Proč to pořád předhazuju... co mám zkušenosti, tak si DXVK moc nerozumí s forcenutým syncem nebo framelimitem skrze 3rd party utility. Pokud nastavím framelimit skrze Chill v Radeon Settings, tak problémy nejsou.Ache píše:Ježišmarjá, co máš furt s nějakým syncem? To jako kvůli syncu by mě jel Crysis jen na 20fps ve scéně, která v DX11 jede přes 80fps?Krteq píše:Tam máš zas nějakej sync, protože máš stejně FPS jako reportovaný refresh při tom rozlišení
https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Limit fps (který forcuju přes nvidia drivery na 300 fps abych omezil pískání cívek při zbytečných fps v menu her a pod.) na nic vliv nemá - bez něj to samé. Crysis běží naprd i bez limitů. GTA 4 si myslí, že je to jen 512MB karta, takže jako blbý tahá textury přes PCI-E (což je dost zásadní rozdíl v propustnosti). Ale je možné, že na AMD kartách to pomáhat bude více, protože ty v některých DX11 hrách dost failovaly.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Můžeš pls zkusit vynutit velikost VRAM skrze DXVK config file a reportovat zpět jestli GTA IV uvidí korektní VRAM?
Default config file - dxvk.conf
Konfigurák uložit do stejného umístění jako knihovny a odkomentovat tyto řádky + změnit hodnotu VRAM v MB. Nějak takto:
Default config file - dxvk.conf
Konfigurák uložit do stejného umístění jako knihovny a odkomentovat tyto řádky + změnit hodnotu VRAM v MB. Nějak takto:
Kód: Vybrat vše
...
# Override maximum amount of device memory and shared system memory
# reported to the application. This may fix texture streaming issues
# in games that do not support cards with large amounts of VRAM.
#
# Supported values: Any number in Megabytes.
dxgi.maxDeviceMemory = 8192
dxgi.maxSharedMemory = 16384
...
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
To samý, tyhle příkazy nic neudělaly, ani když sem to ještě pro jistotu omezil jen na 2GB. To bylo maximum co v době GTA 4 bylo dostupný. Tehdy ta hra byla extrémně náročná na výkon CPU i na VRAM, běžné byly v mainstreamu 512MB grafiky což stačilo na sotva plný detaily s low texturama a nebo medium textury s očesanýma detailama. 1GB tehdy bylo v hi-endu a stále to na maximum nestačilo
To zkus ty, třeba DXKV líp lítá na radeonech. Mě to celkem přijde jako zbytečnost (ve windows, pod linuxem asi nutnost, když někdo chce provozovat tenhle systém na hry).
To zkus ty, třeba DXKV líp lítá na radeonech. Mě to celkem přijde jako zbytečnost (ve windows, pod linuxem asi nutnost, když někdo chce provozovat tenhle systém na hry).
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Zvláštní, u 5700XT bylo jedno jestli jsem rozbalil všechny knihovny např. u AC Origins, ale s 6800XT když rozbalím všechny knihovny, tak se hra nespustí, nebo zůstane viset proces. Když ale rozbalím pouze ty dvě knihovny (d3d11.dll a dxgi.dll) pro DX11, tak se hra rozjede.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
No, některý enginy to nedávaj, resp. nemůžou se rozhodnout jakou knihovnu využít.
Navíc s poslední verzí přišla rozšířená "emulace" DXGI, tak jestli nebude háček spíš v tom
Navíc s poslední verzí přišla rozšířená "emulace" DXGI, tak jestli nebude háček spíš v tom
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
//Přidána Witcher a STALKER série
- UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
- Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
- Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
- Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
- AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
- Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
- Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
- X-ray engine - STALKER série
//Přidána Witcher a STALKER série
Naposledy upravil(a) Krteq dne ned 17. led 2021, 16:17, celkem upraveno 3 x.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
A na čem to bylo testováno? Já třeba ten Crysis 3 rozhodně potvrdit nemůžu, ten je na RTX2070 s DXVK katastrofa
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Testováno na RX Vega (+ RX 6800 series pro AC: Origins od spajdra a KCD od pepazdepa)
S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)
//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)
//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Mno, jen sem nainstakloval DXVK a nic nenastavolal (kromě toho DXVK osd), takže bych spíš byl pro druhou možnost.Krteq píše:S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)
//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Ani ten async build ti nejede korektně?
//nvm, koukám zpět na ty screeny a async build tam používáš, otázka jestli tam máš nastavenou tu proměnnou aby to async používalo.
//nvm, koukám zpět na ty screeny a async build tam používáš, otázka jestli tam máš nastavenou tu proměnnou aby to async používalo.
Naposledy upravil(a) Krteq dne ned 17. led 2021, 16:31, celkem upraveno 1 x.
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Jj, jede mu to nějak blbě
Ache:
https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg
Krteq:
https://abload.de/img/obrzek_2020-12-06_225oejp4.png
Ache:
https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg
Krteq:
https://abload.de/img/obrzek_2020-12-06_225oejp4.png
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
spajdr píše:Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?
Podstatně (akorát nevim zda má smysl sem dávat screeny, podle diskuze o VRAM nic nedokazují)
screeny už jsou na předchozí straně - ale ne pohromadě - takže oblíbená scéna s trávou
DX11: https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Vulkan: https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg
Zajímavý by bylo možná zkusit to pod tučňákem, kde to bez DXVK ani nemůže fungovat.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Teď mě ještě napadlo. Mě třeba způsobovala problémy povolená HW akcelerace v Rainmeteru (stutter apod.) na ploše.
