vekova a graficka "penalizace" moc nevadi.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Heh, debaty UT vs Q3 to se musíme hodně vrátit hehe.
Já jsem byl jednoznačně pro UT Q3 jsem v té době ani nehrál, hry mi přišla "ošklivější" a méně zábavná. Obecně Q3 je rychlejší (i když v UT lze přepínat mezi classic (režim z prvního unrealu), hardcore (default) a turbo), ale Q3 má zároveň omezenější pohyby. Člověk tam tak trochu jak bych to popsal, plave.
V UT člověk "plave" jen když lítá někde na mapě s malou gravitací. Ale jinak je mnohem jednodduší se vyhejbat a dělat pruduké změny v pohybu. Nehledně na double-tap dodging. V Q3 je člověk jak na mejdle a pokud mu někdo naservíruje raketu pod nohy do pohybu moc šance se jí vyhnout neni.
UT toho ale nabízí mnohem více. Už jen ten fakt že si můžeš editovat vlastní boty byla ve své době naprosto převratná věc. Když jsme hrávali na LAN tak jsme obvykle hráli i s botama pokud nás nebylo více jak 4 tak to byla teamgame a každej měl své boty (muselo se to kalkulovat dle pořadí heh nebylo to tak easy) nebo random a vždy se vztekali když já jsem dostal Doca a oni Malakaie. Jo, to byly časy.
Já jsem byl jednoznačně pro UT Q3 jsem v té době ani nehrál, hry mi přišla "ošklivější" a méně zábavná. Obecně Q3 je rychlejší (i když v UT lze přepínat mezi classic (režim z prvního unrealu), hardcore (default) a turbo), ale Q3 má zároveň omezenější pohyby. Člověk tam tak trochu jak bych to popsal, plave.
V UT člověk "plave" jen když lítá někde na mapě s malou gravitací. Ale jinak je mnohem jednodduší se vyhejbat a dělat pruduké změny v pohybu. Nehledně na double-tap dodging. V Q3 je člověk jak na mejdle a pokud mu někdo naservíruje raketu pod nohy do pohybu moc šance se jí vyhnout neni.
UT toho ale nabízí mnohem více. Už jen ten fakt že si můžeš editovat vlastní boty byla ve své době naprosto převratná věc. Když jsme hrávali na LAN tak jsme obvykle hráli i s botama pokud nás nebylo více jak 4 tak to byla teamgame a každej měl své boty (muselo se to kalkulovat dle pořadí heh nebylo to tak easy) nebo random a vždy se vztekali když já jsem dostal Doca a oni Malakaie. Jo, to byly časy.
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Už si přesně nepamatuju, jak to bylo, ale nevyšlo UT dřív než Q3? Teda určitě jsem jako první hrál tehdy demo UT jak zběsilej na k6-2 a pod S3 Metal to bylo pěkný a i "rychlý" (no řekněme že teda dnešních konzolovejch 30 fps tam asi bylo ), takže u mě byl UT preferovanější než quake3. Toho už jsem pak hrál hlavně s Duronem a nvidiema, kde už to jelo líp.
Ale na lanparties jsme hráli hlavně UT, kvejka teda moc ne.... a pak až UT2004 (víc než UT2003). No a UT2004 jsem jednu dobu docela hrál už i přes net, jen nevím, jak se jmenoval takovej ten CZ klient přes kterej se hrálo na českejch serverech?
Ale na lanparties jsme hráli hlavně UT, kvejka teda moc ne.... a pak až UT2004 (víc než UT2003). No a UT2004 jsem jednu dobu docela hrál už i přes net, jen nevím, jak se jmenoval takovej ten CZ klient přes kterej se hrálo na českejch serverech?
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Obe hry myslim vysly ve stejnou dobu, aspoň v Evrope. Ja UT tehda asi hral na pretoceny voodoo 3 2000. QIII jsem taky zkousel na Voodoo 2000, ale to jelo dost zle. To se dalo poradne hrat az později s GF2MX. Ted nevim jaky CPU jsem mel, zda ještě pretoceny Copppermine, nebo uz Duron.
