Tak jsem vyřešil problém se svým AOC a částečně i grafikou. Stačí pouze modnout vbios Hlavní díl viny zde nese monitor, kterému jaksi nechutná 1280x1024@75Hz přes DVI (v DOS i Win) - to je shodou okolností i preferovaný mód, který grafika cpe do monitoru v DOSu. To je zároveň problematické i z toho důvodu, že klasický textový mód, ve kterém běží spousta her, má mít obnovovací frekvenci 70 Hz. Mod tedy snížil frekvenci, potažmo pixel clock, preferovaného módu a to zároveň vyřešilo i nekompatibilitu a obrazové problémy monitoru.Hladis píše:elcrys píše: Asi to odpovídá tomu, co už jsem psal dříve, že hlavní problém je v tom, co si monitor vyžádá od grafiky a co mu grafika je schopna na základě svých parametrů a DVI čipů dodat. Vypadá to, že AOC má v tomhle nějakou botu, tzn., že to nikdo netestoval se starým HW v textových režimech. Přestože ten tvůj AOC má teoreticky stejné parametry jako můj FS.Hmm pro potvrzeni asi nekdy dotahnu jiny LCD a co to udela. To docela nasere pokud by to bylo AOCeckem. Ono to dava i podivny obraz pres VGA v nekterych rozlisenich a Hz o chveni obrazu pres VGA ani nemluve. Tam vychazi asi nej Voodoo. Je proste divny, ze se na tenhle problem u novych LCD docela narazi a nenasel jsem k tomu poradne nic. Clovek pak nevi zda je vadna karta nebo je to nekompatibilita. Kazdopadne nemuzu nakoupit hromady LCD a vybrat ktery funguje bez problemu.Srandista píše:Je to tak, Hladis tu tiez spominal vyborne skusenosti s 9600 cez DVI, a ja ich mozem len potvrdit s mojou 9500.
Jinak R300 proste rulezz. To je kristalovy obraz, asi best pro retro (vcetne DOSu) a moderni LCD. Bohuzel to nema tak vychytany drivery pro Win98. Teoreticky R300 by uz mely zvladat Glide pres wrapper, takze by to mohlo pokryt i Glide hry.
Mod je v podstatě aplikací poznatků z Vogons, z threadu, na který jsem čirou náhodou narazil předevčírem:
https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=68506
Jedna věc ale zůstává pořád nevyřešená - některé hry běží ve 640x480@60Hz, z Radeonu ale padá za všech okolností onen preferovaný mód s 70Hz, tudíž může docházet k určitému zrychlení, pokud na to má hra navázanou logiku (byť je to lepší než původních 75Hz). Myslím, že tohle je prostě věcí ATi, ale mám pocit, že nVidia mi měnila obnovovací frekvenci korektně, v závislosti na tom, co hra nahodila za rozlišení. Upscaling potom byla až další věc.
Taky by stálo za pokus vnutit Radeonu pro preferovaný mód 1600x1200, což je jednak 4:3, a taky by to byl prakticky integer-scaling pro VGA hry.