Nepoužíváš taky něco podobného?
Nepoužíváš taky něco podobného?
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Minimálně by to měl zkusit i někdo jiný s RTX kartou. Takhle těžko říct. Ale trápit mě to extra nemusí pod DX11 to litá v pohodě. Sem to nedavno dohrál po x letech a asi konečně 100% plynule.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Krteq píše:Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
- UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
- Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
- Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
- Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
- AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
- Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
- Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
- X-ray engine - STALKER série
- VOID engine - Dishonored 2, Dishonored: Death of Outsider, Prey, Prey - Typhoon hunter
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Aktuální commit DXVK můžete nalézt v ten samý den nebo následující na.:
https://haagch.frickel.club/files/dxvk/
Kdyby tam pár dní nic nebylo, písnu člověku co tu stránku vlastní ať to pushne, občas se mu to sekne
https://haagch.frickel.club/files/dxvk/
Kdyby tam pár dní nic nebylo, písnu člověku co tu stránku vlastní ať to pushne, občas se mu to sekne
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
DXVK 1.8
Bug Fixes and Improvements
Fixed some build system warnings with newer Meson versions.
CPU-based Vulkan implementations such as Lavapipe will now always be enumerated last. This should avoid issues on systems without a dedicated GPU where games could potentially default to a CPU rasterizer.
Optimized image layout transitions, which may improve performance on Intel GPUs in some games.
D3D9: Improved performance of texture uploads and occlusion queries in some cases.
D3D9: Fixed an issue where supported back buffer formats would be reported incorrectly.
DXGI: Enabled multi-monitor support. This requires a relatively recent Wine version with XRandR 1.4 support to work correctly.
D3D11: Fixed a number of reference counting issues that could potentially lead to stability issues (PR #1887, PR ##1888).
D3D11: Improved correctness of NaN handling in shaders with VK_KHR_shader_float_controls, and removed most app workarounds setting d3d11.enableRtOutputNanFixup.
Enabled d3d11.enableRtOutputNanFixup by default on older RADV versions.
Enabled d3d11.invariantPosition option by default to fix common Z-fighting issues, especially on RDNA2 GPUs.
Atelier Ryza 2: Added workaround for video playback breaking D3D11 rendering, like in other games of the series.
Battle Engine Aquila: Fixed broken textures (PR #1759).
Dark Messiah of Might & Magic: Work around out-of-memory issues on startup.
Everquest: Work around performance issues.
F1 2018/2020: Work around broken compute shaders causing artifacts on AMD drivers, similar to F1 2019 (#1897).
Hitman 3: Work around AMDAGS issues on AMD GPUs similar to Hitman 2 (PR #1909).
Nioh 2: Work around black screen issues.
Tomb Raider Legend: Work around performance issues (#1685).
https://github.com/doitsujin/dxvk/releases
ASYNC verze
https://github.com/Sporif/dxvk-async/fi ... ync.tar.gz
Bug Fixes and Improvements
Fixed some build system warnings with newer Meson versions.
CPU-based Vulkan implementations such as Lavapipe will now always be enumerated last. This should avoid issues on systems without a dedicated GPU where games could potentially default to a CPU rasterizer.
Optimized image layout transitions, which may improve performance on Intel GPUs in some games.
D3D9: Improved performance of texture uploads and occlusion queries in some cases.
D3D9: Fixed an issue where supported back buffer formats would be reported incorrectly.
DXGI: Enabled multi-monitor support. This requires a relatively recent Wine version with XRandR 1.4 support to work correctly.
D3D11: Fixed a number of reference counting issues that could potentially lead to stability issues (PR #1887, PR ##1888).
D3D11: Improved correctness of NaN handling in shaders with VK_KHR_shader_float_controls, and removed most app workarounds setting d3d11.enableRtOutputNanFixup.
Enabled d3d11.enableRtOutputNanFixup by default on older RADV versions.
Enabled d3d11.invariantPosition option by default to fix common Z-fighting issues, especially on RDNA2 GPUs.
Atelier Ryza 2: Added workaround for video playback breaking D3D11 rendering, like in other games of the series.
Battle Engine Aquila: Fixed broken textures (PR #1759).
Dark Messiah of Might & Magic: Work around out-of-memory issues on startup.
Everquest: Work around performance issues.
F1 2018/2020: Work around broken compute shaders causing artifacts on AMD drivers, similar to F1 2019 (#1897).
Hitman 3: Work around AMDAGS issues on AMD GPUs similar to Hitman 2 (PR #1909).
Nioh 2: Work around black screen issues.
Tomb Raider Legend: Work around performance issues (#1685).
https://github.com/doitsujin/dxvk/releases
ASYNC verze
https://github.com/Sporif/dxvk-async/fi ... ync.tar.gz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
DXVK 1.8.1
Bug fixes and Improvements
- Fixed a regression that would cause a number of D3D9 games to crash when changing the resolution or during startup.
- Improved performance in many D3D9 games when using MSAA on RADV.
- Improved presentation logic for MSAA swap chains, which are common in older D3D9 games.
- Mafia II: Work around shadows being broken when the game thinks it's running on an AMD GPU.
- Warhammer Online: Work around the game trying to use unsupported image formats.