PS: Ono stejne pak asi za rok vyslo CSko a bylo.
PS: Ono stejne pak asi za rok vyslo CSko a bylo.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Nah Q3 je na voodoo3 pokud člověk nežene vše na max + high ress v poho, pokud člověk stáhne detaily na minimum dostane se na 30+ i s voodooo1.
Lidi tehdy ale strašně podceňovali vliv CPU. Ňáká K6 nebo P MMX nebo nedej bože Cyrix, nebo první Celeron bez cache byly tragédie a tehdy se vrejvalo že "hlavně mít dobrou grafiku" ale tehdy tato hláška platila ještě mnohem méně jak dnes. I CPU co jsou 2x rychlejší jak to co bylo tehdy top v době kdy ty hry vyšly je stále brzděj.
Tehdy jsme taky ledasco překousli, já jsem hrál UT poprvé na K6-2 450Mhz s Voodoo Banshee a jak jsem u toho slintal, dnes bych na to na takovym setupu nešahnul že. Dnes je pro mě minimum pro UT v 800x600 (méně to hrát nebudu eh) V2 SLI a nebo v 1024x768 Voodoo5 a CPU 1,5+Ghz Tualatin nebo K7 že. Cokoliv pod bude člověk vnímat propady frameratu a to je ee.
Lidi tehdy ale strašně podceňovali vliv CPU. Ňáká K6 nebo P MMX nebo nedej bože Cyrix, nebo první Celeron bez cache byly tragédie a tehdy se vrejvalo že "hlavně mít dobrou grafiku" ale tehdy tato hláška platila ještě mnohem méně jak dnes. I CPU co jsou 2x rychlejší jak to co bylo tehdy top v době kdy ty hry vyšly je stále brzděj.
Tehdy jsme taky ledasco překousli, já jsem hrál UT poprvé na K6-2 450Mhz s Voodoo Banshee a jak jsem u toho slintal, dnes bych na to na takovym setupu nešahnul že. Dnes je pro mě minimum pro UT v 800x600 (méně to hrát nebudu eh) V2 SLI a nebo v 1024x768 Voodoo5 a CPU 1,5+Ghz Tualatin nebo K7 že. Cokoliv pod bude člověk vnímat propady frameratu a to je ee.
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ja som teda bol tiez odjakziva UT guy. Nehral som predtym ani jedneho Quaka, ani Unreal 1, ale to UT sa vtedy ku mne nejako dostalo, a bolo to zrovna v dobe, kedy som si so susedom o dve poschodia nizsie natiahli medzi nas krutenu dvojlinku. Tak sme to hravali spolocne s tym, ze sme si tam dohodili x botov a drtili sme FFA. Ku Q3A som sa dostal az o dost neskor, a stejne ma nikdy tak za srdce nechytil.
Dnes si z casu na cas pustim DM-Morpheus s InstaGip mutatorom... No a to by sme niekedy veru mali spravit aj tu, ked vidim, kolko UT positive nas tu je
Dnes si z casu na cas pustim DM-Morpheus s InstaGip mutatorom... No a to by sme niekedy veru mali spravit aj tu, ked vidim, kolko UT positive nas tu je
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Aaa InstaGip jsem ted nevyzkousel, dnes si to dam.
No jak kdo. Ja tedy ted nevim, zda jsem mel v době hrani UT Mandocino nebo Coppermine, ale stacilo mi, kdyz jsem kopil Voodoo 3, tak v K6-II to bylo hrozny a nakoplo to az BX s Mandocinem. Myslim, ze upgrade z Banshee nebo V2 na V3 s K6-II nemelo zadny efekt a clovek musel jit do intelu, aby sel vykon nahoru. Tehda platilo, ze vykon CPU je stejne tak dulezity jako grafarna, jinak lepsi grafarna proste nepomohla.DOC_ZENITH píše:Lidi tehdy ale strašně podceňovali vliv CPU.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Byl jsem ted par dni pryc.. kazdopadne nastaveni je takoveto + 4x AF. Dale pak 4x AF vynuceno i pres drivery karty, pro jistotu. Vsync off natvrdo. A pro GF3/4 jsem pres konzoli nastavil dxlevel 80, ikdyz to bylo pro oboji nadetekovano automaticky.werygood píše:Já to nastavil totožně jako on, tj. co šlo na medium tak na medium, AF4x, noAA a zbytek jsem teda dal podle uvážení (water reflections atd.), ale proto jsem se ptal, jak to nastavil celé.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Mozes postnut, co ti vypose "version", ked to hodis do konzole?
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- werygood
- Začátečník
- Registrován: 18. dub 2005
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Dík, o víkendu na to mrknu. Ale máš to menu trochu jinak, to bude tou jinou verzí. Což by možná mohlo taky způsobovat ten rozdíl.
AF jsem přes drivery nenastavoval, ale zkusím to též. Rozdíl mezi Bilinear a AF 16x byl cca 20-30 FPS.
AF jsem přes drivery nenastavoval, ale zkusím to též. Rozdíl mezi Bilinear a AF 16x byl cca 20-30 FPS.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Nvidie starší jak NV40 nemaj AF16x vůbec. Pro NV20-30 je max 8x, a 8x ti srazí výjkon asi o 60%.
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ja mam tieto dve starsie verzie HL2.
Toto je initial build, v podstate day 0, ktory dosiel na regulernom DVD (nie Collectors edition, ten mam sice tiez, ale je este o kusok starsi).
A toto je verzia, co mam ako mod na Steame, posledna verzia pred prechodom na OrangeBox engine.
Toto je initial build, v podstate day 0, ktory dosiel na regulernom DVD (nie Collectors edition, ten mam sice tiez, ale je este o kusok starsi).
A toto je verzia, co mam ako mod na Steame, posledna verzia pred prechodom na OrangeBox engine.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Oh yeah stále dobra prdel. Nahanet Doc Zenitha a koukat jak se rozprskne je k nezaplaceni.Hladis píše:Aaa InstaGip jsem ted nevyzkousel, dnes si to dam.
UT beha lip nez Quake III. To mam vyzkouseny i ted. Sice Voodoo 5, ale UT na max pod Glide vesmes nespadne pod 60fps a drzi se to 90-100 fps avg. V Quake III to spadne klidne k 30fps když dojde k velkymu masakru se spoustou krve a mapa s lesklými stenami pada k 40fps, ikdyz tam jen chodim sam. Samo v 16bit na max, v 32bit je to nehratelný uplne.DOC_ZENITH píše:Nah Q3 je na voodoo3 pokud člověk nežene vše na max + high ress v poho, pokud člověk stáhne detaily na minimum dostane se na 30+ i s voodooo1.
- werygood
- Začátečník
- Registrován: 18. dub 2005
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
V nastavení HL2 to je a dá se to i nastavit, ale vizuálně jsem to nijak nekontroloval.DOC_ZENITH píše:Nvidie starší jak NV40 nemaj AF16x vůbec. Pro NV20-30 je max 8x, a 8x ti srazí výjkon asi o 60%.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
RTX ON?Hladis píše: V Quake III to spadne klidne k 30fps když dojde k velkymu masakru se spoustou krve a mapa s lesklými stenami pada k 40fps, ikdyz tam jen chodim sam. Samo v 16bit na max, v 32bit je to nehratelný uplne.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
No Voodoo 5 a Quake III tak pokrocile nebyli, aby meli HW podporu RT Delaji to zapnuuty Lightmap, musí se to hodit na Vertex a pak to bezi lip, ale hra s tim vypada hnusneji.